Tämä urheilutoimittaja Joni Piirainen jaksaa mua kovin ärsyttää, radiossa sekä televisiossa. Miten joku voikaan puhua noin epäaidosti, missä toi taito opetetaan, vai onko ihan itse oppinut?
On aika monta kertaa tehnyt mieli kirjoittaa Joni Piiraisesta joihinkin näihin ketjuihin, mutta en ole saanut aikaiseksi. Antaa mennä nyt kun miehestä kerran on puhetta. Itseäni ärsyttää myös kyseinen toimittaja, jopa paljon enemmän kuin joku Madame Jarva. Ensinnäkin tuo "minä puhun nyt radiossa, ja olen vakavasti otettava toimittaja"-puhetyyli vituttaa aika tavalla. Pahempaa se oli toki vielä parisen vuotta sitten kun kaveri aloitteli radiouraansa, jolloin puhui jo samalla tyylillä mutta jännityksestä(?) johtuen järkevien ja kieliopillisesti edes suurinpiirtein oikein olevien lauseiden muodostaminen oli tyypille hiton vaikeaa. Silloin oli vaikeaa käsittää miten tuolle voidaan maksaa tuosta työstä.
Lisäksi sellainen näennäinen rentous tuossa toimittajan työssään...voi helvetti sentään. Palaa elävästi mieleen muistaakseni viime kaudelta tapaus, jolloin olin aika myöhään vielä jollain työreissulla ajamassa ja kiekkokierros oli jo päätöksissään. Rauman toimittaja kysyy että keretäänkö ottamaan toinenkin haastattelu, johon Piirainen vastaa että "Eihän Mika meillä ole tässä muuta kuin aikaa, heheheheh". No siitä seurasi sitten, että viimeisenä vuorossa olleesta Kärppien ottelusta ei saatu ainuttakaan haastattelua koska lähetysaika loppui kesken. Voi saatanan amatööri. Pikku juttu mutta silloin teki mieli pysäyttää auto ja karjua pimeään metsään.
Onko se tosiaan telkkarin puolellekin päässyt?