Älykkyysosamääräsi

  • 7 774
  • 113

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä en itse jaksanu vastata edes kaikkiin, meni liian monimutkaiseksi...mut niistä mihin vastasin, sain kai jotain 129...WOU! =D
 

The Rock

Jäsen
Älykkyysosamääräni näkyy olevan 147. Jippiijaijee!:)
 
Viimeksi muokattu:

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Näin yövuoron jälkimmäisellä puolella tehtynä, 144 pisteen arvoinen suoritus voi hyvinkin olla yläkanttiin.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti liverpool
Unenpöpperössä tulokseksi tuli 90...:cool:

olen sen verta humalas että en osan muuta ku vastat noihi numero juttuihi ja sit tul 90 ja risart!

kattotaaa joskus et mihi miehest o!!
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Minä kyllä vähän epäilen tuota testiä. Teimme sen joskus porukalla ja vain yhdellä taisi olla alle 140. Täälläkin tuntuu pukkaavan tuonne 140:n kieppeille monella. Tai sitten näihin kysymyksiin vastaavat vain ne, jotka tuossa testissä pärjäävät. Ehkä äänestys tyylin 90-100, 101-110, 111-120 jne. kertoisi paremmin mitä tuosta keskimäärin tulokseksi saadaan. Harva on niin rohkea, että uskaltaa sanoa julkisesti saaneensa vaikka alle 100.

Muistaakseni 148 on Mensan testeissä se raja, jonka yli pääsee vain 2% väestöstä ja 100 pisteeseen pääsee 50%. Täällä yli 100 on 9/11 ja yli 148 2/11. Moni vielä tuossa 148:n tuntumassa.

Tai sitten vain on niin, että jääkiekon ystävät ovat tosi älykkäitä :D
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Jukka, kuten itsekin totesit, tämän kyselyn otos ei todellakaan ole kattava edes Jatkoajan lukijakunnan suhteen eikä JA:n lukijakunta ole kattava otos jääkiekkofaneista - tai suomalaisista. Joten ihan ymmärrettävästi keskimääräinen tulos saattaa poiketa yleisestä keskiarvosta.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Tein nyt tuon testin ja tulos oli 141. Suunnilleen samoille luvuille pääsin, kun joskus vuosi sitten tein saman testin. Silti musta tuntuu suurimman osan ajasta, etten ole kovin älykäs. Tai ainakin ohjelmoinnin maailmassa itsensä tuntee aina niin kovin tyhmäksi ja hitaaksi.
 

Matwee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool FC, Suomen maajoukkueet
Tein tuon testin joku aika sitten ja sain muistaakseni jotain 155 pisteen paikkeilla. Voin kyllä rehellisesti sanao että mielestäni pystyn hahamottamaan testissä esitetyjä asioita aika hyvin. Varsinkin tuo visuaalinen puoli on ollut aika hyvin hanskassa. Todennäköisesti tulos on siis oikean suuntainen. Eikös se armeijan pällitestikin oo vähän tuon kaltainen? Testihän ei tietenkään mittaa älykkyyttä absoluuttisesti. Sitähän on monenlaista, sävelkorvaa, taiteellisuutta ja vaikka mitä.. Ei kannatata masentua vaikka tuossa pärähtäiskin huonot pisteet. :)
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Matwee, jeps, pällitesti on hyvin samankaltainen. Älykkyydestä ja sen mittaamisesta sen verran, että kuten voimaa ja kestävyyttä, myös älykkyyttä voi kehittää (eli se, mitä saat tulokseksi nyt, ei todellakaan ole "lopullinen").

Älykkyyttä tuskin pystyy edes mittaamaan absoluuttisesti, koska kunnollista määritelmää ei asialle ole olemassa. Älykkyyteen yleisesti liitettäviä osa-tekijöitä (eli aivojen kykyä selviytyä tietyistä tehtävistä) voidaan toki mitata, kuten visuaalista hahmotuskykyä, loogista ajattelukykyä, muistia, sanallisten ongelmien ratkaisukykyä, yhteyksien löytämistä yms.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
"Tämän testin perusteella älykkyysosamääräsi on 141"

Tunnen olevani kuitenkin noin 10 kertaa älykkäämpi
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti vilpertti
"Tämän testin perusteella älykkyysosamääräsi on 141"

Tunnen olevani kuitenkin noin 10 kertaa älykkäämpi

Eipäs sotketa tunteita järkiasioihin... :p
 

Wolves

Jäsen
Muistaakseni tein samaisen testin vuonna 2000 ja silloin tulos oli 129, nyt tulos oli 120.

Ikää tulee lisää, niin mies vain tyhmenee.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
156, täydet (159) olisi tullut jos ei olisi tullut vahingossa klikattua väärää vastausvaihtoehtoa. No tähän testiin ei kannata hirveästi luottaa kun maksimipisteetkin ovat niin "huonot".

Mensa on muuten pc:stä.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Se on tuon testin mukaan aina ollut vähän päälle 150...
Tiedä sitten sen todenmukaisuudesta, kyllähän mä viisaampi olen! ;)
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös