Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 546 392
  • 9 521

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
smasa kirjoitti:
Itseäni ärsyttävät ihmiset, joiden on jokaisen lausahduksen perään tungettava todella "hupaisa" "piste com", siis kuten nettiosotteissa. Onko mikään raivostuttavampaa kuin

"Tänään kaikki menee taas perseelleen piste com"

tai

"Tämä minun perunamuussini on aivan liian kuumaa ja siksi suuni paloi piste com"?

Eikai tuota nyt kukaan enää oikeasti käytä!? Itse muistan, että tuo oli "muodissa" aika tasan viisi vuotta sitten.
 
Ärsyttävintä nykykielessä on tehdä väkisin verbi jokaisesta substantiivista. Fanittaa, kokoustaa, kerhoilla, kipuilla..jne. Se on saatana: pitää/olla kokous, käydä kerhossa jne. Ensin oksettaa ja sitten tekee mieli vetää turpaan. Olenkin viime aikoina kysynyt, että: "Mitä?", kaikilta, jotka puhuvat tuollalailla päin vittua. Mine ei puhhu hoono soomi.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Riistoporvari kirjoitti:
Fanittaa, kokoustaa, kerhoilla, kipuilla..jne. Se on saatana: pitää/olla kokous, käydä kerhossa jne. Ensin oksettaa ja sitten tekee mieli vetää turpaan.
Tuntuu siltä että tulee oksennus.
 
Twite kirjoitti:
Tuntuu siltä että tulee oksennus.

Heh heh. No, joo pitihän sitä jonkun vittuilla. 'Oksettaa' taitaa tosiaan alunperin edustaa samaa perinnettä, mutta erona on se, että ko. ilmaisu on ollut vakiintuneena käytössä ainakin koko minun elämäni, siis yli 30v.

Varmaan on nimenomaan kysymys siitä, että tämä verbittely tulee osaksi normaalia puhekieltä muutaman kymmenen vuoden sisään, mutta juuri nyt kun niitä väkisin keksitään ihan kaikesta ja yritetään siinä sivussa olla vielä niin helevetin viileitä, niin sehän laittaa nyppimään.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Riistoporvari kirjoitti:
Varmaan on nimenomaan kysymys siitä, että tämä verbittely tulee osaksi normaalia puhekieltä muutaman kymmenen vuoden sisään, mutta juuri nyt kun niitä väkisin keksitään ihan kaikesta ja yritetään siinä sivussa olla vielä niin helevetin viileitä, niin sehän laittaa nyppimään.

Muutaman kymmenen vuoden päästä puhumme kaikki viileästi riistoporvarittamisestakin...
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
JimmyMac kirjoitti:
Eikai tuota nyt kukaan enää oikeasti käytä!? Itse muistan, että tuo oli "muodissa" aika tasan viisi vuotta sitten.


Luulenpa, että ko. sanonta vaikuttaa yhä keskuudessamme melko yleisesti, mutta onneksi vain pienen piirin suussa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Riistoporvari kirjoitti:
Ärsyttävintä nykykielessä on tehdä väkisin verbi jokaisesta substantiivista. Fanittaa, kokoustaa, kerhoilla, kipuilla..jne. Se on saatana: pitää/olla kokous, käydä kerhossa jne. Ensin oksettaa ja sitten tekee mieli vetää turpaan. Olenkin viime aikoina kysynyt, että: "Mitä?", kaikilta, jotka puhuvat tuollalailla päin vittua. Mine ei puhhu hoono soomi.
"Mummottaa".

Olen tehnyt lasteni isoäideille selväksi että mummoja saavat olla, mutta minun lapsiani ei "mummoteta".
 

Tobias

Jäsen
"Niinku" -hokeminen vituttaa siinä määrin, että suljen välittömästi radion, jos joku urpo hokee sitä kerrankin.

"Päällikkö" -sanan käyttö jossain muussa yhteydessä kuin arvonimestä puhuttaessa. Uskomattoman ärsyttävää ja junttimaista. Näitähän kuulee vähän väliä kaupungilla: "mitä päällikkö?" Huh huh...

Ja voi jumalauta, satuin valitettavasti vahingossa kuulemaan jossain kaupassa muutaman sekunnin ajan Kiss FM:ää, Energyä tai jotain muuta radion paskakanavista, niin ellen nyt täysin erehdy, niin joku mainitsi sanan "tuutauseri" tarkoittaen ilmeisesti 2000-luvun biisejä. Vi-tun i-di-oo-tit. Tällaisia kusipäisyyden ilmentymiä ei Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa saisi esiintyä.

Tyhmiltä, sivistymättömiltä ihmisiltä kuulee tietysti tyhmiä juttuja ja ärsyttäviä sanontoja joten kannattaa välttää vapaaehtoista kanssakäymistä heidän (eli suurimman osan ihmisistä) kanssaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vitutus alkaa välittömästi jonkun mainitessa toiselle kirjoittajalle termin "sisälukutaito."

Myös aina yhtä lupsakka "luetaan niitä viestejä"- kehoitus saa kerta toisensa jälkeen pienen hylkimisreaktion aikaiseksi.

Sekin vituttaa edelleen, että Tony Salmelainen omaa huikean nopeuden. Itse omaan tällä hetkellä pienen päänsäryn.
 
Viimeksi muokattu:

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Pistää aina v-käyrän hälyttävän korkealle, kun kuulee Radio Novan "tyylikkäimmät uutuudet". Miten, perkele, uusi musiikkikappale voi olla TYYLIKÄS!?

"Olen tyylikäs kun kuuntelen Negativea?"

Lisäksi toisinaan tuntuu siltä, että Nova laskee uutuuksiinsa kaiken Whamin "Wake me up before you go-go":sta.
 

Kaivanto

Jäsen
Kukkahattutäti ja kettutyttö. Lähes aina, kun teksti sisältä jommankumman em. käsitteistä, se sisältää myös typerän olkinuken, jota vastaan kirjoittaja (tavallisesti lippalakkisetä) väittelee.
 

M10

Jäsen
ja tähän hymiö.

Voi vittu että tuo on ärsyttävä tapa joillain kirjottajilla. Laittakoot mielummin sen :)

Toinen hyper-ärsyttävä juttu ovat lol ja LOL. Näen aina punaista kun joku käyttää noita.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tobias kirjoitti:
Ja voi jumalauta, satuin valitettavasti vahingossa kuulemaan jossain kaupassa muutaman sekunnin ajan Kiss FM:ää, Energyä tai jotain muuta radion paskakanavista, niin ellen nyt täysin erehdy, niin joku mainitsi sanan "tuutauseri" tarkoittaen ilmeisesti 2000-luvun biisejä. Vi-tun i-di-oo-tit. Tällaisia kusipäisyyden ilmentymiä ei Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa saisi esiintyä.

Menee ohi aiheen,mutta kyseessä kuitenkin taitaa olla Radio City, jossa eräässä radion omassa mainoksessa käytetään tuota termiä "tuutauseri", eli ei ole paskakanavan käyttämä termi.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
smasa kirjoitti:
Pistää aina v-käyrän hälyttävän korkealle, kun kuulee Radio Novan "tyylikkäimmät uutuudet". Miten, perkele, uusi musiikkikappale voi olla TYYLIKÄS!?

"Olen tyylikäs kun kuuntelen Negativea?"

Lisäksi toisinaan tuntuu siltä, että Nova laskee uutuuksiinsa kaiken Whamin "Wake me up before you go-go":sta.
Täällähän on tullut aika hyviä ärsytyksen huippuja.

Mutta tähän halusin puuttua itsekin. Olen jo pitkään ihmetellyt mitä nämä uutuudet oikein näillä listahitti kanavilla oikein ovat? Juurikin Novan uutuudet??
Huh, ei varmaan viime vuotta uudempia olekaan.
Joskus Mafian aikoihin (nykyään sitten Ylex:n) tuli ulos joku HIM:n Suomen ensi-ilta soitto tms Kylien Minoguen uusin sinkku.

Sitten joku noin puolivuotta ja nämä kanavat mainostavat sitä tyylikkäimpinä uutuuksina?

Tosiasiassa mitään todellisia artistien uutuuksia tuskin edes on Novan soittolistoilla.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
stiflat kirjoitti:
Tosiasiassa mitään todellisia artistien uutuuksia tuskin edes on Novan soittolistoilla.

No juu ei, veikkaan että uusin biisi on Robbie Williamsin Supreme.
 

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Knightrider kirjoitti:
Älä ny kiukuttele. Halitaanko?

Niin, pelkkä hali-sanan käyttö eri taivutusmuodoissaan ei ole mielestäni ollenkaan "hyi vittusatanaa".

Eli halitaan vaan!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
stiflat kirjoitti:
Mutta tähän halusin puuttua itsekin. Olen jo pitkään ihmetellyt mitä nämä uutuudet oikein näillä listahitti kanavilla oikein ovat? Juurikin Novan uutuudet??

Tosiasiassa mitään todellisia artistien uutuuksia tuskin edes on Novan soittolistoilla.
Ei vittu, pääsitkin sanomasta.

Juuri äsken Novalla soi HIM:n n. kolme vuotta vanha hitti Funeral of Hearts. Juontajan mukaan kuultiin "loistavaa uutta, tuoretta musiikkia HIMiltä"... Just joo.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ainakin salkkareissa on jokusen kerran törmännyt termiin "ostaa väite". Esim. "Mä en osta tota sun väitettä että...". Aivan karmean töksähtävä ja suomen kielessä toimimaton väännös englannin fraasista "I don't buy that".
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Morrow10 kirjoitti:
ja tähän hymiö.

Voi vittu että tuo on ärsyttävä tapa joillain kirjottajilla.
Itse käytän tuota lausetta ilmaisemaan:
1) Jotkut teistä ovat kuitenkin niin tyhmiä että ette tajua että en ollut ihan tosissani.
Ja
2) En pidä puolipisteiden ynnämuiden käyttämisestä ilmaisemaan sitä että jotkut teistä ovat kuitenkin niin tyhmiä että ette tajua että en ollut ihan tosissani.

Tähän ei hymiötä.
 

Alonzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Sivistynyt

Ei väliä missä sen kuulee aina se vaan vituttaa yhtä paljon.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Proaktiivinen. Sana, joka paljastaa paskan puhujan armotta.

Ketjun otsikostakin bongasin ärsyttävyyden; nykypolvi ei osaa relatiivipronomineja. "Joka" viittaa pilkkua edeltävään sanaan (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), "mikä" viittaa edellisen lauseen sisältämään ajatukseen (propositioon). Esimerkiksi:

Join kahvia, joka ei ollut erityisen kuumaa.
Tarjoilija kaatoi päälleni kahvia, mikä ärsytti minua.
Ärsyttävin sana tai termi jonka tiedätte.

Nih.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös