Mainos

Ässät - Ilves la 4.2.2006

• 16 012
  • 97

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Raymond Pearl kirjoitti:
Onko "laululla" tarkoitus nolata Helminen vai itse laulajat? Ihmettelen, kuinka joku jaksaa edes vaivautua noteeraamaan näin väsynyttä riimiä ottelun aikana. Jonkinlainen Laulunsanoittajien Keskusliiton tunnustuspalkinto olisi paikallaan omaperäisestä retoriikasta. Vastapuolen pilkkaaminen tyylillä on vaikea taiteenlaji, johon tarvitaan muutakin kuin pullo Gambinaa, keskisormi ja sylkeä. Hyviä sanaseppoja löytyy etenkin IFK:n fanien joukosta, joiden huudot ovat oikeasti osuvia ja huvittavat usein aidosti myös kotiyleisöä.

Lopputarina onkin kaikessa tragikoomisuudessaan allekirjoituskamaa.

Aika väsyneitä juttujahan sitä välillä lähtee, mutta mikä ettei! Ja miksipä ei lauantain ratoksi. Aika vähän on Porin suunnalla valiteltu Ässien menestystä, pelityyliä tai huutoja katsomossa.

Redhot

Jäsen
Artsi kirjoitti:
Ensinnäkin olen aivan varma, että niillä katsomohuudoilla ette voi saada mitään olennaista aikaan Raipen peliin.

Jostain kumman syystä Raipella on ollut pasmat sekaisin, lähes jokaisella Porin vierailulla.

Artsi kirjoitti:
Omissa kommenteissani pääpaino ei olekkaan siinä, että huudot kohdistetaan Raipelle, vaan minusta on lapsellista tuollainen "painu vittuun" huutelu yleensäkkin ja siihen syyllistyvät ovatkin pääosin näitä kakaroita, joilla se on runkkaamisen jälkeen toiseksi hienoin kokemus. Väitän, ettei täällä (edes porilaisista) yli 30 vuotiaista löydy kovinkaan monta joiden mielestä tuo olisi jotenkin hienoa.

Minulle runkkaaminen on edelleenkin hienoin kokemus vaikka vuosirenkaita on kertynyt liki 30.

Tule apuun Tommi Läntinen! Pelasta meidät Anja Eerikäinen!

mic82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja lentävät mikroautonrenkaat
PATA JYRÄÄ!

Taustalla keskustelua seuranneena, täytyy todeta, että muutamat JA:ssa kirjoittelevat ilvesfanit yrittävät nyt kyllä väkisin tunkea nyrkin kokoisia herneitä sieraimiinsa. Hey come on! Ei kukaan voi tosissaan ruveta tollasesta kiukuttelemaan?! Suomi on vapaa maa ja oman mielipiteensä saa ilmaista jos ei loukkaa ketään. Ei tuossa ole mitään luokkaavaa. Se on vain Raipelle osoitettu kehoitus, vai mitä? :) No mutta kyllä mä luulen, että Raipe osaa aikusena miehenä itse hoitaa omat asiansa. Eikä varmaan ollu eka, eikä varmasti viimenen kerta, kun Raipelle huudellaan.

Sen sijaan se on täysin eri asia jos joku buuaa tai huutelee rivouksia alle kouluikäisille junioreille. Siinä on idiotismi huipussaan. Olin itse paikalla ja kuulin sekä näin näiden muutamien ilves"fanien" rääkymiset nuorille junioreille. Toivon hartaasti, että ne olivat vain muutamien jälkeenjääneiden ipa"fanien" pakonomaisia refleksejä. En tiedä kuinka teillä Tampereella, mutta Porissa kyseinen toiminta oli säälittävintä mitä olen hetkeen kiekkotapahtumassa nähnytkään.

Muutenkin ilvesfanien mukaan oli eksynyt muutamia henkilöitä, joille pelin seuraaminen näytti olevan toissijainen juttu. Voimat tuntuivat kasvavan x-potenssiin suhteessa promillemäärään. Uhoomista oli pelin aikana, niinkui pelin jälkeenkin. No ehkä pojat joskus sitten oppivat.

Mutta itse peliin. Tasoltaan peli oli huomattavasti parempi kuin esim. edellinen Lukko-peli. Siinä kaksi tasaväkistä joukkuetta väänsivät voitosta tosissaan. Mielestäni ainut todella surkea esitys tuli tuomarikolmikolta. Linjatuomarit olivat yllättävän hukassa ja muuta selvä paitsio jäikin viheltämättä. Tämä slovakipäätuomari oli kolmikosta silti eniten pihalla. Aivan uskomattoman tarkka linja. Hän pyrki jakamaan viihdyttävän kiekko-ottelun 2 minuutin pätkiin. Aina, kun yksi tuli ulos jäähyltä seuraavaa tuupattiin jo sisään. Myös pelaajat huomasivat tämän ja filmejä/uimahyppyjä suoritettiin puolin ja toisin. Todella ala-arvoinen suoritus tuomari Jonakilta.

Pelissä Ässät oli hiukan parempi ja pisteet jäi Poriin ansaitusti. Yleisö oli pelissä mukana todella hyvin. Mukava lauantaitunnelma kaiken kaikkiaan. BTW eivät profeetta Raipe tai Jyrki "käsilaukku" Lumme kyllä mitään ihmeellisiä otteita kentällä näyttäneet. Ihan tavallisia kuolevaisia tuntuivat olevan.

Vielä kerran KIITOS ÄSSÄT!

mic82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artsi kirjoitti:
Mutta vieläkään ei sitä yli kolmekymppistä löytynyt.

Väitän, että löydät kyllä sellaisia, mutta tämä on nyt vääränlainen keskustelupalsta etsiä sellaisia. Ne palstat löytyy jostain ihan muualta. Koitas ny kuule keskittyä peliin ja kertoa mielipitees siitä. :)

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Artsi kirjoitti:
Mutta vieläkään ei sitä yli kolmekymppistä löytynyt.

Haluatko sinä oikeasti kerätä tietoa yli kolmekymmpisten käsitystä runkkaamisen mielekkyydestä? Onkohan tämä oikea foorumi sinulle?

JanJ

Jäsen
Raymond Pearl kirjoitti:
Lopputarina onkin kaikessa tragikoomisuudessaan allekirjoituskamaa.
Siitä en tiedä mutta säälittävää se oli.
En tehnyt elettäkään vastaan vaan halusin katsoa matsin mutta paikalle tuli myös kytät ja ilmoittivat minulle että nyt tuli putkaan lähtö. Ilman että olisin nostanut sormeanikaan ipaläskiä vastaan. Juoksin sitten karkuun ja sulauduin seisomakatsomoon, ja sain näin seurata matsin loppuun.

Meinasitko että olisi pitänyt antaa turpaan keski-ikäiselle kusipäälle ja viettää yö pahnoilla? Olisiko se ollut parempi ratkaisu? Kerrankin luulin tekeväni oikein kun en lähtenyt kahakkaan mukaan... no väärin meni. Ens kerralla sitten heilutellaan käsiä rivakammin.

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
No niin. Nyt toimii netti. Ensin leikin vähän quotenapin kanssa ja sitten kerron omat hauskat hetkeni ja iloisen päiväni tapahtumat.

atte33 kirjoitti:
Ottelun vakuuttaja tänään oli selvästi Atte Pentikäinen, kauden avausmaalia ei voi sivuuttaa kukaan. Kiitos Atte tästä osumasta, tämänhetkinen tunne maalin jälkeen on sanoinkuvaamaton...

Älä jaksa ja mene itseesi. Eilen virnuilin itsekseni hallilla (kyllä. Olen aika henkisesti epävakaa. Tästä myöhemmin) että mahtaakohan attekolmekolme olla jo vapautunut kiellostaan ja tuleekos kehuja maalista. Noh, kehuja saa toki antaa, mutta...
Se maali tehtiin TYHJÄÄN MAALIIN. Itse maalista antaisin kunnian Rauteelle, joka voitti aloituksen (ja muuten pelasi hiton hyvän pelin. Rautee mahtuu ensi kauden Ässiin heittämällä, says me) ja pelasi kiekon pentikäiselle.
Tosiaan pieni taktiikkavirhe taisi Elorannalle (olikos se Ilvesvalmentaja tämä?) kun otti maalivahdin jo tuossa pois, mutta silti.
Pentikäinen paransi loppua kohden, mutta oli kyllä alussa muutaman kerran luvattomasti pihalla. Yksi harhasyöttö (aika paha sellainen) ja TODELLA idioottimainen jäähy siinä ihan alussa. Mutta loppua kohti tosiaan paransi. Silti puolustus suorastaan huutaa HooSeetä takaisin. MEillä on vain peltonen ja nikke, joiden aikana ei pelota. Rontti ja Saarinen on aika +-0

mjarkko kirjoitti:
Pitäisikö alkaa olla huolissaan Jesse Joensuusta? Hävinnyt kuvasta.
Pitäisi. ihan vähän. Jotenkin se viimekauden "asennetaistelija" on kadonnut. Edelleen tuo yksin kiekkoa, mutta nyt löytyisi samasta kentästä taitoakin. Niille voi ihan oikeasti syöttää. Luvattoman vähän myöskin taklauksia kokoon nähden(tosin niitä Jesse ei ole ikinä tehnyt). Aika flegmaattista peliä. Toisaalta, mihin muuhun kenttään Joensuuta voi ängetä?
Mainittakoon saman quoten alla, että Chewbacca on tämän kauden "joensuu". Kovaa taistelua joka vaihdossa. Koska olette nähneet Chewien selkä suorana pelitapahtumien aikaan? Uskomatonta yritystä.
Myös Kuusela jaksaa. Veti 3. erän alussa uskomattoman pitkän vaihdon. Muutenkin pelasi hyvin. Ykkösketjun ajatukset kulkevat pelottavan hyvin yhteen tällä hetkellä.
Pelaaja kirjoitti:
Ihmettelin myös Uusikartanon saamaa 2+2+10. Oli hanskat kädessä ja vain muutaman tuuppaisun antoi.
Samoin. Lumpeelta lensi hanskat kädestä ja nuhjasi enemmän. Uusikartano, raukkaparka, on tuskin edes taklannut tällä(kään) kaudella kertaakaan. Jopa Mave johtaa taklauksissa.
Lumpeesta sen verran, että pyöritti hyvin peliä, mutta pasmat sekosi. Voisin jopa väittää, että ässäpelaajien tökkimisellä ja ärsyttämisellä oli osansa. Olen myös varmaan väärässä. Lumme syötti muutaman syötön aivan oudosti ja kävi muutenkin vaarallisen kuumana. Varsinkin tämä uusikartanoon kohdistunut kampintapainen oli vaarallista katseltavaa. Joku voi tosin korjata nyt - näytti vaaralliselta, mutta on voinut olla vahinko.
Lopussa sitten Nikkekin pääsi taas kukkoilemaan. Oli se vain hupaisaa katseltavaa. Ensin uhotaan koko Ilveksen vaihtopenkille (olisiko ollut 2. erässä?): ilvespelaaja lyö Nikkeä nyrkillä takaraivoon (voi, kyllä) ja nikke sitten tästä suuttuu, mutta ilvespelaaja oli ehtinyt jo vaihtoon (en tiedä, pakeniko. Ehkä meni vain muuten vaihtoon ja mätti ohimennen). Sitten Nikke huutaa siinä koko vaihtoaitiolle. Hienoa. Vaikka ymmärrän, että tuollainen pelaaja vituttaa vastustajalla (onhan se aika säälittävä uhoaja), niin yrittäkää ymmärtää viihdearvo. Ärsyttää, ronkkii, kuumentaa, ottaa yleisön ja pelaa vielä hiton hyvin. Minä tykkään todella paljon. Huitomiseen en ota kantaa. Attekolmekolme ja teidän puolelta muutama kaveri (en katsonut nimiä. Oli liian kiire huutaa "heiiiiii!") huitoivat vähintään yhtä paljon. Sitä on liikkeellä.
Tarinankertoja kirjoitti:
Toivolan taktiikkana ajella miehiä aina vihellyksen jälkeen on tuomittavaa. Yritetään psyykata ja saada omaa henkeä, mutta kas kun sääntöjen mukaan peli mene poikki vihellykseen, vaan ei Ässillä. Aina päin, kiinni, iholle, koputtelemaan vihellyksen jälkeen.
Useinmiten nämä "ajelut" ja "koputtelut" olivat ihan vain sitä yksinkertaista "hittoon maalivahdin edestä". Jääkiekossa pitää olla tunnetta ja maalivahdin alue kuuluu vain maalivahdille, ei Ilveksen hyökkääjille. Tämä on mielestäni normaalia. Olenko kasvanut tynnyrissä?
Henk- Koht. minua suorastaan säälitti katsoa esim. Kärppien peliä. Ässien pelaajat lekottelivat maalin edessä ja ronkkivat Bäckströmiä minkä ehtivät, eivätkä Kärppien pakkirassut tehneet mitään. (ei ollut provo. Älkää jaksako) Tunne, ronkkimiset ja tökkiminen kuuluvat peliin.
Ja sitä paitsi: ilvesläiset myös heittelivät porilaispelaajia maalinsa edestä pois. Normaalia touhua (on teilläkin niitä vahvoja pakkeja. Hyvä niin)
Artsi kirjoitti:
minusta on lapsellista tuollainen "painu vittuun" huutelu yleensäkkin ja siihen syyllistyvät ovatkin pääosin näitä kakaroita, joilla se on runkkaamisen jälkeen toiseksi hienoin kokemus. Väitän, ettei täällä (edes porilaisista) yli 30 vuotiaista löydy kovinkaan monta joiden mielestä tuo olisi jotenkin hienoa.
Itseasiassa ainakin minua vastaan tulleet herrat (janj?) olivat menomatkalla lauleskelemassa tuota laulua ja vaikuttivat yli kolmekymppisiltä. Mitenkäs vain.
Onhan tuo huutelu sinänsä naurettavaa, mutta... en minä tiedä. Lapsenaivoillani ajattelen senkin olevan "normaalia" provoamista (humalaisilta, that is). Paha tosin selittää. Jos sovitaan että "musta tuntuu". Lapsellista, mutta olkoot. Kuitenkin vielä eri tasoa kuin iso porukka huutamassa "tuomari kuolee tänään" tjtn.

Noin. Nyt on quotet käsitelty ja loukattu kärppä- ja jokerifaneja. Hyvä jatkaa tästä itse ilvesfaneihin. Teillä on hienot liput ja komeat hatut. Vähän häiritsi se, että alas seisomakatsomoon kuului enemmän rumpu kuin huuto. Jotenkin tuli sellainen "ei näin"-fiilis. Komeaa meteliä silti. KIITOS.
Erityisterveiset sille ~16-vee umpihumalassa olleelle nuorelle, joka haastoi riitaa oikein urakalla. Jätti vähän pahan maun suuhun. Jatkoksi vinkkinä että lauantai-iltana ei edes ässien voiton jälkeen kannata vittuilla jokaiselle vastaantulevalle. Porissa muuten ON taloja (ja parempi lätkäjoukkue tällä kaudella). Noh, kuitenkin. Syytä vähän itsessänikin, mutta nyt voin hyvillä mielillä sanoa että "mutku se aloitti". Tosin mitään tappelua ei tullut. Erikoisplussa järkkäreille, jotka tuossa olivat hereillä (tulivat erittäin koomisen eikä edes uhkaavan tilanteen keskelle rauhoittelemaan.) Myös muuten toiminta seisomakatsomon lipunmyynnin päädyn tupakkakarsinoiden (selkeää?) kohdalla olleilla järkkäreillä oli maininnan arvoista: rauhoittelivat ilvesfaneja (kyllä. Pyyntö pitää pienempää meteliä tupakkakarsinassa ON fiksua - lauantai-ilta ja humalaiset porilaisjuntit) ja pitivät homman hyvin lapasessa. Kiitos siitä.

Kaiken kaikkiaan hyvä peli. Riksmanin lopputuuletukset ja yleisön mukaanotto olivat hienoa katsottavaa (ihan näin ohimennen). Tuli melkein fiilis, että meillä on oma "Wallinheimo".
Kiitos kaikille ja Metallisyrämelle terveiset. Oli kiva nähdä Kahden vaiheilla, vedänkö vastapalloon vai tervehdinkö. Päädyin jälkimmäiseen.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
JanJ kirjoitti:
Kerrankin luulin tekeväni oikein kun en lähtenyt kahakkaan mukaan...

Ämmä. Yyterissä olisi jo painittu..
Nojoo..JanJ:n kanssa en viitsisi heti lähteä vääntämään, tiedä jos on reenannu viime aikoina. Itse en ole ollenkaan, paitsi massakuuria.

Maestro Helmiselle on huudeltu? Voi ei. Ihan kun sille ei olisi ennen huudeltu yhtään. Ja aivan varmasti tullaan vielä huutelemaankin. Tuo ei ole mielestäni edes pahaa huutelua.
Sellaiset jotka huutelevat esmes S.Koivulle syövästä jotain, niin heille pitäisi olla laki olemassa. Sellainen laki, että huutelijaa saa vedellä korville surutta ilman edesvastuuseen joutumista.

Joka tapauksessa, karavaani kulkee ja koirat haukkuvat. Parin viikon päästä tätäkään ottelua ei muista juuri kukaan. Ilves hävisi paremmalleen ja that´s it. Tuli eilen ensimmäistä kertaa seurattua otteluita otteluseurantaketjusta. Aika hyvin sieltäkin saa tilanteen selville.

Tasainen peli oli, ja olisi voinut kääntyä myös Ilvekselle. Sonjan hassin seuraamus jäi voitto-osumaksi ja yhdellä tehdyllä maalilla harvemmin voitetaan. Paitsi Pelicans. Näin nyt, ensi kerralla paremmin sitten.

Pari viime peliä on mennyt Ilvekseltä hieman negatiivisen puolelle. Kuudes paikka on vielä käsissä, mutta SaiPa pitää voittaa eikä Bluesia parane päästää rinnalle.

Ai niin, onko kapa76 hakenut Jatkoaikaan kolumnistiksi? Kahvit tuli näppäimistölle..

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Yksi toteamus vielä. Joku seisomakatsomossa haukkui Pesosta Ämmäksi. Tiedä nyt siitä, mutta se "hyppytaklaus" (siltä se näytti) Kuuselan selkään oli aika pahaa katsottavaa. Myös muuten huitoi aika paljon kentällä.
Ilveksen paras pelaaja oli kiistatta Helminen. Muutenkin Ilveksen pyörityksessä on Raipemaisia piirteitä. Vaikka olisi vetopaikka, kiekkoa siirrellään vielä kerran ja pelataan namupaikkaa viimeiselle. enemmän laukauksia?

harvinaisen helposti muuten pääsivät Ilvesläiset Ässä-alueelle ylivoimalla, mutta muuten alivoima pyöri meillä hyvin. Muutamaan otteeseen jopa ylivoima.
Neloskenttä sai muuten alussa aika vähän peliaikaa (ylivoimat kai sekoittivat) ja Törnvall lensi helpohkosti vilttiin yhden virheen takia - tältä ainakin vaikutti.

Tuomari oli lopulta ihan hyvä. Ainakin kahdessa ensimmäisessä erässä. Kolmannen jäähytilanteita en edes nähnyt. Vain kerran meni huutoon ja pari tilannetta joista minä olen eri mieltä. Miellyttävä tuttavuus.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jurvanen kirjoitti:
Ilveksen paras pelaaja oli kiistatta Helminen. Muutenkin Ilveksen pyörityksessä on Raipemaisia piirteitä. Vaikka olisi vetopaikka, kiekkoa siirrellään vielä kerran ja pelataan namupaikkaa viimeiselle. enemmän laukauksia?

Aika yllättävän kommentin pistit, kun täällä monella suulla on todisteltu, että Raipen pelit meni aivan sekaisin noista huuteluista.

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Artsi kirjoitti:
Aika yllättävän kommentin pistit, kun täällä monella suulla on todisteltu, että Raipen pelit meni aivan sekaisin noista huuteluista.

Minä nyt muutenkin näen mitä sattuu. Tietysti nimi selässäkin voi vaikuttaa siihen. Putkiaivona osaan seurata vain yhtä joukkuetta ja muutamaa vastustajan pelaajaa. Nyt Raipe ja Sonja jäivät eniten mieleen. Raipe syötteli vaarallisesti ylivoimalla (vetoja enemmän. Oman roolinsa vanki?) ja pysyi viileänä tökkimisestä huolimatta.

Täytyy tosin myöntää, että kyseessä voi olla Nielikäiset: "nimen tuoma lisä".
Pitkämäki pelasi muuten hyvin. Pari upeaa pelastusta. Samoin kuin Riksmanilta.

EDIT: lisätään nyt vielä, että tuskin tuo Raipen "normaalitasoa" oli. Vähän vaikutti hemoilevan. Lensi aloituksista pois lähes joka kerta ja siitä vähän antoi palautetta. Mutta tuollaisen hiillostuksen alaisena hyvä peli.
Vituttaa muuten että niitä aloittajia pitää kokoajan heitellä pois. Uusikartano, Helminen ja se teidän Kureirro (en edes yritä) kärsivät eniten.

The Rock

Jäsen
Pelikieltoa välttääkseen tulee provoilu ja syytös esittää muka viisaassa kontekstissa, muuten häkki heiluu.

Mielenkiintoista. Sitähän oppii, joka päivä jotain uutta tälläkin saralla. Kiitos tästä neuvosta.

Niin, sanoinhan tietäväni, että tuota Porissa arvostetaan, mikä taas puhuu sitten porilaisten kiekkokatsojien kulttuurisesta tausta aika paljon.

Eli myös rautakorpilainen kahvakiekko on sallittavaa, koska sillä menestyy? Keinoilla ei väliä, pää asia että voittaa? No onhan se kanadalainen ajatusmalli...

Porissa on aina arvostettu kovaa peliä sekä äijäilyä yms. eikä se tule siitä mihinkään muuttumaan. Otteluissa pelataan niin kuten kulloinenkin tuomarilinja sen sallii. Jos sitä ei kestä, niin on parempi jättää peli väliin ja jäädä kotiin ruikuttamaan.

Seison edelleenkin sen tosiseikan takana, että tärkeintä on voitto eikä mikään muu. Olkoot tyyli mikä hyvänsä, niin se ratkaisee mitkä lukemat seisovat valotaululla summerin soidessa pelin päättymisen merkiksi. Tosin, tämä on vain minun mielipiteeni asiasta.

SM-liigassa pelataan liigan salliman tuomarilinjan tavalla. Liiga sallii kiekottoman miehen estämisen, niin miksi sitä ei sitten käytettäisi? Aivan, Ilveshän ei tätä ikinä harrasta vaan pelaa aina kannattajiensa mainostamaa taitokiekkoa jota jollain kuuluisalla paskalammella pelailivat aikanaan myös Honkavaara ja kumppanit.

kun Kanukit käyttää tätä maajoukkuetta vastaan, niin älä tule itkemään mitään epäreiluudesta...

Ikinä en ole asiasta itkenyt, enkä tule ikinä itkemäänkään. Pelissä pelataan voitosta ja kanadalaiset ovat tämän sisäistäneet 110%:sesti, kunpa se joskus myös iskostuisi suomalaisten pääkoppiin.

Nickerson veteli sellaisella viikatteella Perttua, että kyllä pelotti menikö kädet paskaks, kun Perttu käsiään pidellen vaihtoaitioon luisteli. Seuraavan kohteena oli Koivisto, mailalla käsille kun taklaan ei kerennyt. Kanadan mies on tuon voinut oppia vain täällä, ja kukas niille pelaajille käskee mitä tehdään...

Nyyh nyyh...

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
No kyllähän aika halvat sanat tuolla raibe-kappaleella. Kolme pojoa taas ja mukavalta näyttää, Riksmania ja Maveahan voisi jo melkein verrata edelliskauden Calgaryn kaikki kaikessa parivaljakkoon Kipper-Iginla. Niin tärkeitä ovat poijjaat Ässille kyllä, ja kun puolustuspelikin on samantyylistä kurinalaista taistelua, kuin miltä Flamesin peli näytti joukkueen edetessä aina stanley cupin finaaliin saakka niin toivotaan josko se toisi vastaavanlaisen yllärin S/M-liigassa tällä kaudella :).

Peli oli jokseenkin jo playoff hokin näköistä virheiden välttelemistä, tosin taklaukset puuttuivat lähes kokonaan. Taisi oikeat taklaukset eilen olla yhden käden sormilla laskettavissa. Toisessa erässä Mave avasi upeasti Ilvekselle 2v1 hyökkäyksen ipa maalin takaa, ei kelvannut, kolmannessa erässä Sonja tarjoili sitten Mavelle takaisin ja fakiirille kyllä maistui. Maven tämän hetken peli on kyllä upeaa katsottavaa. Taistelee, taklaa ja puolustaa asenteella ja siihen kun lisätään huikea pelinlukutaito, maagiset syötöt ja komeat kynät niin on kyllä kyseessä tämän hetken kuumin pelaaja. Atthe pelasi ihan kohtuullisen matsin, väläytteli vähän niitä "ilkeitä" otteita joita tuon kokoiselta kaverilta pitäisi näkyäkin ja heittipä jopa tyhjiin kauden avausmaalinsakin. Nikke oli taas hyvä, etenkin se yksi 2v1 hyökkäyksen pelastus oli loistava.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jurvanen kirjoitti:
Minä nyt muutenkin näen mitä sattuu. Tietysti nimi selässäkin voi vaikuttaa siihen. Putkiaivona osaan seurata vain yhtä joukkuetta ja muutamaa vastustajan pelaajaa. Nyt Raipe ja Sonja jäivät eniten mieleen. Raipe syötteli vaarallisesti ylivoimalla (vetoja enemmän. Oman roolinsa vanki?) ja pysyi viileänä tökkimisestä huolimatta.

Täytyy tosin myöntää, että kyseessä voi olla Nielikäiset: "nimen tuoma lisä".
Pitkämäki pelasi muuten hyvin. Pari upeaa pelastusta. Samoin kuin Riksmanilta.

EDIT: lisätään nyt vielä, että tuskin tuo Raipen "normaalitasoa" oli. Vähän vaikutti hemoilevan. Lensi aloituksista pois lähes joka kerta ja siitä vähän antoi palautetta. Mutta tuollaisen hiillostuksen alaisena hyvä peli.
Vituttaa muuten että niitä aloittajia pitää kokoajan heitellä pois. Uusikartano, Helminen ja se teidän Kureirro (en edes yritä) kärsivät eniten.

Kyllä Raipe hermostuu muutenkin ja on aina tehnytkin niin. Täällä vaan joidenkin pitää nostaa asiattoman vittuilunsa arvoa sillä, että kuvittelevat sen jotenkin vaikuttavan kokeneisiin pelimiehiin. Raipe on aina sata lasissa pelissä mukana ja turhautuminen johtuu yleensä siittä, ettei ole tyytyväinen omaan peliinsä.

Tuo aloittajien vaihtelu tulee minusta siittä, että linjamiehet pilkkivät sen kiekon kanssa liian kauan. Nopeampi pudotus ja aloitukset menisivät paljon paremmin.

Kuten olen sanonut ennenkin täällä, niin Ässillä on peli niin hyvällä mallilla, ettei känniläisten tarvitsisi nolata lapsellisillä hoilotuksillaan, sillä Ässät pärjää muutenkin mainiosti.

Mansa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, ehdottomasti ja aina
Artsi kirjoitti:
Tuon v:llä alkavan sanan hoilaaminen ei sitä koskaan ole, vaikka siihen lisättäisiin perään kenen tahansa suomalaisen kiekkolegendan nimi.

Artsi kirjoitti:
minusta on lapsellista tuollainen "painu vittuun" huutelu yleensäkkin ja siihen syyllistyvät ovatkin pääosin näitä kakaroita, joilla se on runkkaamisen jälkeen toiseksi hienoin kokemus.

Artsi kirjoitti:
Itkunhan aloitti se porilainen kirjoittaja, joka valitti, kun niille ässien junnuille huudeltiin. Kyseessähän oli vain opetustilaisuus, että pojat pienestä pitäen osaavat suhtautua siihen, millaista on luistella porissa jäälle.

lake79 kirjoitti:
Harmillista kun pienille nassikoille huudetaan Ilves-fanien keskeltä typeryyksiä, uskompa että ovat samoja jotka taannoin Tappara-Ilves pelissä huusivat kuorossa haista paskaa tuomarille rummun säestyksellä, ei järkevää toimintaa myöskään Ilves-fanien puolelta.

Anteeksi heti alkuun tämä minun suuri lainaaminen muiden viestejä. Mutta asiaan.

Elikkä voimmeko Artsi vetää näistä viesteistä sen johtopäätöksen että mielestäsi on typerää huudella v-sanaa pelaajille mutta p-sanan huutaminen tuomarille on vallan soveliasta ja hienoa?
Ja että on myöskin soveliasta huudella pikku junnuille? Käytkö sinä sitten myöskin huutelemassa e-junnujen turnauksissa jäähalleissa samaisia huutoja ja solvaat heitä siellä, "Kyseessähän oli vain opetustilaisuus, että pojat pienestä pitäen osaavat suhtautua siihen, millaista on luistella porissa jäälle". sanoit sinä. Junnut on junnuja ja äijät äijiä, heidän pitääkin osata ottaa kritiikkiä vastaan kun ovat sellaisen ammatin valinneet, junnujen ei.
Elikkä lopuksi voi vaan todeta että olet itse se pikku junnu, sekä todellinen "fani" ja joka valitettavasti leimaa hyvin usein ipa kannattajien maineen. Oletko sinä tyytyväinen että saat omalla käytökselläsi tahrattua muidenkin maineen?

Eeyore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
JanJ kirjoitti:
Painu vi**uun Raimo Helminen,
painu vi*uun Raimo Helminen,
painu vi**uun Raimo Helminen,
painu vi**uun kehäraakki Helminen!

Siinä illan laulu.
Onko Ässien korpivaellus kestänyt jo niin kauan, että viimeisetkin rippeet jääkiekkokulttuurista on kadonnut? Säälittävä laulu, säälittävät laulajat...

atte33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Atte Pentikäinen
raipe kirjoitti:
Säälittävää JanJ ja kumppanit ja porilaiset fanit, jos todella lauloitte tollaista. Säälittävää.

Olen samaa mieltä, silloin mennään jonkinlaisen rajan yli, kun pelaajien nimiä aletaan huutelemaan solvaavalla tavalla...

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Eeyore kirjoitti:
Onko Ässien korpivaellus kestänyt jo niin kauan, että viimeisetkin rippeet jääkiekkokulttuurista on kadonnut? Säälittävä laulu, säälittävät laulajat...

Lauantai-ilta ja peli. Mitä veikkaat, missä kunnossa huutelijat olivat?
Ei nyt tarvitse taas oikeasti yleistää. Voin ihan vastaukseksi sanoa (jos luet pari viestiä ylemmäs), että tämä 16-vee (tai hieman yli. Tuskin ainakaan yli 18) tamperelainen tuli viereen huutelemaan notta onko meillä taloja täällä ja onkos tämä nakkikioski tämä Pori. Kovasti huusi että ässät on paskoja jne. Läski kuulemma tummuu etc. Laakista maassa, kuulemma.
Tuomitaanko kaikki tamperelaiset saman tien, vai jätetäänkö tämän yhden kontolle? Sanotaan, että joka joukkueen faneissa on muutama idiootti ja se siitä? Jookosta?
Jos vaikka tehdään niin, että perustetaan "mitä saa huutaa, mitä ei?"-ketju ja jatketaan siellä? Porukkaa pelissä oli sen verran että siitäkin luulisi juttua saavan aikaan. Puhutaan täällä pelistä?

Artsi: olen samaa mieltä. Linjurit odottavat sen kiekon kanssa ja sitten -taas- heittävät toisen sentterin pois. Sen jälkeen voivatkin tehdä mitä tahtovat siinä aloituksessa.
Viime kaudella muuten nähtiin Jason Williamssilta sellainen temppu, että herra tuli vauhdista aloitukseen ja voitti sen (ei pysähtynyt, vaan luisteli jostain ja otti kiekon). Millä säännöllä linjuri saa pudottaa kiekon ja onko tällainen "vauhtialoitus" sallittu?

Jotenkin muuten tuntui että Chewbacca joutui tuomarin silmätikuksi. Outoa sinänsä. Muutenkin lopussa tuli pienestäkin nuhjauksesta jäähy. Se harmitti muuten semi-hyvässä linjassa.
Harvinaisen vähän taklauksia Ässä-peliksi. Ilvesläiset eivät oikein kulmissa olleet. Tämä EI tarkoita, että pelkäsivät ässäläisiä, vaan peli ei niin hirveästi kulmissa pyörinyt.

EDIT: atte33: et voi olla tosissasi? Sut on nähty. Mene pois

Mansa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, ehdottomasti ja aina
Eeyore kirjoitti:
Valitettavaa tai ei mutta tämän tapainen toiminta on sitä "porilaista jääkiekkokulttuuria". Ei pori ole koskaan ollut mikään kabinetti kansaa vaan työväen kansaa. Niin katsomossa kuin kentälläkin räiskyy ja tapahtuu niinkuin olette varmaan asiasta tietoisia. Tälläistä on aina porissa ollut niin kauan kun jääkiekkoa porissa on pelattu ja tulee olemaankin. Onko se hyväksyttävää ja soveliasta, se jakaa mielipiteet.
Toki rajansa kaikella huutelulla, rasistiset ja sairauksiin liittyviä huuteluja en hyväksy.

atte33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Atte Pentikäinen
Jurvanen kirjoitti:
atte33: et voi olla tosissasi? Sut on nähty. Mene pois

Olen harvinaisen tosissani, onko Porin legendaarinen seisomokatsomo tippumassa samalle tasolle Hämeenlinnan pilkkahuutoja huutelevan Sikakatsomon kanssa...? Ennen Porissa osattiin kannustaa, nykyään mukaan ovat tulleet nämä turhat pilkkahuudot. "Painu vittuun" voi että on kypsää huutelua aikuisilta miehiltä. "Raipeeee-Raipee"-huudoissa ei ole mitään vikaa, mutta nyt mentiin sen rajan yli, jota en oivalla.

Olen oikeastaan todella tyytyväinen, että tuollainen tunnettu kirjoittaja on nähnyt minut ja olen saanut näin paljon huomiota ja arvoa näissä keskusteluissa. Kiitos.

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa: Pori, Pata ja Pesäkarhut
atte33 kirjoitti:
Olen harvinaisen tosissani, onko Porin legendaarinen seisomokatsomo tippumassa samalle tasolle Hämeenlinnan pilkkahuutoja huutelevan Sikakatsomon kanssa...? Ennen Porissa osattiin kannustaa, nykyään mukaan ovat tulleet nämä turhat pilkkahuudot. "Painu vittuun" voi että on kypsää huutelua aikuisilta miehiltä. "Raipeeee-Raipee"-huudoissa ei ole mitään vikaa, mutta nyt mentiin sen rajan yli, jota en oivalla.

Porin legendaarinen seisomakatsomo oli 90-luvun alussa huomattavasti nykyistä pahempi paikka. Mm. Tuomarilta on esim. uhattu polttaa talo tai auto. Jonkin pelin jälkeen oli tuomarikolmikko jouduttu viemään poliisisaattueessa ulos hallista ettei vihainen seisomakatsomo kävisi niistämässä setiä. Varmasti vastustajan pelaajat saivat oman osansa pilkkahuudoista.

Väittäisinkin, että jos nykyään hallissa olisi samanlainen meininki, Ässät saisi sakot yleisön käyttäytymisestä, eikä tällä kertaa olisi kyseessä pullojen viskely jäälle...

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Lisätään vielä huomautuksena, että tuota "painu vittuun"-laulua EI laulanut koko Ässien seisomakatsomo, vaan enimmillään.. hmm. Viisi henkilöä. Kuuluvasti, tosin. Tästä melkein saa kuvan, että koko seisomakatsomo olisi lauleskellut. Näin ei tosiaan käynyt.

Vähäisellä kokemuksellani seisomakatsomossa (4 vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti käyneenä) voisin todeta, että aina on ollut tuollaista(kin) menoa.

Loppuun vielä että:
Mansa kirjoitti:
Valitettavaa tai ei mutta tämän tapainen toiminta on sitä "porilaista jääkiekkokulttuuria". Ei pori ole koskaan ollut mikään kabinetti kansaa vaan työväen kansaa. Niin katsomossa kuin kentälläkin räiskyy ja tapahtuu niinkuin olette varmaan asiasta tietoisia. Tälläistä on aina porissa ollut niin kauan kun jääkiekkoa porissa on pelattu ja tulee olemaankin. Onko se hyväksyttävää ja soveliasta, se jakaa mielipiteet.
Fiksua tekstiä mielestäni

mic82

Jäsen
Suosikkijoukkue
JanJ kirjoitti:
Painu vi**uun Raimo Helminen,
painu vi*uun Raimo Helminen,
painu vi**uun Raimo Helminen,
painu vi**uun kehäraakki Helminen!

Täytyy sanoa, että en oikein ymmärrä mikä nyt oikein mättää? Olen vuosien aikana kuullut jos jonkinlaisia herjaushuudatuksia ja tämä ei todellakaan kuulu niistä pahimpiin. Mielestäni ihan hyvät sanat "Go West" biisille. Korpille huudettiin hänen koko SM-liiga uransa ajan kaikenlaisia huutoja ja jopa uhkauksia. Mikä tästä nyt tekee niin ihmeellisen? Raipe osaa varmasti pitää itsestään huolen ilman ilvesfanien avustusta. Miettikää välillä ipafanit onko oikein huutaa 6-vuotiaille junioreille rivouksia?

Mansa kirjoitti:
Toki rajansa kaikella huutelulla, rasistiset ja sairauksiin liittyviä huuteluja en hyväksy.

Juurikin näin. Tällaisia huutoja on aina huudettu Porissa. Niin myös useissa muissa kiekkopyhäköissä ympäri Suomen.

Jerkkola kirjoitti:
Porin legendaarinen seisomakatsomo oli 90-luvun alussa huomattavasti nykyistä pahempi paikka. Mm. Tuomarilta on esim. uhattu polttaa talo tai auto. Jonkin pelin jälkeen oli tuomarikolmikko jouduttu viemään poliisisaattueessa ulos hallista ettei vihainen seisomakatsomo kävisi niistämässä setiä. Varmasti vastustajan pelaajat saivat oman osansa pilkkahuudoista.

Väittäisinkin, että jos nykyään hallissa olisi samanlainen meininki, Ässät saisi sakot yleisön käyttäytymisestä, eikä tällä kertaa olisi kyseessä pullojen viskely jäälle...

Veit jalat suustani. Mietin juuri "vanhoja hyviä aikoja" ja tulin samaan johtopäätökseen. Silloin sateli uhkaukauksia eikä kehotuksia ja Ässät olisi suljettu liigasta nykyajan säännöillä.

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Jurvanen kirjoitti:
Jos vaikka tehdään niin, että perustetaan "mitä saa huutaa, mitä ei?"-ketju ja jatketaan siellä? Porukkaa pelissä oli sen verran että siitäkin luulisi juttua saavan aikaan.
Tuollainen ketju periaatteessa jo on tuolla.

Tämän ketjun loppupäätä seuranneena ihmettelen kyllä porilaista "kiekkokulttuuria", jota näemmä ihan kaikki porilaisetkaan sitten eivät allekirjoita. Ja saavat sitten toisilta porilaisilta vielä shittiä niskaansa. Erikoista porukkaa, sen tosin olen huomannut otteluketjuissa muidenkin joukkueiden osalta kuin nyt Ilveksen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy