Ärsyttävin mainos?

  • 708 147
  • 3 354

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä tähän tällä hetkellä ole muuta vaihtoehtoa kuin nämä nuhjuiset "mulla on kaamee kapula" -oksennukset. Juu jää mieleen, mutta ei todellakaan siinä mielessä kuin on tarkoitettu.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jude kirjoitti:
Kauhee kapula."Elämä on" vielä menetteli jotenkin, mutta tämä uusi slogan on jostain todella syvältä.
Onhan nämä tavallaan mielipideasiota, mutta objektiivisesti arvioituina näissä kaamee kapula-mainoksissa on sentään enemmän ideaa kuin niissä elämä on-toistoissa, jossa oli keksitty mukahauska slogan, mikä ei oikeastaan liittynyt juuri mitenkään aiheeseen. En mä näitä uusiakaan DNA-mainoksia kehuisi, mutta eteenpäin on menty ja kovasti. Olen sitäpaitsi aivan varma, että "kaamee kapula" ei nouse samanlaiseksi junttitoistomagneetiksi kuin "elämä on".

Mitä tulee tällä hetkellä ärsyttävimpään mainokseen, ei ole Fixuksen voittanutta. Aivan järkyttävää skeidaa. Tollaista kuraa ei ole nähty televisiossa sitten - noh - "elämä on"-mainosten.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
VT kirjoitti:
Onhan nämä tavallaan mielipideasiota, mutta objektiivisesti arvioituina näissä kaamee kapula-mainoksissa on sentään enemmän ideaa kuin niissä elämä on-toistoissa, jossa oli keksitty mukahauska slogan, mikä ei oikeastaan liittynyt juuri mitenkään aiheeseen. En mä näitä uusiakaan DNA-mainoksia kehuisi, mutta eteenpäin on menty ja kovasti. Olen sitäpaitsi aivan varma, että "kaamee kapula" ei nouse samanlaiseksi junttitoistomagneetiksi kuin "elämä on".

Mitä tulee tällä hetkellä ärsyttävimpään mainokseen, ei ole Fixuksen voittanutta. Aivan järkyttävää skeidaa. Tollaista kuraa ei ole nähty televisiossa sitten - noh - "elämä on"-mainosten.
Minusta tämä "kaamea kapula" on slogantasolla yhtä kevyttä kamaa kuin "elämä on". Muutenkin tällainen hölmöjen iskulauseiden varaan perustuva kampanjointi on merkki huonosta ideoinnista, joka perustuu pelkkään toistoon. Mistä tahansa lauseesta muodostuu jonkun sortin lentävä lause, kun sitä jankutetaan riittävän kauan. Jos ostaisin mainosaikaa jokaisesta mainoskatkosta ja hokisin siellä vaikka "Håkan är homosexuel", on aivan satavarmaa, että viimeistään viikon sisällä kansa päiväkodeista vanhustentaloihin jollottelisi samaa lorua.

Minusta mainoksessa pitää olla idea, joka nostaa esille tarjottavan tuotteen tai palvelun keskeisen ja mielellään ainutkertaisen myyntiväittämän. Mainoksen tulisi myös mielellään vastata kysymyksiin: mitä, miksi ja mistä. DNA-mainoksissa idea keskittyy väittämään, joka sopii myös kilpailijoille: osta vanhan puhelimen tilalle uusi. Varsinainen pihvi tarjoillaan lopussa hätäisesti vilahtelevissa tekstiplansseissa. Ihan päin persettä!
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Bast kirjoitti:
Minusta tämä "kaamea kapula" on slogantasolla yhtä kevyttä kamaa kuin "elämä on". Muutenkin tällainen hölmöjen iskulauseiden varaan perustuva kampanjointi on merkki huonosta ideoinnista, joka perustuu pelkkään toistoon. Mistä tahansa lauseesta muodostuu jonkun sortin lentävä lause, kun sitä jankutetaan riittävän kauan. Jos ostaisin mainosaikaa jokaisesta mainoskatkosta ja hokisin siellä vaikka "Håkan är homosexuel", on aivan satavarmaa, että viimeistään viikon sisällä kansa päiväkodeista vanhustentaloihin jollottelisi samaa lorua.

Mainoshan on silloin onnistunut, jos siinä oleva slogan juurtuu kansaan ja sitä toistellaan joka puolella. "kaamea kapula" ja "elämä on" -mainosten ansioksi pitää vielä laskea se, että useimmat varmaankin vielä muistavat, että kyseessä on nimenomaan DNA-mainokset - nykyajan mainonnan perisyntihän on, että itse mainostettava asia jää itse mainoksen ja sen mahdollisesti näyttävän toteutuksenkin varjoon, eikä kukaan itse asiassa muista kuka mainostaa ja mitä.

Sotkan mainokset esim. ovat toteutukseltaan täyttä skeidaa ja ärsyttäviä, mutta juuri siksi kaikki muistavat nämä mainokset ja sitä kautta myös Sotkan, eli kyseessä on erittäin onnistunut kampanja.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tahtookirjoittaa kirjoitti:
Mainoshan on silloin onnistunut, jos siinä oleva slogan juurtuu kansaan ja sitä toistellaan joka puolella.
Hyvin pitkälti näin, mutta ei se silti poista sitä tosiasiaa, että mainos olisi ärsyttävä.

Jos itse olisin mainosalalla, tekisin sellaisen hittipotpurin, että siitä puhuttaisiin vielä vuosisadan loppupuolella. Mainos olisi DNA:n, Sotkan ja McDonaldsin yhteismainos. Alkukohtaus sijoittuisi Sotkan sohvien ympärillä, missä olisi nämä Sotka-pojut sombrerot päässä huutamassa ai carambaa! Sotkan sohvalla makaisi DNA-mies, joka toteaisi, että pitäkää nyt turpanne kiinni, mulla on kaamee kapula. Sombrero-miehet ehdottaisivat parannuslääkkeeksi uuden kännykän ohella syömistä ja silloin mäkkipossu tulisi kyltin kanssa huutamaan "Syökää kanaa!". Seurueeseen liittyisi vielä DNA:n tonttunainen ja Mäkin tiskillä voitaisiin vielä päivitellä "ihanan kallista"; "elämä on".

Idea on vapaasti käytettävissä, kunhan provikat mulle.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tahtookirjoittaa kirjoitti:
Sotkan mainokset esim. ovat toteutukseltaan täyttä skeidaa ja ärsyttäviä, mutta juuri siksi kaikki muistavat nämä mainokset ja sitä kautta myös Sotkan, eli kyseessä on erittäin onnistunut kampanja.

Periaatteessa kyllä, mutta ei aivan. Ei mainostaminen saa kuitenkaan saada ihmisiä vihaamaan ko. lafkaa, tuotetta jne. Ja kyllä ihan alitajuisesti tulee "boikotoitua" joitain tuotteita, joilla on huonoja ja ärsyttäviä mainoksia. Ei siihen sen enempää kiinnitä huomiota, mutta näin automaattisesti tapahtuu. Siksi en ikinä ostaisi bio luvilia, tai huonekalujani Sotkasta.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
girlzilla kirjoitti:
Periaatteessa kyllä, mutta ei aivan. Ei mainostaminen saa kuitenkaan saada ihmisiä vihaamaan ko. lafkaa, tuotetta jne. Ja kyllä ihan alitajuisesti tulee "boikotoitua" joitain tuotteita, joilla on huonoja ja ärsyttäviä mainoksia. Ei siihen sen enempää kiinnitä huomiota, mutta näin automaattisesti tapahtuu. Siksi en ikinä ostaisi bio luvilia, tai huonekalujani Sotkasta.

Ilmeisesti joku kuitenkin ostaa, koska pulju on yhä pystyssä ja mainosten tyyli aina vain sama..
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minua ärsyttää tällä hetkellä eniten se Canal Plussaa mainostava kyklooppi, joka pukukopin penkillä kertoo juppi-Lindholmista, joka ei osaa edes luistella. Ärsyttävä mainos, ja vielä ärsyttävämmän näköinen näyttelijä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
tahtookirjoittaa kirjoitti:
Mainoshan on silloin onnistunut, jos siinä oleva slogan juurtuu kansaan ja sitä toistellaan joka puolella. "kaamea kapula" ja "elämä on" -mainosten ansioksi pitää vielä laskea se, että useimmat varmaankin vielä muistavat, että kyseessä on nimenomaan DNA-mainokset - nykyajan mainonnan perisyntihän on, että itse mainostettava asia jää itse mainoksen ja sen mahdollisesti näyttävän toteutuksenkin varjoon, eikä kukaan itse asiassa muista kuka mainostaa ja mitä.

Sotkan mainokset esim. ovat toteutukseltaan täyttä skeidaa ja ärsyttäviä, mutta juuri siksi kaikki muistavat nämä mainokset ja sitä kautta myös Sotkan, eli kyseessä on erittäin onnistunut kampanja.

Mainoshan on onnistunut, jos sen avulla saadaan kasvatettua myyntiä. Se, että jotain löylynlyömää hokemaa jankataan pubeissa ja päiväkodeissa ei ole mikään mittari mainoksen onnistumisesta. Kuten aiemmin sanoin, siihen tulokseen päästään riittävällä toistolla. Mainoksen ei tarvitse olla erityisen nerokas.

Sotka oli malliesimerkki siitä, kuinka pääosassa oli nimenomaan keskeinen myyntiväittämä — hinta. Mainoksen tasosta voi olla monta mieltä, mutta tehoa niillä oli juuri siksi, että toopeinkin katsoja tajusi, että Samba-sohvaryhmä lähtee Sotkasta alle tonnilla tms.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
girlzilla kirjoitti:
Periaatteessa kyllä, mutta ei aivan. Ei mainostaminen saa kuitenkaan saada ihmisiä vihaamaan ko. lafkaa, tuotetta jne. Ja kyllä ihan alitajuisesti tulee "boikotoitua" joitain tuotteita, joilla on huonoja ja ärsyttäviä mainoksia. Ei siihen sen enempää kiinnitä huomiota, mutta näin automaattisesti tapahtuu. Siksi en ikinä ostaisi bio luvilia, tai huonekalujani Sotkasta.

En minä nyt tuotakaan allekirjoita, että ihminen ostaisi esimerkiksi huomattavasti kalliimman tai huonomman tuotteen jostain muusta liikkeestä, jos omaan tarpeeseen parhaimmin sopivaa tuotetta myy firma, jonka mainoksesta ei pidä. Tai jos näin on, niin on aika hölmö. Tällaisella boikotilla ampuu lähinnä itseään jalkaan, koska kuluttajan kannalta se, millaisella mainonnalla firma itseään mainostaa on kai sivuseikka. Eikä tämä boikotti edes välttämättä osu kohteeseensa, elleivät nämä boikotoijat nimenomaan kerro ko. yritykselle, että emme osta tuotettanne, koska mainoksenne on niin ärsyttävä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
tahtookirjoittaa kirjoitti:
Mainoshan on silloin onnistunut, jos siinä oleva slogan juurtuu kansaan ja sitä toistellaan joka puolella. "kaamea kapula" ja "elämä on" -mainosten ansioksi pitää vielä laskea se, että useimmat varmaankin vielä muistavat, että kyseessä on nimenomaan DNA-mainokset - .

Aivan. Tätä ajoin itsekin takaa tuossa aiemmin. Mielleyhtymä muodostuu helposti juuri DNA:han ja kun näitä junttilauseita kaikki vähän jupimmatkin, jos ei muuten niin kännissä, toistelevat ja taas on yksi kulttilause "mul on kaamee kapula" lanseerattu ja DNA on varmasti tyytyväinen.

Toinen erittäin hyvä mainos aikanaan oli juurikin tämä KOFF:n "hei, voinksmä tarjotu sulle jotain juotavaa"-mainos. Hieman samankaltaista kulttia siitäkin syntyi, mutta sittemmin näillä uusilla versioilla lähti siitäkin jo maku. Liika toisto ei ole hyvästä.

Muistaakohan moni aikanaan silloisen TELE:n mainosta, jossa tämä yksi salkkaritähti, mies joka sitä talkkari-ismoa näyttelee huusi saaresta toiseen, että "laitoin saunan päälle, ja olutta on, minä tarjoan!" Aikanaan kun Saimaalla seilaili, niin pari kertaa joku huusi rannasta veneelle kännipäissään tuota slogania, vain ainoastaan muuttaen tekstin niin, että ei tarjoa. Valitettaen kännipäissään joskus tuli itsekin sitten kokemuksesta opittuna vajottua samalle tasolle :D Mutta siinäkin mainoksessa oli hyvä slogan jota ryhdyttiin ns. "arkielämässä" huutelemaan omalta pikku kesämökiltä.

Nämä kaikki ovat mielestäni hyviä esimerkkejä, mutta kuten ylhäällä luettua, vastakkaisiakin mielipiteitä on ja rutkasti :)
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Roku kirjoitti:
Minua ärsyttää tällä hetkellä eniten se Canal Plussaa mainostava kyklooppi, joka pukukopin penkillä kertoo juppi-Lindholmista, joka ei osaa edes luistella. Ärsyttävä mainos, ja vielä ärsyttävämmän näköinen näyttelijä.
Tämä on täälläkin päässä alkanut ärsyttää eikä vähiten sen vuoksi että koko mainoksen pointti ei ole ainakaan vielä oikein auennut? Canalin asiakkaat eivät osaa luistella? Tilaa Canal niin muut ovat sinulle kateellisia? Jos et osaa luistella, kannattaa tilata Canal?

tahtookirjoittaa kirjoitti:
Ilmeisesti joku kuitenkin ostaa, koska pulju on yhä pystyssä ja mainosten tyyli aina vain sama..
Sotkan mainosten tyylihän nimenomaan muuttui vastikään. Muuttui ärsyttävästä mutta mieleen jäävästä tylsään ja massaan hukkuvaan.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bast kirjoitti:
En minä nyt tuotakaan allekirjoita, että ihminen ostaisi esimerkiksi huomattavasti kalliimman tai huonomman tuotteen jostain muusta liikkeestä, jos omaan tarpeeseen parhaimmin sopivaa tuotetta myy firma, jonka mainoksesta ei pidä. Tai jos näin on, niin on aika hölmö.

Ei se noin jyrkästi menekään, mutta esim. Sotkalla on jollain tavalla omassa mielessäni niin epäuskottava imago, ettei se tulisi mieleen ollenkaan, jos huonekaluja lähtee ostamaan. Jos Sotka myisi todella hyvän sohvan todella halpaan hintaan, kyllä varmaan ostaisin. Mutta usein esim. huonekaluja ostaessa on kyse hyvin pienistä hintaeroista ja laatueroista. Silloin pienimmätkin asiat ratkaisevat, esim. mainokset.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
VT kirjoitti:
Mitä tulee tällä hetkellä ärsyttävimpään mainokseen, ei ole Fixuksen voittanutta. Aivan järkyttävää skeidaa. Tollaista kuraa ei ole nähty televisiossa sitten - noh - "elämä on"-mainosten.

Todellakin. Aivan järkyttävän paska mainos. Sitä tulee ihan ärtyneeksi kun tuon mainoksen näkee. Miksi sen äijän pitää väännellä sitä naamaansa ja tuijottaa kuin joku psykopaatti. Vituttaa tuollaiset mainokset.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
vintsukka kirjoitti:
Sotkan mainosten tyylihän nimenomaan muuttui vastikään. Muuttui ärsyttävästä mutta mieleen jäävästä tylsään ja massaan hukkuvaan.

Aika kauan tuo kampanja kesti, monta vuotta. Aika maksimaalinen ikä yhden kampanjan kestoiäksi, kun yhden kampanjan elinikä yleensä lasketaan kuukausissa. Kampanja on siis ollut toimiva (eli myyntiä lisäävä), koska kesti noin kauan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mua ihmetyttää, miten jengiä voi vituttaa joku mainos. Jätän itse ainakin mainokset aina katsomatta, niin ei ainakaan rupea vituttamaan. Miksi pitää yleensä katsoa mainoksia, jos sieltä voi tulla niitä paskoja mainoksia, joista tulee aina vittumaiselle tuulelle? Minä ihmettelen. Kanava vaihtoon mainosten ajaksi.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
täällä ärsyttää suunnattomasti juuri tuo veikkauksen ITALIAITALIAITALIA mainos, järkyttävää tuubaa. Toinen joka ärsyttää lähes yhtä paljon, on tuo elisan "posessoida ja prosessoida bla bla bla..." perkeles.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Alkiolainen kirjoitti:
Tähän ei ole tällä hetkellä kuin yksi vastaus: se Veikkauksen uusi mainos, missä nainen hokee miehelleen Italia, Italia, Italia. Voiko tämän ärsyttävämpää enää olla, kysyn ma.


Juu tuossahan ei tule mainittua kuin 10-13 sana Italia. Italia Italia Italia....
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Blackie kirjoitti:
Mua ihmetyttää, miten jengiä voi vituttaa joku mainos. Jätän itse ainakin mainokset aina katsomatta, niin ei ainakaan rupea vituttamaan. Miksi pitää yleensä katsoa mainoksia, jos sieltä voi tulla niitä paskoja mainoksia, joista tulee aina vittumaiselle tuulelle? Minä ihmettelen. Kanava vaihtoon mainosten ajaksi.

Mitenkäs vaihdat jos kaukosäädin ei ole kätesi ulottuvilla. Laiskana ihmisenä sitä tulee katsottua ties mitä huttua ihan vain sen takia ettei jaksa kurkottaa kaukosäätimeen.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vänish pyykinpesujauhe: eikö sinulla ole aikaan , fänisssh ratkaisee pulman.
Värimaailma, hyi saatana. Akka joka on kuin suoraan jostain juhlista vetästy pesemään pyykkiä ja äänet liimattu päälle elikäs jälkiäänitetty ja liitetty kuvaan, oikeen pitäny liiotella suun liikkeitä. Toista ne oli ne kotoisat pyykinpesumainokset vielä alle 10 vuotta sitten, joissa perheenäiti pesi ja kertoi bioluvilista.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
"Siis salee joku kauhee wannabe."
"Hei mihin te ootte menossa? Tulkaa kattoon kun me skeitataan."
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Vieläkö Radio Cityllä pyörii se oravaääninen "Moro, ooksää Turust / Porist?" "Nii mäkin"... ?

Jonkun helsinkiläisen prätkäfirman mainos, iski kuin 230 volttia heti ensi kuulemalla ja volttimäärä kasvoi eksponentiaalisesti joka kuulemalla.

Eikö kenelläkään todella eksy mieleen, että jos samaa mainosta pyörittää kuukausitolkulla ja joka mainoskatkolla, se alkaa väkisinkin näyttää / kuullostaa huonolta. Puhumattakaan tällaisesta korkeintaan kymmenvuotiaan kikatushermoon kolahtavasta ininästä.

Juu, jäi mieleen jos se oli tarkoitus.
 
Viimeksi muokattu:

rinkeli22

Jäsen
Siwan mainos, jossa akka kälättää puuttuvista eineksistä ja ukko päräyttää mopolla käymään Siwassa..

Ekalla kerralla nauratti, tokalla kerralla hymyilytti.. Sen jälkeen on ärsyttänyt kerta kerralta vaan enemmän ja nyt meinaa jo verisuoni napsahtaa päästä sen ämmän kälätyksen takia..

Uuh..
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Näitä voisi taas listata:

- Kokiksen mm-kisamainos. Gooooool. Voi vittu.
- "Tuuma ja toimi." Tässä on taas mainosmies luullu saaneensa vitun hauskan idean.
- DNA:n "Bamsse kom ut!" Joka onneksi kai nyt loppui. Jotain yhtä vituttavaa ne sen tilalle kuitenkin keksii.
- Siwan uusimmat.

EDIT: Lisätään vielä Gigantti. Taitaa kaikki nämä mennä boikottiin ennalta määräättömäksi ajaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös