Ässät 2005–2006

  • 303 807
  • 1 559
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
TosiFani kirjoitti:
Olen ennenkin sanonut, että tätä peliä voi katsoa monelta kannalta. Levokari on näyttönsä antanut ja pelasi viime kauden lopussa ihan mukiin menevästi, mutta en silti ottaisi häntä mielelläni Ässiin.
Muistellaan nyt vaan niitä avauksia katsomoon tai vaihtoaitioon, typeriä jäähyjä (181 min., joista 38 kpl 2min ja kuusi kymppiä), valtavasti ryntäilyjä keskialueella ja omissa, plus-miinus -11 (toiseksi huonoin Ässien puolustuksessa) ja se ajokoira ilme epäonnistumisen jälkeen, todella Ässien näköinen puolustaja.
Se että joku saa Levokarista huippupakin siksi, koska antoi Bouckille kyytiä niin aika alhaalla on rima. Mielestäni tämän hetken Ässä puolustuksesta Peltonen, Forrest, Pentikäinen, Rontti ja Toivonen ohittavat Levokarin, ei käyttöä

(Kopio Lukko osiosta).

Olen täysin samaa mieltä kanssasi, olen myös itse tästä aiheesta joskus kirjottanut kun kaikki hehkuttivat paukea. Hyvä että on ainakin joku joka ymmärtää lätkän päälle... =)


Willy kirjoitti:
Levokarille sattui paljon virheitä erityisesti alkukaudella ja loppukaudellakin kiekko tuntui välillä polttavan lavassa. Jäähyistäkin osa oli varmasti turhia. Ajokoira ilme tai ei, Levokari on ns. Ässien näköinen pakki. Jos esim. Levosen Japaa olisi vastaavasti alettu tutkimaan puutteidensa osalta, niin mies ei olisi ikinä päässyt edes kokoonpanoon.

On täyttä puppua väittää, että Levokari ei mahtuisi Ässäpuolustukseen. Sitä on turha edes yrittää puolustella mitenkään. Sama juttu, kun jotkut ovat olevinaan innoissaan kun maalissamme on kaksikko Riksman-Nissinen, eikä Langkow. Eikä kyse ole tässä tapauksessa raha-asioista.

Viime kaudella Pade nousi selkeästi kahden parhaan pakin joukkoon Padassa. Sama olisi tällä kaudella todennäköisesti jatkunut, jolloin Pade olisi Peltsin kanssa muodostanut puolustuksen selkärankaa. Forrest on vielä mielestäni hieman katsomaton kortti Ässäpuolustuksessa. Rontti ja Pentikäinen olisivat auttamattomasti nokkimisjärjestyksessä Luvian Jätin takana.

Niinkuin useaan kertaan on todettu, Padesta on muodostunut todellinen porilainen profiilipelaaja. Ympäri Suomea Pade tunnistetaan ja vieraskaukaloissa mies herättää tunteita. Kaiken lisäksi Ässien kasvatti, niin mitä ihmettä.. Päästetään menemään.

Tämä puolestaan kuuluisi mielestäni Parhaat naurut netistä osioon... =) Eikä saa suuttua, tämähän on vain kiekkoa. PERKELE!
 

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
Jason W kirjoitti:
Tämä puolestaan kuuluisi mielestäni Parhaat naurut netistä osioon... =) Eikä saa suuttua, tämähän on vain kiekkoa.

Erikoinen kommentti ja täysin käsittämätön mielipide. Mutta ei suututa. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja kommentointiin. Voisitko kuitenkin tarkentaa mikä kohta sai sinut repeilemään naurusta?

Turha kai Padesta on tämäntyylisille katkeroituneille Ässäfaneille jauhaa. Lisäksi kun kirjoittajat ovat jo kerran avoimesti tuominneet pelaajan, niin he eivät enää uskalla mieltään muuttaa. Tämä saa Paden "vihaajat" näyttämään huikeilta pelleiltä. Padea vain on haukuttava, koska selässä lukee Levokari. Nielkää ylpeytenne, seuratkaa peliä ja antakaa hänelle mahdollisuus vakuuttaa teidät.
 

Skorppari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja tutkapari Jalkanen & Jäminki.
Willy kirjoitti:
Tämä saa Paden "vihaajat" näyttämään huikeilta pelleiltä. Padea vain on haukuttava, koska selässä lukee Levokari.
Ja sinä kehut Paulia siksi koska muutkin kehuvat?
 

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Willy kirjoitti:
Voisitko kuitenkin tarkentaa mikä kohta sai sinut repeilemään naurusta?

Muunmuassa nämä: Viime kaudella Pade nousi selkeästi kahden parhaan pakin joukkoon Padassa, Padesta on muodostunut todellinen porilainen profiilipelaaja.

Mutta ei siinä mitään, mielipiteensä kaikilla...
 

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
Skorppari kirjoitti:
Ja sinä kehut Paulia siksi koska muutkin kehuvat?
Tämä on täysin väärä tapa. Älä kehu pelaajaa vain siksi että muutkin kehuvat. Seuraa peliä tarkasti ja muodosta mielipide omassa päässäsi. Älä välitä siitä kehuvatko vai haukkuvatko muut jotain tiettyä pelaajaa, jos olet itsekin nähnyt pelaajan useasti pelaavan. Toki luotettavista lähteistä saatua tietoa voit käyttää oman mielipiteesi muokkaamiseen. Älä myöskään pelkää muuttaa mielipidettäsi, jos pelaaja parantaa/huonontaa otteitaan ja yllättää sinut.

Missään nimessä et saa ylistää pelaajaa vain sen takia että muutkin kehuvat. Saada on ehkä väärä verbi, ainahan pelaajia kehua saa. Mutta perusteettomat mielipiteet kuulostavat melko hölmöiltä.
 

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
Jason W kirjoitti:
Muunmuassa nämä: Viime kaudella Pade nousi selkeästi kahden parhaan pakin joukkoon Padassa, Padesta on muodostunut todellinen porilainen profiilipelaaja.

Näin juuri. Pade tosiaan nousi kahden parhaan pakin joukkoon. Peltonen pelasi tutusti peruspeliään ja Levokari nousi loppukaudella jopa haastamaan Peltsiä ykköspakin paikasta.

Levokari oli viime kaudella todellinen profiilipelaaja. Vieraspeleissä halleissa oltiin innoissaan, kun Ässät tuli vierailulle: "Williams ja sitte se Levokari.." Pade puhutti ja usein vihastutti katsomoissa. Ässät tunnistettiin Levokarista ja Levokari tunnistettiin Porin Ässien isoksi pakiksi, jota pelättiin.
 

rage

Jäsen
Suosikkijoukkue
T:mi Porin hitsaus ja rengas
Willy kirjoitti:
Näin juuri. Pade tosiaan nousi kahden parhaan pakin joukkoon. Peltonen pelasi tutusti peruspeliään ja Levokari nousi loppukaudella jopa haastamaan Peltsiä ykköspakin paikasta.

Levokari oli viime kaudella todellinen profiilipelaaja. Vieraspeleissä halleissa oltiin innoissaan, kun Ässät tuli vierailulle: "Williams ja sitte se Levokari.." Pade puhutti ja usein vihastutti katsomoissa. Ässät tunnistettiin Levokarista ja Levokari tunnistettiin Porin Ässien isoksi pakiksi, jota pelättiin.

Missä meikäläinen oli silloin, kun tämä tapahtui?! Puhutaanko me samasta kaverista? Siis Pauli Levokarista?

Jos tarkoitat tällä "haastamisella ykköspakin paikasta", sitä että Levokari ei loppukaudesta ihan joka tilanteessa ajanut itseään 100-0 ulos, niin ok.

"Profiilipelaaja"?! Voi ristus! Pasi Peltonen on profiilipelaaja. Pasi Tuominen on profiilipelaaja. Pauli ei. En edes tiedä mitä tämä termi tarkalleen tarkoittaa mutta silti olen oikeassa. "Vieraspeleissä oltiin innoissaan"?! En nyt ihan heti laittaisi Williamsia ja Levokaria edes samaan lauseeseen.

Tämä ajoittainen ilkeily ja ihan kohtalainen liike, noin isoksi kaveriksi, ovat Paulin vahvuuksia. C-juniorin tasolla oleva pelinlukutaito ja käsittämättömät jäähyt ovat taas Levokarin tavaramerkki. Itse mietin joka kerta, kun Pauli lähestyi hyökkääjää: "Pidä nyt se maila alhaalla" mutta kun ei! Älytöntä hakkaamista tilanteessa, jossa pitäisi taklata.

Nähty on. Ei kiitos enää. Pauli oli parempi, kuin odotin mutta silti ei kelpaa. Halvalla olisi saanut jäädäkin mutta HUHUJEN mukaan Paulin palkkavaatimus oli huikea.
 

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
rage kirjoitti:
Missä meikäläinen oli silloin, kun tämä tapahtui?! Puhutaanko me samasta kaverista? Siis Pauli Levokarista?

Ilmeisesti et ainakaan pelejä katsomassa. Kyllä, Pauli Levokarista.
 

rage

Jäsen
Suosikkijoukkue
T:mi Porin hitsaus ja rengas
Willy kirjoitti:
Ilmeisesti et ainakaan pelejä katsomassa. Kyllä, Pauli Levokarista.

Uskomaton oneliner! Tästähän alkaa kehittymään oikein hedelmällinen keskustelu! Sanoin vain mielipiteeni. Enkä ajatellut muuttaa sitä vaikka muut ovat eri mieltä tai Pauli pelaisi tulevaisuudessa ihan uskomattomia kausia. Mennyt kausi oli jostain huonon ja kohtalaisen välimaastosta. Ei voi mitään. Minä olen edelleen oikeassa. Pelejä olin katsomassa kotona lähes kaikki ja vieraissa useita. Teen ensi kaudella päiväkirjan käynneistäni jäähallilla, jotta voidaan pohtia onko minulla oikeus sanoa mielipiteeni.

Itse viestiketjun otsikkoon liittyen minulla ei ole mitään sanomista. Eipä ole Hirsimäelläkään. Ässät harjoittelee ja kivaa on. Kannattajat odottavat jotakin. Taidan tulla vähän syksymällä takaisin vaikka haukkumaan jonkun älyttömän tryout pelaajan. Hiljaista on...
 

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
rage kirjoitti:
En edes tiedä mitä tämä termi tarkalleen tarkoittaa mutta silti olen oikeassa.

Joillakin kirjoittajilla todellakin on tämä ajatusmaailma. Et ole välttämättä oikessa, jos et edes tiedä tarkalleen mistä puhutaan. Ota ensin selville mistä on kyse ja ota sitten vasta osaa keskusteluun tai mahdolliseen väittelyyn.

rage kirjoitti:
Sanoin vain mielipiteeni. Enkä ajatellut muuttaa sitä vaikka muut ovat eri mieltä tai Pauli pelaisi tulevaisuudessa ihan uskomattomia kausia.

Niin juuri. Täytyy sinun pystyä muuttamaan mielipidettäsi Padesta tai jostain muusta pelaajasta, jos peliesitykset muuttuvat. Tämä on juuri suuri ongelma monella fanilla, kerran on haukuttu pelaajaa esim. tällä palstalla ja sen jälkeen on pelaajaa pakko haukkua, jotta oma kiekkotietäjän maine ei muka tahraantuisi. Kyllä mielipidettänsä saa muuttaa, jos mielipiteen kohde kehittyy suuntaan tai toiseen.

rage kirjoitti:
Teen ensi kaudella päiväkirjan käynneistäni jäähallilla, jotta voidaan pohtia onko minulla oikeus sanoa mielipiteeni.

Päiväkirjan kirjoittaminen lienee kuitenkin täysin oma asiasi. Miksiköhän mielipiteen sanomista tarvitsisi pohtia? Totta kai saat aina sanoa mielipiteesi. Ilman muuta. Sano aina rohkeasti mielipiteesi, mutta valmistaudu, että toiset ihmiset saattavat ehkä kyseenalaistaa väitteesi. Teet itsesi hieman naurunalaiseksi, jos mitään pohjaa mielipiteellesi ja perusteluillesi ei kuitenkaan löydy.
 

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Willy kirjoitti:
Niin juuri. Täytyy sinun pystyä muuttamaan mielipidettäsi Padesta tai jostain muusta pelaajasta, jos peliesitykset muuttuvat. Tämä on juuri suuri ongelma monella fanilla, kerran on haukuttu pelaajaa esim. tällä palstalla ja sen jälkeen on pelaajaa pakko haukkua, jotta oma kiekkotietäjän maine ei muka tahraantuisi. Kyllä mielipidettänsä saa muuttaa, jos mielipiteen kohde kehittyy suuntaan tai toiseen.



Teet itsesi hieman naurunalaiseksi, jos mitään pohjaa mielipiteellesi ja perusteluillesi ei kuitenkaan löydy.

Sorry modeäijät, pakko vielä tarttua tähän.

Mikä perkele tekee sinusta kaverin joka tulee tänne kertomaan miten meidän tulee suhtautua johonkin pelaajaan tai ym muuhun asiaan. Ei mikään. Minä ainakin osaan ihan itse katsella kentälle ja todeta että paska mikä paska tai että onpas loistava pelimies. Siihen en tarvitse "Iskää"... Ok, tämä asia loppuunkäsitelty mun osalta.

Ja tähän toiseen. Mitkä oli sinun perustelut? Ja mitä pohjaa niillä oli? Vastaus: Ei järkeviä perusteluja, ei mitään pohjaa. Mielestäni.

Nämä sun heitot oli kyllä ragelle mutta mulle avauduit samalla tavalla.

Anteeksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yksi kysymys:

Jos Levokari on hyvä, niin miksi yksikään SM liigajoukkue ei ole tehnyt suoraa sopimusta hänen kanssaan?? Onko kaikki valmentajat ja seurajohtajat yhtä puusilmiä, kuin minä??
 

rage

Jäsen
Suosikkijoukkue
T:mi Porin hitsaus ja rengas
Rakas Willy. Sanoin että en aio muuttaa mielipidettäni Paulin viime kaudesta, vaikka tulevaisuudessa hänestä kehittyisi oikea pelaaja. Minä + pari muuta kirjoittajaa tekevät mielestäsi itsensä naurettavan näköisiksi, koska emme ole kääntyneet samaan uskontokuntaan kanssasi. Selvä. Itse heität varsin kevyesti Jason Williamsin ja Jari Levosen samaan lauseeseen Pauli Levokarin kanssa. Siinä sitä huumoria kerrakseen. Itselläni oli koko kauden kova odotus siitä, että Pauli lunastaisi edes osan puheista "NHL-tason puolustajana". Näin ei tapahtunut.

Luuletko tosissasi, että toivon oman joukkueen pelaajan epäonnistuvan, koska "selässä lukee Levokari"? Aivan sama mitä kavereita patapaidassa luistelee. Toivon aina heidän onnistumistaan. Itse olen usein kiipeillyt pitkin seiniä, kun olen seurannut Kaipaisen touhuja kaukalossa. Helvetin ärsyttävä mies! Nyt kaveri on joukkueessa. Jos se auttaa Ässiä, hän on tervetullut.

Jos luet muutamia viestejä taaksepäin, huomaat että ihan hyvin asioita tässä on perusteltu. Mielipide on aina mielipide. Willy, sinun on aivan turha alkaa vittuilemaan huonoista perusteluista, koska et sinäkään mitään mullistavaa saanut sanottua. Tällä kertaa tämä tapaus, ainakin omalta osaltani, alkaa olemaan suljettu.

Helvetin hyviä uutisia taas: http://www.promenadi.net/uutinen.php?lngID=61739
 

SigueSigue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Porin Ässät
rage kirjoitti:
Itse olen usein kiipeillyt pitkin seiniä, kun olen seurannut Kaipaisen touhuja kaukalossa. Helvetin ärsyttävä mies!

Tässä on juuri se suurin syy miksi Matti on todella tärkeä pelaaja. Pasmat vaan vastustajalta sekaisin ja siinä sivussa n. 20 pinnaa. Oli pakko todeta eilisen pelsu pelin jälkeen että, muistuttaa etäisesti Levosen pelitapaa.
 

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
Levokarista

Ihmisillä ja erityisesti fanaattisilla faneilla on erilaisia mielipiteitä jääkiekosta ja sen liiteilmiöistä. Kaikilla meillä pikku-patalaisilla sykkii valtava patasydän ja Padan puolesta on laitettava itsensä likoon, joskus katsomon puolella ja joskus kotona, työpaikalla tai missä vain näppiksen ääressä.

Olette oikeassa, Jason W ja race, turha kenenkään on mennä toisia manipuloimaan varsinkaan porilaisia kiekkoasioissa. Faktat ovat aina tarpeen, mutta turhat "ristiretket" (viitaten uskontokuntiin) ovat sopimattomia.

Siitä olen kuitenkin varma, että Paulilla ei olisi ollut pelillisesti mitään vaikeuksia mahtua tämän kauden Ässäpuolustukseen. Jokuhan sitä kovasti Lukkopalstallakin väänsi, ja taisi olla tietenkin katkeroitunut Ässäfani. Pauli tosiaan paransi viime kauden aikana aivan huikeasti peliään ja loppukaudesta oli kahden parhaan Ässäpakin joukossa. En ole mielipiteeni kanssa yksin, mutta toki Paulin tyylisellä pelaajalla löytyy aina se vastustajajoukko, jonka ajatuksiin ja mielipiteisiin on turha vaikuttaa. Sama tilanne voisi olla, jos yrittäisi selittää raumalaiselle, miten Ässiä kannattaminen on Lukon kannattamista hienompaa.

Levokarin sopimustilannetta joku ihmetteli kovasti. Toki Levokarille kyselyjä on tullut. Pade on kuitenkin todennäköisesti hinnoitellut itsensä jo alkukesästä niin korkealle, että hinta/laatu-suhde ei todellakaan muiden(kaan) seurojen silmissä hyvältä näyttänyt. Mikään NHL-tason puolustaja Pauli ei tietenkään ole, vaikka race jo viime kaudella paljon odotti. Porilaistyylinen puolustaja, sitä Pauli nimenomaan on, pelote. Toisien on sitä vaikea ymmärtää, varsinkin näiden nuorempien kirjoittajien. IFK:hon Pade sopeutui kuin nyrkki silmään, se oli toki arvattavissakin. IFK on ollut mieheen sen jälkeenkin monta kertaa yhteydessä. Tilanne on helpompi ymmärtää, kun ajattelee esim. Levosen Japaa. Kaverista ei varmasti olisi noin kovaa pelimiestä tullut muualla kuin Porissa, esim. Jyväskylässä ukko ei olisi edes saanut näyttöpaikkaa. Eri joukkueilla on erilaiset perinteet ja intressit. Ei Pade esim. juuri JYP:n puolustukseen sopisi.

Puhuminen Levokarista samassa lauseessa Williamsin ja Japan kanssa ei tietenkään tarkoita, että kaverit olisivat samantasoisia jääkiekkoilijoita. Race, et tietenkään saa haukkua pelaajaa vain sen takia, että selässä lukee Levokari. Sen sijaan toivo, että kuka tahansa pelaaja onnistuu patapaita päällä. Niin tekee todellinen Ässäfani.

PS. Hieman ihmetyttää se, että joidenkin kirjoittajien on kirjoitettava aina perusteluidensa loppuessa ja punaisen lankansa ohentuessa esim.: "juttu alkaa olemaan osaltani käsitelty"/"Tämä keskustelu loppuu tähän, ainakin siis minun osaltani, en siis enää vastaa mitään." Eiköhän lukijat huomaa, kun tekstiä ei vain enää ruutuun ilmesty. Toisilla taas vastaavassa tilanteessa alkaa nimittely ja/tai kiroilu. Ässäpalsta ei todellakaan ole ainoa, jossa tällaista piiloutumista ja hermostumista tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
TosiFani kirjoitti:
Yksi kysymys:

Jos Levokari on hyvä, niin miksi yksikään SM liigajoukkue ei ole tehnyt suoraa sopimusta hänen kanssaan?? Onko kaikki valmentajat ja seurajohtajat yhtä puusilmiä, kuin minä??

Edellä olevaan lauseeseen haluaisin itsekin kuulla vastauksen näiltä, jotka pitävät Paulia niin ylivertaisen hyvänä pakkina.
Täytyy myöntää, että kun näkee muutaman kerran, kun joku pelaaja pelaa ihan surkean matsin, niin sitä alkaa suhtautumaan tähän heppuun todella kriittisesti ja ottaa kaverin ns silmätikuksi. Tällaisen jälkeen ei tahdo millään nähdä niitä hyviä puolia pelaajasta, vaan tuijottaa pelkästään niitä negatiivisia asioita.
Levokarin ihailijat sitten taas ovat porukkaa, joiden ajatusmaailma on näköjään kesän mittaan muuttunut selkeästi ylipositiiviseksi, sillä jos Pauli tosiaan olisi noin hyvä, niin kyllä hän olisi jo sopimuksensa täksi kaudeksi tehnyt.
 

Willy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moskovan Dynamo, Romania, Hammarby, Suomi
angnus kirjoitti:
Edellä olevaan lauseeseen haluaisin itsekin kuulla vastauksen näiltä, jotka pitävät Paulia niin ylivertaisen hyvänä pakkina.

Edellisessä kirjoituksessani on selitetty asiaa, samoin Lukko-palstalla Levokari-osuudessa. Ylivertaisen hyväksi pakiksi en ole kenenkään kuullut Paulia sanovan. Sen sijaan Ässäpuolustukseen kaveri mahtuisi helposti.

angnus kirjoitti:
Täytyy myöntää, että kun näkee muutaman kerran, kun joku pelaaja pelaa ihan surkean matsin, niin sitä alkaa suhtautumaan tähän heppuun todella kriittisesti ja ottaa kaverin ns silmätikuksi. Tällaisen jälkeen ei tahdo millään nähdä niitä hyviä puolia pelaajasta, vaan tuijottaa pelkästään niitä negatiivisia asioita.

Juuri näin. Esimerkiksi Paulilta lähtee joskus sellaisia avauksia, joita nähdään vain jossain alasarjoissa tai juniorikiekossa (esim. kiekko katsomoon/aitioon). Muutama tällainen ja toiset kannattajat kääntävät ikuisesti takkinsa. Pelaajan hyvällä syötöllä seuraavassa vaihdossa ei ole enää mitään merkitystä. Näitä kannattajia on yllättävän paljon.

angnus kirjoitti:
Levokarin ihailijat sitten taas ovat porukkaa, joiden ajatusmaailma on näköjään kesän mittaan muuttunut selkeästi ylipositiiviseksi, sillä jos Pauli tosiaan olisi noin hyvä, niin kyllä hän olisi jo sopimuksensa täksi kaudeksi tehnyt.

Ihailija on väärä sana, ainakin minun kohdallani. Viime kauden lopulla Pauli oli Ässien 2 parhaan pakin joukossa. Kesän mittaan mielipidettänsä on turha muuttaa, kun pelitkin ovat tauolla. Kesän treenien perusteella ei kannata kaverista mielipidettä jääkiekkoilijana muuttaa. Jäällä ne taidot punnitaan. Sopimusjutuista jo aikaisemmin kirjoiteltu paljon.
 

rage

Jäsen
Suosikkijoukkue
T:mi Porin hitsaus ja rengas
Pasi Peltonen kipparoi Ässiä

(30.08 19:15) Puolustaja Pasi Peltonen toimii Ässien kapteenina alkavalla liigakaudella. Kaikki 12 liigakauttaan patapaidassa pelannut Peltonen keräsi eniten ääniä, kun Ässien pelaajisto äänesti tiistaina keskuudestaan joukkueen kapteeniston. Ässien varakapteeneina toimivat Matti Kaipainen, Aki Uusikartano ja Marko Kivenmäki.

Lähde: Satakunnan Kansan nettisivut

Ei mitenkään yllättävä nakki Pelelle. Nuo perintöprinsessat hieman ihmetyttää. No, mulla ei silti ollut äänioikeutta noissa vaaleissa.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
rage kirjoitti:
Ei mitenkään yllättävä nakki Pelelle. Nuo perintöprinsessat hieman ihmetyttää. No, mulla ei silti ollut äänioikeutta noissa vaaleissa.

Kaipainen, Uusikartano eivät kokeneina kettuina yllätä ollenkaan. Matti varsinkin on hankittu juuri osaltaan tähän pukukoppipelaajan rooliin, ja jo KK-turnauksessa Kaipainen antoi hienoa esimerkkiä nuorille taistelevalla, joukkueen eteen pelaavalla, ilmeellään. Yllättävää, että tuohon vielä kolmaskin varakapteeni nimettiin. No Mave sopii siihen hyvin, eipä tuolla oikeastaan näiden kolmen lisäksi muita ehdokkaita niin helposti löydykään.

-paze-
 

Tuamas

Jäsen
rage kirjoitti:
Ei mitenkään yllättävä nakki Pelelle. Nuo perintöprinsessat hieman ihmetyttää. No, mulla ei silti ollut äänioikeutta noissa vaaleissa.

- Kyllä nuo ihan hyviä nimiä ovat, varsinkin kun äänestys tapahtui pelaajiston kesken.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Itseäni pikkuisen yllättää Kaipainen uutena tulokkaana tuossa, mutta kyllä tuossakin porukassa on monta jotka ovat Masan kanssa samassa joukkueessa pelanneet aiemmin. Itse olen silti eniten yllättynyt ettei kukaan nuorisokaartista (Jesse, Tasku, Kuparinen) saanut niin paljoa muiden ikäistensä ääniä että olisi noussut varakapteeniksi asti. Masi olisi varmaan ässäpaidassa saanut sen A -kirjaimen rintaan.

Onneksi kuitenkin tehtiin demokraattinen äänestys eikä Tamimainen ilmoitus.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Pohdiskelua, kun SM-Liigan alkuun on kaksi viikkoa.

Ristiriitainen fiilis valtaa Ässäkannattajan mielen. Liigan alkuun on kaksi viikkoa, ykkösketjuna viilettää Kuusela-Uusikartano-Kivenmäki. Lähtökohta on monien mielestä huono, mutta vuoden takaiseen verrattuna tuossa ainoa muuttunut seikka on, että tuolloin sentterinä hääri Greg Classen. Toki kakkosketju oli silloin muodossa Tuominen-Uusikartano-Virkkunen. Mutta odottiko joku tältä ketjulta, varsinkaan sen laitureilta niin paljon, kuin he pystyivät kauden aikana tarjoamaan. Eipä niin. Molemmat murtautuivat jopa A-maajoukkueeseen. Nyt tilanne on uusi. Miehet kakkosessa vaihtuneet.

On aika nuoren polven näyttää osaaminen. Syyskierroksilla heille tullaan antamaan elämänsä tilaisuus. Laskelmoitua taktiikkaa, vai pakon sanelema tilanne? Vain Ässäjohto Tj Hirsimäen ja päävalmentaja Toivolan johdolla tietää tilanteen. Parhaimmassa tapauksessa tilanne on keväällä mahtava. Uusi polvi on astunut liigaympyröihin, ottaa isoa roolia joukkueessa. Kesken kauden on hankittu se kirkkain tähtikaarti takaamaan pelaamisen korkean tason, illasta toiseen. Kausi ja päävalmentajan projekti päättyy, niin kuin monet ovat jaksaneet, vaikeista ajoista huolimatta, uskoa.

Toinen vaihtoehto; nuorisokaarti ei pysty ottamaan tarjottua vastuuta. Joukkue on kriisissä jo ennen marraskuuta. Lokakuussa hankitut valtameren takaiset vahvistukset ovat jämäkanukkeja, joukkuehenki on tuntematon käsite. Valmentaja vaihtuu jo marraskuun alussa. Tilanne ei missään vaiheessa helpota. Lopulta vain KalPa jää taakse. Kaikki on kuin muutama vuosi sitten. Olemme pisteessä nolla. Isomäki kumisee jopa lauantaisin tyhjyyttään. Todellisten fanienkin mielen valtaa ajatus; "Ei näin!"

Toivottavasti moni palstaveljistä ei joudu edes miettimään kumpaan porilainen kiekkokansa tällä hetkellä uskoo. Kaikkien on syytä lähteä pimeämpänäkin lokakuun iltana kohti Isomäkeä. Pata Jyllää!

-paze-
 
Viimeksi muokattu:

ezeiza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
hyvä joukkuehenki vie pidemmälle kuin palkkasoturimainen lauma tusinaliigajyriä. tämän tyyppisiä ässä-kokoonpanoja ollaan jo nähty riittävästi. toki aina ei omista ole kertakaikkiaan löytyny apuja liigajoukkueelle mutta nyt on lahjakkaita junnuja. toivon todella että heille annetaan mahdollisuus!
silti...pari "valmista" ratkaisijaa ykköskenttään antaisi paljon siimaa varsinkin alkukaudesta.
 

Kazka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään Satakunnan Kansassa Toivola sanoi, että keskuhyökkääjä pyritään saamaan Poriin mahdollisimman nopeasti, eli liiga-avaukseen tai seuraaville kierroksille, mutta jos sopivaa ei löydy tai parempia vaihtoehtoja on saatavilla myöhemmin joukkue on kärsivällinen. Laitahyökkääjän kanssa seuran johto ei pidä suurta kiirettä.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tulevat vahvistukset?!

Mitäs sitä kiertelemään..vituttaa suunnattomasti tämä odotus..toivottavasti palkitaan!Mutta..mahtaakohan Ässät saada mitään irti näissä tämän kauden hankinnoissaan yhteistyöstä Dallasin kanssa?En tarkoita, että Dallas pystyis mitenkään vaikuttamaan pelaajiin jotka saavat heidän leiriltään lähteä mutta edes pieni scouttaus voisi olla jo suureksi avuksi..ja näkisin, että Kari Takosta voisi olla täsä yhteydessä hyötyä?!Ja TosiFanin ja Veron huhut(kin) helpottais tuskaa =)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös