Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 094
  • 9 530

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sellasia ne pikkupillut ovat. Ei niiden puheita ymmärrä. ;)

Nimenomaan. Toki oman ikäluokan edustajalta tällaista vähemmän osasi odottaa, mutta ehkä olisi pitänyt vastata "eiks mun mental-age niinku muka enoughaa".
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nimenomaan. Toki oman ikäluokan edustajalta tällaista vähemmän osasi odottaa, mutta ehkä olisi pitänyt vastata "eiks mun mental-age niinku muka enoughaa".

Unohdit tuosta sen tärkeimmän eli eiX ja niinQ. Sehän taitaa noiden pissaliisojen suosiossa olla, kun lyhentää viestejä niin paljon.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ammoisina vuosina (4-5 vuotta sitten) halusin kovasti silittelemään erästä kaunista neitokaista, joka oli jossain juhannusbileissä kaverin mökillä. Tyrmäävän kaunis neitonen, joka oli varmaan vuoden tai kaksi minua nuorempi. Juteltiin siinä hänen ja kaverini kanssa niitä sun näitä. Jossain välissä heräsin koomastani ja huomasin, että tää muija on ihan.... no, helvetin tampio! " Mut siis ei väldesti, ei vältsysti oo, niinku mä ainaki daa ja sillee tieks" Suurin piirtein kaikki lauseet oli tuota.... Kaikki. Siitä lähtien olen viimeistään oppinut, että täytyy ensin kuunnella mitä se friidu puhuu enne sitä orastavaa kiinnostustakaan vaikka olisi kuinka uimapukumallin näköinen.

Siirrytään lähimenneisyyteen ja koiran iltaulkoilutukseen. Ohitse tuli kaksi arviolta 7-8 vuotiasta natiaista. Koira siinä tapansa mukaan haisteli jotain kiintoisaa ja kun mukulat meni ohi, niin en tajunnut mitään mitä ne mongersi. Suomea kyllä vissiin yrittivät, mutta oli niin täynnä noita "vältsesti, semisti skröböö" ja muita kielikukkasia. Siis pienet lapset? Kyllä mä sen oon jo oppinut, että teinien puheet on ihan liibalaabaa, mutta se puhekyvyttömyys tarttuu nykyisin vissiin jo alle kymmenvuotiaisiin. Tuli taas vähän setämäinen olo.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Nimenomaan. Toki oman ikäluokan edustajalta tällaista vähemmän osasi odottaa, mutta ehkä olisi pitänyt vastata "eiks mun mental-age niinku muka enoughaa".
Naama on ollut ongelma eikä järki. Ei naiset tapaile jotain pahviaivoa yhtä kertaa pidempää, elleivät halua panna sitä. Normaalilla järjenjuoksulla varustetulle miehelle joku saattaa antaa vähän siimaakin, vaikkei pikkuhousut kostuisikaan.

Eli olit tytön mielestä liian ruma hänelle.

Vanha mato uuteen kalaan vaan.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Jammu-Setämäinen?

Joo joo, haen takkini.

Setämiesmäinen? :) Ei tollasiin edes Jammu olis sekaantunut. Nekin olis varmaan Jammulle tokassut, että: "Ollaan semisti liian nextii levelii sulle"

ZayWest olisi voinut tokasta jotain vaikka:" Mut en välttis oo. jos maindaat, ni mä oon seriously ebin kundi mihin oot crässänny"
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Naama on ollut ongelma eikä järki. Ei naiset tapaile jotain pahviaivoa yhtä kertaa pidempää, elleivät halua panna sitä. Normaalilla järjenjuoksulla varustetulle miehelle joku saattaa antaa vähän siimaakin, vaikkei pikkuhousut kostuisikaan.

Eli olit tytön mielestä liian ruma hänelle.

Vanha mato uuteen kalaan vaan.

Kiitos kun täsmensit. Tämä kävi jopa huonolla kielitaidolla itselleni selväksi. Edelleen tämän rasittavan termin yhtälöä korosti se ettei oma kiinnostukseni tätä neitoa kohtaan ollut mitenkään erityistä saati esille tuotua.

Mutta kyllä, varmasti olin ihan riittävän ruma hänen vaatimustasolleen.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kappe Hämäläinen, ja sitten Kappe Hämäläinen, pallo Pukin kautta Hetemajlle ja Kappe Hämäläinen. Vittu saatana! Nyt kuunnellut jokasessa Suomen potkupallon karsinnoissa tota Tapio Suomisen Kappehämäläöintiä.

Onko sen nimi Kappe? Luulin Kasperiksi. Kaikki muut Suomen pelaajat kyllä esiintyvät etunimillä ja sukunimillä, mutta Kappe Hämäläinen! Teki muuten vissiin Kappe Hämäläinen hetki sitten maalin.

Tämä ei enää edes ärsytä vaan VITUTTAA! Mutta periaatteessa sana / termi, joten pistetään tänne. Kuunnelkaa Tapsa Suomista, ettei Kappe Hämäläinen unohdu.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kappe Hämäläinen, ja sitten Kappe Hämäläinen, pallo Pukin kautta Hetemajlle ja Kappe Hämäläinen. Vittu saatana! Nyt kuunnellut jokasessa Suomen potkupallon karsinnoissa tota Tapio Suomisen Kappehämäläöintiä.

Huomasitko, Kappe Hämäläinen pääsi laidalta läpi mutta Kappe Hämäläinen ei malta ottaa laidalta apuja mukaan. Ja samalla yksi valkovenäläispelaaja on jo päässyt nurmikon puolelle ja jonkun pitäisi siihen puuttua. Kappe sitä, Kappe tätä. Hyvä esimerkki urheilutoimittajasta, joka fakkiintuu tiettyyn hokemaan ja luulee tuovansa sillä ilmi jotain tuttavallisuutta itsensä ja pelaajien välillä. Kas kun en ole englanninkielisissä Valioliiga-selostuksissa kuullut moista.

Ja hei, Kappe Hämäläinen syötti keskelle, ei ei ei! Ja Kappe Hämäläinen oli viimeinen pelaaja, joka koski palloon ennen kuin se meni vastustajan maaliin...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Hoopi oli hyvä 2006, mm-futiksen finaalissa, Italia-Ranska. Italian Marco Materazzi oli tuttavallisemmin Maserati, läpi pelin.

Yhden nimen lausumista Hoopi on kuitenkin opetellut oikein urakalla: yhdistetyn hiihtoa selostaessaan pitää huolen siitä, että mainitsee mahdollisimman usein nimen Jason Lamy-Chappuis

"žasón lamíi šapuíi"

Siitä ei tietoa kuinka oikein se Hoopilta menee, mutta yritys on kova.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Yhden nimen lausumista Hoopi on kuitenkin opetellut oikein urakalla: yhdistetyn hiihtoa selostaessaan pitää huolen siitä, että mainitsee mahdollisimman usein nimen Jason Lamy-Chappuis

"žasón lamíi šapuíi"

Siitä ei tietoa kuinka oikein se Hoopilta menee, mutta yritys on kova.

Hoopi on saanut esimieheltään palautetta tästä Maseratin tapauksesta ;)

Joku taisi joskus kutsua IFK:n dream-team kauden ruotsalaisvahvistusta Johan
Davidssonia "Deividssoniksi", ja yhden kauden legenda Bob Halkidis taisi välillä olla Bob Haldikis, tai Halkaidis. Se oli muistaakseni joku Radio Suomen selostaja, en enää muista nimeä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Möksä ja terde kiistatta ja vielä kun esiintyy samassa tarinassa niin murha alkaa olla tosiasia. Voi ihqu, miten upea viikonloppu oli bestixien ystixien kanssa möksällä ja lopulta kävimme myös terdellä parilla zitukalla.

Suksikaahan jo vittuun koko porukka.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024

Joskus kuulin tämän terden, kun joku sitä jossain yhteydessä käytti. Reaktioni siihen oli, että "terve vaan." Taisi olla viime kesää tämä. Kuulosti alusta alkaen ärsyttävältä sanalta, mutta sitten, kun tajusin mitä se oikeasti tarkoittaa, niin se iski kuin tuhat volttia. Todella ärsyttävä termi kyseessä. Onneksi kukaan kaverini ja tuttuni ei kyseistä termiä käytä, niin säästyy verenpaineen nousulta, kun tuota kuulee ja näkee käytettävän harvoin.

En tiedä miksi, mutta nykyään on todella paljon ruvennut ärsyttämään "koska" sanan väärin käyttö. Siis tyyliin esim. "en voi mennä baariin koska jeesus." Ärsyttävää jättää lause kesken ja kirjoitusasunakin näyttää hölmöltä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Joskus kuulin tämän terden, kun joku sitä jossain yhteydessä käytti. Reaktioni siihen oli, että "terve vaan." Taisi olla viime kesää tämä. Kuulosti alusta alkaen ärsyttävältä sanalta, mutta sitten, kun tajusin mitä se oikeasti tarkoittaa, niin se iski kuin tuhat volttia. Todella ärsyttävä termi kyseessä.

Hienoa, että muitakin saatanan terdestä ahdistuneita. Terska sopisi huomattavasti paremmin lyhennykseksi näille tätä ääliömäistä lyhennystä käyttäville.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Möksä ja terde kiistatta ja vielä kun esiintyy samassa tarinassa niin murha alkaa olla tosiasia.
Tähän vielä lisäisin sanat "arska" auringosta puhuttaessa ja "jussi" juhannuksesta, saatana että alkaa otsasuoni tykyttää. Kaveri oli juoksemassa Naisten Kympillä ja edessä olevalle juoksijalle tarjottiin tukijoukkojen toimesta "jaksuläpsyjä" pitkin matkaa, eli tuttavallisesti heitettiin ylävitoset juoksijan kanssa ja huudettiin jaksuläpsy. Onneksi en ollut paikalla, tulee jotenkin vastustamaton tarve lyödä jotain aina kun kuulee puhuttavan jaksuhaleista tai rakkauspakkauksista yms.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Itse en koe termejä terde, arska tai möksä otsasuonia tykyttäviksi tai ahdistaviksi. Itseasiassa ovat hyvinkin juurtuneet omaan termistöön. Kaippa se on sitä kun on näin nuori vielä :)

Siksipä kysynkin aiheuttaako termi punde (= punttisali) vitutuskäyrän exponentiaalista nousua kanssakirjoittajissa? Sekin on juurtunut sanavarastooni, tosin pelkkä "sali" taitaa olla omalla kohdallani enemmän käytetty.

Edit. Lisätään vielä, että itseäni ärsyttää termi mauto. Onko se muka niin hidasta sanoa mopoauto?
 
Viimeksi muokattu:

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Siksipä kysynkin aiheuttaako termi punde (= punttisali) vitutuskäyrän exponentiaalista nousua kanssakirjoittajissa? Sekin on juurtunut sanavarastooni, tosin pelkkä "sali" taitaa olla omalla kohdallani enemmän käytetty.

Edit. Lisätään vielä, että itseäni ärsyttää termi mauto. Onko se muka niin hidasta sanoa mopoauto?

Punde?? Ai jumalauta nyt on päivä lopullisesti pilalla. Odota hetki, käyn nopeasti ampumassa itseni. Mauto?? Tuolla logiikalla kuorma-auto olisi kauto ja henkilöauto hauto...Miksi, oi luojani miksi näin tämän viestin:)

Itse sanoin kultaisella 30-luvulla, että menen kesämökille ja illalla saatamme käydä jossain terassilla nauttimassa vähän väkijuomia, ellei portieeri kiellä meitä tulemasta anniskeluravintolaan heti eteisessä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itse sanoin kultaisella 30-luvulla, että menen kesämökille ja illalla saatamme käydä jossain terassilla nauttimassa vähän väkijuomia, ellei portieeri kiellä meitä tulemasta anniskeluravintolaan heti eteisessä.

Itsetarkoituksellinen hienostelu on aina tyylikästä. Pisteet myös muka hienoista sanavalinnoista. Sarkasmitutkaani saa myös aina huutaa jos ymmärsin jotain väärin.

Onhan se toki vitun rasittavaa käyttää vaikkapa termejä "terde" tai "punde". Tällaiset asiat tietää jokainen vuonna 2013 elävä ihminen. Tätäkin vittumaisempaa on kuitenkin ruikuttaa ko. asioista. Kuten juuri itse tein.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Onhan se toki vitun rasittavaa käyttää vaikkapa termejä "terde" tai "punde". Tällaiset asiat tietää jokainen vuonna 2013 elävä ihminen.
.

No miksi noita paskasanoja sitten käytetään? No juuri siksi, koska bestixet ystixetkin niin tekee..Tähän voisi vielä lisätä niitä vitun hauskoja lyhennyksiä, mutta mieleeni ei tule ainuttakaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No miksi noita paskasanoja sitten käytetään? No juuri siksi, koska bestixet ystixetkin niin tekee..Tähän voisi vielä lisätä niitä vitun hauskoja lyhennyksiä, mutta mieleeni ei tule ainuttakaan.

Itse löydän montakin lontoon kielen kautta mahdollisesti muka hassua sanavariaatiota tähän hätään. Joskus jopa ko. paskaa sovellan puhekieleeni, mutta itse itseensä kohdistuva myötähäpeä nousee nopeasti pintaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se toki vitun rasittavaa käyttää vaikkapa termejä "terde" tai "punde". Tällaiset asiat tietää jokainen vuonna 2013 elävä ihminen.
En ole koskaan ennen kuullut tuota sanaa punde.

Muutenkin tuntuu että 90 % tämän ketjun sanoista on sellaisia, joita ei normaalisti kuule käytettävän. Mutta tietenkin varmaan riippuu millaisessa porukassa pyörii.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mua ei erityisesti häiritse "terde" tai "partsi" (parveke). Se sensijaan oli liikaa, kun entinen naapuri rivitalohuoneiston terassista puhuessaan kutsui sitä aina parvekkeeksi. Eikä häntä haitannut yhtään, vaikka taloyhtiössä muut käyttivät sanaa "terassi". Piti varmaan meitä muita juntteina. Matinkylästä se tänne muutti.

Nämä on todellakin makuasioita. "Ope" on ihn okei, mutta "maikka"-sana on aina tökkinyt pahasti. Bisse menee, mutta keskari tai keppana ei.

Se "mauto" olisi saanyt jäädä keksimättä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Itse löydän montakin lontoon kielen kautta mahdollisesti muka hassua sanavariaatiota tähän hätään. Joskus jopa ko. paskaa sovellan puhekieleeni, mutta itse itseensä kohdistuva myötähäpeä nousee nopeasti pintaan.

Hetkinen..lolllolllolol ja oooomg ainakin olivat jotain superhauskoja. Itselläni niille(kin) on loistava vastine ja se on VMP!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Siksipä kysynkin aiheuttaako termi punde (= punttisali) vitutuskäyrän exponentiaalista nousua kanssakirjoittajissa? Sekin on juurtunut sanavarastooni, tosin pelkkä "sali" taitaa olla omalla kohdallani enemmän käytetty.
Minua ärsyttää tuo sali. "Lähden salille." Niin minne? Mistä sen tietää onko se biljardisali, tanssisali tai vaikkapa leikkaussali. Vähän yksityiskohtaisempaa, pyydän.

Hetkinen..lolllolllolol ja oooomg ainakin olivat jotain superhauskoja. Itselläni niille(kin) on loistava vastine ja se on VMP!
Mitä hauskaa on Varamiespalvelussa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös