Virén kirjoitti:Nimenomaan rehellinen vertailu on sallittu kilpailevien tuotteiden kesken. Muunlainen mollaaminen tai perättömän tiedon levittäminen on kiellettyä. Harvoin sitä tosin halutaan edes mainita kilpailevan tuotteen nimeä omassa mainoksessa.
Muutama vuosi taaksepäin, kun iBuxin särkylääke tuli markkinoille, mainostettiin sitä aivan suoraan näyttämällä Burnana ja iBuxin hintoja vierekkäin ruudussa. Burana oli teitysti puolet hintavampaa.
No juu, voihan sitä tietysti painottaa mainoksessa "rehellisesti" mitä haluaa. Jos esimerkiksi auton A keskikulutus on pienempi kuin auton B, totta kai autofirma A nostaa asian mainonnassaan esille. Jos taas B-autossa on 0,1 kuutiometriä isompi takakontti kuin autossa A, on tämä auto B:n mainoksen valtti.
Sama homma pätee kännykkämainoksiin. Saunalahti on muka laskenut liittymiensä hintoja 30 kertaa - onko tämä luotettavasti todistettavissa?