Ylikylän jätkä.Kun joku on ylikylän jotakin.
Kympin hyvä.
Eri makee.
Kaikki edelleen toimivia ilmaisuja häh?
Ylikylän jätkä.Kun joku on ylikylän jotakin.
Mun täytyy sanoa, etten ole ihan varma, mutta eikös tuo käy ihan järkeen sinänsä, että erkka"teippiä" pistetään lapaan, jolloin syöttö menee "teipistä teippiin"? Tosin olen ollut sen verran vähän jo pidemmän aikaa suomen kielen kanssa tekemisissä, että tape-to-tape kääntyy omaan korvaani juuri tuohon muotoon aika luonnollisesti..Onko tämä joku askartelukerho vai joululahjojen paketointia?
En oikeasti ymmärrä miten tuo liittyy jääkiekkoon.
Eri sitä sun tätä on Aku Ankan kieltä ja siten pyhä asia. Jos joku tästä mielensä pahoittaa, siinä on jotain muutakin vialla.Eri makee.
Kun joku on ylikylän jotakin.
Peppujulkkis.
Ei saatana.
Kun joku on ylikylän jotakin.
Rosteri huutais vielä yhtä ylikylän ukkoa hyökkäykseen. Sitten puolustukseen vielä joku huipun veljes.
Isosiskoni (ikäluokkaa 1980) käyttää wörtti. "Oliko wörttiä?"Montakin termiä löytyy, mutta yksi viimeisistä on etupeltoon. Jotkut radiojuontajat toistavat tuota ja heti menee kanava vaihtoon tuon jälkeen. Toinen äärimmäisen ärsyttävä on wörttiä/ worth sanasta väkisin väänntty eli jonkin arvoinen, en jaksa ymmärtää näitä, olen kai liian vanha.
Mulle tulee tuosta mieleen kuin joku tiedustelisi ”Onko norttia?”.Isosiskoni (ikäluokkaa 1980) käyttää wörtti. "Oliko wörttiä?"
Toinen äärimmäisen ärsyttävä on wörttiä/ worth sanasta väkisin väänntty eli jonkin arvoinen, en jaksa ymmärtää näitä, olen kai liian vanha.
Chantti, Chantata, chanttaaminen. Eikö tuohon ole todellakaan suomenkielistä vastinetta?
No ei se tavallinen ole. Se on sitten random.Tavan.
Saatana! Tavan pulliainen, tavan ihminen, tavan sitä ja tavan tätä.
Ta-val-li-nen on se sana, jota käytetään. Perkele!
Seurueessa miehillä on suorat puvunhousut joten se ei tule kysymykseen.Kapasen toimintaan liittyen mainitsi kolme eri käyttäjää sanan entourage keskellä ihan suomenkielistä lausetta. Ymmärrän kyllä mitä tuolla tarkoitetaan, mutta miksei voi käyttää ihan hyviä sanoja kuten porukka, seurue tai vaikka lössi, jos on pakko.
Onko se sitten farkut kun pudottaa seurueen porukaksi? Ja kun laitetaan nykytyyliin collegea, niin päästään tuohon lössiin?Seurueessa miehillä on suorat puvunhousut joten se ei tule kysymykseen.
Laitoitko miinan? Kielikello kertoo näin:No ei se tavallinen ole. Se on sitten random.
Kysymys: Radiossa ja muuallakin puhutaan joskus "tavan ihmisistä". Mitä ihmettä se tarkoittaa?
Vastaus: Selitys löytyy suomen kielen murteista: tavan ihminen tarkoittaa varsinkin eräissä Pohjois-Karjalan murteissa samaa kuin tavallinen ihminen
Tämäkin palsta muodostuisi huomattavasti lukijaystävällisemmäksi, jos seuraavien sanojen käyttö kiellettäisiin:Tavan.
Saatana! Tavan pulliainen, tavan ihminen, tavan sitä ja tavan tätä.
Ta-val-li-nen on se sana, jota käytetään. Perkele!