Ässähuhut ja mutut

  • 6 145 530
  • 29 333

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Komarov

Hallilla kuulin juttua, että Leo ei välttämättä edes tätä kautta pelaa Ässissä loppuun. Ainakin ensikausi on todennäköisesti Venäjällä tapahtuvaa tavaraa. Ainakin kovasti on itse jutellut sinne lähdöstä.
Ja kyllä, on vähän luotettavampi lähde kuin Halli-Harri
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jurvanen kirjoitti:
Hallilla kuulin juttua, että Leo ei välttämättä edes tätä kautta pelaa Ässissä loppuun. Ainakin ensikausi on todennäköisesti Venäjällä tapahtuvaa tavaraa.

No, jos ei Patapaita kelpaa niin adios. Sinne vaan Siperiaan ö-liigaan hampaattomien kanssa painimaan. Toivottavasti lähtee kesken kauden, että saadaan ruplat pois kuleksimasta.
 

rage

Jäsen
Suosikkijoukkue
T:mi Porin hitsaus ja rengas
Näkkäri kirjoitti:
No, jos ei Patapaita kelpaa niin adios. Sinne vaan Siperiaan ö-liigaan hampaattomien kanssa painimaan. Toivottavasti lähtee kesken kauden, että saadaan ruplat pois kuleksimasta.

Leo saisi jäädä Ässiin. Mieluiten pitkällä sopimuksella. Muuten samaa mieltä Näkkärin kanssa. Jos suuri ja mahtava kiekkoliiga kiinnostaa enemmän, niin moro! Kiitos käynnistä ja rahat pois köyhiltä.

Kuha meni sitten Lukkoon. Ei harmita yhtään. Steiner ja Kuha. Hei, missähän Bergeron pelaa? Lukko vois tesmata senkin nykykunnon. Nyt kun sanoin näin, niin kaveri vetää huippukauden kettutytöissä.

Tällä hetkellä en odottele uusia naamoja Poriin. Niitä tulee, jos tulee. Ihan turha mitään "nykykunnosta ei tietoa"-pelaajia tänne on tuoda. Muutamilta vanhoilta naamoilta odotan nimiä uuteen sopimuspaperiin. Komarov oli/on yksi niistä.
 
rage kirjoitti:
Kuha meni sitten Lukkoon. Ei harmita yhtään. Steiner ja Kuha. Hei, missähän Bergeron pelaa? Lukko vois tesmata senkin nykykunnon. Nyt kun sanoin näin, niin kaveri vetää huippukauden kettutytöissä.

Huhhuh, taitaa porissa olla tuo 7. sijakin jo liikaa, kun on varaa naureskella muiden hankinnoille.
Enkä ihan lähtisi Kuhaa, vaikka Ässissä ei oikein hyvin onnistunutkaan, vertaamaan Steineriin tai Bergeroniin.
Mutta tuon tietysti näkee sitten, kun Kuha on muutaman pelin pelannut, itse uskon kaverin olevan vielä kelpo vahvistus.
 

JanJ

Jäsen
Lakaisija kirjoitti:
Enkä ihan lähtisi Kuhaa, vaikka Ässissä ei oikein hyvin onnistunutkaan, vertaamaan Steineriin tai Bergeroniin.
Niin, mitäs turhaan.
Bergeron 792 pelattua ottelua, 500+660=1160 pistettä.
Kucharcik 665 pelattua ottelua, 198+278=476 pistettä.

Viimeisin liigakausi (itseasiassa sama kausikin kyseessä):
Bergeron 55 17+21=38
Kucharcik 54 13+17=30

Viimeisin AHL-kausi:
Bergeron 41 11+22=33
Kucharcik 8 2+3=5

Kaikissa tilastoissa Bergeron on Kucharcikia edellä.
Mutta sehän sinusta tekeekin niin innostavan keskustelukumppanin. Sun pettämätön tarkkuutesi pikkuasioissa.
 
Niin, se on sitten toinen asia, jos haluaa vetää uran kokonaispisteet tähän, kun Bergeronilla niistä suurin osa on ei-niin-laadukkaista liigoista.
Pikkuasioista puhuttaessa myös +/- tilastot voi ottaa huomioon, tuolla herrojen viime liigakaudella 03/04 se oli Kucharcikilla 32 pykälää parempi kuin Bergeronilla.

Kysytäänpäs asiaan liittyvä kysymys samalla; kumman JanJ itse ottaisit näistä herroista joukkueeseesi?
 

JanJ

Jäsen
Lakaisija kirjoitti:
Kysytäänpäs asiaan liittyvä kysymys samalla; kumman JanJ itse ottaisit näistä herroista joukkueeseesi?
Mielummin en kumpaakaan. Ei vahvistaisi Ässiä.

Niin, onhan Kuhalla näitä yli viiden maalin kausia tsekin liigassa useampia...
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
JanJ kirjoitti:
Mielummin en kumpaakaan. Ei vahvistaisi Ässiä.

Niin, onhan Kuhalla näitä yli viiden maalin kausia tsekin liigassa useampia...


Miksen mä ole yllättynyt, että täältä suunnalta tulee miehen yksipuolinen dissaus?
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
jupster kirjoitti:
Miksen mä ole yllättynyt, että täältä suunnalta tulee miehen yksipuolinen dissaus?

Mitä tällä yleensäkään on tekemistä Ässien kanssa? Kai itsekin näet että "Kuhan" ura on laskenut kuin kuuluisa lehmän häntä.

Täytyy myöntää että, olen aivan helvetin pettynyt jos Komarov lähtee! Itse löisin pitkän pahvin kouraan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
C.Simon kirjoitti:
Mitä tällä yleensäkään on tekemistä Ässien kanssa? Kai itsekin näet että "Kuhan" ura on laskenut kuin kuuluisa lehmän häntä.

Täytyy myöntää että, olen aivan helvetin pettynyt jos Komarov lähtee! Itse löisin pitkän pahvin kouraan.


Älä multa kysy, en minä täällä tätä nimeä ottanut esiin. Kysyin vaan, että miksi yksipuolinen dissaus tulee yllättäen vain täältä. Jopa kerhonkin kannattajat näkevät, että ei miestä voi suoraan flopiksi tuomita.

Enpä nyt sanoisi, että kuin "lehmän häntä". Ihan kohtuullisesti mies oli viime kaudella Ruotsissakin tehoja paukutellut. Tämä kausi tosiaan mennyt penkin alle, mutta ei se välttämättä kerro miehen tämän hetkisestä potentiaalista. Näyttäisi viime joukkueella olleen muutenkin ongelmia..

Luulisi virolaissyntyisen Komarovin veri vetävän jonnekin muualle kuin Venäjälle. :)
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
jupster kirjoitti:
Luulisi virolaissyntyisen Komarovin veri vetävän jonnekin muualle kuin Venäjälle. :)

Venäjän passi toki Komarovilla.

-paze-
 

JanJ

Jäsen
jupster kirjoitti:
Kysyin vaan, että miksi yksipuolinen dissaus tulee yllättäen vain täältä. Jopa kerhonkin kannattajat näkevät, että ei miestä voi suoraan flopiksi tuomita.
Miksi en ylläty että raumlaisse tulevat ulisevaa itkuaan vääntämään Ässienkin puolelle Kuhan hankinnan johdosta. Voi teitä lutusia.

Aiheta sivuten, ettei mene pelkästään porissa nykyään syntyvien mongertajien kanssa vääntämiseksi, niin toivon että Matti Kaipainen korvataan jollain oman ruutunsa hoitavalla pelimiehellä. Mikko Rautee tekee ajoittain jotain, hoitelee aloituksia omassa päässä jne. Mutta vain silloin kun itseä kiinnostaa. Joukkueen etu tuntuu olevan Masalla ja Mikolla toissijainen asia. Kiertoon, uusia tilalle tai vaikka A-junnuja.
 

Maffesoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
JanJ kirjoitti:
Miksi en ylläty että raumlaisse tulevat ulisevaa itkuaan vääntämään Ässienkin puolelle Kuhan hankinnan johdosta. Voi teitä lutusia.

Jep - me ollaan söpöjä...

JanJ kirjoitti:
Joukkueen etu tuntuu olevan Masalla ja Mikolla toissijainen asia. Kiertoon, uusia tilalle tai vaikka A-junnuja.

Joo mutta; aihetta sivuten. En oikeastaan epäile tätäKÄÄN havaintoasi, mutta jotenkin asia ihmetyttää. Mikä kyseistä kaksikkoa tällä hetkellä vaivaa, koska aiempina vuosina heitä ei ole mielestäni joukkueen edun unohtamisesta syytetty; oikeastaan pikemminkin päinvastoin. Kuvitteliko kaksikko pääsevänsä Ässissä jotenkin merkittävämpään asemaan, vaiko eikö luistin vain enää kulje? Mutta jos homma ei toimi niin myyntiin vain - merkit viittaa siihen, että ennen joulua tulee SM-liigan sisällä tapahtumaan vaihtokauppoja kenties useitakin ja teiltä voisi löytyä tavaraa kierrätykseen. Sopivaa kauppatavaraa kannattaa tiirailla esimerkiksi hieman etelämpää, kauempaa idästä sekä Espoosta.
 

JanJ

Jäsen
Maffesoli kirjoitti:
Mikä kyseistä kaksikkoa tällä hetkellä vaivaa, koska aiempina vuosina heitä ei ole mielestäni joukkueen edun unohtamisesta syytetty; oikeastaan pikemminkin päinvastoin.
No niinpä, ja siihen roolin heidät on hankittu. Rautee vielä silloin tällöin osoittaa jotain elonmerkkejä, mutta Kaipainen on niin yössä. Ja vielä pari turhaa jäähyä niin penkkihän se on Masan oikea paikka. Toivolakin ruoski radiossa, että palkkaa kyllä tullaan nostamaan mutta mitään sen eteen ei tehdä.

Jos pikkasen saa vetää sanoja takaisin, niin Rauteen antaisin vielä yrittää. Jospa penkitys on auttanut. Mutta Kaipainen ulos, A-junnu samaan rooliin tilalle. Tai miksei vaihto, lähtisikö Raumalta joku tilalle?
 

Jokke

Jäsen
Myrvold kirjoitti:
Niin ikävältä kun se kuulostaakin niin taitaa olla Rontin päivät pian Ässissä luetut. Katotaan nyt ensin huominen kokoonpano ja ihmetellään sitten..jos aihetta on.

4. kenttä

14


Mika Rontti, Oikea puolustaja
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä kyllä näkee niin selvää korrelaatiota ehjään kesäharjoitteluun ettei paremmasta väliä. Rautee ja Nielikäinen olivat koko kesän pitkälti lasaretin puolella ja kunnollinen harjoittelu taisi alkaa vasta joskus syksyllä. Kaipaisella vähän sama homma, ehkä sillä erotuksella ettei vammoja ollut mutta treenasi enemmän tai vähemmän "yksikseen".

Kaikki varmaan muistaa esim. Pasi Tuomisen otteet viime kaudella, kun sai kerrankin rakennettua kunnon pohjat kesällä...?

Niin makaa kuin petaa. Ei yllätä ainakaan minua.
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Jokke kirjoitti:
4. kenttä

14


Mika Rontti, Oikea puolustaja

Valitettavasti tämä meni sitten näin...eihän Rontti mitään hienouksia paljolti siellä jäällä ole esittänyt, mutta eihän miestä siihen ole tarkoitettukaan, melko varmasti pelannut niissä vähissä otteluissa joita olen päässyt tällä kaudella näkemään. Mutta jos Rontti on penkillä niin miksi Pentikäinen on päässyt jopa 3. pakkipariin...jos meillä on varaa penkittää Ronttia niin Pentikäinen ulos saman tien, alkanut muistuttaa ex-joukkuekaveriaan(toivottavasti myös tulevaa, mielellään myös kesken kauden saisi lähteä) Heinoa, eikä missään niissä Heinon (olemattomissa) hyvissä puolissa kylläkään. Pentikäinen on itse epävarmuus nykyään.

Kaipainen on ollut kyllä aika ulkona kuvioista jäällä mutta jos tosiaan on hengenluoja pukukopissa niin voi nousta arvoon arvaamattomaan kun ratkaisupelit lähenevät, hengenluojia tuskin on kovinkaan monta (mikäli Maven kiukutteluja ei lasketa) meidän organisaatiossamme. Mutta jos tosiaan peliesitykset jatkavat tuota rataa niin menolippu Helsingin suuntaan, jos tarvitsisivat sitä hengenluojaa kun peli ei jostain syystä kulje vaikka rahaa on käytetty.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hyvä, että Rontti on kokoonpanossa. Toivotaan itseluottamuksen rakentuvan pikkuhiljaa entiselle tasolle.

Rontin kesäharjoittelu meni tosiaan pieleen polvivamman takia.

3. Pakkipari Saarinen - Pentikäinen, vaikuttaa riskialttiilta.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
JanJ kirjoitti:
Mielummin en kumpaakaan. Ei vahvistaisi Ässiä.

Niin, onhan Kuhalla näitä yli viiden maalin kausia tsekin liigassa useampia...
Onhan noilla pelaajilla helvetisti eroa ja Kucharcikin hyväksi.
Onhan se saavutus tehdä kahden arvostetun maan PÄÄSARJASSA muutama kerta yli 40 pistettä kuin se, että tekee maiden divareissa tuhoa. Ai niin, onhan Bergeronkin tehnyt pääsarjassa jotain - Japanissa.

Onhan toi provoilu/dissailu (ärsyttävä sana muuten) varmaan hauskaa, mutta mutta silloin kun osuu asiassa edes lähellekkään oikeaa...
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Joukkueen sisältä kuului että on hyvä hengenluoja, mutta pelikykyjä en kuullut hirveästi kehuttavan Kaipaisen kohdalla.
Rautee on niissä peleissä vakuuttanut minut, mitä olen nähnyt. Tosin olen nyt pitänyt vähän paussia rahatilanteen vuoksi.
Me tarvitaan pakkeja. Ronttia ei ole varaa istuttaa penkillä, koska ensi kaudeksi yli puolet pakeista vaihtuu. Taas. Kaipaisen voisi vaihtaa johonkin puolustajaan. Eikös niitä ole Lugulla tarpeeksi?
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jurvanen kirjoitti:
Hallilla kuulin juttua, että Leo ei välttämättä edes tätä kautta pelaa Ässissä loppuun. Ainakin ensikausi on todennäköisesti Venäjällä tapahtuvaa tavaraa. Ainakin kovasti on itse jutellut sinne lähdöstä.
Ja kyllä, on vähän luotettavampi lähde kuin Halli-Harri

100% varma tieto, Komarov ei ole lähdössä Venäjälle. En sitten tuosta lähteestäsi tiedä, mutta näin ovat asiat tällä erää...
 

Juhavaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hengenluoja??

Jurvanen kirjoitti:
Joukkueen sisältä kuului että on hyvä hengenluoja, mutta pelikykyjä en kuullut hirveästi kehuttavan Kaipaisen kohdalla.

Minusta joukkueissa olleena hengenluoja kuitenkin parhaimmillaan on sellainen, joka vakuuttaa myös kentällä omalla esimerkillään. Ei puheet kopissa ketään sytytä aidosti, mikäli otteet kentällä ovat ihan muuta kuin puheet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös