Ärsyttävin mainos?

  • 744 276
  • 3 489

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Jude kirjoitti:
Kauhee kapula."Elämä on" vielä menetteli jotenkin, mutta tämä uusi slogan on jostain todella syvältä.

Itselleni kyllä tuo "mul on kauhee kapula"-slogan nostanni ihan hyvät naurut. Tosin aivan kuten tästä alkuperäisestä "elämä on"-mainoksestakin, niin tästäkin tehdään sitten taas 200k uutta versiota ja jossain vaiheessa ei sitten enää naurata ei sitten yhtään. Molemmat alkuperäiset ideat osui ja upposi kyllä tänne. Niin mielipidejuttuja.

edit: kirjoitusvirheitä
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
avatar kirjoitti:
Aijaa, pitäis muuten olla joku kielto lailla, että ei saa tuoda mainoksia Ranskasta eikä Saksasta Suomeen. Onko meillä pohjolan ihmisillä niin erilainen huumorintaju vai onko eteläisemmän euroopan mainostoimistot vaan niin paskoja?

Miä olen tullut siihen johtopäätökseen, että saksalaisilla ja ranskalaisilla on vain surkea huumorintaju tai ainakin erilainen kuin esimerkiksi suomalaisilla, ruotsalaisilla ja englantilaisilla.

Saksalaisten ja ranskalaisten spoteista puuttuu totaalisesti oivallukseen perustuva loppuratkaisu. Niissä tuntuu keskeistä olevan omituiseen logiikkaan perustuva tilanne, kuten hiuskiinneohjeita jakava jumalan sormi, jogurtti, joka on niin hyvää, että sitä syöneen pitää mennä kadulle huutamaan, huonosta itsetunnosta kärsivä nainen kuvittelee työtöveriensa arvostelevan ulkonäköään, kunnes siirtyy käyttämään tiettyä shampoota jne, jne.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Jude kirjoitti:
Kauhee kapula."Elämä on" vielä menetteli jotenkin, mutta tämä uusi slogan on jostain todella syvältä.
On kyllä ihan kahden markan idea, mutta niin taas siitäkin tehdään kymmenen erilaista versiota.

"Joo, meillä on tällainen idea, että kun kapula ja krapula kuulostaa melkein samalta, niin myydään tätä teidän liittymä + puhelin pakettia tällä sanaleikillä. Voidaan tehdä tällanen kiva spottisarja ja tää jää niinkun elämään kansan suuhun tää kapulahomma, et silleen niinku ihmiset alkaa sanomaan kapula, silloin kun niillä oikeesti on krapula ja kaikille tulee heti DNA mieleen..."
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Bast kirjoitti:
On kyllä ihan kahden markan idea, mutta niin taas siitäkin tehdään kymmenen erilaista versiota.

"Joo, meillä on tällainen idea, että kun kapula ja krapula kuulostaa melkein samalta, niin myydään tätä teidän liittymä + puhelin pakettia tällä sanaleikillä. Voidaan tehdä tällanen kiva spottisarja ja tää jää niinkun elämään kansan suuhun tää kapulahomma, et silleen niinku ihmiset alkaa sanomaan kapula, silloin kun niillä oikeesti on krapula ja kaikille tulee heti DNA mieleen..."

Aivan, tuohan on mielleyhtymien luomista parhaimmillaan. Jos minulla olisi firma joka tarvisi tv-mainosta, niin tuohon puljuun ekana ottaisin yhteyttä ja aloittaisin konsultoinnin. Tolla puljulla muuten varmasti on vientiä tällä hetkellä.

Niin, ja niihin Ranskalaisiin etc. kai niillä on vaan niin paska huumorintaju. Mutta ehkä ne vaan nauraisivat partoihinsa jos siellä näytettäisiin seuraavaa mainosta : Kuvassa on hirsimökki jonka yksi hirsi on selkeästi ylipitkä ja täysin karsimaton, eli oksat törröttävät vielä ja sitten tulee lause; "in finland we have this thing called 'reilu meininki'" Osuu ja uppoaa meikäläiseen, mutta ehkä ei Nizzan olohuoneessa? :D
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Käyksä usein täällä?

Saanks mä tarjota sulle jotain juotavaa?

Ja sitten hytkytään niin saatanasti.

Tämä olut mainos oli ihan okei aluksi, mutta nyt siitä on tullut ärsyttävää toistohuumoria.
Erityisesti toi hytkyminen ärsyttää.

Heiluvatko ihmiset yleensä baarissa noin? Minä en ole huomannut seurata, kun olen yleensä niin tuhannen tuubassa.
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
JiVe kirjoitti:
"Niäminen hei!"

voi hyvää päivää, menee varmaan katot kuin kuumille kiville.

...jaa MÄÄ vai... Voi saakeli tämä on niin huono, että puistattaa.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Kaikki elisan mainokset ovat täysin hanurista. Varsinkin tämä "vanhan ajan" mainos aina vatuttaa.

Sitten myös nämä täällä jo mainitut "käyks sää usein tääl" mainokset tuovat erittäin hirveätä masennusta.

Sitten viimeisenä mutta ehkä huonoimpana koskaan on tämä If vakuutusyhtiön mainos jossa on jotain ihme olioita ja sit tämä vauva vinkuu kuin porsas jolta pää ollaan leikkaamassa pois. Kai se nyt oli Iffin mainos.

Täältä tuonne.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Telefinland mainostaa ettei enää mainosta.
tidiiidiiiiiiiiii, Orava ja Sininen ukko rannalla.
- kun kaikki on sanottu on tekojen aika
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt ei juuri tulee mieleen minkä firman mainos, mutta nämä "mul on karmee kapula" mainokset ärsyttää joka kerta vain enemmän. Ehkä on hyvä vain ettei firma muistu mieleen.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Olohuone Koffi menee vielä jotenkin, mutta nämä rääkyvät ämmät tyyliin "KYLMÄÄ KOFFIA KIITOS!" - AARGH!

Toinen mainos mikä nostaa hiukset pystyyn, on se sämpylämainos missä ne kaksi äidin hikaripikkutyttöä juoksee portaita alas ja taustalla soi helevetin ärsyttävä joku vanha 60-luvun hitti. Sitten levy karahtaa poikki, pöydällä onkin vain yksi sämpylä. Ja eipäs olekaan enää tytöt äidin pikku kultia, tappeluhan siitä tulee. Ja siihen sitten äiti paikalle typerä virne kasvoillaan "tytöt, jaetaan se!" AARGH! Onpas köyhä perhe tai sitten firman sämpylä on ilmeisesti niin kallista että ei ole molemmille äidin pikku mussukoille omaa aamiaissämpylää.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
HCM kirjoitti:
Toinen mainos mikä nostaa hiukset pystyyn, on se sämpylämainos missä ne kaksi äidin hikaripikkutyttöä juoksee portaita alas ja taustalla soi helevetin ärsyttävä joku vanha 60-luvun hitti. Sitten levy karahtaa poikki, pöydällä onkin vain yksi sämpylä. Ja eipäs olekaan enää tytöt äidin pikku kultia, tappeluhan siitä tulee. Ja siihen sitten äiti paikalle typerä virne kasvoillaan "tytöt, jaetaan se!" AARGH! Onpas köyhä perhe tai sitten firman sämpylä on ilmeisesti niin kallista että ei ole molemmille äidin pikku mussukoille omaa aamiaissämpylää.

Kas, itsekin pohdin joskus tuota samaa. Ehkäpä mainoksen ideoija halusi tuoda omaa elämäänsä esiin, tappelevia ja rääkyviä kakaroita, talo myynnissä, rahat ei riitä ruokaan ja eukkokin pihtaa. Tuo mainoskin tehty tämän omassa talossa, jotta yläkerta ja keittiö saadaan näytettyä mahdollisille ostajaehdokkaille ilman erillistä esittelyä.

hmm...nukkumaan!
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
avatar kirjoitti:
Aivan, tuohan on mielleyhtymien luomista parhaimmillaan. Jos minulla olisi firma joka tarvisi tv-mainosta, niin tuohon puljuun ekana ottaisin yhteyttä ja aloittaisin konsultoinnin. Tolla puljulla muuten varmasti on vientiä tällä hetkellä.

En nyt sanoisi, että mielleyhtymän luominen krapulan ja kännykän välille olisi erityisen toivottavaa. Jos minulla olisi firma, joka tarvitsisi tv-mainosta, lähettäisin tämän idean bumerangina takaisin ja suosittelisin miettimään asiaa vielä uudelleen. Jos tällä puljulla on vientiä, kyse on lähinnä asiakkaiden kyvyttömyydestä erottaa hyvää ideaa huonosta.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fixus-mainos pistää vituttamaan joka kerta kun sen näkee, erityisesti sen myyjäjätkän ilmeet.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
HCM kirjoitti:
Olohuone Koffi menee vielä jotenkin, mutta nämä rääkyvät ämmät tyyliin "KYLMÄÄ KOFFIA KIITOS!" - AARGH!

Joo, inhoa yli kaiken sitä ämmää huutamassa. Punainen peruskoffi ei ole muutenkaan suosikkikaljaani, mutta tämä idiottikailottajalehmä antaa yhden syyn enemmän olla ostamatta ko tuotetta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
DNA proudly presents

Taksimainos:

- Minne ajetaan?
- Ihan sama, mulla on ihan kaamea kapula
- No sit me mennään tuohon lähimpään DNA kauppaan
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Maaseudun Tulevaisuus lehden tv-mainokset. Ensimmäinen versio oli sellainen, missä se äijä meni torille ostamaan kalaa, aina yhden kerrallaan ja myyjä kääri kalan aina Maaseudun Tulevaisuus lehden sivuihin. Äijä osti tosi monta kalaa jotta sai lehden ja pääsi lukemaan sitä.

Olisiko ollut halvempaa käydä ostamassa kioskilta lehden irtonumero? Saisi lisäksi lehden ilman kalantuoksua.

Toisessa versiossa sama äijä tuskailee, kun pitäisi heittää kuukauden Maaseudun Tulevaisuudet paperinkeräykseen. Vaimo siinä sitten lohduttelee, että hän leikkasi kaikki tärkeimmät jutut talteen, kyllä ne nyt pitää heittää jo roskiin. Kun äijä on lehdet kipannut vihreään jäteastiaan, naapurit juoksevat keräysastialle kiireeen vilkkaa lukemaan repaleisia lehtiä. Onpas köyhää porukkaa.

Olisiko helpompi ostaa kioskilta lehden irtonumero? Saisi kaiken lisäksi ehjän lehden.

Tämän lehden tv-mainokset pitäisi ehdottomasti palkita yhtenä kaikkien aikojen surkeimmista tekeleistä, mainoksena joka yrittää väkisin olla hauska mutta saa aikaan lähinnä tuskasta johtuvia itkukohtauksia.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
HCM kirjoitti:
Maaseudun Tulevaisuus lehden tv-mainokset. Ensimmäinen versio oli sellainen, missä se äijä meni torille ostamaan kalaa, aina yhden kerrallaan ja myyjä kääri kalan aina Maaseudun Tulevaisuus lehden sivuihin. Äijä osti tosi monta kalaa jotta sai lehden ja pääsi lukemaan sitä.

Olisiko ollut halvempaa käydä ostamassa kioskilta lehden irtonumero? Saisi lisäksi lehden ilman kalantuoksua.

Toisessa versiossa sama äijä tuskailee, kun pitäisi heittää kuukauden Maaseudun Tulevaisuudet paperinkeräykseen. Vaimo siinä sitten lohduttelee, että hän leikkasi kaikki tärkeimmät jutut talteen, kyllä ne nyt pitää heittää jo roskiin. Kun äijä on lehdet kipannut vihreään jäteastiaan, naapurit juoksevat keräysastialle kiireeen vilkkaa lukemaan repaleisia lehtiä. Onpas köyhää porukkaa.

Olisiko helpompi ostaa kioskilta lehden irtonumero? Saisi kaiken lisäksi ehjän lehden.

Tämän lehden tv-mainokset pitäisi ehdottomasti palkita yhtenä kaikkien aikojen surkeimmista tekeleistä, mainoksena joka yrittää väkisin olla hauska mutta saa aikaan lähinnä tuskasta johtuvia itkukohtauksia.

Kyllähn tuolla tapaa saa mistä tahansa lehdestä kolmanneksi luetuimman lehden, kun kaikki käy roskalaatikosta lukemassa 2 kuukautta vanhat lehdet...
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
HCM kirjoitti:
Maaseudun Tulevaisuus lehden tv-mainokset. Ensimmäinen versio oli sellainen, missä se äijä meni torille ostamaan kalaa, aina yhden kerrallaan ja myyjä kääri kalan aina Maaseudun Tulevaisuus lehden sivuihin. Äijä osti tosi monta kalaa jotta sai lehden ja pääsi lukemaan sitä.

Olisiko ollut halvempaa käydä ostamassa kioskilta lehden irtonumero? Saisi lisäksi lehden ilman kalantuoksua.

Toisessa versiossa sama äijä tuskailee, kun pitäisi heittää kuukauden Maaseudun Tulevaisuudet paperinkeräykseen. Vaimo siinä sitten lohduttelee, että hän leikkasi kaikki tärkeimmät jutut talteen, kyllä ne nyt pitää heittää jo roskiin. Kun äijä on lehdet kipannut vihreään jäteastiaan, naapurit juoksevat keräysastialle kiireeen vilkkaa lukemaan repaleisia lehtiä. Onpas köyhää porukkaa.

Olisiko helpompi ostaa kioskilta lehden irtonumero? Saisi kaiken lisäksi ehjän lehden.

Tämän lehden tv-mainokset pitäisi ehdottomasti palkita yhtenä kaikkien aikojen surkeimmista tekeleistä, mainoksena joka yrittää väkisin olla hauska mutta saa aikaan lähinnä tuskasta johtuvia itkukohtauksia.

Tuo kalankääre-mainos oli mitä mainiointa ironiaa, mutta ehkä se oli "vähän" väärässä paikassa. Aika harva varmaan tilaa tai ostaa MT:n irtonumeroa tuon pätkän perusteella.

Suurin ongelma noissa mainoksissa on tuo, että lähtökohtana on hauskuus. Voin hyvin kuvitella, kuinka palaverissa on pohdittu, että lehden pitää yhdistyä hauskoihin mielikuviin. Sitten on kuumotettu mainostoimiston AD:ta tekemään sellainen hauska ja nokkela kampanja.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Niilo kirjoitti:
Taksimainos:

- Minne ajetaan?
- Ihan sama, mulla on ihan kaamea kapula
- No sit me mennään tuohon lähimpään DNA kauppaan

Toivottavasti tuo "kaamea kapula" ei tartu ihmisten puhekieleen samalla tavalla kuin "syökää kanaa" tai "elämä on"
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
HCM kirjoitti:
Olisiko ollut halvempaa käydä ostamassa kioskilta lehden irtonumero? Saisi lisäksi lehden ilman kalantuoksua.


Olisiko helpompi ostaa kioskilta lehden irtonumero? Saisi kaiken lisäksi ehjän lehden.

Minä ainakin olen saanut sellaisen mielikuvan, että näiden mainosten juju on se, että kaupunkilaismies ei kehtaa tilata/ostaa Maaseudun tulevaisuutta, vaan hankkii sen lehden sitten maalta tulevalta kalastajalta vaikeimman kautta.

Jatko-osassa lehti on sitten tilattu, mutta naapureilla on vielä vaikeuksia löytää sisäinen landelainen. Näin siis minä olen pähkäillyt, voin olla väärässäkin.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä tähän tällä hetkellä ole muuta vaihtoehtoa kuin nämä nuhjuiset "mulla on kaamee kapula" -oksennukset. Juu jää mieleen, mutta ei todellakaan siinä mielessä kuin on tarkoitettu.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jude kirjoitti:
Kauhee kapula."Elämä on" vielä menetteli jotenkin, mutta tämä uusi slogan on jostain todella syvältä.
Onhan nämä tavallaan mielipideasiota, mutta objektiivisesti arvioituina näissä kaamee kapula-mainoksissa on sentään enemmän ideaa kuin niissä elämä on-toistoissa, jossa oli keksitty mukahauska slogan, mikä ei oikeastaan liittynyt juuri mitenkään aiheeseen. En mä näitä uusiakaan DNA-mainoksia kehuisi, mutta eteenpäin on menty ja kovasti. Olen sitäpaitsi aivan varma, että "kaamee kapula" ei nouse samanlaiseksi junttitoistomagneetiksi kuin "elämä on".

Mitä tulee tällä hetkellä ärsyttävimpään mainokseen, ei ole Fixuksen voittanutta. Aivan järkyttävää skeidaa. Tollaista kuraa ei ole nähty televisiossa sitten - noh - "elämä on"-mainosten.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
VT kirjoitti:
Onhan nämä tavallaan mielipideasiota, mutta objektiivisesti arvioituina näissä kaamee kapula-mainoksissa on sentään enemmän ideaa kuin niissä elämä on-toistoissa, jossa oli keksitty mukahauska slogan, mikä ei oikeastaan liittynyt juuri mitenkään aiheeseen. En mä näitä uusiakaan DNA-mainoksia kehuisi, mutta eteenpäin on menty ja kovasti. Olen sitäpaitsi aivan varma, että "kaamee kapula" ei nouse samanlaiseksi junttitoistomagneetiksi kuin "elämä on".

Mitä tulee tällä hetkellä ärsyttävimpään mainokseen, ei ole Fixuksen voittanutta. Aivan järkyttävää skeidaa. Tollaista kuraa ei ole nähty televisiossa sitten - noh - "elämä on"-mainosten.
Minusta tämä "kaamea kapula" on slogantasolla yhtä kevyttä kamaa kuin "elämä on". Muutenkin tällainen hölmöjen iskulauseiden varaan perustuva kampanjointi on merkki huonosta ideoinnista, joka perustuu pelkkään toistoon. Mistä tahansa lauseesta muodostuu jonkun sortin lentävä lause, kun sitä jankutetaan riittävän kauan. Jos ostaisin mainosaikaa jokaisesta mainoskatkosta ja hokisin siellä vaikka "Håkan är homosexuel", on aivan satavarmaa, että viimeistään viikon sisällä kansa päiväkodeista vanhustentaloihin jollottelisi samaa lorua.

Minusta mainoksessa pitää olla idea, joka nostaa esille tarjottavan tuotteen tai palvelun keskeisen ja mielellään ainutkertaisen myyntiväittämän. Mainoksen tulisi myös mielellään vastata kysymyksiin: mitä, miksi ja mistä. DNA-mainoksissa idea keskittyy väittämään, joka sopii myös kilpailijoille: osta vanhan puhelimen tilalle uusi. Varsinainen pihvi tarjoillaan lopussa hätäisesti vilahtelevissa tekstiplansseissa. Ihan päin persettä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös