Ässät 2005–2006

  • 304 672
  • 1 559
Tila
Viestiketju on suljettu.

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Viestin lähetti Willy
Varmaan saitkin jo vastauksen, Sauli.

Tuominen on todennäköisesti lähdössä ulkomaille, huhut vievät miestä länsinaapuriin, itänaapuriin ja Sveitsiin. Ruotsalaisseuran kanssa on kuulemma jo sopimusta väännetty.

Ok, Willy. Ja se on ihan Zauli joka tulee siitä että opettaja väänsi nimeni joel zauliks :D Mua inhottaa tuo että mua luullaan sauliks ;)

Vai tuli Patulle rahanhimo, no sen kyllä ymmärtää, että tossa iässä alkaa varmaan vähä tulevaisuuttakin ajatteleen. Aika vaikee on Patulle löytää korvaajaa :( Maalimäärässä ehkä, mutta asenteessa ei.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Ernesto Peli
Julkinen salaisuus on, että Patun sopimuksessa on pykälä, joka mahdollistaa ulkomaille siirtymisen.

Kuinka varma juttu tällaisen pykälän olemassaolo on? Kuka sen on kertonut ja missä...Alkoiko tämä ulkomaanpykäläjuttu tällä palstalla ja jos alkoi, niin kuka sen ensimmäisenä kertoi.

Patu on tehnyt tällä kaudella kovan maalimäärän ja NHL:n mahdollisesti alkaessa kysyntää saattaisi olla ulkomaille paljonkin. Tällaisessa tapauksessa raha ei olisi este esim. venäläisille seuroille sopimuksen purkuunkaan ja se tietäisi Ässille suuren määrän rahaa. Tämän takia toivon todella, että tällaista pykälää ulkomaille siirtymisestä ei Patun sopimuksessa olisi. Paska homma suorastaan, jos ja kun näin on.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Viestin lähetti Willy
Olisiko kuitenkin tarpeellisempaa säästää sieltä pakistosta jälleen kerran..

Olis ihan kiva vaan nähdä, että Porissakin kokeiltaisiin joukkueen rakentamista omasta päästä lähtien edes sen yhden kerran. Änärissä tätä on hyvällä menestyksellä käyttänyt mm. NJ Devils.
 

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
Kotimaiset vapailla markkinoilla olevat kiekolliset pakit kannattaisi nyt seuloa erittäin tarkkaan. Ehdotuksia?

Ässien oma kasvatti noin 25-vuotias Janne Laitila. Mestiskokemusta usealta kaudelta Diskoksessa sekä TuTossa ja pisteitä kohtalaisen paljon. Tällä hetkellä sälli pelaa Tanskan liigaa. Omassa päässä kaverilla on aina ollut hieman vaikeuksia, mutta ylivoimalla mestistasolla ja junnuissa hyvä. Halpa. Oliskohan käyttöä.. Kokeilemisen arvoinen. Kesäsopimus ja pitsiturnaukseen antamaan näyttöjä.

Mestiksessä 154 ott. 17+52=69 212 min.

Ässien Korhonen? ;-)
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Viestin lähetti Näkkäri
Kuinka varma juttu tällaisen pykälän olemassaolo on? Kuka sen on kertonut ja missä...Alkoiko tämä ulkomaanpykäläjuttu tällä palstalla ja jos alkoi, niin kuka sen ensimmäisenä kertoi.

Minä tiedon pongasin ensimmäiseksi tuolta "Nielikäinen Ässiin" ketjusta, kirjoittaja oli Willy. Minulle tuo tieto tuli kyllä ihan pommina ja yritin tuosta hieman eri ihmisiltä kysellä, aluksi kukaan ei asiasta mitään tiennyt ja nyt kaikki on jo kuullut tuon saman huhun tai tiedon, minkä totuudesta nyt ei varmaan tiedä kuin ehkä Patu itse, Hirsimäki ja nimimerkki Willy.

Itse muistelin jo tuolloin aiemmin, että Tuominen ainakin viime syksynä puhui itse, että Ässä vuosien jälkeen olisi aika lähteä ulkomaille jos aikoo lähteä. Ja ainakin tuolloin itse ymmärsin että kyse on ajasta kauden 2005-06 jälkeen. Mutta, mutta.. tuskin tähän saadaan vastausta kuin kauden jälkeen varmuudella. Voihan toki olla että optio on käytettävä vaikka huhtikuun loppuun mennessä tms ja sen jälkeen tulee asialle piste.

Vai onko jollain muulla jotain parempaa tietoa..? TosiFani & co ?
 

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
Viestin lähetti Jande
Minä tiedon pongasin ensimmäiseksi tuolta "Nielikäinen Ässiin" ketjusta, kirjoittaja oli Willy. Minulle tuo tieto tuli kyllä ihan pommina ja yritin tuosta hieman eri ihmisiltä kysellä, aluksi kukaan ei asiasta mitään tiennyt ja nyt kaikki on jo kuullut tuon saman huhun tai tiedon, minkä totuudesta nyt ei varmaan tiedä kuin ehkä Patu itse, Hirsimäki ja nimimerkki Willy.

Ei pidä paikkaansa, nimimerkki Jande. En ole puhunut sanakaan koko pykälästä. Jätkähän alkaa syyttelemään ihan käsittämättömällä tavalla. Huikeaa.
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Jande


Itse muistelin jo tuolloin aiemmin, että Tuominen ainakin viime syksynä puhui itse, että Ässä vuosien jälkeen olisi aika lähteä ulkomaille jos aikoo lähteä. Ja ainakin tuolloin itse ymmärsin että kyse on ajasta kauden 2005-06 jälkeen.

Niin, juuri noin Tuominen on haastatteluissa kertonut. Ei hän missään vaiheessa ole ainakaan julkisuudessa puhunut mahdollisesta lähtemisestä ulkomaille tämän kauden jälkeen.

Alunperinhän puhuttiin jopa niinkin, että Tuomisen nelivuotinen sopimus olisi käytännössä ollut mallia 1+1+1+1. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ollut, mutta aika todennäköistä on, että siinä jonkinlaista optiota on ollut. Onko se sitten ollut esim. mallia 2+2 tai 3+1, mene ja tiedä. Varmasti sekin on täysin mahdollista, että sopimuksessa on pykälä, joka mahdollistaa siirtymisen ulkomaille minkä tahansa kauden jälkeen.

Viime kauden jälkeen Ässillä oli jonkinlaista halua päästä sopimuksen kahdesta viimeisestä vuodesta eroon tai ainakin tarkistaa sopimuksen hintaa. Voi jopa olla, että sitä palkkaa pystyttiinkin laskemaan. Jos näin on käynyt, on aika selvä, että siinä tapauksessa tämän kauden jälkeen on tehtävä tarkistus taas toiseen suuntaan.

Aika näyttää lähteekö vai eikö lähde. Kumpikaan ei yllättäisi. Lähtöhalut olisivat toki hyvinkin ymmärrettäviä, mutta eihän se nyt niin sanottu ole, että Euroopasta olisi valittavana toinen toistaan parempia kontrahteja.

Ässäsopimus on kuitenkin ihan hyvä, jote ei sekään nyt niin ihme olisi jos haluaisi olla tässä Toivolan projektin päätösvuodessakin mukana. Varsinkin nyt, kun on saanut hankittua tietynlaisen tähtistatuksen ja lähtökohtaisesti ykkösketjun paikan.

On kyllä syytä toppuutella myös Levokarin lähtöpuheita. Voihan tuo Amerikkaan haluta, mutta en nyt välttämättä usko, että hänellä tuosta vain olisi ottajia enemmän kuin vuosi sitten. Eikä ainakaan ennen kuin NHL-tilanne selkeytyy. Joten pitäisin kyllä Paulin suhteen ihan jotain muita osoitteita suurempana uhkakuvana kuin Amerikan ihmemaata. Ja nekin uhkakuvat ovat kuitenkin sellaisia joihin Ässät pystynee omilla valttikorteillaan halutessaan vastaamaan. Toivottavasti sitä halua löytyy.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kuullut huhuja, että Patu olisi menossa Ruotsiin ensi kaudella, mutta tiedä näitä. Se on ihan sama minkälainen sopimus on, jos jompikumpi haluaa sen purkaa.
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Viestin lähetti Willy
Ei pidä paikkaansa, nimimerkki Jande. En ole puhunut sanakaan koko pykälästä. Jätkähän alkaa syyttelemään ihan käsittämättömällä tavalla. Huikeaa.

Tarkoitin että sinun viestistäsi asiasta ensi kerran kuulin, siis Patun siirrosta pois Ässistä. Tuossa meni ehkä asiat hieman sekaisin, mutta nuo pykälät ja yms. on tullut tuon jälkeen esiin. Eikä tässä ketään syytellä, koitetaan vaan etsiä totuutta. Ihan rauhassa siellä näppäimistön takana.

Edit: Temppuilee tämä mun kone... Niin ja ei tuolla joukkueessa ketään väkisin pidetä, varmasti sopimuksesta kuin sopimuksesta pääsee eroon jos niin haluaa. Tietysti nyt Tuomisella saattaa olla kysyntää ulkomailla nyt hyvän kauden jälkeen, ensi kauden tehot kun Ässissä on vielä tekemättä ja ensi kauden jälkeinen kysyntäkin siis vielä arvoitus. Tuomisella varmasti vaan on iltaisin kädet ristissä että NHL ensi kaudella alkaa, muuten voi olla tarjolla pelimiehiä liiaksi asti. Ratkaisu olisi tietysti hyvä saada ainakin Ässien osalta pakettiin niin pian kuin se on mahdollista. Ei ole helppo homma etsiä monia ykköskentän kavereita, kun ainakin kaksi nykyisistä on kuitenkin todennäköisesti lähdössä pois ensi kaudeksi.

Toivottavasti en pahoittanut Willyn perjantamieltä... No hard feelings..
 
Viimeksi muokattu:

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti TosiFani
Olen kuullut huhuja, että Patu olisi menossa Ruotsiin ensi kaudella, mutta tiedä näitä. Se on ihan sama minkälainen sopimus on, jos jompikumpi haluaa sen purkaa.

Toki kaikki on aina purettavissa, mutta ei se nyt sentään ihan sama ole. Tässä Tuomisen tapauksessa se ei sitä ole ennen kaikkea Ässien kannalta. Onhan se selvää, että jos sopimus on ilman optioita ja siirron mahdollistavia pykäliä, ei Ässät Tuomisesta luovu ilman sopivaa kipukorvausta.

Tuskin Ässät siirtoa vaatimuksillaan ehdoin tahdoin pilaisi, mutta ei varmasti suostuisi tuosta vain sopimusta purkamaan ja vapauttamaan pelaajaa jääden itse nuolemaan näppejään.
 

Energizer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät!
Näin off-topic asiaa:
Nyt kun pleijarit lähestyvät ja Ässä-fanit ovat innokkaimmillaan,
on seuralle tehty fani sivut, joita on kovasti odoteltu.
Sivut löydät osoitteesta: www.patafanit.com.

Oikein hyvää kevättä kaikillel
 

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
No Tuomisen lähdöstä on ollut huhua hallilla jo kauan.

Jos ulkomaan pykälää sopimuksessa ei ole ja joku seura on valmis maksamaan sopimuksen auki, niin mielestäni se on positiivinen asia Padalle. Tuominen tuskin tekisi ensi kaudella patapaidassa 15 maalia.. Nyt rahat pois ja uusi äijä tilalle.

Jos taas ulkomaa-pykälä löytyy, niin ok. Terve menoa ja onnea matkaan. Nähdään 3 vuoden kuluttua. Tuominen on korkeasti palkattu äijä ja tämä kausi on ensimmäinen, jolloin hinta ja laatu vastaavat toisiaan (jossei sopimusta ole Patun mestaruusvuoden jälkeen muokattu).

Jotenkin uskon, että Tuominen ei enää pysty tämän kaltaisiin maalimääriin SM-liigassa, vaikka tietysti niin toivonkin. Patun palkalla saataisiin joka tapauksessa kohtalainen pelimies vaikka AHL:stä tai extraliigasta. Tällä kaudella Patu on kuitenkin pelannut erittäin hyvin ja ylittänyt kaikki odotukset. Suuret kiitokset siitä.
 

Ernesto Peli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minä ainakin olen Patun sopimuksen pykälästä puhunut.

Lähteenä ei ole huhut hallilla.

Toinen lähde jää mainitsematta, mutta toinen on Patu. Keskustelin miehen kanssa maajoukkuekomennuksen jälkeen. Ei kieltänyt asiaa ja toisti jo aiemmin lehdessä olleen vastauksensa, että jos meinaa lähteä niin tälläisen kauden jälkeen se on lähdettävä. Taisi vielä mainita, että jos pystyy kaudessa tienaamaan ulkomailla omakotitalorahat, ei tarvitse kovin pitkään miettiä.

Koska mies itsekin asiaa spekuloi uskon pykälän olemassaoloon. Kai kaveri oman sopimuksensa tuntee.

Edit. omakotitalorahat
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Ernesto Peli
toisti jo aiemmin lehdessä olleen vastauksensa, että jos meinaa lähteä niin tälläisen kauden jälkeen se on lähdettävä.

Missä lehdessä? Useammassa lehdessä Patu on kyllä asiaa spekuloinut, mutta ainakin niissä mitä minä olen nähnyt, hän on puhunut lähtemisestä nykyisen sopimuksen jälkeen.

Eikä pelaajan oikein parene edes julkisesti jutella siirtymisestään tilanteesta, jossa sopimusta on vielä puolitoista kautta jäljellä, oli se sitten pykälillä tai optioilla varustettuna. Virallisena kantana on siinä tilanteessa kuitenkin pidettävä sitä, että sopimus jatkuu, vaikka kulisseissa kävisikin neuvotteluja siirtymisestään muualle. Joka tapauksessa tämän kauden osalta palkan maksaa Ässät, joka ei taatusti antaisi ykkösketjunsa miehen murentaa seuran uskottavuutta siirtopuheilla kesken sopimuskauden.

Sinänsä en epäile, etteikö Tuominen saattaisi kytkintä nostaakin, mutta ei asiaa vielä kannata kirkossa kuulutella. Koska ei Patukaan ole sitä siellä tainnut todellisuudessa kuulutella.
 

Ernesto Peli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Pata
Missä lehdessä?

Jokin näistä paikallisista pikkulehdistä se oli. Olen pahoillani, mutta en muista tarkemmin.

Kaikki kai kuitenkin ovat yhtä mieltä siitä, että tämä on se kausi, jonka jälkeen Patun markkina-arvo on huipussaan. Mies tietää tämän itsekin ja siksi aivan ymmärrettävästi haikailee suuremman tilin perään.

Koska mies on myöntänyt olevansa kiinnostunut pelaamaan ensi kauden ulkomailla, kertoo se mielestäni siitä, että ilman suuria vaikeuksia hänellä siihen mahdollisuus on. Eli sopimuksessa on jotenkin huomioitu ulkomaille siirtymisen mahdollisuus.´

Edit. virhe
 
Viimeksi muokattu:

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
Viestin lähetti Ernesto Peli
Kaikki kai kuitenkin ovat yhtä mieltä siitä, että tämä on se kausi, jonka jälkeen Patun markkina-arvo on huipussaan. Mies tietää tämän itsekin ja siksi aivan ymmärrettävästi haikailee suuremman tilin ja perään.

Luulisi näin olevan. Ilman muuta, Patu, rahakaukaloihin tienamaan se talo ja sitten taas 3 vuoden kuluttua Poriin rakentamaan sitä taloa.

Markkina-arvo tosiaan on nyt huipussaan. Ensi kaudella se voi sukeltaa Williamsin ja kumppanien lähdön myötä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti Arnold
Kun kaikenlaisia nimiä ehdotellaan, niin minäpä ehdotan Ilveksestä Joonas Rönnbergia. Taitaa kaverilla olla sopimus, mutta sehän ostettaisiin komeasti ulos ja tehtäisiin kaverista tähti Porissa! Potentiaalia on kovaksi liigatason pakiksi, ja tuo kova-sanaa tarkoitan virallisessa merkityksessä.

Rönnbergillä ei ollut sopimusta, mutta nyt on. Tänään julkaistiin Rönnbergin 2-vuotinen jatkosopimus Ilvekseen.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Pata
Missä lehdessä? Useammassa lehdessä Patu on kyllä asiaa spekuloinut, mutta ainakin niissä mitä minä olen nähnyt, hän on puhunut lähtemisestä nykyisen sopimuksen jälkeen.

Luulisin, että ne kaikkeista uskottavimmat jutut on Jääkiekko lehdessä. Numerossa 1/2005 oli, niinkuin tiedämme Patulle esitetty 99 kysymystä.

Kysymys 16. Olet pelannut vain sm-liigassa. Onko ulkomaille lähteminen ollut ikinä lähellä.

Tähän Patu "...plaa,plaa. Nyt olis tavote lähtee LÄHIVUOSIN".

Eli ei ainakaan tässä jutussa mainitse sanallakaan tämänkauden jälkeen siirtymisestä. Itse uskon kaverin omaan haastatteluun.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jos Patu lähtee, niin ei voi mitään. Tosin pitää muistaa se seikka, että Patulle on ainoastaan yksi tehollisesti jäätävän kova kausi Ässissä sitten paluunsa jälkeen. Ja se kausi on nimeomaan tämä kausi.

Jokainen pelaaja on jollain tavalla korvattava. Jotkut paremmin ja jotkut huonommin. Odotellaan ja katsellaan mitä tuleman pitää.
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Mikkola olis kyllä tervetullut pelaaja. Maaleja, taklauksia ja taistelua. Noita me just kaivataankin. Olis hyvä voima kaksikko Nielikäinen ja Mikkola ;)
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Niko Mikkola Ässiin??

Viestin lähetti TosiFani
Niko Mikkola on neuvotellut Ässien kanssa.

Ehdottomasti Niko takaisin ja unohdetaan ne vanhat puheet. Kunhan rooli on vaan samanlainen kuin edellisellä kerralla Ässissä. Vauhtia, POMMEJA, maaleja, räiskyntää. Se Niko Mikkola heti takaisin Ässiin!
 

The Rock

Jäsen
Viestin lähetti TosiFani
Niko Mikkola on neuvotellut Ässien kanssa.

Onko tää unta vai kenties ennen aikainen synttärilahja? Ihmiskuula, #24 Niko Mikkola, vasen suora, Pupu-Jussi Niemi, nukutus, valot pois, yleisö mylvii, Pata painaa!

Olisi kyllä sellainen pommi, joka saisi allekirjoittaneen vetämään perseet olalle sillä niin suuri ilonhetki Nikon kotiinpalaaminen olisi. Javan jälkeen suurin suosikkini ikinä Ässäpaidassa, voi luoja.

Varsinkin jos Mikkolan hintapyyntö on pudonnut Jokeri -ja TPS-kausista selvästi alaspäin niin tervetuloa takaisin kotiin Niko. Varsinkin jos saadaan se sama tulta ja tappuraa kentällä leiskuva + taisteleva ruutitynnyri, joka hallitsee myös pisteiden teon.

Voin jo nähdä ensi kauden otsikot silmissäni: "Porissa kaaos! Mikkola ja Levokari laittoivat hyrskynmyrskyn ottelussa Lukkoa vastaan!"

Ehdoton kyllä-ääni lähtee täältä Nikon kotiinpaluulle kunhan hinta ja laatu kohtaavat sekä halu on molemminpuolista. Nyt Hirsimäki, ota se lisäsulka hattuusi ja tuo Isomäen suursuosikki takaisin kotiin.
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Niko Mikkola Ässiin??

Viestin lähetti TosiFani
Niko Mikkola on neuvotellut Ässien kanssa.

Jos tulee se sama Niko Mikkola, joka aikoinaan kävi Sergei Butkon päälle omissa harjoituksissa, niin tervetuloa. Mutta, ei kiitos sille Mikkolalle joka surffaili viime kaudella Turussa kovalla liksalla.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Mielestäni Mikkola on päässyt urallaan pelaamaan _jääkiekkoa_ vain Ässissä ollessaan, tälläinen "aina tapahtuu" mies olisi kyllä kovin tervetullut, vaikka esim. Maven ketjuun näyttämään tekemisen asennetta. Harvassa ovat ne miehet joita takavuosien Ässista takaisin toivoisin, mutta Niko on yksi harvoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös