Ässät finaaleissa 2013 – Tammerkoskesta huuhdotaan kultaa?

  • 70 634
  • 355

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Keulii eli ei keuli: Ässien kautta on jäljellä max 2 peliä, joten yritetään nyt nauttia näistä ilman sen kummempia saivarteluja. Tulee (onneksi) pitkä kesä ilman kiekkoa ja saa ladata akkuja syksyn peleihin. Kausi 2012-2013 on joka tapauksessa ollut Ässiltä loistava ja tulee jäämään historiankirjoihin.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Kyllä Ässät näytti mestarilta tänään. Aivan kuten Jyp 2012, IFK 2011, TPS 2010, Kärpät 2008 jne. Tuo joukkue on henkisesti niin yhtenäinen ja tarpeeksi taitava voittamaan. Suomalaiseen luonteeseen kuuluu alituinen pessimismi ja aina pitäisi osata varoa ja pelätä sitä pahinta. Ei ole mitään pahaa ja pelättävää :) Voitatte mestaruuden, koska "näytätte" mestareilta!

Ensimmäisen kerran pitkään aikaan finaalit kiinostavat tosissaan ja jännitin kyllä teidän puolesta ihan viimeiseen asti. Kynnet tuli purtua, kun Tappara sai jatkoajalla 5-3:sen :)

Nauttikaa ja tuulettakaa, poika on teidän!
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän tässä joutuu vähän itseäänkin toppuuttelemaan ja pistämään jäitä hattuun. Yksi voitto tarvitaan vielä ja, kun muistaa että nämä ensimmäiset katkopelit menivät, niin KalPaa, kuin JYPiäkin vastaan kohtalaisen heikosti. Toivotaan, että tässäkin asiassa ollaan opittu ja kasvettu.

Keskiviikkona on huikea mahdollisuus ja meikäläisen aikana ei vielä näin lähellä olla oltu mestaruutta. Tämän illan peli ja voitto aiheutti sellaiset täpinät, että mahtaako sitä unta saada kovin pian.
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Hitusen siintää aiheesta ohi mutta auttakee miestä mäessä :

En asu Suomessa mutta elän ja hengitän Ässille. Olisiko kenelläkään jo video/ääniraitojen muodossa finaaleista / playoffeista Jussi Ahon selostuksella pätkiä? Kaikki Youtubesta löytyvät koluttu jo läpi ( en ees muista oliko tän vuoden peleistä kuin yksi video jostain JYP pelistä? ).

1 välipäivä aikaa virittäytyä täyteen fiilikseen ( vaikka eipä siihen paljon rekvisiittaa tarvita kun kello lyö 18:30 keskiviikkona... ) ja olisi mainiota jos joku olisi jo onnistunut näitä pyytämiäni asioita haalimaan.

Voi laittaa vaikka oman ketjun pystyyn kyseisille medioille tai suoltaa mun priva-postilaatikko täyteen niitä.

Upeaa Ässät!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Olisi se upeata saada mieleinen päätös kaudelle jo keskiviikkona. Pakko siihen on uskoakin! Kyl me oltaisiin ansaittu se monen vuoden kaamoksen jälkeen, kun muistelee mustaa playoffitonta aikaa, ja sitä miten puolivälierissä on tullut pataan. Korjataan asia, ollaan se ansaittu hei!
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
ÖÖ Oletko katsonut Youtubesta jo ne käyttäjä oh1jari:n videot. Sillä on todella paljon tän kauden playoffeista ja runkosarjasta materiaalia.

Oon katsellut, mutta unohtu painottaa siis tuota asiaa vielä että Jussi Ahon selostuksella kun löytyisi niin avot :)
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oon katsellut, mutta unohtu painottaa siis tuota asiaa vielä että Jussi Ahon selostuksella kun löytyisi niin avot :)

Aivan joo, meni näissä tärinöissä ihan ohi tuo Jussi Aho :D

Eipä taida pahemmin löytyä, Radio Porin sivuille tulee ottelukoosteet, ilman kuvaa mutta ääni on sitäkin makeampi ;)
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Aivan joo, meni näissä tärinöissä ihan ohi tuo Jussi Aho :D

Eipä taida pahemmin löytyä, Radio Porin sivuille tulee ottelukoosteet, ilman kuvaa mutta ääni on sitäkin makeampi ;)

Roger that. Töissä ei sekään toimi joten pitää kämpillä kuunnella. Osaatko vielä sanoa että kauan yleensä menee että ne on sieltä kuunneltavissa? Nyt lopetan tästä aiheesta spämmäämisen tähän ketjuun.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Roger that. Töissä ei sekään toimi joten pitää kämpillä kuunnella. Osaatko vielä sanoa että kauan yleensä menee että ne on sieltä kuunneltavissa? Nyt lopetan tästä aiheesta spämmäämisen tähän ketjuun.

Normaalisti jo samana iltana. Nyt ei jostain kuman syystä ole vielä :)

Täytyy muuten pyytää Karri Kiveltä anteeksi jos miehen jossain näen. Olen tuominnut äijän kauden aikana tylysti, olin väärässä, olen pahoillani.

Nyt maiskutellaan tätä voittoa vähän aikaan, keskiviikkona uusi hurmos päälle!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Noh, pakko myontaa etta hiukkasen vituttaa. Koko alkukauden olen julistanut etta Assat paasee pitkalle ja laittanut jopa tyopaikan mestariveikkaukseen Assat jota en ole ikina ennen tehnyt.

Noh, tammikuussa tuli sitten vittuunnuttua peliin ja paatin etteivat nuo edes paase playoffiin ja ostin lentoliput siskon luo Kaliforniaan. Tultiin juuri tanne, onhan mulla tietty liput huomiseen Sharksin peliin mutta ehka sita kuitenkin mieluummin olisi ollut keskiviikkona Isomaessa.

Talla kertaa meni miten meni ja toivottavasti seuraavaa mestaruutta ei tartte odottaa ihan 35 vuotta (jos se edes keskiviikkona tulee). Anteeksi etten luottanut enaa tammikuussa vaikka kesasta asti vahva tunne siita etta nyt on Assien kausi olikin.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Kyllä tuo voitto toi sellaisen olon että tää sarja voidaan tosiaan kääntää itselle. Huikeaa taistelua molemmilta joukkueilta mutta vain yksi voi voittaa. Ukot oli puhki, kannattajat oli puhki, en tiedä mikä muu oli vielä puhki. Eikä sillä ole väliä. Niin uskomaton oli tuo voitto.

Joku otteluketjussa mainitsikin ennen homostelua että Ässien flow voi muuttua betoniksi. Mutta maanantain pelin jälkeen pelin nollaaminen on yhtä vaikeaa molemmille joukkueille. Ässät on ollut kotona vahva ja Tappara on ollut molemmissa peleissä hätää kärsimässä. Kerran vielä pojat, omalla pelillä viiri kattoon!

Vielä on yksi voitto saatava. Nyt se mahdollisuus on otettu. Vierasvoitto tarvittiin ja se myös otettiin. Patakansaa oli uskomaton määrä Kirkossa.

Tältä se tuntui. Tälläistä se oli. Tappara - Ässät 22.4.2013 - Viides finaali 2-1 - YouTube
Linkki vie youtube-pätkään ratkaisusta, seisomokatsomosta kuvattuna tietenkin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hienoa Ässät! Täytyy toivoa, että tämä mestaruus (jonka Ässät vie huomenna) avaisi silmiä Porissakin ja sinne saataisiin vihdoin mitat täyttävä halli sen navetan tilalle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hienoa Ässät! Täytyy toivoa, että tämä mestaruus (jonka Ässät vie huomenna) avaisi silmiä Porissakin ja sinne saataisiin vihdoin mitat täyttävä halli sen navetan tilalle.

Tämä on käyty jo monta kertaa läpi, mutta mitään uutta hallia ei ole tulossa, sillä sellaiseen ei ole rahaa. Ässät aloittaa hallin remontoimisen, isolla omalla panostuksella jo tänä kesänä.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on käyty jo monta kertaa läpi, mutta mitään uutta hallia ei ole tulossa, sillä sellaiseen ei ole rahaa. Ässät aloittaa hallin remontoimisen, isolla omalla panostuksella jo tänä kesänä.

Onko se Puuvillan ajatus haudattu kokonaan? Luulin että sitä vielä puntaroidaan.
Itse kyllä olen etäkannattajanakin sydämeltäni Isomäen kasvatteja, joten toivon vahvasti kunnollista remonttia.

Finaalien tuomasta fanimyynnistä ainakin saa taas kivasti rahaa puskuriin, mahdollisia mestaruuskamppeita myydään varmasti aivan helvetisti. Katettakin noilla varmasti on.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Loistavaa Pata. Apinanraivolla,suurella tunteella ja periksiantamattomuudella hoisitte kotiedun parhaassa mahdollisessa paikassa kotiin. Huomenna sitten viette niitä porkkanapöksyjä kunnolla ja otatte pojan Poriin. IFK-mieheltä respectit sinne. Mahtavaa on katsoa tätä sarjaa. Siinä tunne vie lopulta voiton järjestä.
 

scorpion

Jäsen
Suosikkijoukkue
KIRVES & PATAsydän 4EVER
Loistava peli oli eilen paikanpäällä seurattuna ja nitrollekin olis ollu käyttöä jos vaan sellainen purkki olisi taskusta löytynyt! Viihdettä parhaimmillaan!!! Perus Tapparalaisena tietysti sydäntä särkee loppuratkaisu, mutta joskus tällaista on urheilu. Porissa 8 vuotta asuneena hieman tietysti sydän sykkii myös joskus Ässille. Kaikenkaikkiaan siten finaalien seuraaminen on meikäläiselle aikamoista koettelemusta!

Ässillä ollut aikamoista laidasta laitaan menoa viime kaudet,
- kaudella 05-06 finaalissa häviäjänä HPK:lle 3-1,
- kaudella 06-07 liigan 13.
- kaudella 08-09 liigan 14., liigakarsinnat Sporttia vastaan, jotka Ässät selvitti "veitsi kurkulla"-tilanteesta itselleen 4-3,
- kaudella 09-10 liigan 13.
- kaudella 10-11 puolivälierissä häviö Bluesille 4-2 kaudella
- kaudella 11-12 puolivälierissä häviö JYP:lle 4-0
- kaudella 12-13 Mestari?

Porin kansa on todellista kiekkokansaa, joka elää vahvasti Ässien mukana. Nyt keskiviikkona 24.4.2013 on porilaisen kiekkoilun suuri päivä! Ottakaa siitä kaikki irti, myös ne porilaiset, jotka ette paikalle pääse, tämä on kiekkohuumaa parhaimmillaan ja Te jos ketkä olette sen ansainneet! Ei sinne finaaleihin joka vuosi mitään miljoonajokereita ja kärppiä tarvita!

Tietysti on olemassa se mahdollisuus, että Tappara raapii itselleen voiton keskiviikkona, mutta todennäköisyys sille on 0,01%:n luokkaa! Jos näin kuitenkin käy niin kyllä Ässät homman sitten hoitaa viimeistään torstaina Tampereella!

Toivottavasti Ässät jatkaa myös tulevina vuosina samaa rataa, koska SM-liiga tarvitsee tämänlaista "urheiluhuumaa"! Tietysti pieni pelko on persiissä kun ohjat ottaa Pekka Virta Karri Kiven jälkeen, mutta toivotaan silti että menestys Porissa jatkuu!

Kiitos Ässät ja Kiitos Te Porin Kansa!
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Keskiviikkona on mahdollisuus laittaa homma pakettiin. Mitään ei olla vielä voitettu. Tuota lausetta olen joutunut itselleni toistelemaan sen tuhannenmiljoonan kertaa eilisillasta lähtien. Toivottavasti pelaajat saa kanssa eilisen nollattua päänupista mahd. nopeasti, ja muutenkin palauttelu menee hyvin. Sitten vaan samalla höökillä päälle huomenna niin hyvä tulee. Tähän mennessä Tapparalle ei ole annettu pientäkään mahdollisuutta taistella voitosta Porissa. Eikä anneta huomennakaan prkl!!

Oi kiltti ruutu.fi, näytä toi huomisen matsi jookopliis. Ei Jussi Ahokaan huono vaihtoehto ole, mutta kivampi se olisi oikeasti nähdä peli. Isomäellä taatusti tunnelma katossa. Jotenkin jos osais synkata radioporin ja ruutu.fi streamin, niin vois katella peliä Jussi Ahon selostamana, se ois jotain.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Olen katsonut finaaleista pelit 1 ja 3. Eli en uskalla yhtään peliä katsoa enää livenä. Eilisen pelin menin Aholla ja sen jälkeen Jimin uusinnalla. Sama setti keskiviikkona.

Mutta mitään ei ole voitettu vielä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Olen katsonut finaaleista pelit 1 ja 3. Eli en uskalla yhtään peliä katsoa enää livenä.

Nämähän ovat oikeita herkkupaloja ja parhaita juurikin suorina lähetyksinä. Paljon raastavempaa olisi odottaa jälkilähetystä kynsiä purren, varsinkin Porissa jossa naapureilta kuulee jos voitto on tullut :)
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Nämähän ovat oikeita herkkupaloja ja parhaita juurikin suorina lähetyksinä. Paljon raastavempaa olisi odottaa jälkilähetystä kynsiä purren, varsinkin Porissa jossa naapureilta kuulee jos voitto on tullut :)

Kuuntelen pelin radiosta tietenkin livenä. Mutta suorana ei voi katsoa. Jos mä katson, Ässät häviää.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Ei häviä. Tää on Ässien sarja, se on ollut parempi jääkiekkojoukkue ja voittaa huomenna mestaruuden.

Ei hävikään. Paitsi jos katson pelin. Jos olisi aikaa muistella, voisin kertoa huimaa tarinaa livenä näkemieni pelien voittoprosentista tuon maalin-päässä-Mestiksestä kauden jälkeen. Jos sanon voittoprosentin olevan 20 % en paljoa valehtele.

Jälkikäteen olen nauhalta voittojakin sitten nähnyt enempi.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Ei häviäkään. Paitsi, jos katson pelin.

No, jätä varmuuden vuoksi väliin. Mun pumppu ei kestä, jos tulee game7.

Harmittaa, kun jää huominen paikan päällä väliin, mutta livenä kuitenkin jännitetään.

On muuten vaimokin ruvennut seuraamaan välieräsarjan alusta saakka tiiviisti lätkää, mitä pidän yhtenä suurena ihmeenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös