Viestin lähetti mmuurine
Tähän asiaan ei keneltäkään ole tullut vastausta, vaikka sitä ainoassa viestissäni (sivulla n. 6) kysyin. Eli eikö muka Jyppiläisten osalta ollut tahallista ja tarkoituksenmukaista provoamista se, kun kilkuttimia paukutettiin tarkoituksella joidenkin porilaiskatsojien korvan juuressa. Siellä oli mukana ainakin se sama (ennenkin nähty) n. nelikymppinen pena, sen muovikalikkansa kanssa. Sitten kun sille joku sanoi että nyt vittuun siitä korvan juuresta, niin tämä kävi aina virnuilemassa järkkärille ja kertomassa, että toi kiusaa. Samoin peruukkipäinen lehmänkellomies (n. kolmekymppinen pena), joka tarkoituksella kilisteli vehkeitään ihmisten korvassa. Sitten kun joku vain sanoi asiasta, oltiin hälyttämässä järkkäriä apuun. Järkkäri käski porilaisten mennä kauemmas ja puolusti vieraskannattajia, joten jotain järjestystä nekin koittivat saada aikaan.
Ymmärrän täysin, että joltakin selvältäkin palaa hihat moiseen touhuun, sillä näiden erikoisten lyömäsoittimien ääni on melko korvia raastava. Siis mitä helvetin iloa siitä on? Rytmikäs rumpusetti on jopa hienoa kuunneltavaa, muttei moinen, vauvaikäisille inspiroiva meteli.
Itse tein tyynesti korvatulpan, seisoen omalla paikallani, jossa olen seissyt pienen ikäni. Samalla siniviivalla on myös muita vakiohenkilöitä, joten vierasfanien on turha luulla, että he tulevat ottamaan katsomon haltuunsa tosta vaan, ennemmin pitäisi kattella mihin nyt sattuu sopimaan. Näin minä ainakin Raumalla, jossa Korpisalo paidasta ja huudosta huolimatta on aina selvitty pelkin henkisin kärsimyksin, lähinnä Ässien toimesta.
Tuli muuten mieleen, että kaksi erää olutkatsomossa ollessani näkyi myös kaikennäköistä kannattajaa. Parille vierasfanille tehtiin kaverin kanssa tilaa, vaikka oli helvetin ahdasta. Kaverit kiittivät lähinnä epämääräisellä vittuilulla ja spekuloivat keskenään, kuinka monta porilaista aikovat illan mittaan haastaa. Juurikin näin...