Simolainen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Länsirannikko
Oli sellanen pössis, ettei kukaan ehtiny.Eikö kukaan asap ottanut koppia.
Oli sellanen pössis, ettei kukaan ehtiny.Eikö kukaan asap ottanut koppia.
Tähän samaan sarjaan kuuluu esim. säätiedotukset:Viikko tai joku muu ajankohta takaperin sattui/tapahtui...
Ottaa niin otsalohkoon ettei mitään rajaa. Miten vitussa takaperin?
Hox hox. Täs on nyt sellanen biiffi, että pikapalsu asap.Hox hox kun halutaan kiinnittää jonkun huomio.
Tämä kirjainyhdistelmä muistuttaa lopun ikääni Peppi Pitkätossun mielivoimasanasta Fyj Fabian, kuuluu kohdassa 25:24.FYI.
Ja vielä suomalaisittain lausuttuna "fyi".
Saatana.
Firman pikkujouluissa?Jos saa, niin missä niitä voi käyttää?
Paitsi että itse sana on ärsyttävä, niin siitä tulee myös sellainen fiilis, että nyksä on eksän esiaste.En tiedä onko jo ollut:
Nyksä.
Selitys löytynee Lätkävaimot-ketjusta.
Nykyään pitää olla tuksa (tuleva) valmiina, kun nyksästä tulee eksä.Paitsi että itse sana on ärsyttävä, niin siitä tulee myös sellainen fiilis, että nyksä on eksän esiaste.
Eikä tuo "eksä" (sana) myöskään hurraahuutoja ansaitse.
Siksi kai moni nimenomaan eksän nyksästä puhuukin.Paitsi että itse sana on ärsyttävä, niin siitä tulee myös sellainen fiilis, että nyksä on eksän esiaste.
Paitsi että itse sana on ärsyttävä, niin siitä tulee myös sellainen fiilis, että nyksä on eksän esiaste.
Eikä tuo "eksä" (sana) myöskään hurraahuutoja ansaitse.
Eikös tuo nyksä käsitteenä juuri vaadi aina sen tiedon, että hän on ollut sinun tai jonkun muun tutun eksä. Eli nyksää ei käytetä sellaisenaan jostain henkilöstä, ellei erityisesti painota, että hän on tiedetysti jonkun eksä.Siksi kai moni nimenomaan eksän nyksästä puhuukin.
Siis eikö "nyksä" ole "nykyinen", eli käytännössä nyksällä ei tarvitse olla yhtäkään aiempaa parisuhdetta? Lisäksi tässä esille nousseessa tilanteessahan henkilö puhui omasta nyksästään, niin siinäkään mielessä tuo sun käsitys kyseisestä termistä ei oikein täsmää.Eikös tuo nyksä käsitteenä juuri vaadi aina sen tiedon, että hän on ollut sinun tai jonkun muun tutun eksä. Eli nyksää ei käytetä sellaisenaan jostain henkilöstä, ellei erityisesti painota, että hän on tiedetysti jonkun eksä.
Eli nyksä ei ole eksän esiaste vaan päinvastoin.
Aivot sulaa, kun ajattelee, että joku nimittelee ihmistä, josta hänen luulisi välittävän niin ärsyttävällä nimellä kuin nyksä.Siis eikö "nyksä" ole "nykyinen", eli käytännössä nyksällä ei tarvitse olla yhtäkään aiempaa parisuhdetta? Lisäksi tässä esille nousseessa tilanteessahan henkilö puhui omasta nyksästään, niin siinäkään mielessä tuo sun käsitys kyseisestä termistä ei oikein täsmää.
Eli mä voisin vaikka sanoa, että "X on mun eksä ja Y on mun nyksä". Ei tuossa ole mitään olettamusta, että se mun nyksä olisi jonkun muun eksä.
Aivot sulaa kun näitä termejä pohtii.
Ei kai nyksällä tarvitsekaan olla aiempia parisuhteita, kunhan se nyksän nyksä on jonkun toisen eksä. Minä olen ainakin sen ajatellut aina siinä mielessä.Siis eikö "nyksä" ole "nykyinen", eli käytännössä nyksällä ei tarvitse olla yhtäkään aiempaa parisuhdetta? Lisäksi tässä esille nousseessa tilanteessahan henkilö puhui omasta nyksästään, niin siinäkään mielessä tuo sun käsitys kyseisestä termistä ei oikein täsmää.
Eli mä voisin vaikka sanoa, että "X on mun eksä ja Y on mun nyksä". Ei tuossa ole mitään olettamusta, että se mun nyksä olisi jonkun muun eksä.
Aivot sulaa kun näitä termejä pohtii.
Mulle tulee tuosta termistä mieleen juurikin se, että "tää on vaan mun nyksä", eli tuosta ei todellakaan tule sellaista oloa, että kyseessä olisi vakava parisuhde.Aivot sulaa, kun ajattelee, että joku nimittelee ihmistä, josta hänen luulisi välittävän niin ärsyttävällä nimellä kuin nyksä.
Olen ajatellut tuon nyksän juurikin aina negatiivisena terminä. Eikö tässä puhuttu juuri HK:n näkökulmasta, että NK on MK:n "nyksä"? Ei kai kukaan omasta (nykyisestä) rakkaastaan tuota termiä käyttäisi? Tai no varmaan käyttääkin...Aivot sulaa, kun ajattelee, että joku nimittelee ihmistä, josta hänen luulisi välittävän niin ärsyttävällä nimellä kuin nyksä.
No eksä tajuu ettei nyksää voi tajuu?No nyksä sen tajuut?
Kyllä siellä taisi tämän palstan kirjoittaja puhua omasta nyksästään. Sehän tässä suurinta ihmetystä ainakin allekirjoittaneessa aiheutti.Olen ajatellut tuon nyksän juurikin aina negatiivisena terminä. Eikö tässä puhuttu juuri HK:n näkökulmasta, että NK on MK:n "nyksä"? Ei kai kukaan omasta (nykyisestä) rakkaastaan tuota termiä käyttäisi? Tai no varmaan käyttääkin...
Käyttäähän joku emäntä-sanaakin.Olen ajatellut tuon nyksän juurikin aina negatiivisena terminä. Eikö tässä puhuttu juuri HK:n näkökulmasta, että NK on MK:n "nyksä"? Ei kai kukaan omasta (nykyisestä) rakkaastaan tuota termiä käyttäisi? Tai no varmaan käyttääkin...
Aaa, okei, näköjään. Luulin, että puhuttiin Nataliesta. No joo, mutta nämähän onkin näitä vauvafoorumilta karanneita yksilöitä.Kyllä siellä taisi tämän palstan kirjoittaja puhua omasta nyksästään. Sehän tässä suurinta ihmetystä ainakin allekirjoittaneessa aiheutti.
Emäntä sentään on tuollainen pysyvämpi termi ja kuvastaa sellaista ikiaikaista uskollisuutta. Toisin kuin joku "nyksä". Ei tule itse käytettyä, mutta ei tästä tarvitse mennä kuin 40-50 kilsaa pohjoiseen/koiliseen niin johan alkaa löytymään isäntiä ja emäntiä. Harvemmin kaupungeissa käytetty termi.Käyttäähän joku emäntä-sanaakin.
Pyydän anteeksi niiltä, joille se on kiva ja jopa lämpöinen sana puolisosta. Mua nämä emännät ja isännät puolisosta puhuessa ärsyttävät.
Ja hallitus-sanaakin joku kehtaa käyttää.Käyttäähän joku emäntä-sanaakin.
Kakkahousun puhetta. Ei uskalleta itse esim. kieltäytyä jostakin asiasta, vaan vieritetään vastuu jonkun muun niskoille.Ja hallitus-sanaakin joku kehtaa käyttää.
”Täytyy kysyä hallitukselta lupa…”
Minulle kaikki naiset on ollut nimeltään "Mamma" vuodesta 1987Aivot sulaa, kun ajattelee, että joku nimittelee ihmistä, josta hänen luulisi välittävän niin ärsyttävällä nimellä kuin nyksä.