Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 327
  • 9 530

d2uce

Jäsen
Tästä tuli mieleen, että minua vituttaa termi silminnäkijä. Voiko muka jotenkin muutoinkin nähdä kuin silmin? Tarvitaanko myös korvinkuulija, suinmaistaja, neninhaistaja?

Joskushan on turvauduttu jopa selvänäkijän apuihin, mikäli silminnäkijöitä ei ole ollut saatavilla.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Voi olla, että olen vaahdonnut tästä samasta aiheesta täällä ennenkin, mutta alkoi taas tympiä termi "käskyttää", jota käytetään poliisi- ja armeijapuheessa toistuvasti.

Minun logiikkani mukaan käskyttäjä määrää jonkun toisen käskemään samalla tavalla kuin hyppyyttäjä panee toisen hyppäämään tai peluuttaja ei itse pelaa vaan antaa muiden pelata.

Miksei voi sanoa, että käskee? "Poliisi käski ryöstäjän laskemaan aseensa".

Periaatteessa käskyttämisen logiikka on sama kuin lasku-laskuttaa, mutta kun meillä sattuu jo olemaan sana valmis sanapari käsky-käskeä, niin miksi käyttää jotain muuta?
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi olla, että olen vaahdonnut tästä samasta aiheesta täällä ennenkin, mutta alkoi taas tympiä termi "käskyttää", jota käytetään poliisi- ja armeijapuheessa toistuvasti.

Minun logiikkani mukaan käskyttäjä määrää jonkun toisen käskemään samalla tavalla kuin hyppyyttäjä panee toisen hyppäämään tai peluuttaja ei itse pelaa vaan antaa muiden pelata.

Miksei voi sanoa, että käskee? "Poliisi käski ryöstäjän laskemaan aseensa".

Periaatteessa käskyttämisen logiikka on sama kuin lasku-laskuttaa, mutta kun meillä sattuu jo olemaan sana valmis sanapari käsky-käskeä, niin miksi käyttää jotain muuta?

On siinä mielestäni logiikka. Käskyttää = antaa käsky/varustaa käskyllä. Sopii juuri armeijan tapaiseen laitokseen, jossa on selvä hierarkia. Joukkojen käskyttäminen sodassa kuulostaa voimakkaammalta kuin käskeminen.

Tämäkin sana tietysti kokenut inflaation, kun se on levinnyt alposuhosten mukana esim. jääkiekkoon.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kertokaa Jokeri-fanit, aidot hesalaiset, että eihän Antti Törmäsen lempinimi nyt oikeasti ole Stögö? Että (me) juntit Mestis-fanit ollaan vaan väännetty tuo jostain, joohan?

Jos Stögö vie ton jengin pleijareihin ja sitä pidemmälle, niin mies on kyllä Jumalaa isompi!

voi olla että Stögö nyt voi joutua kaivaa esiin kuuluisa fakiiri-menetelmät ennen kun tä "mission-impossible" on himassa.

Edes Stögö ei tätä jengiä hilaa play-offeihin, jos rostaan ei saada dinosauruksen kokoisia vahvistuksia.

Stögö kertoo Pohjalaiselle..
 

Ralph

Jäsen
Ärsyttäviä sanoja alkaa olemaan jo karhuhavainto sekä hätätiedote.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Nyt on suuri vaara siitä että alkaa ärsyttämään suuresti nuo SM-liiga- ja NHL-osioissa tiheään viljellyt termit stuntti ja haku. Varsinkin stuntti. Ei ehkä muuten ärsyttäisi niin paljon mutta kun lähes joka toisessa viestissä nuo vilisevät. Toivottavasti tämä on vain muoti-ilmiö ja pikaisesti ohimenevä sellainen! Äh, taidan toivoa liikoja...
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On siinä mielestäni logiikka. Käskyttää = antaa käsky/varustaa käskyllä. Sopii juuri armeijan tapaiseen laitokseen, jossa on selvä hierarkia. Joukkojen käskyttäminen sodassa kuulostaa voimakkaammalta kuin käskeminen.

Tämäkin sana tietysti kokenut inflaation, kun se on levinnyt alposuhosten mukana esim. jääkiekkoon.


Minusta käskyttäminen on taas käskemisen lievempi muoto. Otetaan täysin fiktiivinen esimerkki: Valmentaja jota voidaan kutsua vaikka työnimellä "Pentti" päättää horjuttaa kuviteltua joukkuetta jossain Turun ja Porin välillä. Jos hän sanoisi, että pistäkää joukkotappelu pystyyn, niin se on KÄSKY. Mutta jos hän sanoisi, että olisi hyvä heti erän alussa saada vastustajaa horjutetuksi, se on käskytystä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kun lopetat tupakan polttamisen kesken esim. linja-auton saapuessa, mutta et viitsi heittää juuri sytyttämääsi savuketta pois katkaiset tulipään ja laitat savukkeen jämän vaikka taskuusi. Se on stögö.

Ja noi muuten dunkkaa tasan yhtä karseelle ku stögikset. Hyi helvetti sitä döfistä, kun viereen tsittaa joku, jolla on stögö taskussa...

Mun talous ainakaan ei kaadu siihen, että satunnaisesti heitän menemään 30-70 prosenttia röökistä, jonka nykyinen kappalehinta on 25,5 eurosenttiä.

* * * * * * * * *

Ja vanha Stadin slangi on espanjan jälkeen maailman kaunein kieli.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ja noi muuten dunkkaa tasan yhtä karseelle ku stögikset. Hyi helvetti sitä döfistä, kun viereen tsittaa joku, jolla on stögö taskussa...

Vanhan starbun tekis nyt mieli alkaa ihan tosissaan bamlaamaan, muta en viitsi koska tiedän sen raivostuttavan monia. Ehkä niillä alkaa valuu öögat vodaa....?

Olet oikeassa. Nuo haisevat todella pahalle. En itse harrasta stögöjä, mutta kaveri kerran katkaisi tulipään ja sen jälkeen puhalsi lujaa filtteriin. Tämän olisi pitänyt kuulema hoitaa hajuhaitta. Ei hoitanut. Hävetti istua bussissa siinä vieressä, kun eiväthän ne muut ihmiset voineet tietää kumpi meistä siinä dunk...haisee.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Olet oikeassa. Nuo haisevat todella pahalle. En itse harrasta stögöjä, mutta kaveri kerran katkaisi tulipään ja sen jälkeen puhalsi lujaa filtteriin. Tämän olisi pitänyt kuulema hoitaa hajuhaitta. Ei hoitanut.

Mistä muuten johtuu tämä uskomaton käihä mikä tästä syntyy? Aivan karmea lemu syntyy jos vertaa normaaliin tupakan savuun.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Vanhan starbun tekis nyt mieli alkaa ihan tosissaan bamlaamaan, muta en viitsi koska tiedän sen raivostuttavan monia. Ehkä niillä alkaa valuu öögat vodaa....?

Marry me!

Kyllä myönnän, oma stadi ei ole niin hienoa kuin vanhoilla Skattan gubbeilla. Mutta mä en olekaan Skattalta, enkä gubbe, vaan Tölikän friiduja, Sörkan gimmoja ja Antinkadun böönia. Ja oon mä budjannu Munkassa ja vähän muuallakin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nuista murreasioista tuli mielee, että oulun murteen sinnää tarkottava nää, on kyllä ihan hirviä sana ja oon ollu nää-lakossa koko tämän vuosituhanne.

Sannoopi Nääkkölän mies.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ärsyttävää kun täällä ollaan niin stadilaista ja slangia taitavaa että pitää tuota kliffaa kieltä jauhaa ihan chatiksi asti. Auta armias jos joku palstalla uskaltaa haastaa vaikka savon murteella puhumattakaan turun vastaavasta. Joten kiitos riittää tuo slangistelu epäsuomeksi. Toivoo syntyperäinen stadilainen.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Mötikät.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Sensuelli.

Muutoin sana ei minua pahemmin häiritse, mutta kun eräät tahot (MTV3) käyttävät sitä jokaisessa jutussa, joka käsittelee oikeastaan ketä tahansa naista, sana alkaa maistua puulta ja pitemmän päälle se alkaa ärsyttämään.

Sensuelli Jutta Gustafsberg
Sensuelli Henna Kalinainen
Sensuelli Rita Tainola

Ei sun prkle.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Kömmätti

Meillä on tuossa pihassa myynnissä kevythirrestä tehtyjä paskahuusseja, saunoja, varastoja yms. aittoja, niin joku saatana on mennyt keksimään niille nimen KÖMMÄTTI! Mikä v***u on kömmätti?!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
BB- Tähän mitä tahansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös