Ässähuhut ja mutut

  • 6 189 419
  • 29 479

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eikös Savinainen jo aikoja sitten todennut tästä tilanteesta, että oli oma moka ja olisi pitänyt huomata Kolehmaisen tulevan? Pahannäköinen tilanne mutta näitä sattuu joskus.

Ja jos taklaaja olisi ollut Ässien pelaaja, häntä ylistettäisiin sankarina. Ihan turhaa pauhua minunkin mielestäni viisi vuotta vanhasta asiasta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin joo, olishan se pitänyt arvata, että täällä on henkilökohtaista kaunaa Kolehmaista kohtaan. Hauskoja silti nämä "ei osaa pelata" -kommentit. Yli 500 liigapeliä, joissa yli 100 pistettä ja #115 NHL-varaus. Mutta kun ei vaan osaa pelata.
Niinpä. Pitäisi varmaan kieltäytyä keskustelemasta jääkiekosta niitten kanssa, jotka ihan suorilta mainitsevat "paska pelaaja" Kolehmaisen yhteydessä. Hoitaa rooliinsa ja käsittääkseni KalPa-fanit pitävät Kolehmaista vähän suuremmassa arvossa kuin suurinta osaa muusta päättyneen kauden joukkueesta. Riippuen hinnasta ottaisin Ässiin, koska ei noita voimalaitureita liikaa ole rosterissa.

Tuo henkilökohtainen kauna on myös mielenkiintoinen asia, sillä jos olisi tehnyt nuo jutut Ässien puolesta, niin jengi rakastaisi tuota miestä ja syyttäisi taklauksen vastaanottajaa pään pitämisestä alhaalla.
Ja jos taklaaja olisi ollut Ässien pelaaja, häntä ylistettäisiin sankarina.
Ehdit ensin. Mikään ei ole niin kaksinaamainen kuin jääkiekkofani.

Matt Nickerson kulttihahmo, hei...

E:
Mitähän Mutanen miettii? Sopimus KalPaan tehtiin ennen Virtaa.
Mutanen pelasi Virran alaisuudessa tehojen valossa uransa parhaimman liigakauden, joten saattaa olla yllättävänkin positiiviset mietteet.
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Itse en ainakaan halua nähdä koskaan Kolehmaista Ässissä! Olin itse paikan päällä Hämeenlinnassa ja näin kun se paukapää ajoi Savinaisen! En unohda koskaan sitä tilannetta kun katselin Savinaista siinä jäällä!

Minäkin olin paikalla, mutta nyt en enää edes muistanut että kyseinen taklaaja tuolloin oli juuri Kolehmainen. Ja kun nyt katsomme, niin kaksikosta Savinainen-Kolehmainen on Savi todellakin sittemmin saanut sen kuuluisan viimeisen naurun. Eli samaa mieltä kuin muutkin, on aivan turha enää tässä vaiheessa kantaa minkäänlaista kaunaa mokomasta asiasta..

Syyt miksi en halua Kolehmaista ovat vain ne, että Ässien ei enää nykyään tarvitse olla mikään keskinkertaisten hukattujen lahjakkuuksien pelastusarmeija.. rooliltaan minkäänlaisen voimahyökkääjän mukanaolo ei keikauta nykyliigassa joukkueen kokonaisuutta ja/tai menestysmahdollisuuksia suuntaan tai toiseen (jos tästä siis ei ole roolinsa ohessa mitään pelillistä hyötyä, kuten Kolehmaisesta ei ole), viimeisimpänä esimerkkinä KalPan tämä kausi..
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja jos taklaaja olisi ollut Ässien pelaaja, häntä ylistettäisiin sankarina.

Ymmärrän pointtisi, mutta nyt menee kyllä vahvan liioittelun puolelle. Vai koska on Porissa hurrattu pelaajalle, joka sääntöjenvastaisella taklauksella teloo vastustajan pelaajan sairaalakuntoon?

Itse olen tässä asiassa keskitien kulkija. Kolehmaisen teot ovat johtaneet siihen, etten voi sietää ko. pelaajaa, mutta kieltämättä sopisi hyvin ensi kauden joukkueeseen. En pidä miehestä, mutta jos auttaa joukkuetta, niin ansaitsee paikkansa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ymmärrän pointtisi, mutta nyt menee kyllä vahvan liioittelun puolelle. Vai koska on Porissa hurrattu pelaajalle, joka sääntöjenvastaisella taklauksella teloo vastustajan pelaajan sairaalakuntoon?
Kolehmaisen taklaus oli puhdas. Muistan sen riemun mikä repesi kun Forsbacka taklasi Grönvallia sillä seurauksella, että Grönvall linkutti välittömästi päätyovesta ulos.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Syyt miksi en halua Kolehmaista ovat vain ne, että Ässien ei enää nykyään tarvitse olla mikään keskinkertaisten hukattujen lahjakkuuksien pelastusarmeija.. rooliltaan minkäänlaisen voimahyökkääjän mukanaolo ei keikauta nykyliigassa joukkueen kokonaisuutta ja/tai menestysmahdollisuuksia suuntaan tai toiseen (jos tästä siis ei ole roolinsa ohessa mitään pelillistä hyötyä, kuten Kolehmaisesta ei ole), viimeisimpänä esimerkkinä KalPan tämä kausi..

Eiköhän Kolehmainen ole pelaaja joka loistaa, jos loistaa, ensisijaisesti joukkueen kautta. Jos joukkue on hyvä, hän tuo siihen tarpeellisen lisän, jos ei ole, hän ei ole se pelaaja joka kantaa muita selässään. Ei pitäisi olla mitenkään uutta ja yllättävää.

Tuosta mitä Ässät ei enää ole tekee mieli kysyä mitä Ässät sitten nykyään on. Kyllä minä ainakin näen edelleen yhtenä seuran keskeisenä toimintamallina sen, että täällä voidaan ura saada uuteen nousuun.
 
Hetken jo luulin, että oltaisiin päästy siitä tilanteesta, että tänne rahdattaisiin jo parhaat pelivuotensa nähneitä keskinkertaisuuksia jollain rooliperusteilla.
Rooliperustaisesta pelaajahankinnasta ei toivottavasti päästä koskaan eroon ja 28-vuotias Kolehmainen ei mitenkään kuulu kategoriaan "parhaat pelivuotensa nähnyt".
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ymmärrän pointtisi, mutta nyt menee kyllä vahvan liioittelun puolelle. Vai koska on Porissa hurrattu pelaajalle, joka sääntöjenvastaisella taklauksella teloo vastustajan pelaajan sairaalakuntoon?

Minusta sinä et nimenomaan ymmärtänyt pointtiani. Kyse ei ole siitä onko hurrattu vai ei vaan siitä koska Ässissä/Ässiin ei ole hyväksytty pelaajaa joka pyrkii pelaamaan kovaa?

Eikä Kolehmaisen taklaus nyt kuitenkaan ollut mikään täysin järjetön sikailu ollut vaikka jälki sinänsä olikin rumaa.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tuo henkilökohtainen kauna on myös mielenkiintoinen asia, sillä jos olisi tehnyt nuo jutut Ässien puolesta, niin jengi rakastaisi tuota miestä ja syyttäisi taklauksen vastaanottajaa pään pitämisestä alhaalla.

Erikoiset on mieltymykset jos rakastaa jotain munille hakkaajaa. Tapaus Savinainen menee ihan kovaa pelaamisen piikkiin ja vahinkona, mutta viime kevään muna-episodi jätti ainakin minulle lähtemättömän mielikuvan oksettavasta pelaajasta. Kolehmaista on tullut nähtyä kaukaloissa ihan riittävästi muutenkin. Mielellään joku muu samaan rooliin, rakastaisin ennemmin jotain oikeaa kovanaamaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja jos taklaaja olisi ollut Ässien pelaaja, häntä ylistettäisiin sankarina.

Minusta sinä et nimenomaan ymmärtänyt pointtiani. Kyse ei ole siitä onko hurrattu vai ei vaan siitä koska Ässissä/Ässiin ei ole hyväksytty pelaajaa joka pyrkii pelaamaan kovaa?.

Hmm, kieltämättä meni pointti hieman ohi, enkä sitä saa tuosta muodostettua oikein vieläkään, mutta se on minun häpeäni.

Tottakai Ässissä halutaan nähdä kovaa pelaavia tyyppejä, mutta mikäli kyseinen kaveri on aiemmin pariin otteeseen sikaillut Ässiä vastaan, niin tuleeko se nyt niin suurena yllätyksenä, että osalla jengistä saattaa olla jotain hieman hampaankolossa Kolehmaista kohtaan?

Faneilla saa välillä mennä tunne järjen edelle, mutta onneksi toimistolla ei toimita näin. Sinä ajattelet nyt nimenomaan järjellä, kun osa täällä vetää puolestaan tunteella. Itse pyrin myös ensin mainittuun ja siitä syystä itsekin olen valmis hyväksymään Kolehmaisen, mikäli tänne saapuu.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Marttinenhan on sellainen herramiespelaaja, etten usko miten joutui Kolehmaisen kohteeksi :) Jyssy 160 jäähyminuuttia päättyneellä kaudella, Kolehmainen 69.

Marttinen sikailemaan jonnekin muualle.
 

Nash-ty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Faneilla saa välillä mennä tunne järjen edelle, mutta onneksi toimistolla ei toimita näin. Sinä ajattelet nyt nimenomaan järjellä, kun osa täällä vetää puolestaan tunteella. Itse pyrin myös ensin mainittuun ja siitä syystä itsekin olen valmis hyväksymään Kolehmaisen, mikäli tänne saapuu.

Samaa mieltä, Bluesinkin jotkut fanit olivat aluksi kauhuissaan kun Kim Hirschovitsin siirrosta uutisoitiin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hetken jo luulin, että oltaisiin päästy siitä tilanteesta, että tänne rahdattaisiin jo parhaat pelivuotensa nähneitä keskinkertaisuuksia jollain rooliperusteilla.

Eikö ole mahdollista, että Kolehmaisella on parhaat pelivuotensa vielä edessä? Onko kehitys varmasti pysähtynyt ja kääntynyt taantumukseksi 28-vuotiaana? Perustelisitko miksi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
niin tuleeko se nyt niin suurena yllätyksenä, että osalla jengistä saattaa olla jotain hieman hampaankolossa Kolehmaista kohtaan?

Muistatko vielä Marttinen vs Umicevic? Ja heti seuraavalla kaudella Ässissä olivat niin kaveria että.... ammattilaisilla ei jää kenttätapahtumat vaivaamaan vuosikausiksi vaan mennään eteenpäin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
ammattilaisilla ei jää kenttätapahtumat vaivaamaan vuosikausiksi vaan mennään eteenpäin.

Ei niin, puhuinkin faneista. Ei siinä, melko nopeasti se viime keväinen meiltäkin unohtui.

Edit: Tuli katsottua tuo Kolehmainen - Savinainen niitti youtubesta ja täytyy myöntää, että aika on kyllä hieman kuorruttanut muistoja. Ei ollut niin kova sikailu kuin muistin.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Kun tota joukkuetta alkaa hahmotettelemaan niin siellä on aika hyvin syvyyttä ens kaudeksi. Hienoa että joukkuetta lähdetään rakentamaan tasaiseksi, eikä panosteta pariin huippuäijään isoja rahoja.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Eikö ole mahdollista, että Kolehmaisella on parhaat pelivuotensa vielä edessä? Onko kehitys varmasti pysähtynyt ja kääntynyt taantumukseksi 28-vuotiaana? Perustelisitko miksi.

Tuskin on edessä, äijä on kankea ja kädetön fyysinen pelaaja. Monta vuotta jo pelannut tuolla samalla tasolla, Kuopioonkin lähti hakemaan nousua uralleen, mutta eihän sitä noilla taidoilla tule. Mieluummin joku oma kasvatti hoitamaan sitten alaketjujen fyysisen pelotteen virkaa, vaikkapa Palonen, jos sellainen väkisin halutaan. Itse en tällaisia halua missään nimessä, kun pitäsi tavoitella nopeaan ja kiekolliseen peliin kykeneviä pelureita.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuskin on edessä, äijä on kankea ja kädetön fyysinen pelaaja. Monta vuotta jo pelannut tuolla samalla tasolla, Kuopioonkin lähti hakemaan nousua uralleen, mutta eihän sitä noilla taidoilla tule.

Olet siis päättänyt näin ja se on totuus? Vai jättääkö tuo "tuskin" kuitenkin pienen takaportin auki?

Aivan kädetön jätkä ei kuitenkaan tee liigakauden aikana 8, 11 tai 12 maalia ja löytyy sieltä hattutemppukin.

Millä perusteella Kolehmainen on kädetön? Pisteitä kaveri tekee kuitenkin ihan hyvin rooliinsa nähden.

Itse asiassa Henri Heinolla on täysin sama määrä liigapelejä vyöllään kuin Kolehmaisella. Heino 503 peliä ja 60+70=130. Kolehmainen 503 peliä ja 57+48= 105. Heino pelasi viime kaudellakin Ässien ykkösketjussa varsin hyvin, mutta Kolehmainen on kädetön paska, joka ei enää kehity. Ok.

Mieluummin joku oma kasvatti hoitamaan sitten alaketjujen fyysisen pelotteen virkaa, vaikkapa Palonen, jos sellainen väkisin halutaan. Itse en tällaisia halua missään nimessä, kun pitäsi tavoitella nopeaan ja kiekolliseen peliin kykeneviä pelureita.

Tuntuu, että olet periaatteessa vastaan "fyysistä pelotetta". Ei Kolehmainen ole mikään poliisi. Jäähymäärät liigasta varsin maltillisia. Suurimmillaan 69 minuuttia, hui.

Ihan oikeasti nyt järki käteen. Ei kannata vaan olla jotain mieltä, jos sille ei ole mitään perusteita.
 

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kolehmainen on mielestäni näitä yliarvostettuja muka aliarvostettuja pelaajia. Toivoisin, että Ässien laiturit ovat nopeajalkaisempia. Kolehmainen ei ole koskaan vakuuttanut minua omassa roolissaan voimapelaajana. KalPassa keräsi huomiota, koska oli mikkihiirilauman ainoa äijä, mutta ei se sielläkään vakuuttanut. Nälkäisiä, kehittymään pyrkiviä pelaajia/omia kasvatteja toivoisin tällaisiin rooleihin, enkä auringonlaskun pelaajia, joilla ei ole mitään näyttöjä esimerkiksi pleijareista.
 

dorka

Jäsen
KalPassa keräsi huomiota, koska oli mikkihiirilauman ainoa äijä, mutta ei se sielläkään vakuuttanut.

Vakuuttiko tämän kauden KalPasta ketään pl junnut?

On se ihmeellistä, että vingutaan monet kaudet ettei jengissä ole sitä voimahyökkääjä. Sitten, kun huhuissa pyörii kaveri, joka rymistelisi maalille, tekisi ~10 maalia ja taklaisi kaikkea mikä liikkuu niin ei kelpaa.

Monet pelimiehet ovat tulleet lähivuosina hakemaan Ässistä uutta nostetta uralleen ja siinä myös onnistuneet. Joten miksei vasta 28-vuotias Janne Kolehmainen voisi myös siinä onnistua? Vai onko 28-vuotias ihan ikäloppu, joka ei voi enää kehittyä? Rohkenisin epäillä, ja samaa sanoisi myös eräs Ville Uusitalo.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Ihan oikeasti nyt järki käteen. Ei kannata vaan olla jotain mieltä, jos sille ei ole mitään perusteita.

Olen keskinkertaisten kiertolaisten hankkimista vastaan. Jos kyse olisi nuoresta, kehittyvästä pelaajasta, niin asia olisi toisin ja hyväksyisin hankinnan.

Jospa satsattaisiin sinne kärkiketjuihin ja säästetään rahat näiltä turhakkeilta. Omia kasvatteja sitten sinne alaketjuja täydentämään.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Totta.
On hämmästyttävää, minkä vuoksi 25-vuotias 47 liigaottelun Palonen ei nousisi 28-vuotiaan 503 liigaottelun Kolehmaisen edelle.

Pelaajien palkkavaatimuksissakin saattaa olla eroja. Palonen sinne neloseen taklaamaan kaikkea mikä liikkuu.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelaajien palkkavaatimuksissakin saattaa olla eroja. Palonen sinne neloseen taklaamaan kaikkea mikä liikkuu.
Niin, siis Kolehmaisella on vielä sopimusta vuosi jäljellä KalPan kanssa. Ässät tuskin ottaa tuota sopimusta tuollaisenaan vastuulleen, vaan haluaa KalPan kompensoivan palkassa. Vähän kuten Kärpät Plihalin kanssa, joka siirtyi Tapparaan viime kesänä, vaikka oli Ouluun sopimusta vielä jäljellä.

Missään nimessä mihin hintaan tahansa ei Kolehmaista kannata ottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös