Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 215
  • 9 530

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olin tänään nousta raivoon, kun kuuntelin saunassa radiota. Yle Puhe esitti haastattelua, jossa käsiteltiin taloyhtiöissä epäsopua herättäviä asioita. Taloyhtiöasiantuntija puhui monta kertaa "asumisen tekemisestä" ja "asumisen tapahtumisesta". Eli ihminen, joka asuu, tekee asumista. Tai jos asunnossa asutaan, niin asunnossa tapahtuu asumista. Kerran kuuntelin lähes sekapäisenä ohjelmaa, jossa liukuvoiteelta tuoksuva mummo ihannoi "seksin tekemistä arjessa". Olin tyhjentää vatsalaukkuni sisällön radion päälle.

Illemmalla kuuntelin samaa kanavaa. Eräs nainen mainitsi välipalapatukka-sanan eri muodoissaan noin sata kertaa kymmenessä minuutissa. Onko välipalapatukka sopiva korvike kasvikselle tai marjoille, onko välipalapatukka sopiva välipala lapselle, voiko lapsi nauttia välipalaa välipalapatukkana saatana.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olin tänään nousta raivoon, kun kuuntelin saunassa radiota.

Nyt en kyllä käsitä, miten saunassa voi kuunnella radiota? Onko tuo joku uusi sisustus/sähkötekninen juttu vai onko minulta vaan mennyt jotain ohi.

Ehtoota, on ärsyttävä tervehdys-sana. Iltaa tai hyvää iltaa kuulostaa paremmalta. Toinen sana joka ei ärsytä mutta on jotenkin hassu, mukata.
Ja jos ette tiedä niin mukata tarkoittaa kaatumista.

Terveisin koo
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
- Dokaaminen.
- Kulta-Mikke/muut Kulta-leijonat -termit.
- Kummola jyrähtää
- Räty rykäisee
- Heitä jämät? Mennääks Kessulle? Onks heittää biittii? (13-vuotiaiden suusta)
- Mo/NägyMo
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt en kyllä käsitä, miten saunassa voi kuunnella radiota? Onko tuo joku uusi sisustus/sähkötekninen juttu vai onko minulta vaan mennyt jotain ohi.

Jättää kylppärin oven auki ja pistää olohuoneessa radion vähän normaalia kovemmalle. Kun ei ole mikään 700 neliön kartano niin kyllä se kuuluu. Näin ainakin minulla.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Sana EI.
Jos on kykenemätön ratkaisemaan ongelmia, niin voi jäädä peiton alle. Kysymys on vain siitä, että miten.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sana EI.
Jos on kykenemätön ratkaisemaan ongelmia, niin voi jäädä peiton alle. Kysymys on vain siitä, että miten.

Kyllä tuo EI on kieltosanana ainakin hyvin toimiva meille lapsille. Aina kun isi sanoo noin, niin minä saan pienen sydänkohtauksen ja juoksen liiteriin viiltelemään puu-ukkoja.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nyt en kyllä käsitä, miten saunassa voi kuunnella radiota? Onko tuo joku uusi sisustus/sähkötekninen juttu vai onko minulta vaan mennyt jotain ohi.

Terveisin koo

Jättää kylppärin oven auki ja pistää olohuoneessa radion vähän normaalia kovemmalle. Kun ei ole mikään 700 neliön kartano niin kyllä se kuuluu. Näin ainakin minulla.

Veli -OO- asian jo valkaisi. Saunan pukuhuoneessa on magnetofoni-radio, jonka ääni kuuluu lauteille asti, kun säätää äänenvoimakkuuden tarpeeksi suureksi. Silloin kuitenkin liikutaan niillä rajoilla, että onko kyseessä radion kuunteleminen saunassa vai radion äänen kuuleminen saunaan. Minun tapauksessani voidaan puhua radion kuuntelemisesta saunassa, mutta naapurin tapauksessa voitaneen puhua radion äänen kuulemisesta Uleåborgirin saunasta.

Ja vielä tähän ärsyttävä sana: mittumaari. Ei pelkästään sana kuulosta ja näytä tyhmältä, vaan se on lisäksi kovan luokan svetisismi (svetismi Lohipojalle) sanasta midsommar, jossa midistä on tullut mittu ja sommarista maari.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Veli -OO- asian jo valkaisi. Saunan pukuhuoneessa on magnetofoni-radio, jonka ääni kuuluu lauteille asti, kun säätää äänenvoimakkuuden tarpeeksi suureksi.

Ja vielä tähän ärsyttävä sana: mittumaari.

Selvennätkö vielä miksi kuuntelet radiota saunassa? Istutko siellä kenties tunteja putkeen?

Sitten vielä tuosta mittumaarista. Vittu. Ilman selvennystä en olisi edes tiennyt mistä puhutaan. Aika hyvin käy mittarit punaisella.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Muistan kanssa joskus kuulleeni tuon neitsyys meni-kommentin lätkän yhteydessä. En ole kyllä Ilveksen ja Lukon pelejä pahemmin seurannut eli jossain toisessa matsissa olen tuon kuullut. Kuparinen rikki-termi on hyvä ja vakiintunut, mutta mistä toi kuparinen tulee?

Tuossa URHOTV:n koostevideossa ainakin löytyy noin kohdasta 2:12.

http://www.youtube.com/watch?v=BcIlnu2LT8c

Joku Espoon peli on kyseessä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Selvennätkö vielä miksi kuuntelet radiota saunassa? Istutko siellä kenties tunteja putkeen?

Kuuntelen alituiseen radiota, jopa nukkuessani. Samoin käyn erittäin mielelläni ja usein saunassa mutta en nukkuessani. En kuitenkaan aina kuuntele radiota saunassa, joskus katson siellä televisiota. Toisinaan olen vain omien ajatusten kanssa, joskus on vain kiukaan mustat urut.

Monesti on lehtien mielipidepalstoilla ärsyttävän "omaperäisiä" rakenteita, jotka toistuvat korkeintaan viikon välein. "Herääkin kysymys, onko tähän tultu, tähänkö ollaan menossa?" Ärsää suuresti.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Veli -OO- asian jo valkaisi.
Juu, kiitokset teille molemmille. Sen verran tuo, ovet auki tekniikka, tuntuu hankalalta, että googletin nykytekniikkaa.
Harvian saunasivuilla on kosteudenkestävä kaiutinmalli. Tuollaisen haluan löylyhuoneeseen jos meille joskus tehdään saunaremontti.
Ja sivuja selaillessani jostain? löytyi sellainenkin kaiutinsysteemi joka toimii uima-altaassa. Kätevä varmaan jos tykkää sukellella uima-altaassa.

Pösilö on ärsyttävä sana.

Terveisin koo
 

Tuamas

Jäsen
Juu, kiitokset teille molemmille. Sen verran tuo, ovet auki tekniikka, tuntuu hankalalta, että googletin nykytekniikkaa.
Harvian saunasivuilla on kosteudenkestävä kaiutinmalli. Tuollaisen haluan löylyhuoneeseen jos meille joskus tehdään saunaremontti.

Itselläni on saunassa kaiuttimet ja kodinhoitohuoneessa niihin liitetty radio/cd-soitin.

Sellainen vinkki tuohon, että jos joskus saunaremontin teet niin kaiuttimet/kaiutinkotelot kannattaa tilata jostain muualta kuin Harvialta.

Kaiuttimet olivat jotkut kiinalaiset venekaiuttimet, joissa Harviaa oli ainoastaan hinta (92,25€/kpl, SLO)

Kaiutinkotelot olivat sitten vielä surkeampi esitys, neljä toisiinsa ruuvattua vanerinpalaa ja hintaa SLOlta 88€/kpl.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ja vielä tähän ärsyttävä sana: mittumaari. Ei pelkästään sana kuulosta ja näytä tyhmältä, vaan se on lisäksi kovan luokan svetisismi (svetismi Lohipojalle) sanasta midsommar, jossa midistä on tullut mittu ja sommarista maari.

Paikannimissähän harjoitetaan tuota myös. Eli sen sijaan että käännettäisiin alunperin ruotsinkielinen nimi suomeksi (tai keksittäisiin suosiolla kokonaan uusi suomenkielinen nimi), niin väännetäänkin nimestä suomelta kuulostava versio.

Tulin pohdiskelleeksi noita asioita juhannuksena, kun huomasin sattumalta epämääräisen googlettelun tuloksena, että kenttä jolla Maamme-laulu aikanaan ensiesitettiin, sijaitsee aivan duunipaikkani vieressä. Kumtähden kenttä ei sanonut mitään, mutta ruotsinkielinen Gumtäkts äng sanoi. Gumtäkt kun on nykyiseltä suomenkieliseltä nimeltään Kumpula.

Yllä kirjoitettu ei varsinaisesti kylläkään ärsyttänyt, pikemminkin kiinnosti.
 
Viimeksi muokattu:

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Oululaiselle kiitosta vaan selvennyksestä.

Sitten lisää termejä jotka onnistuvat ärsyttämään:

Speditööri (huolitsija, sveduilta nussittu sana) ja siihen liittyen Speditööriliitto! Kuulostaa epäilyttävästi joltain siliterihattupellejen salaliitolta, mutta vitun vakavia setiä ja tätejä tuossa liitossa vaan on.

Konosemmentti (alias merirahtikirja, jälleen svedut asialla).

Remburssi. Olisin melko varma että svedut on jälleen syypäitä, mutta en muista varmaksi. Eng. Letter of Credit, joka itse asiassa kertoo mistä on kyse, toisin kuin remburssi. Siis terminä. Tässä sulle kirje joka kertoo, että valuutta on annettu pankin hoteisiin, lähetä kirjeen vaatimat dokumentit pankkiin niin saat ne. OK?

Ja huomisen täihin paluun kunniaksi:

"Fuck you, this is your fault, gimme discount you incompetent impotent moterfucker! Eat dog shit and die in a fire!

Sincerely
The Very Best of Kindest Regards with thousand chocolate covered lesbians

Meefuk Youinass Nolupe"

Joskus sitä miettii että tietysti tuollaisen viestin voi allekirjottaa ihan vaan nimellä, ilman noita halipusu allekirjotuksia.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Apsiparkki ja apsimenu. Hullunhauskaa ABC-asema koodikieltä. Ja vitut sanon minä.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Mosu. Kun kahvikuppiin laittaa kokonaisen saatanan pullan palasen se muuttuu kuulema mosuksi, jota tulisi ilmeisesti syödä lusikalla. Voi vittu sentään, mosu. Ymmärtäisin vielä termin käytön ja jonkun saatanan mosun syömisen, jos kyseessä olisi vanha hampaaton mummu sokerinpala huulten välissä ryystämässä kahvia tassilta, mutta mosumies oli alle kolmekymppinen kaveri. Yritä nyt sitten puhua vakavasti kaverin kanssa, joka ryystää siinä edessäsi aivan pokkana mosua.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyi vittu tai oksennus. Jonkun FB-sienällä on käyty keskustelua. Mikä helvetin fb-seinä? Miten seinällä voi käydä keskustelua? Seinä? Tossahan niitä on huoneen reunoilla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Muummoassa vaikuttaa kelpaavan jopa Päivän peili -lähetykseen.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari ehdottomasti tänne kuuluvaa. Ensinnäkin vanha liitto. Joku on vanhan liiton miehiä - yleensä sanayhdistelmää käyttävät keskimääräistä heikommalla ja mielikuvituksettomalla ilmaisukyvyllä varustetut henkilöt hakiessaan arkipäiväisen asian kertomisen itsekorostusta mahtipontisella ilmaisulla. Ja toinen muotisana on voimaantua - kun joku tuntuu merkittävältä / saa sinussa aikaan tunnetta, se voimaannuttaa. Olipa voimaannuttava kokemus kirjoittaa tähän viestiketjuun - olen muuten vanhan liiton miehiä!
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Ja toinen muotisana on voimaantua - kun joku tuntuu merkittävältä / saa sinussa aikaan tunnetta, se voimaannuttaa. Olipa voimaannuttava kokemus kirjoittaa tähän viestiketjuun - olen muuten vanhan liiton miehiä!

Joo, "voimaannuttaa" kuuluu jokaisen kunnollisen konsultin sanavarastoon. Varsinkin "asiakasrajapinnassa" se lienee erityisen tärkeää.

Vähän samantapainen kummajainen on verbi "ryhmäyttää". Olin taannoin lapseni päiväkodin vanhempainillassa, jossa muuan äiti (konsultti, totta kai) esitti, että hän halusi ryhmäyttää lapseni päiväkotiryhmän. Yritin kysyä, miten tämä ryhmän ryhmäyttäminen käytännössä tapahtuu, mutta sain vastaukseksi vain vihaisen mulkaisun. Olen kai aikaani jäljessä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vähän samantapainen kummajainen on verbi "ryhmäyttää". Olin taannoin lapseni päiväkodin vanhempainillassa, jossa muuan äiti (konsultti, totta kai) esitti, että hän halusi ryhmäyttää lapseni päiväkotiryhmän. Yritin kysyä, miten tämä ryhmän ryhmäyttäminen käytännössä tapahtuu, mutta sain vastaukseksi vain vihaisen mulkaisun. Olen kai aikaani jäljessä.
Noh, et ole ainoa, mutta onneksi meitä tyhmiä, ajasta jääneitä varten on Google!

Ryhmäyttäminen

"Ryhmäyttämisellä tarkoitetaan prosessia, jossa ryhmän jäsenten keskinäistä vuorovaikutusta, luottamusta, viihtymistä ja tuntemista kehitetään ja tuetaan tietoisesti. Ryhmäytymisprosessin tarkoituksena on edistää toisten tuntemista niin, että ryhmän jäsen tuntee olonsa ryhmässä mukavaksi ja turvalliseksi, hän tuntee voivansa vapaasti viihtyä ja ilmaista mielipiteitään, yrittää ja välillä erehtyäkin."

En tiedä! Ehkä meidän nuoruudessamme termi "ryhmäyttäminen" tunnettiin yksinkertaisemmalla nimellä "ensimmäiset koulupäivät"?

Ärsyttävä termi joka tapauksessa - tuo mieleen aivan ryhmän kukkahattutätejä, jotka perustavat toimikunnan, jossa pohditaan kuinka sitä rouva Virtanen-Mäkisen pikku silmänterää Keijo-Annikkia on taas kiusattu koulussa/päiväkodissa, kun hän ei ole löytänyt omaa paikkaansa uudessa ryhmässään.

"Hei! Kuunnelkaas tätä siskot! Voitaisiinko tämä Keijo-Annikin ryhmä 'ryhmäyttää'? Ryhmäyttämisellä tarkoitetaan tässä tapauksessa prosessia, jossa ryhmän jäsenten..."
"Hieno idea! Anotaan valtiolta ryhmäyttämisapurahaa, pidetään asian tiimoilta kongressi, seminaari ja symposiumi sekä lähdetään porukalla viikoksi vaikkapa Espanjaan tutustumaan paikallisten päiväkotien/koulujen ryhmäyttämisiin. Jaetaan lisäksi vuosittain stipendi vuoden parhaalle ryhmäyttämispäiväkodille/-koululle."
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Noh, et ole ainoa, mutta onneksi meitä tyhmiä, ajasta jääneitä varten on Google!

Ryhmäyttäminen

Kiitos! Valaistuin.

Olen kuitenkin hieman pettynyt, koska luulin ryhmäyttämisen tarkoittavan jotain mielenkiintoisempaa. Aioin jo ehdottaa vaimolleni, että voisimme esimerkiksi ryhmäyttää seksielämämme naapurin pariskunnan kanssa.

Mikä mahtaisi olla ryhmäyttämiseen erikoistuneelle työntekijälle sopiva ammattinimeke? Kävisikö vaikkapa ryhmyri? "Ryhmyri ryhmäytti ryhmäni" kuulostaisi aika komealta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös