Classen olisi vahvistus, varmasti parempi kuin Bergeron. Tosin itse Bergeronkin olisi tämän hetken miehistöön vahvistus. Mutta siihen en näiltä näppäimiltä jaksa uskoa, että Classen olisi vahvistus joka veisi Ässät play offseihin. Tuo joukkue suorastaan ulvoo vähintään yhtä todellista johtotähteä, pelaajaa joka henkilökohtaisilla ominaisuuksillaan kääntää pelejä Ässille. Vaikka miten päin katsoisi ja tulkitsisi tilastoja sekä muita hänestä olevia tietoja, on vaikea nähdä Classenin kykenevän siihen.
Pointtihan on siinä, että nimenomaan tällä kertaa Ässillä piti olla rahkeita yhteen aavistuksen parempaan pelaajaan kuin AHL-joukkueen kakkossentteriin. Sitähän tuo Classen käytännössä on huolimatta 90 NHL-pelistään. Herää epäilys, että se on taas juuri nuo NHL-pelit mitkä sokaisevat Ässäjohdon silmiä. Vaikka oikeasti kyseessä on tuollainen Petr Sachlin tasoinen kaveri. Joka kiistatta on sekin jo vahvistus Ässille, mutta ei riittävä.
Sitähän Ässät on itse toitottanut, että nyt haetaan oikeasti parempaa pelaajaa. Maltti on valttia ja sitä rataa. Kuitenkin tällaisia Classenin tasoisia pelaajia on ollut kiinnitettävissä koko kevään, joten onko maltti nyt sitten yhtäkkiä loppunutkin? Myös Krys Kolanos ja Landon Wilson antoivat odotuttaa astetta nimekkäämpää värväystä. Ja kun miettii muita hankintoja, niin rahaakin pitiäisi laarissa vielä jonkin verran olla. Nimenomaan realiteetteihin nähden Greg Classen olisi nimenä ja odotusarvoiltaan pienoinen pettymys.
Nyt on toki myönnettävä, että tämä arvostelu on sikäli asiatonta ettei ole miestä koskaan tullut nähtyä. Voinee olla aika varma, että Ässät tietää miehestä enemmän, jotain ihan tilastojen takaakin. Toivottavasti. Ja sikälikin arvostelu on asiatonta, ettei ole tietoa onko kokonaispaketti jollain tapaa muuttunut, onko esim. Dallas-kuvio nytkähtänyt eteenpäin, tai onko puuttuvaksi laituriksi löydetty joku Kivenmäkeä kovempi ja kalliimpi tekijämies. Noh, Dallas-kuviot ja huippulaituri ovat epäilemättä pelkkää toiveajattelua.
Mutta kyllähän minä hörkölle oluen tarjoan jos Greg Classen johdattaa Ässät henkilökohtaisella panoksellaan play offseihin. Vai tarjoaisinko taas peräti kossupullon...