Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 215
  • 9 530

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Enään.

Miten vitun vaikea voi olla kirjoittaa tuokin sana oikein?! Älkää enää koskaan kirjoittako/sanoko enään!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pompöösi. Miten vaikeata voi olla kirjoittaa mahtipontinen?

Yleensäkin ottaa kupoliin, kun joku brassailija viljelee "sivistyssanoja", jotka voisi korvata yleiskielisellä vastineella ja täten yrittää nousta rahvaan yläpuolelle.

On tietenkin sanoja, joille ei vain yksinkertaisesti löydy yleiskielistä vastinetta, mutta juuri tuollainen pompöösipöho vituttaa aivan saatanasti. Ja todellakin; tuo ko. sana on todella ärsyttävä.

Ja kyllä, olen syyllistynyt itsekin moiseen etenkin F. Freeloaderin kanssa, mutta se on ollut huumoria, vaikka modet rankaisivatkin playoff-keväällä moisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hesa

Se on Stadi tai sitten ihan vaan Helsinki, mutta ei mikään v*tun hesa.

Sama tähän. Eilen tapasin erään ihmisen joka sanoi asuvansa Hesassa. Eikai kukaan stadilainen oikeasti voi sanoa asuinpaikakseen hesaa?!
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Siinä on kaksi punaista. Vähän on sävyeroa, joten toista voi sanoa vaaleanpunaiseksi, jotta tiedetään missä mennään. Jos pinkki ei ole sitten sama kuin vaaleanpunainen, niin vielä typerämpää se on. Aletaanko vihreää sanoa jellouksi ja ruskeaa bluuksi?
 
Viimeksi muokattu:

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Fruittari on erittäin ärsyttävä sana. Sitä on ruvettu viljelemään netin keskustelupalstoilla. En tiedä, että mitä se tarkoittaa, eikä kiinnostakaan.

edit. Siinä näköjään selvennystä: http://www.iltalehti.fi/muoti/200606124593751_mu.shtml Huh huh!

Tästä assosioituu auttamatta mieleen South Parkin jakso, missä kaupunki hurahtaa Sillä silmällä -ohjelmaan ja metroseksuaalisuuteen.

"We're here! We're not queer! But we're close! Get used to it!"

Ei huoh.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Läppä.

Oliko toi joku läppä vai? Infernaalisen ärsyttävä sana, ja vieläpä varsin yleisesti käytetty, valitettavasti.

Massi

Tsadi
 
Siinä on kaksi punaista. Vähän on sävyeroa, joten toista voi sanoa vaaleanpunaiseksi, jotta tiedetään missä mennään. Jos pinkki ei ole sitten sama kuin vaaleanpunainen, niin vielä typerämpää se on. Aletaanko vihreää sanoa jellouksi ja vihreää bluuksi?

Niin, samapa tuo minulle noin henkilökohtaisesti on.

Itsekin elin elämäni ensimmäiset noin kaksikymmentä vuotta siinä uskossa, että pinkki ja vaaleanpunainen ovat yksi ja sama asia. Sittemmin olen tutustunut useampaankin naisihmiseen, joiden karvat nousevat välittömästi pystyyn, jos pinkkiä kutsuu vaaleanpunaiseksi tai päinvastoin.

Sitä seuranneesta jumalattomasta metelistä ja värisilmäni aggressiivisesta arvostelusta pelästyneenä olen oppinut olemaan tarkkana näiden kahden kieltämättä erittäin samanlaisen värisävyn suhteen. Näin voi käydä, kun deittailee kampaajia tai vaatealalla työskenteleviä neitoja...

Mutta kuinkas moni muu tunnistaa magentan, se vasta hieno väri on!
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Mutta kuinkas moni muu tunnistaa magentan, se vasta hieno väri on!
Väriä en tunnista, mutta tunnustan väriä. Maailman paras levy on This Empty Flow'n Magenta Skycode, ja bändistä siinnyt uusi bändi Magenta Skycode on yksi maailman parhaista bändeistä. Vaikka on Turusta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Meillä graafisella alalla tuota jälkimmäistä kutsuttaisiin magentaksi. Minulle pinkki ja vaaleanpunainen on aina tarkoittaneet samaa asiaa, tarkoittaahan myös englanninkielinen sana Pink nimenomaan vaaleanpunaista. Mutta naiset ovat kyllä laajentaneet nämä värien määritelmät jonnekin sellaiseen jota ainakaan minä en voi ymmärtää. Kun esim. joku nainen puhuu jostain väristä niin minä saatan miettiä koko ajan jotain hedelmää tai kasvia... Värit on värejä ja hedelmät hedelmiä! Saatana!
 
Väriä en tunnista, mutta tunnustan väriä. Maailman paras levy on This Empty Flow'n Magenta Skycode, ja bändistä siinnyt uusi bändi Magenta Skycode on yksi maailman parhaista bändeistä. Vaikka on Turusta.

No nyt tuon -OO-:n ylempää löytyvän viestin jälkeen minäkään en ole enää varma magentasta tai juuri mistään muustakaan värien maailman asioista. Minä luulin että se magenta on semmoinen tummahko violetti, mutta se taitaakin olla sama kuin tuolta linkin takaa löytyvä "pinkki". Valepinkki perkele. Höh.

Magenta Skycode on kyllä loistobändi ja IIIII itkettävän kaunis levy.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sotketaan nyt sitten vähän lisää vielä: Mihinkäs väliin teidän mielestänne sijoittuu sitten aniliininpunainen? Se kun on kuitenkin aika lähellä magentaa mutta sillekin on joku päättänyt vielä oman nimen keksiä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sotketaan nyt sitten vähän lisää vielä: Mihinkäs väliin teidän mielestänne sijoittuu sitten aniliininpunainen? Se kun on kuitenkin aika lähellä magentaa mutta sillekin on joku päättänyt vielä oman nimen keksiä.

Ei niin kirkas, ehkä ihan aavistuksen verran harmaaseen tai siniharmaaseen taittuva.

Edit. Mitä mä voitin?
 

Rocco

Jäsen
Eipä tarvitse mennä kuin tänne ihan alas niin löytää todella paljon eri punaisen sävyjä...

Fuschia, Maroon, Burgundy, Magenta, koralli, Crimson... Ei hitto.

Punainen on punainen, tummanpunainen on tummanpunainen ja vaaleanpunainen on lohenpunainen. Muita ei ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös