En tiedä onko täällä nyt sellaista ilmapiiriä joillakin että äkkiä vaan joukkue kasaan ettei sitten Pitsissä tarvi hävetä. Noihin heitettyihin nimiin ei pitäisi oikeastaan ottaa kantaa ollenkaan, mutta Luceniuksen kohdalla maksettaisiin ensin luultavasti puolen vuoden dieetistä jonka jälkeen hänestä saattaisi olla kevään peleissä hyötyä ja Laakkonen, jota itse olisin pari vuotta sitten pitänyt erttäinkin hyvänä hankintana, on myös pelaajana sen verran menneen talven lumia, etten pitäisi häntä kovinkaan takuuvarmana vahvistuksena. Mielestäni Ässien rosteri ei ole ihan niin leveä ja vahva että kannattaisi ottaa kaksi täydellistä arpaa ja odottaa että he pelaavat itsensä kuntoon. Tiedän kyllä ettei vaihtoehtoja liiaksi ole, toisaalta ikävä tosiasia on että Savinaisen ja Armien jättämät aukot ovat aika piruja paikattaviksi. Vähän vähemmän tarvittaisiin arpaa ja enemmän varmuutta, minun mielestäni.
Mistä aasinsilta tuttuun teemaan eli pelaajatyyppeihin: vaikka Lucenius ja Laakkonen niminä sivuutettaisiinkin, ovat he koodiniminäkin liian samanlaisia. En usko Ässien hankkivan kahta tuollaista neppailijaa. Taitoa saa hankinnoilla varmasti olla, mutta kun tämän hetken "kärkiketjuja" katsoo, niin yksi viime vuosilta tuttu ominaisuus eli luistelunopeus puuttuu aika monelta pelaajalta. Luisteluvoimaa tarvitaan ja jossain mitassa myös fyysisyyttä vrt. Savinainen ja Armia.
Koodinimi Hagman varmasti käy, mutta Nikke itse ei, sillä jos mies nyt tekee sopimuksen Ässiin tapahtuu se kolme kuukautta jatkuneen kyttäilyn ja perheriidan päätteeksi ja on näin ollen Ässille epäedullinen.