1. Juha Sipilä. Yksi surkeimmista pääministereistä, mitä Suomessa on nähty ja muutenkin ihan kujalla.
2. Antti Rinne. Täydellisesti puolueensa näköinen ja kuuloinen häiskä.
3. Petteri Orpo. Tyypillinen kokoomukselainen ja sen takia hän onkin näin korkealla.
4. Tiina Elovaara. Sinisistä hän on ylivoimaisesti ärsyttävin.
5. Emma Kari. Jokunen vuosi sitten Emma olisi vienyt tämän kisan ylivoimaisella esityksellä.
6. Li Andersson. Kaikki vaikuttaa hyvältä, kunnes hän alkaa puhua.
7. Dan Koivulaakso. Danikin olisi korkeammalla, jos tämä lista olisi tehty muutama vuosi aiemmin.
8. Timo Soini. Rukoiluaamiaiset eivät Timon asemaa silmissäni kohenna, pikemminkin päinvastoin.
9. Osan Yanar. Komea nousu tälle listalle, sillä pari vuotta sitten en edes tiennyt kyseisestä tyypistä.
10. Nasima Razmyar. Tämäkin hlö vaikuttaa demareissa, mikä on jälleen yksi hyvä syy ainakin minulle olla äänestämättä kyseistä puoluetta. Minkä takia hänestä leivottiin apulaispormestari?
Joskus tuli tehtyä tuollainen listaus. Aika moni noista nimistä on jo onneksi ehtinyt häipyä politiikasta, mikä on ainoastaan hyvä juttu.
Näinä kuluneina vuosina olen päässyt seuraamaan poliittisia uutisia yllättävän runsaasti, minkä johdosta lista on muuttunut varsin täydellisesti.
1. Sanna Marin. Demareihin hänen karismansa ehkä toimii, muttei minuun. Rinne saattoi olla vain muutaman viikon pääministerinä, mutta silti hänessä oli sentään jonkinlaista uskottavuutta. Samaa ei voi sanoa nykyisestä pääministeristämme. Liian nuoreksikin haukuttu Marin ei ole ikänsä takia ärsyttävä, vaan sen vuoksi, että a) aina puhuessaan julkisesti hän tuo mieleeni ne muutamat tarkkisluokkien opettajat, joihin olen elämäni aikana päässyt tutustumaan eli (ainakin minusta) hän puhuu yleisölleen kuin nämä olisivat idiootteja, b) hän ei tunnu ottavan tehtäväänsä tosissaan (mistä todisteena lukuisat hänen valtakauttaan värittäneet kohut) ja c) en vaan pysty sietämään demareita.
2. Riikka Purra. Kaikki hänessä ärsyttää. Alkaen äänestä, joka tuo väistämättä mieleeni liitutaulua pitkin raapivan veitsen sekä hammaslääkärin poran sekä pärstästä, joka voisi olla suomalainen versio Cersei Lannisterista.
3. Maria Ohisalo. Arkadianmäen seksikkäimmällä äänellä varustettu henkilö, jonka mielipiteiden kanssa olen hyvin usein täysin eri mieltä.
4. Tytti Tuppurainen. Yksi demari lisää. Tälläkin tapauksella on omituinen tapa virnistellä, kun puhutaan vakavia asioita.
5. Emma Kari. Vuodet vierivät, mutta Emma se jaksaa edelleen ärsyttää.