Lasipulloja en nähnyt kentälle tosiaan lentävän, ilmeisesti poistuessani hallista tuo ainokainen sinne oli lentänyt. Idiootti, jos lasia kentälle viskoo. Itse olin ottelun päättyessä niin kiihtyneessä tilassa, että ensimmäistä kertaa MUOVIpullojen viskominen kentälle ei vituttanut, eikä edes hävettänyt. Itse en ole ikinä kentälle mitään viskonut, enkä sitä hyväksy. Pällinheimo onnistui kuitenkin epäurheilijamaisella pelleilyllä polttamaan päreet myös itseltäni. En ihmetellyt pullosadetta.
Katsomojuopottelu kuuluu katsomoon, jos kerran olutta saa jokaisella liigapaikkakunnalla hallissa. Kuuma lauantai-illan matsi kiekkoa rakastavassa kaupungissa, totta kai siellä on humalaisia ihmisiä. Ylilyöntejäkin toki humalaisten joukossa sattuu, mutta niihin on puututtava. Väkivaltaa en hyväksy, vaikka pyh-fanit päätään aukomalla kerjäsivätkin päätänsä auki. Väkivallan tekijää ei saa ikinä puolustaa, mutta turpaansa saanut saa jälkikäteen myös miettiä, olisiko tapahtuman voinut jotenkin välttää. Täydelle, humalaiselle kiekkokatsomolle vittuileminen ei välttämättä paranna turpaansa saavan tilannetta. Erittäin valitettavaa, jos sivullinen on saanut osumia. Tuollaiset raukat pitäisi saada hoitoon. Oikeasti.
Kannattaisin juomien tarjoilussa puhtaasti tuota pahvimukivaihtoehtoa. Tämä kuitenkin varsin todennäköisesti pienentäisi Ässien tuloja, mutta itsepä ovat asiansa näin hoitaneet. Siis jotkut typerät teinifanit, ei Ässä-organisaatio. Automaattien poistaminen lisää varmasti jonoja kioskeilla, myyntipisteiden lisääminen ei olisi pahitteeksi, jo tässäkin tilanteessa. Liian paljon porukkaa yhdellä kioskilla, ja katsoja ei halua lähteä jonottamaan. Se taas vaatii lisää henkilökuntaa. Kun myös järkkärien lukumäärää olisi lisättävä, vaikka tarkastuksien vuoksi, aika negatiivisia olisivat nämä muutokset taloudenkin kannalta.
Patasydämen esille tuoma ” Muovipullot nuo Saatanan kätyrit” -ehdotus pisti hymyn huulille tässä vakavahenkisessä väittelyssä. Siinäpä hieno keskustelunavaus Isomäen suurimmasta ongelmasta? =D
Ja niistä rummuista. Minua eivät haitanneet. Se lehmänkello sopii itse asiassa mielestäni aika kivasti lätkämatsiin.. Pientä samba-rytmiä, ihan pirteätä. Itse seurasin tämän samba-ryhmän menoa seisomakatsomon Porin puoleisesta päästä, joten korvat eivät melusta kärsineet. Ymmärrän kuitenkin täysin lähempänä olleiden mielipiteitä, pari rumpusettiä voisi ihan hyvin jättää kotiin, ainakin näiltä vieraspelimatkoilta?
Kannustamista voi toki harrastaa myös käsiä taputtamalla ja huutamalla, pelkkä rumpujen hakkaaminen on aika helppoa kannustusta..
Huono homma, että tämänkin ottelun jälkimainingeissa kärpäsestä tehtiin tosiaan se härkänen. Aika paljon on ollut värikynää näissä keskusteluissa. Tapahtumien kulkuun on varmasti monta vaikuttavaa tekijää, joten turha provoaminen niin pyh- kuin Åsså-faneiltakin saanee jo riittää.
Patasydämen hieno kommentti tiivistää koko palstan keskustelun. Eipä ole tuohon enää mitään lisättävää:
Kuka siis on asiaan suurin syyllinen? Yleisö, Wallinheimo, kaljupää, tuomari, teinit, känniset, Ässäfanit, Jypfanit vaiko itse Jumala. Päättäkää jokainen oma kantanne, mutta muistakaa, että kolikolla on kaksi puolta.
Miettikääpä sitä.