Kysymyksiä ja vastauksia
1. Mitkä olivat eilisen Blues - HIFKin ne oikeat tilastot?
-En oikeasti ollut katsomassa, mutta kuulemma Bluesille luokkaa 17 - 8. Odotettua. ÄrränCupin nromme 77 eli Patrik Lostedt, jota divarissa ihmiskuulaksi kutsutaan, on yhtä kaukana tiskirätistä kuin Niklas Hedberg höyryjyrästä. Äijä on armoton pommittaja ja pelaa normaalioloissa koko ajan sääntöjen rajamailla. HIFKin paidassa hän on kuitenkin ikuisella tryoutilla (kiitos muuten Alpo kun pidit lupauksesi sekä Nielikäisen että Paten suhteen; molemmathan saivat sen tilaisuuden?!), joka ei johtane mihinkään. Siksi käsijarru päällä, vaikka jotkut huomasivatkin asenteen olevan kohdallaan. Varsinainen nromme 77 Pasi Saarinen pelasi Maarianhaminassa ainakin sitä rujoa fyysistä peliä mitä osaa parhaiten. Kävelin Saarisen seurassa hotellilta terminaalille ja hän kertoi, ettei viime kaudella ehtinyt (eikä saanut) taklata, kun oli täysi työ sahata kenttää ylös alas.
2. Miksi Vopat pelaa yhä, sillä jo itse jääkiekko -aivan totta- on suurempi aivotärähdyksen riski kuin ns. halailu a.k.a SM-liigan tappelu?
-Tätä olen tiedustellut Vopatilta itseltään (ja miehen paremmin tunteva Cairns voisi kysellä lisääkin) sekä HIFKin lekurilta Petri Heleniukselta. Syy on ihan selkeä; rahan takia. Roman Vopat on jääkiekkoammattilainen, joka tienaa Suomen oloihin nähden erinomaisesti. Lisäksi hän tykkää duunistaan, eikä kaipaa vielä Jani Nikon seuraksi sukkaa kutomaan. Ei siinä sen kummempaa syytä ole. Ja kyllä Vopat lähtee nyrkkeilemään kun ns. pakkosauma tulee, eihän äijä luonnolleen mitään voi. Ei välttämättä haasta itse eikä ehkä vastaakaan haasteeseen, mutta ei aio katsoa kentällä ollessaan muniin puhallellen esimerkiksi Sihvonen / Ruutu -tyyppistä tapausta. Matseja on vielä vajaa 60 jäljellä, katsotaanko keväällä onko Vopat vielä pelikuntoinen ja menikö tosiaan koko kausi ilman myllyjä, jooko?
3. Mitä vikaa Kimmo Kuhdan luistimissa on?
-Tjaa, ei niissä sen kummempaa kuin se, että luistimista löytyy Kimmo Kuhdan jalat ja siitä ylöspäin, kun tarkemmin katselee, luistinten päältä löytyy kokonainen Kimmo Kuhta. Ei kulje, ei yhtään. Mutta annetaanko hänellekin tuo vajaa 60 matsia aikaa ennenkuin lynkataan, jooko?
Tokset asiakommenteista Cimo ja Gags, provoilu ei olekaan kaikkien laji. Kiva, että Eetu Holma on huomattu. Itse pelkäsin eniten ennen kauden alkua, että nimenomaan Holma jää ilman paikkaa, jos nuoria senttereitä laitetaan kiertoon. Tämä olisi sairasta, sillä nuoret pelaajat määreillä iso (195/107), taitava ja sentteri ovat kortilla koko maailmassa. Suomesta puhumattakaan. Jokerien nuorista #92 Teemu Laine saattoi tehdä virheen jäädessään Jokereihin? Pelkäänpä, että hänelle ei ole vastuuta tarjolla, vai olenko väärässä? Soisin kaverille breikkauksen parrasvaloihin.