tahtookirjoittaa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Turun Palloseura
Bast kirjoitti:Minusta tämä "kaamea kapula" on slogantasolla yhtä kevyttä kamaa kuin "elämä on". Muutenkin tällainen hölmöjen iskulauseiden varaan perustuva kampanjointi on merkki huonosta ideoinnista, joka perustuu pelkkään toistoon. Mistä tahansa lauseesta muodostuu jonkun sortin lentävä lause, kun sitä jankutetaan riittävän kauan. Jos ostaisin mainosaikaa jokaisesta mainoskatkosta ja hokisin siellä vaikka "Håkan är homosexuel", on aivan satavarmaa, että viimeistään viikon sisällä kansa päiväkodeista vanhustentaloihin jollottelisi samaa lorua.
Mainoshan on silloin onnistunut, jos siinä oleva slogan juurtuu kansaan ja sitä toistellaan joka puolella. "kaamea kapula" ja "elämä on" -mainosten ansioksi pitää vielä laskea se, että useimmat varmaankin vielä muistavat, että kyseessä on nimenomaan DNA-mainokset - nykyajan mainonnan perisyntihän on, että itse mainostettava asia jää itse mainoksen ja sen mahdollisesti näyttävän toteutuksenkin varjoon, eikä kukaan itse asiassa muista kuka mainostaa ja mitä.
Sotkan mainokset esim. ovat toteutukseltaan täyttä skeidaa ja ärsyttäviä, mutta juuri siksi kaikki muistavat nämä mainokset ja sitä kautta myös Sotkan, eli kyseessä on erittäin onnistunut kampanja.