Raimo Helminen ei ole Ässien näköinen mies.
Atu Selin ei myöskään, taustastaan huolimatta, ole Ässien näköinen mies.
Jari Härkälä on liikaa Ässien näköinen mies. Nyt tarvitaan jotain uutta.
Isomäkeen tarvitaan sellainen nuori menestykseen pyrkivä ja uusien tuulien kaveri, joka on valmis käärimään hihat pienellä tilipussilla. Pori on näyttöpaikka. Ei tänne voi ottaa mitään leipääntynyttä rahastajaa, kun on muutenkin minimaalinen pelaaja -budjetti tulossa.
Edit.
Raipesta samaa mieltä ja lisäisin, että tyhmä-Raipe ei myöskään ole päävalmentajan näköinen mies juuri mihinkään organisaatioon.
Selinistä olen täysin eri mieltä. Komppaan tässä @Pratu a täysin. Selin on juuri se, mitä Ässät tällä hetkellä tarvitsee. En näe Atua leipääntyneenä rahastajana vaan pikemminkin uskottavana ja kokeneena valmentajana ja ennen kaikkea johtajana. Sitä isomäki ja Ässien uudistettu joukkue tulee tarvitsemaan ensi kaudella. Kiteyttäisin tarpeen kolmeen avainsanaan: Kokemus, uskottavuus ja johtajuus. Kuvaamasi kaltainen nuori ja uusien tuulien tyyppinen kaveri kävi juuri viime ja toissa kaudella epäonnistumassa Ässissä ja erityisesti tuolla ihmisten johtamisen saralla. En silti väitä, etteikö Kyrpä-Jykän epäonnistumisesta huolimatta joku toinen nuori voisi joskus Ässissä onnistua, mutta sen aika ei ole nyt.
Kriisissä olevan organisaation uskottavuuden ja menestyksen jälleenrakentamisessa pitää olla kokenut johtaja, jonka asiantuntemusta ja johtajuutta ei niin herkästi voida kyseenalaistaa eikä johtaja itse menetä otettaan, mikäli muutos ei heti ole toivotun mukainen. Olen henkilökohtaisesti työskennellyt useissa eri organisaatioissa juuri tämänkaltaisten muutos-, johtamis- ja henkilöstöongelmien parissa viimeiset n.20 vuotta ja kokemuksesta sanon, että nuoren uusien tuulien kaverin on äärimmäisen vaikea onnistua Ässien nykyisen kaltaisessa tilanteessa. Tai sille on ainakin kovin pienet todennäköisyydet. Johtaminen (ja sitä päävalmentajan tehtävä ennen kaikkea on) on alasta ja ympäritöstä riippumatta pohjimmiltaan samanlaista. Yksinkertaistettuna voidaan käyttää viitekehyksenä mainitsemaani kolmea avainsanaa, jotka pyramidina kuvattuna: alhaalla kokemus (sisältää osaamisen, (oppimisen menneestä sekä onnistumisista että epäonnistumisista) samalla rivillä johtajuus, joka koostuu lähinnä henkilökohtaisista johtajaominaisuuksista. Pyramidissä näiden kahden yläpuolella on uskottavuus, joka rakentuu edellisten summana sekä siitä miten johtaja esiintyy sekä markkinoi oman doktriininsa. Hyvä johtaja on myös kehityshakuinen johtaja ja tässä asiayhteydessä tarkoitan sillä sitä, että valmentaja iästään ja kokemuksestan huolimatta kykenee muuttamaan pelikrjaansa nykyisten vaatimusten mukaisesti. Ässillä ei ole varaa epäonnistua valmentajavalinnassa jälleen kerran. Niitä on liian pitkä sarja perätysten jo nyt ja minä näen asian niin, että nuoren kaverin kohdalla riskit ovat liian suuret. Sori, lähti laukalle, mutta näin minä näen tulevan asian.
Jari Härkälää on tässä yhteydessä turha edes mainita, koska aika ja terveys ajoi hänestä ohi jo vuosikausia sitten. Mikäli kuitenkin tarkoiti Jereä niin hän kasvaa vielä muutaman vuoden A:ssa täyttääkseen henkisesti ja kokemuksen kannalta päävalmentajan mitat.
Pahoittelut jo etukäteen leikkisistä nimittelyistä Jykän ja Raipen kohdalla.