Olen RV16 kanssa samaa mieltä katsomoväkivallasta. Suomessa ei tavallisen katsojan tarvitse tällaista pelätä, mutta jos itse jatkuvasti provosoi vastustajan kannattajia niin kyllä joskus saattaa nyrkkikin heilahtaa. En ole pikkupaikkakunnilla liigakiekkoa käynyt katsomassa, mutta ainakin näissä suurimmissa kiekkokaupungeissa järjestyksenvalvonta on hoidettu erittäin ammattimaisesti. En ole elämäni aikana yhdessäkään jääkiekko-ottelussa tai edes sen jälkimainingeissa tuntenut oloani mitenkään uhatuksi (ja ei, en ole 250cm ja 150kg). Huutelua esiintyy sillointällöin, mutta se kuuluu asiaankin. Mielestäni näissä huuteluissakin pitäisi jättää lapsien kanssa peleissä käyvät isukit kokonaan rauhaan, mikäli he itse eivät käytöksellään huutoihin provosoi. Itse jäähalleissa riski joutua väkivallan uhriksi on erittäin minimaalinen. Riski kasvaa kun ihmiset poistuvat jäähallilta omille teilleen. Uskoisin, että jääkiekkoon liittyvistä väkivaltatapauksista suurin osa tapahtuu otteluiden jälkeen esim. bussipysäkeillä tai rautatieasemilla. Kun erilaisilla mielialoilla varustettuja erilaisia ihmisiä heitetään samaan läjään, on aina olemassa pieni mahdollisuus, että jotain tapahtuu. Väittäisin kuitenkin, että jos et provoile peleissä niin saat aivan rauhassa seurata otteluita ilman mitään pelkoa väkivallan uhriksi joutumisesta. Näin on ainakin pk-seudulla ja parissa muussa isommassa kaupungissa, toivottavasti myös muuallakin?
Ettei menisi täysin offtopiciksi niin kerrottakoon, että itse en nähnyt ÄrräCupissa minkäänlaista tappelua. Kärppäfanit ja Ultrasit eivät ainakaan katsomossa nähdäkseni nujakoineet. Käytävien tapahtumista en osaa sanoa.
Ettei menisi täysin offtopiciksi niin kerrottakoon, että itse en nähnyt ÄrräCupissa minkäänlaista tappelua. Kärppäfanit ja Ultrasit eivät ainakaan katsomossa nähdäkseni nujakoineet. Käytävien tapahtumista en osaa sanoa.