Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 902 214
  • 8 727

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Joo mutta nämä kansallisradikaalit piirit ovat terrorisoineet Suomea jo pitkään ja masinoineet useita hyökkäyksiä niin yksityishenkilöitä kuin takkuanarkisteja vastaan. Nyt se paska sitten osuu tuulettimeen, mitäs läksit.

Mutta eihän se noin toimi. Jotkut öyhöttäjät esim. ajattelevat, että koska Saudi-Arabiassa ja erinäisissä muissa muslimimaissa ei ole uskonnonvapautta niin ei meilläkään ole mitään pakkoa kunnioittaa muslimien uskonnonharjoitusta Suomessa. Mutta se oikeushan on universaalinen - siis liberaalille henkilölle: todellakin sallisin esim. rauhanomaisen mielenosoituksen pedofilian laillistamisen puolesta. Meillä, vapaana valtiona, vallitsee universaali oikeus rauhanomaisiin mielenosoituksiin.
 

cornix

Jäsen
Mutta se oikeushan on universaalinen - siis liberaalille henkilölle: todellakin sallisin esim. rauhanomaisen mielenosoituksen pedofilian laillistamisen puolesta. Meillä, vapaana valtiona, vallitsee universaali oikeus rauhanomaisiin mielenosoituksiin.

Joo mutta anarkot tuskin sallivat koska samat tarranatsit ovat kohdistaneet lukuisia hyökkäyksiä niin anarkoja, vasemmistolaisia, ja vaikka seksuaalivähemmistöjä vastaan. Oli kyseessä sitten rauhanomainen mielenosoitus kuten pride, hyökkäys sananvapautta vastaan kirjanjulkistamistilaisuudessa tai täysin randomit hyökkäykset eri puolueiden kokouksiin. Yksityshenkilöihin kohdistuneet iskut sitten vielä erikseen.

Tarranatsit ovat kaivaneet verta nenästään jo pitkään, nyt saavat sitten vastaansa Suomen mittakaavassa suurimman possen antifan väkeä kiitoksena kaikesta tästä hyvästä duunista aikaisemmin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tarranatsit ovat kaivaneet verta nenästään jo pitkään, nyt saavat sitten vastaansa Suomen mittakaavassa suurimman possen antifan väkeä kiitoksena kaikesta tästä hyvästä duunista aikaisemmin.

No, täytyy sanoa, että tässä suhteessa olen eri mieltä: meillä tulee olla rauhanomaisen poliittisen toiminnan vapaus. Sitten jos esiintyy laittomia toimintamuotoja niin ensimmäinen velvollisuus niiden lopettamiseen on viranomaisilla, ei kansalaisilla. Voi olla että on tälläinen alakulttuuri, jossa jotenkin kybällä ja muhkeitten erektioiden keralla otatetaan keskenään yhteen, mutta se ei oikeuta rauhanomaisten mieltenilmausten tukahduttamiseen. Suurin piirtein mikään ei oikeuta siihen.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo mutta nämä kansallisradikaalit piirit ovat terrorisoineet Suomea jo pitkään ja masinoineet useita hyökkäyksiä niin yksityishenkilöitä kuin takkuanarkisteja vastaan. Nyt se paska sitten osuu tuulettimeen, mitäs läksit.

Eli tarkoitatko että heitä vastustava väkivalta on oikeutetumpaa, hyväksyttävämpää ja ehkä parempaa?

Jos kerran noin kova tarve on päästä kurmoottamaan vastapuolta, niin miksi sitten ei esittäisi haastetta astua kehään asian selvittämiseksi? Sama kysymys koskee molempia osapuolia. Siellä olisi molemmille osapuolille tasavertaiset mahdollisuudet, eikä mukana ole sellaisia jotka eivät halua joutua väkivallan kohteeksi.

Niin kauan kuin väkivallan monopoli on ainoastaan laillisella esivallalla on maassamme asiat hyvin. Jos joku tuota oikeutta itselleen millä tahansa syyllä ottaa, kärsiköön siitä lakien mukaisen rangaistuksen. Jos nämä takkulaiset hyökkäävät poliisin kimppuun Itsenäisyyspäivänä onko myös se heidän (takkulaisten) oma vikansa mikäli poliisi käyttää voimakeinoja heitä vastaan, vai löytyykö syy tällöin jostain muualta?

Mitenköhän kulkueen kimppuun hyökkäämine tulee käytännössä toteutumaan?

Nyt kun kaikille ovat aikomukset tiedossa - myös poliisille, joka jo kehoitti miettimään muita toimintamalleja - niin epäilemättä soihtukulkuetta ja sen marssia on suojaamassa aika paljon poliiseja, enemmän kuin viime vuonna videolla nähdyt pari partiota.

Ovatko anarkistit valmiita hyökkäämään poliisin kimppuun ja jos ovat, niin miten? Ettei vaan kävisi niin, että seuraavana aamuna suviauviset kertovat olevansa poliisiväkivallan uhreja tässä poliisivaltiossa...

Eli et itse lähtisi mukaan väkivallan käyttelyyn, mutta siunaat kyllä toiminnan muuten?

Mitään yhteenottoa ei tule näiden osapuolten kesken tapahtumaan vaan siinä käy juuri näin kuten mainitsit. En ihmettelisi yhtään vaikka jopa eduskunnassa joku kansanedustaja kauhistelisi poliisin voimankäyttöä seuraavalla viikolla. Ei ole herkkua olla poliisi tällä hetkellä Suomessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tarranatsit ovat kaivaneet verta nenästään jo pitkään, nyt saavat sitten vastaansa Suomen mittakaavassa suurimman possen antifan väkeä kiitoksena kaikesta tästä hyvästä duunista aikaisemmin.

Näistä jutuista nyt vähän liikaakin tihkuu läpi tietynlainen innostus ja kiima tulevaa yhteenottoa ajatellen. Olen hieman pettynyt, mielestäni olet esiintynyt ennen maltillisemmin, vaikka toki varsin ideologisesti.

... Mutta se oikeushan on universaalinen - siis liberaalille henkilölle: todellakin sallisin esim. rauhanomaisen mielenosoituksen pedofilian laillistamisen puolesta. Meillä, vapaana valtiona, vallitsee universaali oikeus rauhanomaisiin mielenosoituksiin.

Mutta äärivasemmisto tai anarkistit eivät kannata liberaaleja arvoja, heillä on hyvin erityislaatuinen ideologiansa, joka käytännön toteutukseltaan on lähellä fasismia.

Monissa sellaisissa maissa, joissa ongelmat ovat mittavampia näiden ääriliikkeiden suhteen, niin eihän "fasisteja" ja "antifasisteja" oikeastaan edes erotella toisistaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mutta äärivasemmisto tai anarkistit eivät kannata liberaaleja arvoja, heillä on hyvin erityislaatuinen ideologiansa, joka käytännön toteutukseltaan on lähellä fasismia.

Monissa sellaisissa maissa, joissa ongelmat ovat mittavampia näiden ääriliikkeiden suhteen, niin eihän "fasisteja" ja "antifasisteja" oikeastaan edes erotella toisistaan.

Niinpä, esim. Stalinin suhteen voitiin täysin oikeutetusti puhua "punaisesta fasismista" - menettelytavat olivat käytännössä lähes identtiset: ensiksi tukahdutettiin vapaus. Minusta on hieman huolestuttavaa, että ihan Euroopan laajuisesti nämä ääripäät tuntuvat vähitellen voimistuvan ja maltillisen keskitien kannatus puolestaan on hitaasti heikentymässä. Nämä ovat kiinnostavia aikoja, odottamattomiakin kehityskulkuja tapahtuu...
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
No, täytyy sanoa, että tässä suhteessa olen eri mieltä: meillä tulee olla rauhanomaisen poliittisen toiminnan vapaus. Sitten jos esiintyy laittomia toimintamuotoja niin ensimmäinen velvollisuus niiden lopettamiseen on viranomaisilla, ei kansalaisilla. Voi olla että on tälläinen alakulttuuri, jossa jotenkin kybällä ja muhkeitten erektioiden keralla otatetaan keskenään yhteen, mutta se ei oikeuta rauhanomaisten mieltenilmausten tukahduttamiseen. Suurin piirtein mikään ei oikeuta siihen.

Tästä mä olen täysin samaa mieltä. En vaan ymmärrä minkä tässä on niin kamala poraaminen käynnissä kun mitään ei ole tapahtunut. Tietyllä tapaa on aina olemassa uhka että joku käyttää väkivaltaa "väärien" mielipiteiden tai vaikka seksuaalisen suuntautumisen vuoksi. Täytyykö tässä nyt itsenäisyyspäivään asti toistella ja möyriä siinä että edellä mainittu on mahdollista. Mitään isompaa hässäkkää ei tule tapahtumaan uskallan sanoa. Luulisi että muuten tätä juonittaisiin jossain maan alla. Vähän kuten SVL ei huudellut Pride iskuista etukäteen.
 

cornix

Jäsen
Näistä jutuista nyt vähän liikaakin tihkuu läpi tietynlainen innostus ja kiima tulevaa yhteenottoa ajatellen. Olen hieman pettynyt, mielestäni olet esiintynyt ennen maltillisemmin, vaikka toki varsin ideologisesti.

Ei vaan täällä haettiin syitä ja perusteluita tälle vastamielenosoitukselle ja mä mun mielestä aika seikkaperäisesti ne toin esille. Kysymykseen vastaus siis...
Mitään innostusta mulla ei asiaa kohtaan ole enkä ole tuollaiseen tilaisuuteen osallistumassa, mutta ei mua kyllä sinänsä niin hirveästi haittaa jos uusnatseja sattuu leukaan. On meinaan sellainen ihmisryhmä kyseessä että sympatiaa ei löydy. Anarkoporukoillekaan sitä ei soppakaupalla ole, mutta pienempi paha tuo porukka kuitenkin on.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tästä mä olen täysin samaa mieltä. En vaan ymmärrä minkä tässä on niin kamala poraaminen käynnissä kun mitään ei ole tapahtunut...

Ei minun mielestäni ainakaan tässä nyt mitään kovin porattu tai uhriuduttu ole.

Mielestäni kyseessä on todella kiinnostava aihe, sillä tässä on aistittavissa tiettyä toimintatapojen kärjistymistä. Aiemmin on puhuttu äärivasemmistolaisessa propagandassa siitä, että väkivalta ja laittomuudet kohdistuvat instituutioita ja rakenteita vastaan. Nyt siitä ei ole kyse, vaan kyse on estää kulkueen matkanteko. Millä tavalla, voimme vain arvailla lopputulemaa, mutta ennakkoon takku-netissä väkivaltaa on jo legitimoitu useamman kommentin ja "artikkelin" verran. Viime vuodelta tiedämme, että kulkueen marssi sujui rauhallisesti ja varmaan jopa niin päin, että järjestäjät olivat pettyneitä surkeaan medianäkyvyyteen (koska anarkistit Kauppatorin rannassa...)

Voi muuten hyvinkin olla, että mitään suurempaa ei tapahdu, jos ja kun poliisi valmistautuu kunnolla torjumaan yhteenoton.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Voi muuten hyvinkin olla, että mitään suurempaa ei tapahdu, jos ja kun poliisi valmistautuu kunnolla torjumaan yhteenoton.

Itse uskon että eräs motiivi tällaisen pelon lietsonnassa on se että kulkueeseen osallistui tavallisten ihmisten sijaan enimmäkseen äärilaidan ihmisiä. Tällä tavalla saadaan osallistujien määrä pienemmäksi ja idiootilta näyttämisen äärioikeistolaiset osaavat aivan itse. Onko SVL muuten tämä vuonna järjestelyissä mukana?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse uskon että eräs motiivi tällaisen pelon lietsonnassa on se että kulkueeseen osallistui tavallisten ihmisten sijaan enimmäkseen äärilaidan ihmisiä. Tällä tavalla saadaan osallistujien määrä pienemmäksi ja idiootilta näyttämisen äärioikeistolaiset osaavat aivan itse...

Jotain paikkojen hajoittamista tms. Helsingissä tosin nähdään varmasti, vaikka yhteenotto ei toteutuisikaan. Tämä johtunee siitä, että etenkin anarkistien 6.12-riennot ovat viime vuosina keränneet sellaistakin porukkaa paikalle, jotka eivät ole osoittamassa mieltään kenenkään tai minkään puolesta, vaan rähinä on houkutellut paikalle.

Näin ollen materiaalivahingoilta ei vältyttäne tänäkään vuonna.
 

cornix

Jäsen
Onko SVL muuten tämä vuonna järjestelyissä mukana?

On.

@MustatKortit maailma on muuttunut lyhyessä ajassa. Aikaisemmin anarkistien rettelöinti kohdistui sitä linnan juhlien eliittiä vastaan, oikeastaan jossain määrin pilottitakit ja kommandopipot olivat tässä asiassa samassa leirissä. Tilanne on kuitenkin polarisoitunut niin pahasti lyhyessä ajassa että samasta asiasta ei ole enää kyse mistä vaikka Li Andersson aikaisemmin puhui (vasemmiston erilainen väkivalta, kohdistuu valtion rakenteisiin)
Sama juttu toistuu ympäri eurooppaa, joten mikään kotimainen ilmiö ei ole kyseessä.

Tämä takkujen mielenosoitus on siis jatkumoa näille luokkaretkille, mutta nyt fokus on eri vihollista vastaan. Tähän on tultu.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jos SVL kuten @cornix viittasi on mukana tämän soihtukulkueen järjestelyissä niin voi itse kukin vetää johtopäätökset siitä onko tässä kyse kunnioituksesta isänmaata kohtaan vai jostain muusta mitä on kiva tehdä sen varjolla. SVL on natsijärjestö ja tavoittelevat pohjoismaista natsivaltiota. Jos siellä joku marssii jonkun muun syyn kuin SVL:n tavoitteiden puolesta niin kannattaisi varmasti vaihtaa marssia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos SVL kuten @cornix viittasi on mukana tämän soihtukulkueen järjestelyissä niin voi itse kukin vetää johtopäätökset siitä onko tässä kyse kunnioituksesta isänmaata kohtaan vai jostain muusta mitä on kiva tehdä sen varjolla. SVL on natsijärjestö ja tavoittelevat pohjoismaista natsivaltiota. Jos siellä joku marssii jonkun muun syyn kuin SVL:n tavoitteiden puolesta niin kannattaisi varmasti vaihtaa marssia.

Minua on pitkään mietityttänyt se, että kuka sankarivainaja haluaisi tätä sakkia käymään haudalleen. Taannoin ihmettelin myös vierailuja Eugen Schaumanin haudalle. Schauman oli monikulttuurisen perheen ruotsinkielinen vesa, joka oli syntynyt Harkovassa, Venäjän keisarikunnassa. Schauman ei myöskään tuntenut palavaa vihaa muita kulttuureja, etnisyyksiä tms. kohtaan, vaan protestoi ensin suusanallisesti ja lopuksi aseellisesti Venäjän Suomeen kohdistamia sortotoimia, jotka koki laittomiksi.

Schaumanin mielentilasta on muistaakseni esitetty monenlaisia arvioita, että miksi murhan teki, mutta huomioitavaa on, että murhan tehdessäänkin Schauman tiesi kyllä rikkovansa lakia ja teki siksi itsemurhan (rankaisi itse itseään, jota selitti jälkeenjääneissä kirjeissään). Kaiken kaikkiaan minun on vaikeaa nähdä Schaumania hyvänä esikuvana fasistiselle toiminnalle, muuta kuin siltä osin, että tosiaan suoritti poliittisen salamurhan. Ymmärtääkseni myös Schaumanin suvun puhemies on ilmaissut mielipiteenään, että SVL saisi jättää tapahtumansa haudalla pitämättä.

Kaikki tämä ei toki oikeuta äärivasemmistoa hyökkäämään soihtukulkueen kimppuun. Mielestäni on jopa hyvä asia, mikäli äärioikeiston mielenilmaukset olisivat juuri tämänkaltaisia, kuin viime vuoden soihtukulkuen, eli rauhanomaisia marsseja.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kaikki tämä ei toki oikeuta äärivasemmistoa hyökkäämään soihtukulkueen kimppuun. Mielestäni on jopa hyvä asia, mikäli äärioikeiston mielenilmaukset olisivat juuri tämänkaltaisia, kuin viime vuoden soihtukulkuen, eli rauhanomaisia marsseja.

Niin tosin heidän edellinen rauhanomainen mielenilmaus johti 30 pidätykseen sekä kolmeen pahoinpitelyyn. Toki hyvä että jotkut mielenilmaukset on sujuneet myös rauhallisissa merkeissä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@MustatKortit ainakin Schaumanin sukulaiset ottivat uusnatsien hautapotretit ja kaikki SVL-kytkökset törkeänä loukkauksena Schaumanin perintöä kohtaan.

Muistan tämän hyvin, luin tuon uutisen. Olin tuolloin vain muutamaa päivää aiemmin kirjoittanut tälle palstalle, että eikö Schaumanin suvun kannattaisi tulla asian kanssa julkisuuteen ja esittää paheksuntansa ja näin sitten myös kävi. Tuskin kuitenkaan minun viestini myötävaikutuksella, hymiö.

Eugen Schauman ja muut tuon ajan radikaalit varmaan pudistelisivat päitään niin tämän hetken äärioikeiston kuin äärivasemmistonkin kohdalla.
 

Jeffrey

Jäsen
Joo mutta anarkot tuskin sallivat koska samat tarranatsit ovat kohdistaneet lukuisia hyökkäyksiä niin anarkoja, vasemmistolaisia, ja vaikka seksuaalivähemmistöjä vastaan. Oli kyseessä sitten rauhanomainen mielenosoitus kuten pride, hyökkäys sananvapautta vastaan kirjanjulkistamistilaisuudessa tai täysin randomit hyökkäykset eri puolueiden kokouksiin. Yksityshenkilöihin kohdistuneet iskut sitten vielä erikseen.

Tarranatsit ovat kaivaneet verta nenästään jo pitkään, nyt saavat sitten vastaansa Suomen mittakaavassa suurimman possen antifan väkeä kiitoksena kaikesta tästä hyvästä duunista aikaisemmin.

Voiko tätä sinun logiikkaasi soveltaa vapaasti myös esimerkiksi maahanmuuttajia vastaan? Eli kun osa heistä on sortunut erilaisiin summittaisiin väkivallantekoihin ympäri maata ja ympäri maanosaa, niin on siis sinun mielestäsi täysin soveliasta kohdistaa summittainen väkivallanisku heitä kaikkia kohtaan. Mitäs läksit.

Siitähän tästä nyt on kyse. Muutaman yksittäisen henkilön (jotka todnäk eivät edes ole marssilla) tekojen takia anarkit uhkaavat nyt kymmenien, satojen tai jopa tuhansien suomalaisten henkeä ja terveyttä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Niin tosin heidän edellinen rauhanomainen mielenilmaus johti 30 pidätykseen sekä kolmeen pahoinpitelyyn. Toki hyvä että jotkut mielenilmaukset on sujuneet myös rauhallisissa merkeissä.

Puhut nyt ilmeisesti Jyväskylän tapahtumista? Muistaakseni tuolloin oli sama juttu, kuin mitä nyt on 612-kulkueen kohdalla, eli jo ennakkoon oli tietoa siitä, että mahdollisia yhteenottoja saattaa olla luvassa, uhoa oli puolin ja toisin.

Tämä viime vuoden soihtukulkuen sen sijaan meni läpi rauhassa ja oikeastaan myös pimennossa, tuostahan on kuvatallenne katsottavissa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Voiko tätä sinun logiikkaasi soveltaa vapaasti myös esimerkiksi maahanmuuttajia vastaan? Eli kun osa heistä on sortunut erilaisiin summittaisiin väkivallantekoihin ympäri maata ja ympäri maanosaa, niin on siis sinun mielestäsi täysin soveliasta kohdistaa summittainen väkivallanisku heitä kaikkia kohtaan. Mitäs läksit.

Siitähän tästä nyt on kyse. Muutaman yksittäisen henkilön (jotka todnäk eivät edes ole marssilla) tekojen takia anarkia uhkaavat nyt kymmenien, satojen tai jopa tuhansien suomalaisten henkeä ja terveyttä.

Jos minä olisin näiden äärioikeistolaisten "pr-vastaava", niin järjestelisin sillä tavoin, että tapahtuma sujuisi jopa ylirauhallisissa ja maailmaa syleilevissä tunnelmissa.

6. joulukuuta on kummallekin osapuolelle tiedossa iso mahdollisuus ottaa iso ja positiivinen pr-voitto, saa nähdä ottaako kumpikaan tästä mahiksesta koppia.
 

cornix

Jäsen
Puhut nyt ilmeisesti Jyväskylän tapahtumista? Muistaakseni tuolloin oli sama juttu, kuin mitä nyt on 612-kulkueen kohdalla, eli jo ennakkoon oli tietoa siitä, että mahdollisia yhteenottoja saattaa olla luvassa, uhoa oli puolin ja toisin.
Häh? Jyväskylässä hyökättiin mielenosoituksesta sivullisten kimppuun. Mä itse asiassa tiedän että tämä oli se viimeinen case joka katkaisi kamelin selän, liian monta vastaavaa tapausta SVL on jo ehtinyt toteuttamaan.
 

cornix

Jäsen
Voiko tätä sinun logiikkaasi soveltaa vapaasti myös esimerkiksi maahanmuuttajia vastaan? Eli kun osa heistä on sortunut erilaisiin summittaisiin väkivallantekoihin ympäri maata ja ympäri maanosaa, niin on siis sinun mielestäsi täysin soveliasta kohdistaa summittainen väkivallanisku heitä kaikkia kohtaan. Mitäs läksit.

Ei voi. Tota mun logiikkaa voi sovelta niin että summittaiseen väkivallantekoon syyllistynyt maahanmuuttaja saa myöhemmin turpaan koska on aikaisemmin häröillyt. Maahanmuuttajat eivät ole mikään järjestäytynyt rikollisjärjestö.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Muistaakseni tuolloin oli sama juttu, kuin mitä nyt on 612-kulkueen kohdalla, eli jo ennakkoon oli tietoa siitä, että mahdollisia yhteenottoja saattaa olla luvassa, uhoa oli puolin ja toisin.

Muistaakseni ei ollut. Voit toki virkistää muistiani. Tässä tapauksessa kolmen sivullisen kimppuun hyökättiin kadun varrella koska he tunnistivat yhden heistä jo aiemmin puukottamakseen henkilöksi. Tällä tavalla moni toki yritti oikeuttaa päälle karkausta.
 

cornix

Jäsen
Jos minä olisin näiden äärioikeistolaisten "pr-vastaava", niin järjestelisin sillä tavoin, että tapahtuma sujuisi jopa ylirauhallisissa ja maailmaa syleilevissä tunnelmissa.

6. joulukuuta on kummallekin osapuolelle tiedossa iso mahdollisuus ottaa iso ja positiivinen pr-voitto, saa nähdä ottaako kumpikaan tästä mahiksesta koppia.
Joo mutta sä et oiken ole kartalla näistä ryhmittymistä. Antifalle isoin pr-voitto on potkia soihtukulkue helvettiin sieltä kaduilta, ei ne mitään säälipisteitä ole hakemassa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Häh? Jyväskylässä hyökättiin mielenosoituksesta sivullisten kimppuun. Mä itse asiassa tiedän että tämä oli se viimeinen case joka katkaisi kamelin selän, liian monta vastaavaa tapausta SVL on jo ehtinyt toteuttamaan.

En enää muista kaikkia yksityiskohtia, mutta eikös ainakin yksi pahoinpidellyistä ollut jo ennestään ihan "vanha tuttu" näistä keskinäisistä hippasista, eli Jyväskylän puukotuksen uhri?

Mä käyttäisin aika varoen tätä "viaton sivullinen"-termiä, kun puhutaan näiden ryhmittymien keskinäisistä...

Ja kyllä, lisätään mielensäpahoittamisen vuoksi etukäteen disclaimer, että tuomitsen SVL:n jamppojen hyökkäyksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös