Äijänsuon Arenan kunnostus

  • 426 080
  • 1 782

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Ilmeisesti nyt kesänä halliin ei olla mitn remonttia tekemässä? Nyt kun nämä lukon hankkeet ovat olleet tapetilla, niin Rajalahan taisi joskus mainita että vuokrasopimus päättyy -26 ja totesi että kuinka mielekästä on enää remontoida vanhaa hallia loputtomiin. Veikkaan että uusi halli voi tulla Raumalle jo aikaisemminkin, kun miettii minkälaisissa projekteissa nykynen toimari ollut mukana...
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Ilmeisesti nyt kesänä halliin ei olla mitn remonttia tekemässä? Nyt kun nämä lukon hankkeet ovat olleet tapetilla, niin Rajalahan taisi joskus mainita että vuokrasopimus päättyy -26 ja totesi että kuinka mielekästä on enää remontoida vanhaa hallia loputtomiin. Veikkaan että uusi halli voi tulla Raumalle jo aikaisemminkin, kun miettii minkälaisissa projekteissa nykynen toimari ollut mukana...
Tätä olen kanssa itse pohtinut. Koska on aika uudelle hallille? Mitä mieltä olette veljet ja siskot? Ja minne uusi areena tulisi rakentaa jos sellainen rakennetaan?
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Tätä olen kanssa itse pohtinut. Koska on aika uudelle hallille? Mitä mieltä olette veljet ja siskot? Ja minne uusi areena tulisi rakentaa jos sellainen rakennetaan?
Äijänsuolle. Vaikka sinne harjoitushallin viereen parkkipaikalle. Vanha halli sitten maan tasalle ja parkkialuetta siihen tilalle.
Uusi halli saisi olla sellainen 5500-7000 henkeä vetävä Espoon Baronan tyylinen ratkaisu. Toki katsomoiden pitää kiertää koko jää. Eikös Baronassa ole toinen pääty ilman katsomoa vai muistanko väärin?
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Äijänsuolle. Vaikka sinne harjoitushallin viereen parkkipaikalle. Vanha halli sitten maan tasalle ja parkkialuetta siihen tilalle.
Uusi halli saisi olla sellainen 5500-7000 henkeä vetävä Espoon Baronan tyylinen ratkaisu. Toki katsomoiden pitää kiertää koko jää. Eikös Baronassa ole toinen pääty ilman katsomoa vai muistanko väärin?
Ainut syy rakentaa Raumalle noin iso halli, olisi mahdollisuus kansainvälisille peleille. Itse en usko että näitä pelejä Raumalla tultaisiin pelaamaan, oli halli kuinka uusi tai hieno tahansa, joten en näe oikeastaan mitään syytä rakentaa noin isoa hallia.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainut syy rakentaa Raumalle noin iso halli, olisi mahdollisuus kansainvälisille peleille. Itse en usko että näitä pelejä Raumalla tultaisiin pelaamaan, oli halli kuinka uusi tai hieno tahansa, joten en näe oikeastaan mitään syytä rakentaa noin isoa hallia.
Kyllä sen kapasiteetin pitää nykyisestä hieman kasvaa. 7000 on liikaa Raumalle, mutta sellainen n. 5500 olisi sopiva mun mielestä. Mallia voi ottaa vaikka Vaxjöstä (5750), tai Örebrosta (5500). Linkit noiden areenoiden wikipedia-sivuille alla.


E: Ja ainahan voi yrittää tehdä se mitä Vaasassa tehtiin, eli käytännössä vanhan paikalle kokonaan uusi tönö. Sitä en sitten osaa sanoa onko tuohon monttuun mahdollista vastaavaa tehdä. Todennäköisesti ei ja varmaan maksaisi melkein saman kuin uusi.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uudessa areenassa olisi hyvä jos kannattajille olisi kunnon oma lohkonsa. Ilman mitään kaiteita ja ihmeellisiä virityksiä. Suoraan vierasmaalin takana. Nykyinen on selkeä kompromissi ja uusi tj voisi kerätä kannattajien sydämet puolelleen huomioimalla heidät ja heidän omistautumisensa tältä osin.

Kapasiteetiltaan Raumalla ei tarvita yli 5500 katsojan areenaa. Hiukan on siis nostovaraa, muttei älyttömästi.

Mahdollisuus kiertää halli ympäri on pakollinen. En ole ikinä ymmärtänyt muunlaisia halleja.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Uuden areenan tulisi ehdottomasti palvella myös muita lajeja ja tapahtumia. Pelkkää jäähallia on aika turhaa rakentaa. Monitoimi areena, joka on muunneltavissa kustannustehokaasti. Näin voitaisiin saada eri lajien tapahtumia Raumalle ja muiden tapahtumien esim. konserttien, messujen yms. järjestäminen olisi helpompaa.

Lukon peleihin pitäisi olla omat variaatiot, jolla saataisiin tuotua esim. raumalaisten kiekkokulttuuria ja sinikeltaisuutta esille. mm. Valaistuksella, LED-seinillä, näytöillä olisi erittäin tärkeä rooli tässä. Homma toimisi tapahtumien hengen mukaisesti.

Kapasiteetiksi ehdottaisin 6000 sis. katsomot, aitiot, ravintolapalvelut. Konserttikäytössä yms. vielä permanto käyttöön.
 

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Eikös uudella kampuksella voi harrastaa muita lajeja? vaikka säbän harrastajat ei sitä mattoa vissiin saaneetkaan?
Ei Raumalla ole oikein muita lajeja kuin tuo jalkapallo. Raumalla riittää kyllä saleja missä voi vetää korista, säbää, futsalia yms.
Mutta konserttikäyttöön ehdottomasti. Mutta uusi halli tarvitaan lähivuosina se on varma, antaa viisaampien päättää hallin kohtalosta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun en paikkakuntalainen ole niin hallin sijainnilla ei minulle olisi merkitystä. Samalla vaivalla minä ajaisin jonnekin toisaallekin kun ajan Äijänsuollekin, ihan sama.

Kapasiteettina joku 5500 olisi varmasti ihan hyvä, 6000 maksimi jota isompaa ei tarvittaisi.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Olen aika tykännyt Espoon Barona-hallista, sopiva kokoinen ja hyvin toimiva. En tunne paljonko se vetää, voi olla Raumalle liian suuri. Sääli nyt, kun Espoo on ulkona liigasta, ei halli ole täydessä käytössä.

Noin 6000 voisi olla hyvä kapasiteetti uudelle hallille. Mutta onko jotain todellisia suunnitelmia jo olemassa vai lähinnä haavekuvia? Entäs rahoitus, onko jotain suunnitelmia?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@hjalmar lähinnä haaveilua nämä ovat, perustuen Rajalan parin vuoden takaisiin puheisiin vanhan ainaisesta remontoinnista ja viime viikkoisiin Vesa Heinon kommentteihin L-S:ssa, että RY:llä on jotain muutakin jää-hommia meneillään kuin nuo Lähdepellon ja Euran tekojäät.
 

OnVainRauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä mahtaa olla idea noissa keltaisiksi maalatuissa penkkien yläputkissa? Ehkä noin 1/3 penkeistä on "merkattu"
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aloin miettimään, että milloin se mahtoi olla, kun Kivikylän Areenalla eli aiemmin Äijänsuon jäähallissa vaihtoaitiot olivat nykyisen kuuluttamon ja jäähypenkkien kohdalla. Ja vastaavasti toimitsijat ja rangaistusaitiot sijaitsivat vastapäätä siellä pääkatsomon sivulla?

Minulla on hatara muistikuva, että ainakin kauteen 1991-92 asti olisi ollut se vanhan mallinen järjestys. Lieneekö muutos tapahtunut samoihin aikoihin, kun hallia laajennettiin ekan kerran ja avattiin se Penalty Pubin päätykatsomo?
 
Viimeksi muokattu:

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Aloin miettimään, että milloin se mahtoi olla, kun Kivikylän Areenalla, eli aiemmin Äijänsuon jääahallissa vaihtoaitiot olivat nykyisen kuuluttamon ja jäähypenkkien kohdalla. Ja vastaavasti toimitsijat ja rangaistusaitiot sijaitsivat vastapäätä siellä pääkatsomon sivulla?

Minulla on hatara muistikuva, että ainakin kauteen 1991-92 asti olisi ollut se vanhan mallinen järjestys. Lieneekö muutos tapahtunut samoihin aikoihin, kun hallia laajennettiin ekan kerran ja avattiin se Penalty Pubin päätykatsomo?
Muistan tuon ajan kun näin oli. Olisihan se minusta jotenkin loogisempaa että vaihtoaitio olisi pääkatsomoa vastapäätä, mutta nyky hallissa vaikea toteuttaa kun ei ole helppoa yhteyttä pukukoppeihin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aloin miettimään, että milloin se mahtoi olla, kun Kivikylän Areenalla eli aiemmin Äijänsuon jäähallissa vaihtoaitiot olivat nykyisen kuuluttamon ja jäähypenkkien kohdalla. Ja vastaavasti toimitsijat ja rangaistusaitiot sijaitsivat vastapäätä siellä pääkatsomon sivulla?

Minulla on hatara muistikuva, että ainakin kauteen 1991-92 asti olisi ollut se vanhan mallinen järjestys. Lieneekö muutos tapahtunut samoihin aikoihin, kun hallia laajennettiin ekan kerran ja avattiin se Penalty Pubin päätykatsomo?
Mielestäni nämä käännettiin nykyiseen malliin kesällä -88 eli hopeakauden jälkeen.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lieneekö muutos tapahtunut samoihin aikoihin, kun hallia laajennettiin ekan kerran ja avattiin se Penalty Pubin päätykatsomo?
Eikös se pallokentän puoleinen telinekatsomo vaihtunut juuri 92 remontin yhteydessä nykyiseen betonielementtikatsomoon ja tämän vuoksi aitiot vaihtoi puolta? Vai muistanko nyt väärin. Eikös Zambonikin tullut sieltä pallokentän puoleisesta sivusta kentälle aina remonttiin asti. Täytyy varmaan tsekata youtubesta joku vanha matsi noilta ajoilta ja tarkistaa. @Roku





1991 lokakuussa näyttäisi olevan vaihtoaitio vielä pallokentän puolella jos en nyt ihan väärin tulkitse.
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös se pallokentän puoleinen telinekatsomo vaihtunut juuri 92 remontin yhteydessä nykyiseen betonielementtikatsomoon ja tämän vuoksi aitiot vaihtoi puolta? Vai muistanko nyt väärin. Eikös Zambonikin tullut sieltä pallokentän puoleisesta sivusta kentälle aina remonttiin asti. Täytyy varmaan tsekata youtubesta joku vanha matsi noilta ajoilta ja tarkistaa. @Roku





1991 lokakuussa näyttäisi olevan vaihtoaitio vielä pallokentän puolella jos en nyt ihan väärin tulkitse.

Ja tässä on lokakuussa 1992 kuvattu maalikooste, niin siinä se muutos näkyy. Eli kyllä se taisi olla juuri tuon hallilaajennuksen ja katsomorempan seurausta, että vaihtopenkit ja kuuluttamo vaihtoivat paikkaa.


 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tulipa vierailtua ekan kerran tuolla Tampereen uudessa kiekkopyhätössä, silmät ymmyrkäisinä.

No, en mä sitä tietenkään vertaa Äijänsuon halliin, mutta yksi asia siinä tuli väkisinkin mieleen kun hallia siinä katseellaan mittaili:

Jos tuollaiseen paikkaan- Tampereen ytimeen- saa mahdutettua tuollaisen jättiläismäisen uudisrakennuksen, niin Rauman jäähallin pallokentän puoleisen laajennuksen edes jossain muodossa pitäisi siihen verrattuna olla piece of cake.

Isoissa kylissä on tietysti isosti rahaa, mutta pistää miettimään että olisiko niissä myös luovemmin ja avarammin katsovia arkkitehtejä ja suunnitelijoita kuin Raumalla. Sääli se olisi ollut jos Nokia-Arena olisi pykätty johonkin laitakaupungin korpeen vain siksi kun joku paikallinen negapetteri olisi tyrmännyt tuon toteutuneen sijainnin "ei siihen radan päälle mitään hallia voi rakentaa" kommentilla.
 

Lock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko kukaan käynyt esim. Aura Loungella lounaalla käydessään tarkistamassa että onko hallilla tullut vielä näkyviä muutoksia? Esim. Onko uusi kaukalo saapunut Raumalle, vanhahan taitaa olla jo kasattuna harjoitushalliin?
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt täytyy kyllä sanoa, että todella ison peukun paikka tästä videosta. Todella hyvin tehty kokonaisuus ja hyvin tuotiin esille, mitä kaikkea uudistuksia hallille saadaan sen tulevan ledikaukalon lisäksi. Oikein alkoi jo odottaa, että näkee hallin syksyllä uudessa kukoistuksessa
Samaa mieltä. Hyvä info pläjäys kaiken kaikkiaan. Itse en ole pitkämatkalaisena käynyt vuosiin hallilla mutta päivityksethän vaikuttivat oikein asialliselta ja tuli myöskin sellainen fiba, että ensi kaudella on paikalle päästävä.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt täytyy kyllä sanoa, että todella ison peukun paikka tästä videosta. Todella hyvin tehty kokonaisuus ja hyvin tuotiin esille, mitä kaikkea uudistuksia hallille saadaan sen tulevan ledikaukalon lisäksi. Oikein alkoi jo odottaa, että näkee hallin syksyllä uudessa kukoistuksessa
Ja en nyt tiedä vaatiko ihan mahlottomia ponnistuksia ja saatiin ihan hyvä video. Ite tykkäsin kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös