Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 553 527
  • 9 527

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sittemmin olen tutustunut useampaankin naisihmiseen, joiden karvat nousevat välittömästi pystyyn, jos pinkkiä kutsuu vaaleanpunaiseksi tai päinvastoin.
Tuo nyt on taas jotain nykyajan hapatusta pissisten muotilehdistä. Eiköhän vaikkapa ystävämme Vaaleanpunainen Pantteri, englanniksi Pink Panther, riitä selventämään että kyse on samasta asiasta.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Fruittari on erittäin ärsyttävä sana. Sitä on ruvettu viljelemään netin keskustelupalstoilla. En tiedä, että mitä se tarkoittaa, eikä kiinnostakaan.

edit. Siinä näköjään selvennystä: http://www.iltalehti.fi/muoti/200606124593751_mu.shtml Huh huh!

Irvokasta. Nöyrästi toivon, että oma poikani mielummin tulisi kertomaan minulle olevansa kunnon rehellinen tulipalohomo, kuin joku saatanan fruittari. "En mä faija oo oikeesti mikään hintti. Mä vaan tykkään näistä näin kireistä farkuista, joista mun munan verisuonetkin näkyy läpi. Mä vaan tykkään näistä pike-paidoista. Mä vaan tykkään naapurin sedästä...eiku."
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Nyt tuli taas uudenlaisia sanoja, että mitkä ärsyttää. Se, että jättää sanoista aina d:n pois. Esim: Hias=Hidas Lehes=Lehdessä jne.. Liekö ihmiset niin laiskoja, ettei he jaksa sanoa kaikkia kirjaimia, ei lopusta eikä keskeltä. Eikös noi sanat ole tullut Lahesta=Lahdesta? Mutta tutut, jotka noin puhuvat, ovat kyllä ihan Pirkanmaalta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt tuli taas uudenlaisia sanoja, että mitkä ärsyttää. Se, että jättää sanoista aina d:n pois. Esim: Hias=Hidas Lehes=Lehdessä jne.. Liekö ihmiset niin laiskoja, ettei he jaksa sanoa kaikkia kirjaimia, ei lopusta eikä keskeltä. Eikös noi sanat ole tullut Lahesta=Lahdesta? Mutta tutut, jotka noin puhuvat, ovat kyllä ihan Pirkanmaalta.

Kyllä tuolla tavoin lyhennellään myös meillä päin, eli Pohjois-Karjalassa. "Hias" ja "Lehessä" on ihan peruskauraa täällä päin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä tuolla tavoin lyhennellään myös meillä päin, eli Pohjois-Karjalassa. "Hias" ja "Lehessä" on ihan peruskauraa täällä päin.
Eikös Kymenlaaksossa varsinkin tuo d-kirjain jätetä aina pois? Kotkalainen ampuja Juha Hirvi lähtee viiensiin olympialaisiinsa. Aion lyyä vetoa hänen voittonsa puolesta ja saaha hyvät rahat. Terveisin nimimerkki Käet taskussa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös Kymenlaaksossa varsinkin tuo d-kirjain jätetä aina pois? Kotkalainen ampuja Juha Hirvi lähtee viiensiin olympialaisiinsa. Aion lyyä vetoa hänen voittonsa puolesta ja saaha hyvät rahat. Terveisin nimimerkki Käet taskussa.

Taitaa koskea melkein koko tätä itäistä Suomea tuo? Kyllä täälläkin ollaan käet taskussa ja lyyään vettoo joskus.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Taitaa koskea melkein koko tätä itäistä Suomea tuo? Kyllä täälläkin ollaan käet taskusa ja lyyään vettoo joskus.

Ei Kymenlaaksossa ainakaan kukaan vettoo lyö.. Tuota juhahirvimäistä esimerkkiä edustaa ehkä puhtaimmillaan Sami Hyypiä Voikkaan murteellaan vaikka onkin selvästi nykyisin skarppaamassa kohti yleiskieltä. Harmi sinänsä, puhuisivat ihmiset vaan reilusti murrettaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei Kymenlaaksossa ainakaan kukaan vettoo lyö..

Niin joo, tuo olikin lisäys ihan tätä meikäläisten murretta. Tarkoitin lähinnä noita "lyyään" ja "käet" -sanoja, että ne taitaa olla aika pitkälti käytössä kun lähdetään tätä Suomen itäreunaa nousemaan.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Murteet ovat rikkaus!

Vaan sääliksi käy Suomeen muuttavia ulkomaalaisia, jotka yrittävät opetella suomea. Itä-Suomessa suomea oppinut ulkomaalainen voi olla aika pihalla Länsi-Suomessa ja päin vastoin. Mie-sie-hää-myö-työ-hyö on aika eri asia kuin mää-sää-se-me-te-ne. Kun numero neljä on toisaalla nelejä, toisaalla se onkin neli.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaan sääliksi käy Suomeen muuttavia ulkomaalaisia, jotka yrittävät opetella suomea.
Entinen työkaverini on Iranista lähtöisin, ja hän ei kuulema juuri edes erota suomalaisten murteita. Itse puhun vielä ensimmäisen Jyväskylässä vietetyn vuosikymmenen jälkeenkin eräänlaista lappeenrantalaisen ja jyväääskyläääläismurteen (sic!) sekoitusta, mutta tämä työkaverini ainakin väitti ettei ollut edes huomannut minun pronominieni (mie, sie jne.) eroavan muiden tuttaviensa puheesta. Varmaan asiayhteys kertoo aika lailla mistä puhutaan ja eroa ei siten huomaa. Nuo eri murteiden vastaavat pronominithan sentään alkavat aina samalla kirjaimella, mikä varmaan hiukan helpottaa. Tokihan tämä Keski-Suomen murrealue on myös hyvin lähellä yleiskieltä, joten vaikkapa Raumalla suomea opetellut voi olla hiukan ihmeissään kesälomareissuillansa.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Ja se mikä vitutti oli, että kolme eri lääkäriä kävi vuoronperään (toisistaan kai tietämättä) tuikkaamassa sormensa mun hannekseen.
Voi vittu. Tämä kaveri olisi kyllä ansainnut nyrkillä ja monesti.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Sori, että loukkasin tunteitasi Hannes.
I didn't see that coming.

Sanotaan nyt vielä varmistukseksi että edellinen viestini ei ollut tosissaan kirjoitettu, joten kenellekään ei ole syytä hajoilla. Ylös merkittäköön, että en toivo nimim. REDSille nyrkkiraiskausta. Olipahan vain typerin termi mitä olen piiiitkäään aikaan kuullut tuo perseen kutsuminen hannekseksi.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
I didn't see that coming.

Sanotaan nyt vielä varmistukseksi että edellinen viestini ei ollut tosissaan kirjoitettu, joten kenellekään ei ole syytä hajoilla. Ylös merkittäköön, että en toivo nimim. REDSille nyrkkiraiskausta. Olipahan vain typerin termi mitä olen piiiitkäään aikaan kuullut tuo perseen kutsuminen hannekseksi.

Otan osaa turhaan keskusteluun mainitsemalla, että hannesta tyhmempi termi perseelle on mun mielestä kyllä hammond.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jos kerron toista kertaa niin ei haittaa mutta...

Suomen eräs vanhimmista ja typerimmistä muka mukahauskuuksista:

"Meillä on sopimus kanin kanssa. Kani ei syö mun ruokia ja minä en syö kanin ruokia."

Saa keksiä uusiakin välillä perkele. Toisekseen, onko tyhmyys epäterveellisen ruokavalion muodossa muka kerskailun aihe?
 

d2uce

Jäsen
Hanneksen perse on leveä kuin hammock, mutta soi kuin Hammond.

Rupesi jälleen ärsyttämään, kun kuunteli radiosta USA:n koripallopelejä ja siellä taas lyötiin palloa alaspäin. Onko se nyt niin tavattoman vaikeaa sanoa, että donkkaa. Kuulostaa niin esihistorialliselta termistöltä tuo pallon lyöminen alaspäin.

Suomen eräs vanhimmista ja typerimmistä muka mukahauskuuksista:

"Meillä on sopimus kanin kanssa. Kani ei syö mun ruokia ja minä en syö kanin ruokia."

Saa keksiä uusiakin välillä perkele. Toisekseen, onko tyhmyys epäterveellisen ruokavalion muodossa muka kerskailun aihe?

Tuo on kyllä varmasti yksi junttikäsikirjan klassikoista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eikös se sopimus ollut että "minä en syö kanin ruokia ja se ei aja mun fillarilla"?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuo on kyllä varmasti yksi junttikäsikirjan klassikoista.

Sanaa "juntti" kannattaa viljellä kohtuudella ellet sitten itse ole totaalisesti vastakohta tälle termille. Ja jos näin on niin miksi yleensäkään kirjoittaa tähän foorumiin?
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Farmariautoista käytettävä "farkku" vituttaa. Jätkät ajelee housuilla, voi vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös