Kas, olen saanut tämän tartutettua. Hienoa!Voi jumalauta!
Itseäni / itseni mielestä jne jaksavat vituttaa ihan yhtä paljon joka kerta.
Kas, olen saanut tämän tartutettua. Hienoa!Voi jumalauta!
Itseäni / itseni mielestä jne jaksavat vituttaa ihan yhtä paljon joka kerta.
Mua ärsyttää suunnattomasti se kun Raimo Summanen lausuu maailma sanan "maalima".
Olen ennenkin ehdottanut, ja taas ehdotan, että kun suomenkielisellä alueella asutaan, niin tuon voisi korvata lyhenteellä L.R. Jos nyt siis lyhenne välttämättä tarvitaan. Taitaa sekin käytäntö periytyä jostain amerikkalaisesta sarjakuvasta, johon on pitänyt keksiä naseva kolmikirjaiminen juttu hautakiveen.RIP.
Ei mene jakeluun, että kuolleen muistoa "kunnioitetaan" englanninkielisellä tuttu tv:stä -lyhenteellä. Täytyykin ilmoittaa lähiomaisille, että tarkistavat minun haudalleni tuodut jäähyväistervehdykset ennen niiden laskua, sillä nämä ripit enemmänkin halventavat kuin kunnioittavat muistoani.
RIP.
Ei mene jakeluun, että kuolleen muistoa "kunnioitetaan" englanninkielisellä tuttu tv:stä -lyhenteellä. Täytyykin ilmoittaa lähiomaisille, että tarkistavat minun haudalleni tuodut jäähyväistervehdykset ennen niiden laskua, sillä nämä ripit enemmänkin halventavat kuin kunnioittavat muistoani.
Kuoriämpärittäminen
Itse luulin että tuo lyhenne tulee niistä tällä keskustelupalstallakin legendaarisista sanoista rip in peace. Joka päivä oppii jotain uutta.
Ihan vitun ärsyttävää on puhua maalivahdeista molkena. Molke. Mitä vittua?
"Pelaaja x syöttää keskeen." Mitä vittua? Se on "keskelle"!
Kyllä keskeen on ihan oikea, vaihtoehtoinen ilmaisutapa sanalle "keskelle". Se on vähän vanhahtavampi termi, mutta toimii hyvin ja lisää kielellisiä vivahteita. Termi on itse asiassa raamatullinen eikä mikään trendikäs uudissana.
Termin raamatullisuutta lisää - ja trendikyyttä vähentää - se, että Hoopi Hänninen tämän mielestäni toi selostuksiin joissain vuosituhannen alkupuolen jalkapallon arvokisoissa. Olisko ne kisat joissa lauloi Hollannin maaleille.
edit: ei ole ne kisat, koska "Hoopi keskeen" google-haku tuottaa tuloksia jo vuodelta 2002, jolloin Hollanti ei edes kisoissa ollut.
edit2: perkele, nehän oli 2000 em-kisat. Mutta luotettava lähde taas kertoo Hoopin käyttäneen sanaa jo melkein raamatun ajoista.