Ässähuhut ja mutut

  • 6 090 126
  • 29 128

josuk88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rocky on hyvin kaksijakoinen hahmo. Elävä legenda ilman muuta, mutta... Näytöt valmentajana ei itseasiassa ainakaan tuloksellisesti ole häävit. No tätä voidaan selittää toki materiaalilla jne mutta tulosta ei joka tapauksessa ole.

Olen itse alkanut kyseenalaistaa Rockyn mainetta nuorten pelaajien kehittäjänä. Armia ja Lindell molemmat superlahjakkuuksia. Mitä Rocky heille on antanut mitä ei kuka hyvänsä muukin? Okei täysin vapaat kädet pelata ja luottoa mutta se lienee jo paljonkin sanelemaa rosterin kapeuden takia. Viljanen ja Vuorisalo? Nada ellei takapakkia. Saarela on nyt vireessä mutta onko kyse Rockystä 1 1/5 kauden taaperruksen jälkeen? En jaksa uskoa.

Lisäksi Rocky on minun tietojeni perusteella todella hankala persoona. Raivoaa milloin toimistolla, milloin kopissa ja milloin lehdistössä. Ja mitä ilmeisimmin on erittäin huono ottamaan vastuuta epäonnistumisista. Kuten esimerkiksi tämän kauden hankinnat SBA ja Gratton. Ovat muuten molemmat Rocky juniorin äijiä.

Minun kirjoissa Rocky on nähty ja koettu. Nyt on aika vaihtaa ja Aho olisi loistava.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitähän Ässien johto toivoo Ässien menestyksestä loppuvuodesta?
Jos käy perinteisesti ja Ässien kausi päättyy menestykseen keväällä ja Rautakallio suolaa tämän jälkeen seuran johtoportaan mediassa miten olisi halunnut jatkaa. Antaa se samalla Korpisalolle aikamoisen kuoleman suudelman, jos ensi kausi ei menekään kuin elokuvissa.
Ymmärrys tälle valmentajan vaihdolle ei ole ihan näin myönteinen, mitä nyt ihmisiä kahvipöydissä kuunteli, kuin se on täällä internetissä.

Pitäisiköhän Ässien maksaa Pekalle joku kultainen kädenpuristus, että olisi hiljaa?

Perinteisesti ja menestytään? Veikkaan että johto toivoo mahdollisimman hyvää urheilullista menestystä.

Mä en pidä Rockyn tavasta heittäytyä heti marttyyriksi mediassa. En muista kuulleeni edes yhtä lehdistötilaisuutta missä Rocky olisi ottanut esim. joukkueen huonon esityksen omaan piikkiinsä. Eli jää kuva että muut tekee väärin ja mokaa, Rocky ei.

Pelaajia on helpompi hankkia kun on tiedossa tulevan kauden valmentaja. Joku on siis vissiin kääntänyt vaakakupin Ahon hyväksi ja se pitää hyväksyä.

Mitä JOS Ässät olisi odottanut kauden loppuun rauhassa ennen sopparin tekoa Rockylle ja sitten oltaisiinkin päädytty urheilullisesti yllättävän hyvään kauteen. Kauden jälkeen Ässät olisi valmistautunut sopparin tekoon ja samaan aikaan Rocky saisi KHL tarjouksen. Jäisikö poriin? Epäilen.
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Tilanteet tosiaan muuttuu eikä siinä mitään. Eihän se Ässiäkään kohtaan olisi kovin reilua ollut, mikäli kaikilla olisi se käsitys, että Rocky jatkaa kauden jälkeen ja jatkosoppariin laitetaan nimet alle. Sitten tulisikin itärajan takaa iso tarjous ja Rocky lähtisi sinne. Sitten oltaisiinkin toimiston puolella kusessa, kun kauden aikana vapaana olleet Aho ja Tuokkola olisivat jo saaneet uuden työnantajan...

Niin, mikä varmuus Ässillä oikeasti olisi että "ykkösvaihtoehto" Rocky olisi ollut käytettävissä sitten keväällä kun pitäisi niitä valmentajasopimuksia alkaa hänen kanssaan sopimaan? Valtavan KHL-tarjouksen saadessaan Rocky tuskin olisi ollut yhtä lojaali Ässiä kohtaan, kuin mitä hän nyt Ässiltä vaatii.

Spekulaatiota toki, mutta ei tässä kannata pelkästään Rockyn lehdistötiedotteeseen uskoa kuin vuoreen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mahtavaa uhriutumista Rocky fanaattisimmilta faneilta. Kirjoituksista päätellen voisi melkein kuvitella Rockyn joutuneen ISIS hyökkäyksen kohteeksi. Mielikuvitus tuntuu fanipojilla laukkaavan melkoista tahtia.

Jos pidät Rockya vanhana, et kunnioita Rockya. Jos pidät jotain valmentajaa parempana kuin Rocky, et kunnioita Rockya. Jos et palkkaa häntä niin pitkäksi aikaa, kuin mitä Rocky haluaisi, olet puukottanut häntä selkään, häpäissyt seuralegendan ja pitäisi jo maksaa kultaisia kädenpuristuksia, ettei tämä seuralegenda rupea julkisuudessa mollaamaan seuraa. Ja naurettavina tässä on vielä, että tämä herrasmies ja seuralegenda on pelaajia ja seurajohtoa jo aiemmin julkisuudessa suolannut niin surutta, että tuo edellinen lause ei edes ole oikeasti kovin kaukaa vedetty.

Rocky on jo säälipleijari viivaa hätyytellessä ottanut joukkueesta enemmän irti kuin mitä odotettavissa oli, ilmeisesti jumbo sijalla ollessaan suoritus olisi tasoa ihan ok, mutta nyt on tehty mahtavaa työtä. Jos joku pelaaja nuoressa joukkueessa kehittyy, on Rocky loistava pelaajien kehittäjä. Ja sitten vielä kaiken kukkuraksi, jos tällä kaudella tulee menestystä, niin seurajohto on silloinkin tehnyt taas asiat päin persettä, sillä tuleehan menestys paskasti kasatulla joukkueella Rockyn ansiosta, ja tämä kultapoika on päästetty vapaille markkinoille. Kait se Rocky sitten tekee pelaajasopimuksen johonkin NHLään, sillä eihän hän ole vanha.

Olen arvostanut Rockya erittäin paljon, mutta kyllä tämä arvostus on valitettavasti vähän karissut tässä viime vuosina. Syyllinen tähän on Rocky itse.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Perinteisesti ja menestytään? Veikkaan että johto toivoo mahdollisimman hyvää urheilullista menestystä.

Mä en pidä Rockyn tavasta heittäytyä heti marttyyriksi mediassa. En muista kuulleeni edes yhtä lehdistötilaisuutta missä Rocky olisi ottanut esim. joukkueen huonon esityksen omaan piikkiinsä. Eli jää kuva että muut tekee väärin ja mokaa, Rocky ei.

Pelaajia on helpompi hankkia kun on tiedossa tulevan kauden valmentaja. Joku on siis vissiin kääntänyt vaakakupin Ahon hyväksi ja se pitää hyväksyä.

Mitä JOS Ässät olisi odottanut kauden loppuun rauhassa ennen sopparin tekoa Rockylle ja sitten oltaisiinkin päädytty urheilullisesti yllättävän hyvään kauteen. Kauden jälkeen Ässät olisi valmistautunut sopparin tekoon ja samaan aikaan Rocky saisi KHL tarjouksen. Jäisikö poriin? Epäilen.
Eihän oikeesti mikään seura voi jättää valmentajan sopimusneuvotteluja kesälle.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Lisäksi Rocky on minun tietojeni perusteella todella hankala persoona. Raivoaa milloin toimistolla, milloin kopissa ja milloin lehdistössä. Ja mitä ilmeisimmin on erittäin huono ottamaan vastuuta epäonnistumisista. Kuten esimerkiksi tämän kauden hankinnat SBA ja Gratton. Ovat muuten molemmat Rocky juniorin äijiä.

Minun kirjoissa Rocky on nähty ja koettu. Nyt on aika vaihtaa ja Aho olisi loistava.

Tämähän on ihan yleisesti tiedossa oleva iso ongelma Rockyn kanssa, koko hänen ulkoinen kuvansa on muotoutunut sellaiseksi änkyräksi ukoksi. Ja ikävä kyllä hän on tämän aika pitkälle ihan itse aiheuttanut, vaikka se ei kohdistukaan kaiketi pelaajiin vaan kaikkiin muihin ympärillä. Seuralegendan status ei tällaiseen oikeuta eikä sitä pidä sen takia hyväksyä. Tämä uskomaton jääräpäisyys näkyy aivan kaikessa Rockyn tekemisessä, ja minä väitän että osin ihan jo siitä johtuen Rockyn valmentamat joukkueet eivät ole koskaan mitään menestystä tosipeleissä saavuttaneet.. kyllä se nyt kovimmankin Rocky-fanaatikon vain täytyy myöntää, että nyt on vaihdon paikka. Seuralegendan status ei silti mihinkään katoa, eivätkä Rockyn pelaajalliset ansiot

Pelaajia on helpompi hankkia kun on tiedossa tulevan kauden valmentaja. Joku on siis vissiin kääntänyt vaakakupin Ahon hyväksi ja se pitää hyväksyä.

Tämä juuri! Miten ihmeessä neuvotellaan jatkosopimuksista saati sitten ulkopuolisista hankinnoista jos sen koko homman ehkä oleellisimman tekijän, päävalmentajan, nimi ei ole tiedossa vaikka joulu on jo ovella. Saati että paperiasioiden hoitaminen jätettäisiin jonnekin huhti-toukokuulle, mikä Rockyn ajatus tässä oli. Tämäkin on vain taas yksi esimerkki tuosta änkyröinnistä..
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
.

Lisäksi Rocky on minun tietojeni perusteella todella hankala persoona. Raivoaa milloin toimistolla, milloin kopissa ja milloin lehdistössä. Ja mitä ilmeisimmin on erittäin huono ottamaan vastuuta epäonnistumisista. Kuten esimerkiksi tämän kauden hankinnat SBA ja Gratton. Ovat muuten molemmat Rocky juniorin äijiä.
.

Rautakallio nauttii suurta arvostusta pelaajien kesken, eritoten Ässissä. Häntä pidetään pelaajien valmentajana, jota on helppo lähestyä. Eräs meritoitunut pelaaja totesi sen minulle henkilökohtaisesti ja itselläni ei ole asiaa syytä epäillä.

Itsekin kallistuisin sille linjalle, että mikäli Rockya kiinnostaa ja Aholle homma olisi ok, niin voisiko Rautakalliolle tarjota jonkinasteista mentorin virkaa ? Toinen vaihtoehto olisi pelaajascouttaukseen apuja, eritoten ilmeisesti Mestistä ei ole perattu tällä kaudella käytännössä ollenkaan. Arvostan Rautakalliota suuresti, hänen karismansa on huippuluokkaa ja mies on kuitenkin elävä legenda, joten Ässien johto kulkee tällä hetkellä heikoilla jäillä eli nyt tulisi tarkkaan miettiä miten lasketella Pekka sulavasti eläkkeelle.

Toisaalta itsellä on aika vahvasti sellainen fiilis, että jos/kun Ässät haluaa menestystä, Ahon kanssa se tuntuisi realistisemmalta pitkässä juoksussa. Ässien yleisömäärät, vetovoimaisuus, faciliteetit, sponsoroiden sitoutuminen, periaatteessa kaikki joukkueeseen liittyvät asiat antavat Ässille eväät nousta pysyvästi siihen top6-jengiksi, ja tavoitella mestaruuden uusimista jatkossakin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Rautakallio nauttii suurta arvostusta pelaajien kesken, eritoten Ässissä. Häntä pidetään pelaajien valmentajana, jota on helppo lähestyä. Eräs meritoitunut pelaaja totesi sen minulle henkilökohtaisesti ja itselläni ei ole asiaa syytä epäillä.

Itsekin kallistuisin sille linjalle, että mikäli Rockya kiinnostaa ja Aholle homma olisi ok, niin voisiko Rautakalliolle tarjota jonkinasteista mentorin virkaa ? Toinen vaihtoehto olisi pelaajascouttaukseen apuja, eritoten ilmeisesti Mestistä ei ole perattu tällä kaudella käytännössä ollenkaan. Arvostan Rautakalliota suuresti, hänen karismansa on huippuluokkaa ja mies on kuitenkin elävä legenda, joten Ässien johto kulkee tällä hetkellä heikoilla jäillä eli nyt tulisi tarkkaan miettiä miten lasketella Pekka sulavasti eläkkeelle.

Toisaalta itsellä on aika vahvasti sellainen fiilis, että jos/kun Ässät haluaa menestystä, Ahon kanssa se tuntuisi realistisemmalta pitkässä juoksussa. Ässien yleisömäärät, vetovoimaisuus, faciliteetit, sponsoroiden sitoutuminen, periaatteessa kaikki joukkueeseen liittyvät asiat antavat Ässille eväät nousta pysyvästi siihen top6-jengiksi, ja tavoitella mestaruuden uusimista jatkossakin.
Olisihan se hienoa jos Rocky olisi joku puolustajien mentori ja itsekin olen jotain tämän tyylistä visioinut. Mietityttää vain mahtaako seurajohto ja valmennus ottaa riskiä tulevista mediaan vuotamisista ja mediapeleistä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitähän Ässien johto toivoo Ässien menestyksestä loppuvuodesta?
Jos käy perinteisesti ja Ässien kausi päättyy menestykseen keväällä ja Rautakallio suolaa tämän jälkeen seuran johtoportaan mediassa miten olisi halunnut jatkaa. Antaa se samalla Korpisalolle aikamoisen kuoleman suudelman, jos ensi kausi ei menekään kuin elokuvissa.
Ymmärrys tälle valmentajan vaihdolle ei ole ihan näin myönteinen, mitä nyt ihmisiä kahvipöydissä kuunteli, kuin se on täällä internetissä.

Pitäisiköhän Ässien maksaa Pekalle joku kultainen kädenpuristus, että olisi hiljaa?
Mitä jos menestystä ei tulekaan? Tai jopa tulee vasta Ahon aikana? Pitäisikö Rockyn tehdä joku tilisiirto seuran kassaan?
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Rocky ei ole mikään huono valmentaja, mutta todelliset näytöt menestyksestä ovat kovin ohuet. Rapperswillin nostaminen taitaa olla kovin meriitti. Muuten valmennuspestit ovat päättyneet monasti kesken kaiken irtisanomisiin tai sanoutumisiin.

Hänen tyylistään käydä median kautta keskustelua seurajohdon kanssa en pidä alkuunkaan. Ei hän voi olettaa, että seurajohto ikuisesti odottaìsi, että herra pistää puumerkkinsä sopimukseen alle roikotettuaan itse sopimuksen syntymistä. Valmentaja-asia nykyjääkiekossa pitää olla ajoissa selvillä, tieto valmentajasta vaikuttaa pelaajien haluun solmia sopimuksia.

Vahvistanut vain omaa mielipidettä ja käsitystä Rautakallion heittäytyminen marttyyriksi mediassa ja hänen lakeijoidensa itku täällä palstalla siitä asiasta, että Pataan oli korkea aika saada Ässien ulkopuolelta uusi urheilujohtaja ja päävalmentaja. Sen verran paatoksellista settiä on joiltain kannattajilta valmentajan vaihtumisesta johtuen tullut. Pidetään kuitenkin mielessä, että mitäänhän ei ole vahvistettu.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Rocky ei ole mikään huono valmentaja, mutta todelliset näytöt menestyksestä ovat kovin ohuet. Rapperswillin nostaminen taitaa olla kovin meriitti. Muuten valmennuspestit ovat päättyneet monasti kesken kaiken irtisanomisiin tai sanoutumisiin.

Hänen tyylistään käydä median kautta keskustelua seurajohdon kanssa en pidä alkuunkaan. Ei hän voi olettaa, että seurajohto ikuisesti odottaìsi, että herra pistää puumerkkinsä sopimukseen alle roikotettuaan itse sopimuksen syntymistä. Valmentaja-asia nykyjääkiekossa pitää olla ajoissa selvillä, tieto valmentajasta vaikuttaa pelaajien haluun solmia sopimuksia.

Vahvistanut vain omaa mielipidettä ja käsitystä Rautakallion heittäytyminen marttyyriksi mediassa ja hänen lakeijoidensa itku täällä palstalla siitä asiasta, että Pataan oli korkea aika saada Ässien ulkopuolelta uusi urheilujohtaja ja päävalmentaja. Sen verran paatoksellista settiä on joiltain kannattajilta valmentajan vaihtumisesta johtuen tullut. Pidetään kuitenkin mielessä, että mitäänhän ei ole vahvistettu.


Lehdessä oli pieni juttu Bluesista ja ainakin siinä luki jo suoraan, että Aho on Ässien päävalmentaja.
Onkohan tämä juttu vuodettu ihan Ässien toimesta julkisuuteen ettei kenenkään tarvinnut mennä sitä valmentajalle kertomaan.
Perinteisellä menestyksellä tarkoitin viime mestaruutta ja Virran tuloa tänne.
Ei tämä kuitenkaan helppo tilanne ole Ässien johdollekaan. Onneksi Aho kokenut ikäviä asioita ennenkin, tuskin enää mikään täällä tuleva puukotus häntä hämmentää.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lehdessä oli pieni juttu Bluesista ja ainakin siinä luki jo suoraan, että Aho on Ässien päävalmentaja.
Onkohan tämä juttu vuodettu ihan Ässien toimesta julkisuuteen ettei kenenkään tarvinnut mennä sitä valmentajalle kertomaan.
Perinteisellä menestyksellä tarkoitin viime mestaruutta ja Virran tuloa tänne.
Ei tämä kuitenkaan helppo tilanne ole Ässien johdollekaan. Onneksi Aho kokenut ikäviä asioita ennenkin, tuskin enää mikään täällä tuleva puukotus häntä hämmentää.

Eikö Rocky itsekin sanonut että Hirsimäki tuli jypiä vastaan pelatun matsin jälkeen sanomaan että tilanne on muuttunut?

Ota tuo onneksi sana pois. Saa tuon lauseen vaikuttamaan jotenkin ilkeältä, kun mietitään mitä Aho on oikeasti joutunut kokemaan Blues pestinsä aikana.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä juuri! Miten ihmeessä neuvotellaan jatkosopimuksista saati sitten ulkopuolisista hankinnoista jos sen koko homman ehkä oleellisimman tekijän, päävalmentajan, nimi ei ole tiedossa vaikka joulu on jo ovella. Saati että paperiasioiden hoitaminen jätettäisiin jonnekin huhti-toukokuulle, mikä Rockyn ajatus tässä oli. Tämäkin on vain taas yksi esimerkki tuosta änkyröinnistä..
Vanhaa ajattelua. Kunniallista ja "koodiston" mukaista. Ei ole enää tätä päivää. Maailma on muuttunut, Rocky ei. Mutta media nämä huhut liikkeelle laittaa, kuka ne sinne vuotaa...
 

josuk88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rautakallio nauttii suurta arvostusta pelaajien kesken, eritoten Ässissä. Häntä pidetään pelaajien valmentajana, jota on helppo lähestyä. Eräs meritoitunut pelaaja totesi sen minulle henkilökohtaisesti ja itselläni ei ole asiaa syytä epäillä.

Niin minun lähteeni mukaan Rocky kyllä nauttii kunnioitusta merittiensä tähden mutta on nimenomaan epäkommunikoiva myös pelaajistoon ja lisäksi täysin arvaamaton. Kohdistaa oman harminsa milloin kenenkin. Ja tämä on alkanut syödä hänen arvoaan pelaajien silmissä. Minun lähteeni on joukkuetta erittäin lähellä mutta ei sellaisessa asemassa että pitäisi olla lojaali puheissaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Niin minun lähteeni mukaan Rocky kyllä nauttii kunnioitusta merittiensä tähden mutta on nimenomaan epäkommunikoiva myös pelaajistoon ja lisäksi täysin arvaamaton. Kohdistaa oman harminsa milloin kenenkin. Ja tämä on alkanut syödä hänen arvoaan pelaajien silmissä. Minun lähteeni on joukkuetta erittäin lähellä mutta ei sellaisessa asemassa että pitäisi olla lojaali puheissaan.

Mä olen muutaman kerran jutellut Rockyn kanssa pelistä, kyseessä todellinen herrasmies ja mielestäni oikein hyvä valmentaja, puutteita tietysti on, mutta kenellä ei olisi.

Jos mäkin saan lausua muutaman valitun kriittisen sanan, niin omasta mielestäni suurin kritiikin aihe on tämä Ässien nyt toista vuotta käytössä oleva "jokainen päivä on uusi try out"-tematiikka. Mun mielestä tuo ei ole toteutunut ihan rehellisesti, tietyt tyypit pelaa, vaikka suoritukset olisivat olleet huonoja. Toiset taas istuvat enemmän tai vähemmän penkillä, vaikka peli kulkisi ihan ok.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä olen muutaman kerran jutellut Rockyn kanssa pelistä, kyseessä todellinen herrasmies ja mielestäni oikein hyvä valmentaja, puutteita tietysti on, mutta kenellä ei olisi...

Rautakallio on vaativa valmentaja, joka osaa neuvoa nuoria pelaajia. Hän on hyvä valmentaja Liigaan, harva tätä kieltää. Itseäni harmittaa säännöllisesti toistuva mediassa tapahtuva negatiivinen avautuminen, joka useimmiten suuntautuu seuran suuntaa. Tiedän ja tunnen useamman hallituksen jäsenen ja tiedän, että he kuuntelevat varmasi Rockya ja ovat valmiita keskustelemaan. Ja jos suhteet seurajohtoon on ongelmalliset, hallituksen tehtävänä on nostaa asia pyödälle.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Mielestäni Ässät voitti viimeksi jotain, kun Rautakallio petasi, nyt ei tainnut maltti riittää samaan, vaan sokaistuttiin Ahosta, kuten lehdessä kirjoitettiin.
Jaa. Mitä Ässät on voittanut Rautakallion valmennuksessa? 2009-10 runkosarjan 13. sija. 2010-11 runkosarjan kakkossija, jonka jälkeen tehtiin historiaa putoamalla säälijoukkue Bluesille. 2014-15 runkosarjan 9. ja sääleissä putoaminen SaiPalle. Mikä näistä menee kategoriaan "voitettiin jotain"?
Ihan hyvää työtä Peksi on tämän kauden joukkueen kanssa tehnyt, mutta jos joukkue on nyt koostumukseltaan sen tyyppinen kuin Rautakallio on halunnut, niin ei tuolla kädettömällä laumalla ikinä voi mitään voittaa.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Rautakallio A-nuorten valmentajaksi. Siinä pääsee koulimaan nuoria ja Poriin saadaan tulevaisuuden kykyjä.

Siinä eläkevirka ja viiniä marttyyreille
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Rautakallio A-nuorten valmentajaksi. Siinä pääsee koulimaan nuoria ja Poriin saadaan tulevaisuuden kykyjä.
Siinä eläkevirka ja viiniä marttyyreille

Rehellisesti sanottuna - siinähän se!
Mikäli ei käy luonnon päälle, niin tuo olisi se paras ratkaisu vallitsevassa tilanteessa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt tänne raahataan jotain Talajoita ja Malmivaaroja ja Viljaset ja Ojamäet puree tuppea.
No, ei tarvi tätä ainakaan pelätä. Joutui menemään Jokereihin pelaamaan KHL:ää.

Ojamäen kohdalla muuten hyvä muistaa, ettei tuo nyt mikään poikkeuksellisen sitoutunut Ässiin ole. Sen vuoksi miehen kanssa saatiin sorvattua vain yhden vuoden sopimus. Sen jälkeen saattaa joku muu poimia hedelmät Ässien kasvatustyön jälkeen.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Jos puhutaan siitä, että Rocky olisi saanut projektin päättää, niin ensi kausi taitaa olla tämän projektin viimeinen. Ainahan projekteista jotain jää jäljelle, mutta mahdollisuus siihen, että joukkue hajoaa on iso. En ainakaan usko, että näitä nyt läpi lyöneitä nuoria pystytään ensi kauden jälkeen pitäämään, jos otteissa ei nyt selkeää laskua tapahdu. Rockyn jatko olisi kyllä siinä mielessä ihan hyväkin ja osottaisi seuralta pitkäjänteisyyttä.

Jos Aholla nyt ei sopimusta muualle ole ja kiinnostusta jatkaa Liigassa, niin olisihan vaihtoehtona ollut myös pitää Rocky ensi kausi ykkösenä ja palkata Aho, vaikka kakkosvalmentajaksi ensikaudeksi ja antanut hänen taustalla rakentaa omaa joukkuettaan seuraavaa projektia varten.

Aholla ja Rockylla on aika samantapainen näkemys pelistä, niin ehkä Aho ja Rocky olisi ollut hyvä parivaljakko ja Aho olisi voinut tuoda jo ensi kauden joukkueeseenkin jotain uutta.
Vaikka Ahon ja Kaukorannan palkkaero olisi 50k, niin sillä ei vielä hirveätä vaikutusta Ässien rosteriin olisi ja siitä voisi seuraaville kausille saada jo säästöä, kun joukkue olisi harkiten rakennettu.

Kukaan ei ole ennustaja ja ensi kauden tulosta on vielä mahdotonta ennustaa on valmentaja kumpi tahansa.
Kummallakin valmentajalla on mielestäni avaimet rakentaa toimiva pelitapa. Aholla ehkä edgenä tuoreus ja voittamisen kokemus, kun Rockylla taas ainakin nuoriin vaikuttava mahtava peliura ja kokemus, sekä sitä kautta tuleva kunnioitus ja auktoriteetti.
Onhan se varmaan, jollekkin nuorelle pakin alulle hienoa kun koutsin nimeä kantava palkinto jaetaan liigan parhaalle pakille, voiko parempaa esikuvaa siinä mielessä olla?

No jokatapauksessa siellä Hirsimäki ja kumppanit joutuvat ehkä miettimään asiaa usemmaltakin kantilta ja mahdollisesti pidemmällekkin, kuin 2:n vuoden päähän. Ehkä haaveena voisi olla vakiinnuttaa valmentajan paikkaa vaikka useammaksi vuodeksi, nuoren valmentajan turvin, jolla kuitenkin näyttöäkin jo menestyksestä on.
Toiveena ainakin minulla olisi saada molemmat organisaatioon olkoon tehtävän kuvat vaikka mitä ja Aholla mentäisiin Rockyn jälkeen, ehkä ajatuksena mahdoton mutta toivoa kai saa.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kai valmentaja (joka on jo mestaruudenkin voittanut), mihinkään kakkosvalmentajan hommiin ala. Suoraan ykköseksi tulee (jos tulee) ja aika kallista olisi pitää kaksikkoa Rocky & Aho samaan aikaan. Odotellaan ihan rauhassa tämän kauden kulkua, pian voi olla Blues lopullisesti tyhjä ja valmentajakin saattaa joutua lähtemään. Sitten vaan odotellaan, milloin Rocky aloittaa kiukuttelun, korvaaja on jo tiedossa ;)
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
No, ei tarvi tätä ainakaan pelätä. Joutui menemään Jokereihin pelaamaan KHL:ää.

Ojamäen kohdalla muuten hyvä muistaa, ettei tuo nyt mikään poikkeuksellisen sitoutunut Ässiin ole. Sen vuoksi miehen kanssa saatiin sorvattua vain yhden vuoden sopimus. Sen jälkeen saattaa joku muu poimia hedelmät Ässien kasvatustyön jälkeen.

Kärpät olisi Ojiksen halunnut ensi kaudeksi. Taisi tuleva kärppävalmentaja ratkaista päätöksen jäädä Poriin...
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tätä ketjua lukiessa minulle on jostain syystä tullut sellainen käsitys, että Saarela jatkaisi ensi kaudella Ässissä. Onkos tästä jotain huhuiltu jossain vai onko tämä vaan jotain palstan fantasiointia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös