Äijänsuon Avausturnaus 1-2.9

  • 33 086
  • 221

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Repolainen kirjoitti:
Jos lasket itsesi paljasjalkaiseksi porilaiseksi niin minullakin lienee syytä huoleen.

Paitasotku tuntuu keskenkasvuisten Lukon johtohenkilöiden provolta, joten pahoittelut pohjoiseen!
Vaikken ollut huomannut profiiliani päivittää niin olen kyllä palannut muutaman vuoden harharetkiltä takaisin Porin rajojen sisäpuolelle. Ja toisaalta, Pori ja Ulvila nyt ovat Ässien kannalta katsottuna samaa, Ulvilassa on paljon patasydämisiä ihmisiä. Samoin kuin koko Kokemäenjokilaaksossa, vaikka jo Nakkilaan muutama harhaoppinen mahtuukin...
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
http://outbox.pp.fi/patasydan.jpg


Forsbacka pelaa ilmeisesti ensi kaudella Santa Parkin joukkueessa, tuo joulukuusilogo oli minulle ihan uusi.

On kyllä mahtava ilmestys kertakaikkiaan!
 

IHaD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitäähän varusteet kunnossa olla. Paita pitää olla, ei saa olla housuissa, hihat ei saa olla liian lyhyet jne. Harkkapeleissä voidaan tietysti sopia vähän lievennyksiä, mutta ei niitäkään nyt ilman paitaa pelata. Tarkoitin sitä, että ei olisi Lukon pitänyt luovuttaa omia paitojaan, jos Ässät ei pysty hommaamaan itselleen paitoja niin se on voi voi ja näkemiin. Kumma juttu kerta kaikkiaan, miksei niitä haettu Porista, vaikka taksilla jossei kukaan ollut ajokunnossa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eino_Mies kirjoitti:
Kertakaikkisen huvittavaa lukea, millaisella paatkoksella ja vakavuudella jotkut tähän paitajuttuun suhtautuvat. Kettupuseroon sonnustautuneen Peltosen kurvailu harjoitusottelussa ei voi olla niin haudanvakava asia. Lähinnä humoristinen, joskin kyllä melko absurdi näky. Joten nimimerkki Seisomakatsomo, älä sinäkään anna pipon kiristää liikaa. Kyse ei suinkaan ole mistään sodasta, oli sitten mitkä paidat tahansa päällä. Kiekkoviihdettä tämä vain on.

Voihan sen nähdä noinkin. Jos luet "paatokseni" tarkkaan, niin ehkäpä löydät siitä rivien välistä juuri sen sanoman, ettei ko. paita-asia jossain harjoituspelissä välttämättä nyt niin vakava asia ole. Vaan toisaalta mm. Jatkoajan toimittaja Laitinen esitti sen niin, että se loukkasi joitakin lukijoita.
Toisaalta, itse tapahtumakin kolahti joidenkin mieliin, eikä todellakaan aivan perusteetta. Maailma on täynnä symboleita. Elämä on kielipeliä. Ja jääkiekossa on kyse joillekin ihmisille todellakin enemmästä kuin vain viihteestä! Jotkut harrastavat peleissä käyntiä, toiset taas elävät joukkueensa mukana...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
psychodad kirjoitti:
http://outbox.pp.fi/patasydan.jpg

Forsbacka pelaa ilmeisesti ensi kaudella Santa Parkin joukkueessa, tuo joulukuusilogo oli minulle ihan uusi.

On kyllä mahtava ilmestys kertakaikkiaan!

Mikä palmu tai Spar tuo nyt sitten lieneekään...mutta ajatella että kundit on oikeesti istunu kopissa koristelemassaan paitaansa symboleilla, onkohan ilmassa ollut huumoria vai "mitä vittua" fiilis? Vai molempia? Oikeestaan, aika helvetin hyvää meininkiä.

On totta että tavallaan merkityksetön asia, toiselta kantilta kattottuna symbolinen merkitys voitaisiin laittaa valtaviin mittasuhteisiin. Mikä oli Ässien osuus tässä kaikessa, tiedä en. Suomessa ollaan tietysti aika maltillisia näissä etiketeissä. Tätä paria on leikkisästi verrattu Battle of Albertaan, mitähän tapahtusi jos jossain Edmontonin ja Calgaryn joukkueurheilutapahtumassa, edes harkkamatsissa, ehdotettaisiin vastaavaa tosissaan. Otettaisiin varmaan aika suuren luokan vittuiluna.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa.

IHaD kirjoitti:
En kyllä laittaisi Lukko-paitaa päälle, mutta ihmettelen tätä asiaa myös toisinpäin. Miksi Lukko antaa jonkun muun joukkueen käyttää paitojaan? Jos asia olisi minun vallassani, niin vastaavassa tilanteessa ei kyllä Lukkolaiset pukisi Ässä-paitaa päälle. Se on Ässien paita ja kuuluu vain patasydämille ja todellisille taistelijoille! Toivottavasti Ässät kunnioittaa omaa paitaansa enemmän kuin raumalaiset eikä anna tälläistä koskaan tapahtua.

Sanoisin niin, notta halu auttaa "kaveria" hädässä, notteivat joudu kaukaloon vallan ilman paitaa. Tässä pitää muistaa, ettei kyseessä ollut varsinainen pelipaita, vaan harjoituspaita. Tämä nyt oli varmaan jo suurimmalle osalle selvä asia, kunhan vielä varmuudeksi mainitsin.

Mun mielestä harjoituspaitojen lainaaminen oli hyvän tahdon ele naapurille, joka oli paitoja vailla. Jos tämä harrkkapaitalainausepisodi tuottaa ongelmia joillekuille, se lienee heidän ongelmansa, ei Lukon, eikä edes Ässien. (Vaikka olivatkin puutteellisella varustuksella matkassa).

Nyt kyllä alkaa jo ottamaan päähän liian aikainen poistumiseni Äijänsuolta kotiin saunomaan. Olisi ollut varsin koomista nähdä livena Ässähahmoja Lukon kettupaidoissa. En ma kyllä siitä mitään kicksejä olisi saanut, niin kuin joku tuolla ylempänä mahdollisesti vihjaakin.

Mutta näky se kyllä olisi ollut, todella.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
korkki kirjoitti:
Todella paskamainen temppu lukolta
Muistaakseni toivoit jotain kostoa tämän turneen suhteen. Oliko se tässä sitten!

Turha Lukkoa syyttää jos teillä ei paitoja löydy tai ole varaa niihin ....
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa.

Gee kirjoitti:
Tuota noin. Olis tilaus valokuvalle Peltosesta kettupaita päällä. Tiedän eräänkin tietokoneen joihin se sopisi taustakuvaksi erittäinkin hyvin. Nyt ne kamerat laulamaan.

Here we go.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä paita episodi on Ässien virhe, mutta mitä sitten??

Paidat Porista olisi saatu, jos olisi haluttu, mutta Ässät pääsi paljon helpommalla kun pelasi Lukon valkoisilla paidoilla, ei kenenkään tarvinnut ajaa edes takaisin.

Fanien kommentit paidoista ovat välillä täysin absurdeja "HIFK ei olisi pelannut Lukon paidoilla..." Olisi pelannut vastaavassa tilanteessa. Jopa Arsenal olisi pelannut Chelsean paidolla...
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
TosiFani kirjoitti:
Tämä paita episodi on Ässien virhe, mutta mitä sitten??
Jos minä olen katsomossa ja Lukko pelaisi padan paidassa vierashallissa, niin heittäisin kaikken mahdollisen kentälle jotta ottelu keskeytettäisiin. Porttikiellot sucks!!


TosiFani kirjoitti:
Paidat Porista olisi saatu, jos olisi haluttu, mutta Ässät pääsi paljon helpommalla kun pelasi Lukon valkoisilla paidoilla, ei kenenkään tarvinnut ajaa edes takaisin.

Vittu te ootte köyhiä! Sadalla eurolla taksi olisi tuonut.

TosiFani kirjoitti:
Fanien kommentit paidoista ovat välillä täysin absurdeja "HIFK ei olisi pelannut Lukon paidoilla..." Olisi pelannut vastaavassa tilanteessa. Jopa Arsenal olisi pelannut Chelsean paidolla...

Juu ja hammarbyn kannattajat rakasti viikolla eläintarhan faneja.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Repolainen kirjoitti:
Jos minä olen katsomossa ja Lukko pelaisi padan paidassa vierashallissa, niin heittäisin kaikken mahdollisen kentälle jotta ottelu keskeytettäisiin. Porttikiellot sucks!!




Vittu te ootte köyhiä! Sadalla eurolla taksi olisi tuonut.



Juu ja hammarbyn kannattajat rakasti viikolla eläntarhan faneja.

Tässä esimerkki fanista, joka ei ymmärrä realiteeteista mitään.

Fanit voivat keskustelupalstalla huutaa mitä tahansa ja uhota mitä tahansa, mutta ne ketkä joukkueen mukana tekevät työtä nojaavat realiteetteihin.

Miksi pitää repiä pelihousunsa heikkotasoisen harjoitusturnauksen takia??
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
TosiFani kirjoitti:
Tässä esimerkki fanista, joka ei ymmärrä realiteeteista mitään.

Fanit voivat keskustelupalstalla huutaa mitä tahansa ja uhota mitä tahansa, mutta ne ketkä joukkueen mukana tekevät työtä nojaavat realiteetteihin.

Miksi pitää repiä pelihousunsa heikkotasoisen harjoitusturnauksen takia??

Juuri näin. En itsekään tajua ollenkaan tätä helvetillistä porua jostain paidoista. Aivan saletisti olisi tehty näin missä tahansa yhtälössä, jos omia paitoja ei ole saatavilla. Mitään sen kummempaa arvoa ei näillä paitaepisodeilla.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
psychodad kirjoitti:
Juuri näin. En itsekään tajua ollenkaan tätä helvetillistä porua jostain paidoista. Aivan saletisti olisi tehty näin missä tahansa yhtälössä, jos omia paitoja ei ole saatavilla. Mitään sen kummempaa arvoa ei näillä paitaepisodeilla.

Sinä asutkin espoossa poron kanssa, niin mitä se sua liikuttaisikaan. Pöyhkeilisit netissä.

Minä ainakin pääsen kuittailemaan huomenissa lisää Peltosesta. Tosin riemu Puolan kaatamisesta saattaa viedä mielenkiinnon!
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
TosiFani kirjoitti:
Tässä esimerkki fanista, joka ei ymmärrä realiteeteista mitään.

Sen verran ymmärrän, jotta mun takaraivossa olevat arvet on ässäfanin tekemät. Minä olin silloin alle 10-vuotias ja faija teki virheen kun piti mua olkapäillä paikallismatsissa Porissa. Juopunut äijä veti mut pääedellä alas.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Repolainen kirjoitti:
Sinä asutkin espoossa poron kanssa, niin mitä se sua liikuttaisikaan. Pöyhkeilisit netissä.

Minä ainakin pääsen kuittailemaan huomenissa lisää Peltosesta. Tosin riemu Puolan kaatamisesta saattaa viedä mielenkiinnon!

Poroja mulla ei ole, mutta koira ja kolme kissaa kyllä. Ja täällähän mä pöyhkeilen!

Varmaan itsekin voin huomenna kuittailla Peltosesta jos tarvii, mutta tosiasia on että Peltosen pojalla oli niin paljon jo iän tuomaa pokkaa ettei välittänyt tippaakaan vaikka paidassa oli kettu. Junnuille tuo oli ehkä kovempi pala, mutta mies tietää kyllä ettei sillä paidan värityksellä ja kuvioinnilla ole merkitystä...sitä edustetaan joka palkan maksaa. Fanit vaan tekevät mielellään näistä asioista maailmaa suurempia.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Junnuille tuo oli ehkä kovempi pala, mutta mies tietää kyllä ettei sillä paidan värityksellä ja kuvioinnilla ole merkitystä...sitä edustetaan joka palkan maksaa. Fanit vaan tekevät mielellään näistä asioista maailmaa suurempia.

Niinhän se menee. Useimman mielestä jääkiekossa nykyään ei ole enää mukana tunteita, ei tunnusteta värejä, ainoastaan tilastoidaan ja analysoidaan.

En ole todellakaan itse junnu ja kyseisen kuvan (Pele Lukkopaidassa) näkeminen sai aikaan oksennusrefleksin. Pele on yksinkertaisesti Padan "The Pata" tällä hetkellä ja uutta ei ole tilauksessa. Ei ehkä koskaan. Kaippa tässä täytyy saatana vain sopeutua ja tilata 24/7 BB kanava... siitä kumminkin kahvitauolla puhutaan eikä mistään vitun jääkiekosta.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
TosiFani kirjoitti:
Miksi pitää repiä pelihousunsa heikkotasoisen harjoitusturnauksen takia??

Juu ei kannata repiä - lainahousuissa Ässäin poikien olisi vielä ikävämpi pelata...

Mutta totta - aihetta keskusteluun ei ole. Harjoitusturnauksessa arvottiin kumpi finaalijoukkue pelaa Lukko-paidoissa, ja Ässät voitti... Tästä nyt ei ole todellakaan aihetta sen enempää vääntää. Vaikka ymmärrän kyllä, jos joku Raumalla haluaa teettää julisteen tuosta Peltosen kuvasta...
 

Patamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
TosiFani kirjoitti:
Eiköhän paita kysymyksessä ole ihan sääntöjen mukainen juttu eli jos joukkueilla on saman väriset paidat, kotijoukkue vaihtaa. Ainakin Jatkoajan sivujen mukaan Ässät oli kotijoukkue.

Jatkoaika on hieno jääkiekko foorumi ja varmasti joukkoon mahtuu myös muutama lapsus, tämän ottelun raportti on sellainen. Mielestäni Ässien pelaaminen Lukon paidoilla tai Ässien pelaajien nälviminen ei pitäisi olla jutun pääaihe. Verratkaa huviksenne Lukon ottelun raportointiin.


Joo ihmettelen hieman tämän raportin sisältöä myös. Helposti ollaan jakelemassa pelikieltoja ja varoituksia provosoinnista, mutta jos tuo ei ole provoa niin ei mikään. "Peltonen paljasti todellisen sydämensä"
Hyi vittu mitä paskaa toimitukselta.....
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Repolainen kirjoitti:
Sen verran ymmärrän, jotta mun takaraivossa olevat arvet on ässäfanin tekemät. Minä olin silloin alle 10-vuotias ja faija teki virheen kun piti mua olkapäillä paikallismatsissa Porissa. Juopunut äijä veti mut pääedellä alas.

Eli kaikki porilaiset ovat kusipäitä?? Vähän kapea näkemys sinulla, ehkä kannattaisi jutella jonkun kanssa asiasta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Vai näinkö tosiaan luulet ?

TosiFani kirjoitti:
Fanien kommentit paidoista ovat välillä täysin absurdeja "HIFK ei olisi pelannut Lukon paidoilla..." Olisi pelannut vastaavassa tilanteessa. Jopa Arsenal olisi pelannut Chelsean paidolla...

Asuessani Lontoossa huomasin kummalisen ilmiön, ottelun ollessa illalla siihen valmistauduttiin fanien toimesta jo aamusta alkaen, välillä hymyilytti pukupäällä olevat fanit jotka odottelivat busseja pysäkillä kuusi tuntia ennen ottelun alkua (kaulaliinat torvet,laulut), pelin ovat sen luokan tapahtumia faneille että älkää nyt ihmeessä väittäkö mitä puutaheinää tahansa, Arsenal (tykkimiehet)Chelsean paidoissa oli aiheuttanut jonkilaisen kaaoksen tai vähintään muutaman lakon. Vai absurdia, voi pojat ! Kannattaisiko vaihtaa ihan oikeasti nimimerkkiä ja käydä ensin katsomassa mitä Tosi-Fani tarkoittaa ? Se on jossakin päin maailmaa uskonto, kysymys ei tosiaankaan ole mistään leikistä.

Tuli oltua töissä muutamien fanien kanssa, eihän heitä voinut laittaa edes samaan työpisteeseen, saati sitten että olisi laittanut vaikka metsässä jonkun muun paidan päälleen. Pelatkoon Ässät jatkossakin missä paidoissa haluavat. vaikka Parkanon Urheilijoiden ei minulla ole väliä, toivon kuitenkin kannattamani Lukon pelaavan mieluummin sinikeltaisissa edelleen :)

Ps. Voihan sitä Suomikin pari matsia vetää Ruotsin väreissä, vai voiko ?

veini
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
TosiFani kirjoitti:
Paidat Porista olisi saatu, jos olisi haluttu, mutta Ässät pääsi paljon helpommalla kun pelasi Lukon valkoisilla paidoilla, ei kenenkään tarvinnut ajaa edes takaisin.
Mielenkiintoinen näkökulma tämäkin, kun kerran Pajuoja sanoi ettei vierapaitoja vielä ole.

Toivottavasti saavat kuitenkin vieraspaidat valmiiksi kauden avaukseen.

Niin muuten porilainen Juhola oli suorittanut arvonnan siitä kumpi joutuu vaihtamaan paitansa.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
TosiFani kirjoitti:
Paidat Porista olisi saatu, jos olisi haluttu, mutta Ässät pääsi paljon helpommalla kun pelasi Lukon valkoisilla paidoilla, ei kenenkään tarvinnut ajaa edes takaisin.

Niin, luulisi ainakin, että Porista olisi löytynyt jonkunlaiset valkoiset paidat. Vaikka viime kauden kakkospaidat olisi myyty ja alkavan kauden paitoja ei vielä ole, niin kai sieltä vaikka jotkut A-junnujen vanhat kakkospaidat löytyisi? Aikaa niiden paitojen hakemiseen oli ihan riittävästi.

Ihmettelen vaan eräiden kommentteja, joiden mukaan tämä episodi olisi jotenkin Lukon vika. Ässät näki varmasti, että Pardubice pelasi perjantaina punaisilla paidoilla.

Miten ironista, että se oli juuri Pele, jolta teippaukset lähtivät ensimmäisenä...
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Paitakohusta viis veisaan.

Se oli sitten Sakari Salminen, joka Ässien kultaisesta -89 ikäluokasta ensin pelasi edustusjoukkueessa. Tuleva kaudella myös liigassa?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
mjarkko kirjoitti:
Se oli sitten Sakari Salminen, joka Ässien kultaisesta -89 ikäluokasta ensin pelasi edustusjoukkueessa. Tuleva kaudella myös liigassa?
Muuten hyvä, mutta Salminen on 1988 -ikäluokkaa. Kultaisesta ikäluokasta tosin debytoivat edarissa Antti Mäkilä ja Niko Palonen (joista sinunkin olisi pitänyt tietää Ulvilan poika Palonen). Ihmettelen vain miksi Jesse Jyrkkiö ei päässyt mukaan vaan mentiin seitsemällä pakilla. Vai oliko Jessekin jossain maajoukkuereissulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös