Myllys on kuningas....
No niin... peli on takana...ja vihdoinkin tuli se kauan odottamani voitto!
Tasollisesti Bluesin peli oli aivan kaameaa sähläystä, mutta tässä tilanteessa tärkein saavutettiin. Voitto antoi varmasti paljon uskoa ja itseluottamusta joukkueelle ja tästä on hyvä lähteä kokeilemaan HIFK:ä vastaan tiistaina (tuloksesta olen jälleen oma pessimistinen itseni: IFK-Blues 4-2)
Olen tästä jo ennekin kirjoittanut, mutta tässä vaiheessa kautta tärkeintä on pysyä liigan tahdissa, eli saada niitä pisteitä tasaisesti jokaiselta joukkueelta. Pelityyliin en nyt niin hirveästi kiinnittäisi huomiota;kyllä se vielä raiteilleen loksahtaa.
Totuuden nimissä on todettava, että Bluesin avauspeli ja omanpäänpelaaminen oli välillä aivan luokatonta, mutta onneksi meillä on Myllys! Itseltäni karisi nyt viimeistään epäilyt miehestä. Äijä pelaa kuin nuoruuden hurmiossa ja halu voitaa on aivan uskomaton.
Tätä kaipaisin myös koko joukkueelta: HÄVIÄMISTÄ TULEE INHOTA!!!!!
Jokaisen jätkän tulisi antaa itsestään ne kuuluisat 110% jokaisessa pelissä... kyllä ne maalihanat vielä aukeaa!!!
Zelenka pelasi todella hyvin, mistä olen suunnattoman onnellinen. Kaksi maalia antoi miehelle varmasti valtavasti lisää itseluottamusta. Saatte nähdä, että Zeli tulee olemaan todella kova luu tulevissa peleissä!
Hurmeen ja Calounin peli aukeaa aivan varmasti, kun miehet saavat muutaman onnistumisen alleen! Luulen, että Calounille riittäisi yksi maali esim. HIFK:ä vastaan, niin mies olisi jälleen oma itsensä!
Uskon ja toivon, että Andersonilla on aivan erilainen filosofia johtaa peliä, kuin edesmenneellä kolleegallaan. Tuloksia ei saavuteta huutamalla ja räyhäämällä, vaan terveellä kannustamisella ja kurinalaisuudella. Kannustaminen on muutenkin mielestäni nyt päivän avainsana ja juuri se missä hyvä ja huono valmentaja eroavat toisistaan. Saamaa toivoisin myös fan clubilta(itse en valitettavasti voi läsnä olla kuin astraalihahmona, koska savosta on paha tulla pelejä seuraamaan.)
On totta, ettei valmentaja voi itse tulla kentälle niitä maaleja tekemään, mutta mihin valmentajan pitäisi pystyä on se, että miesten itseluottamus olisi sillä tasolla, että niistä maalipaikoista tehtäisiin ne tarvittavat pöysät!
Toivon vilpittömästi onnea ja menestystä uudelle valmentajakaksikolle, vaikka rehellisyyden nimissä vaitänkin, että Bluesilla on ns" kovan profiilin" valmentaja seuraavien kahden viikon aikana. Tällä tarkoitan jotain nimekästä ja tunnettua valmentajaa...
En ota kantaa tarvitseeko Blues uutta "vastuuvalmentajaa", mutta mikäli vähääkään tunnen organisaation toimintaperiaatteita, niin jatkossa penkin takana on joku seuraavista miehistä: H kapanen, A Suhonen, J Tamminen, M Hagman.... eli profiilia tullan hakemaan "mediapersoonalla".
PS. kaikki kunnia Äsille eilisestä pelistä: olisitte ansainnet voiton eilen, mutta onneksi Jamo oli loistava ja pelasti Bluesin nöyryytykseltä!;)