Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 879 552
  • 8 574
Toki se että yksi hyökkäyksistä tapahtui nimenomaan Tampereen yliopistolla, herättää tiettyjä ennakkoluuloihin perustuvia käsityksiä.

Otoskoko on pieni, mutta kun sitä vertaa aiempiin vuosikymmeniin, niin trendi on todella huolestuttava. Nämä(kin) kaikki tapaukset ovat sattuneet nimenomaan somen aikakaudella. Some tulee maailmalle todella kalliiksi.

Tuo Stubbiin liittyvä juttu tapahtui Tampereen Koskikeskuksen kahviossa, kun 26-vuotias mies heitti mukillisen juomaa Stubbin päälle.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tuo Stubbiin liittyvä juttu tapahtui Tampereen Koskikeskuksen kahviossa, kun 26-vuotias mies heitti mukillisen juomaa Stubbin päälle.

Aivan. Taisi olla niin, että Stubbilla oli joku tilaisuus siellä yliopistolla, minkä yhteydessä sitten oli ylipäätään Tampereella.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kun näistä nyt tykätään spekuloida, niin avaan omaa näkemystäni uutisten videon perusteella tässä Sipilä-casessa.

Sipilä on lähtenyt eduskuntatalolta hieman tuohtuneena oman puoleensa toiminnasta hallitustyöskentelyssä. Puolueen kannatus ei ole sitä mihin on pyritty ja muutenkin puolue on joutunut lähes naurunalaiseksi ympärillä vellovan sekoilun takia.

Samaan aikaan toisesta suunnasta tulee yksinhuoltajaisä jolla on kiire hakea lapselleen ruokaa kaupasta. Huoli lapsesta on luonnollisesti suuri kun työttömyys painaa päälle, vaikka hän onkin aktiivisesti hakenut avoimia työpaikkoja. Kiireessä hän ei huomaa kävelijöille vaihtunutta punaista liikennevaloa.

Tuohtuneesta tilasta johtuen Sipilä kutsuu punaista valoa päin kävelevää miestä ala-arvoisin termein, jonka seurauksena yksinhuoltajaisä menettää malttinsa. Mies lähtee seuraamaan Sipilää ja pyytää Sipilää pyytämään anteeksi kielenkäyttöään.

Sipilä toistaa miehelle ala-arvoiset sanat ja jatkaa kulkuaan. Mies ottaa Sipilän takista otteen ja Sipilä riuhtaisee itsensä irti jatkaen kulkuaan. Mies lähtee jatkamaan matkaansa kohti ruokaostoksia.

Tämä siis videon perusteella.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tätä se äärikeskustalaisuus teettää.
 
Vaikka sinänsä harmitonta joku limun kaataminen päälle, niin en ainakaan itse haluaisi että päälleni heitetään mitään vierasta nestettä. Tulee aina mieleen ne happoiskut, joissa uhrin naamalle kipataan jotain syövyttävää, jonka seurauksena lähtee näkö ja menee naama uusiksi.

Aika rauhassa vielä toistaiseksi suomalaiset kärkipoliitikot saavat liikkua ihan tavallisten ihmisten keskellä, ilman mitään henkivartijoiden laumaa. Miten kauan, niin siitä ei ole mitään takeita.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mihin tämä maa menee jos tärkeimmän aamulehden etusivulla saatetaan myydä sisätilalämmittimiä. Kutsukaa poliisi ja palokunta.

Vaikka itse boikotoinkin Kärkkäistä, niin naurattavaa itkua.
 
Viimeksi muokattu:

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse ostanut Kärkkäisiltä loistavan valikoiman ja edullisuuden vuoksi, vaikea löytää Suomen mittapuulla samanlaista. Jos Hesaria ei haittaa, niin siellä saa mainostaa ketä haluaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Väitetty natsi valloitti Hesarin etusivun, ja siitäkös nyt valtava parku pääsi. Tätä kai se äärioikeiston uhka tarkoittaa.
No jos on julkaissut muutamaa lehteä jossa ollaan juutalaisten uunnittamisen puolella, kaupoista löytyy David Duken antisemitistista kirjallisuutta ja kovasti tykätään Suomen Vastarintaiikkeestä niin kai sitä voi natsiksi sanoa.

Hesarilla on oikeus ottaa rahaa vastaan keneltä haluavat, mutta itse en tuolta lafkalta rahaa ottaisi.
 
No jos on julkaissut muutamaa lehteä jossa ollaan juutalaisten uunnittamisen puolella, kaupoista löytyy David Duken antisemitistista kirjallisuutta ja kovasti tykätään Suomen Vastarintaiikkeestä niin kai sitä voi natsiksi sanoa.

Hesarilla on oikeus ottaa rahaa vastaan keneltä haluavat, mutta itse en tuolta lafkalta rahaa ottaisi.

Tosiaan Kärkkäisen toimet tekevät tuon hyväksymisestä jo valinnan, mistä tietää seuraavan keskustelua. Ja se on pitänyt tietää siellä. He itse valinnan tekevät, mutta se voi olla lopulta heille monella tapaa vahingollinen ja en ihmettelisi, vaikka tätä pahoiteltaisiin pian ja linjaus olisi jatkossa, ettei kelpaa.
 
No hienoa jos ei harmita mikään. Ei pysty avaamaan kun luulin vääriä. Mun moka.
Mua harmittaa kun pöljät suomalaiset äänestää persuja ja muuta vihervasemmistoa. Orpon vuoksi en voi Kokoomusta äänestää, joten äänestän Liberaaleja.

Terveisin konservatiivi setämies
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jouluksi tilasin yhden paketin Kärkkäiseltä, koska oli oikeasti paljon halvempi ja saatavuus hyvä.

Köyhällä ei aina ole varaa valita...harmi että sikäli oikein hyvän kaupan taustalla on urpoja.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mua harmittaa kun pöljät suomalaiset äänestää persuja ja muuta vihervasemmistoa. Orpon vuoksi en voi Kokoomusta äänestää, joten äänestän Liberaaleja.

Mulle aivan sama, mitä äänestät. Jokaisen henkilökohtainen juttu on tuo. Liberaalit tosin hyvä vaihtoehto.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Eilen huomasin, että Pelicansilla Kärkkäisen mainos pelipaidoissa ja näköjään yhteistyökumppani.

Ilmeisesti ei joukkueen arvojen vastaista mm. holokaustin kieltäminen.
No onhan pelsulla ollut virallisena yhteistyökumppanina myös zinzinokoijjareiden käärmeöljyjaosto. Lahes ei raha haise.

Ääriliikkeisiin kansainvälisesti liittyen, Putin on verrannut Davosin talousfoorumissa Euroopan tilannetta sadan vuoden takaiseen kun "ääriliikkeitä nousee vasemmalta ja oikealta". Varmasti nousee ja vertaajan aktiivisten toimien sekä rahoituksen seurauksena toki myös reilu osa.

Toki harvinaisen tosipohjaista on vaihteeksi ulostulo:
"
”Populismi nousee, radikalismi nousee oikealta ja vasemmalta”, Putin vertasi ja muistutti, että 1920-luvun kehitys johti loppujen lopuksi toiseen maailmansotaan.
"
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Toki harvinaisen tosipohjaista on vaihteeksi ulostulo:
"
”Populismi nousee, radikalismi nousee oikealta ja vasemmalta”, Putin vertasi ja muistutti, että 1920-luvun kehitys johti loppujen lopuksi toiseen maailmansotaan.
"
Totta. Toisaalta toimittajan kommentti seuraavassa kappaleessa otti itsellä korvaan:

Putin kuulosti puheessaan ajoittain tuliselta vasemmistopoliitikolta hyökätessään globalisaation aiheuttaman eriarvoisuuden kimppuun sanoen, että kehitys ajaa ahdinkoon myös kehittyneiden maiden keskiluokan.
Kyllähän oikeistokin kovasti nykyään on globalisteja vastaan. Tai (((globalisteja))).
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ei niinkään oikeisto (jos ajatellaan talouspuolta), vaan pääasiassa haittaisänmaalliset, joiden talouspoliittiset "linjaukset" yhdistelevät useimmiten sosialismia, protektionismia ja nationalismia.
Njoo, mutta jos ajatellaan otsikon mukaisesti äärioikeistoa. En jaksa alkaa vääntämään minne nuo sijoittuisi nelikentällä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eilen huomasin, että Pelicansilla Kärkkäisen mainos pelipaidoissa ja näköjään yhteistyökumppani.

Ilmeisesti ei joukkueen arvojen vastaista mm. holokaustin kieltäminen.
Kärkkäinen on osakeyhtiö ja osakeyhtiö on oma oikeustoimihenkilönsä. Ei osakeyhtiö ole mitään holokaustia kieltänyt tai sen puoleen tunnustanutkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös