Tää on nyt yhdensuuntaista hankintapolitiikkaa. Kenties hinta/laatusuhteeltaan Ässille otollinen sauma?
Tän ikäisten prospectien suhteen Ässät tuskin hirveesti sanelee miten täytys saada tulevakin kausi sopimukseen, saattas jäädä loppukausikin saamatta.
Juuri näin. Itse en mieti Kärjen osalta tulevan kauden sopimuskuvioita, vaan näen hänet täsmähankintana tälle kaudelle. Positiivista on myös se, että saatiin loppukaudeksi eikä vain tyyliin siirtorajalle jne.
Itse olen seurannut Kärjen otteita parilla viime kaudella aika paljon ja olen myös toivonut häntä Ässiin. Tällä kaudella Kärki on pelannut koko ajan Tapparan liigajoukkueessa, eikä ole enää mikään junnusarjojen pakki. Ilmeisesti oli myös Vegasin toiveena, että Kärki saa enemmän mahdollisuuksia ja peli-aikaa. Jo on aikoihin eletty, kun Vegas näkee Jarno Pikkaraisen Kärjen parhaimmaksi mentoriksi...
Muutenkin näiden nuorten lupausten yhä kiihtyvää tuloa Ässiin kannattaa hehkuttaa. Vuorinen on saanut tässä puolen vuoden aikaikkunassa Ässiin sekä Puution ja Kärjen, mikä on ihan hyvä työnäyte.