Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 878 186
  • 8 574

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kommunismi ei olekaan kuollut:

SKP sai kannattajakortit kerättyä – palaa puoluerekisteriin - Politiikka - Ilta-Sanomat

Suomessa on siis todistetusti ainakin 5 000 kommunistia.

Marxilaista joulua ja luokkatietoista uutta vuotta 2021 vaan sinnekin.

Minä tunnen yhden kommunistin. Espoolainen sairaanhoitaja, joka kylläkin hieman ristiriitaisesti elää hyvin kokoomuslaista elämää. Mutta aate palaa edelleen.

Tunnen myös yhden entisen kommunistin, joka on nykyisin persu. Joku voisi tätä vaihtoa ihmitellä, minä en koska persut on tällä hetkellä parempi foorumi syyttää kaikkia muita paitsi näitä mystisiä kansan syviä rivejä.
 

Jenn4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös nämä ole enemmistöläisiä revisionisteja? KTP sen olla pitäisi, niin olisi aatteellinen puhtaus kunnossa.
Joku ilkeämpi voisi sanoa, että ihan samaa paskaa ne ovat. Mutta en toki minä.

Kummankin äärilaidan hienouksiin kuuluvat toisiaan vastaan tappelevat ja keskenäänkin nahistelevat mikropuolueet, jotka joutuvat hakemaan aina uutta vauhtia puoluerekisterin ulkopuolelta. Mutta aina siellä ne muutamat urheat soihdunkantajat saavat kortit kerättyä.

PS: KTP on Kotkan Työväen Palloilijat.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kommunismi ei olekaan kuollut:

Marxilaista joulua ja luokkatietoista uutta vuotta 2021 vaan sinnekin.
Kommunismi olisi ihan hyvä aate ja järjestelmä, mutta homo sapiens on valitettavasti osoittautunut liian ahneeksi ja itsekkääksi saadakseen sen toimimaan. DDR:n saksalaiset olivat lähimpänä, mutta valuvikoja ja oheishaittoja oli sielläkin liikaa.

Valkealasta (nyk. Kouvolaa) kotoisin ollut Bertta-täti oli oikeassa päivittäisessä hokemassaan:
"Tielät sie finnjewel, mikä se sellain kommunisti on? Se sanoo et kaik mikä on sin niin se on myös min.
- Mut se, mikä on min, niin se on min."
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kommunismi ei olekaan kuollut:

SKP sai kannattajakortit kerättyä – palaa puoluerekisteriin - Politiikka - Ilta-Sanomat

Suomessa on siis todistetusti ainakin 5 000 kommunistia.

Marxilaista joulua ja luokkatietoista uutta vuotta 2021 vaan sinnekin.

Nojoo, itse olen periaateessa valmis kirjoittamaan minkä tahansa kannattajakortin. Ihan demokratian kannalta. Oli se sitten kommunistien kortti, natsipuolueen kortti tai vaikka Sanna Marinin kannatuskortti. Lopullinen kannatus Suomessa mitataan kuitenkin vaaleissa ja siinä kohtaa itse mietin ketä äänestän. Itse kannatuskortin allekirjoittamisella en ilmoita kuitenkaan äänestäväni tätä tahoa vaaleissa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nojoo, itse olen periaateessa valmis kirjoittamaan minkä tahansa kannattajakortin. Ihan demokratian kannalta. Oli se sitten kommunistien kortti, natsipuolueen kortti tai vaikka Sanna Marinin kannatuskortti. Lopullinen kannatus Suomessa mitataan kuitenkin vaaleissa ja siinä kohtaa itse mietin ketä äänestän. Itse kannatuskortin allekirjoittamisella en ilmoita kuitenkaan äänestäväni tätä tahoa vaaleissa.
Olen minäkin allekirjoittanut Paavo Väyrysen kannattajakortin, kun halusin Väykän presidentinvaaleihin.

Mutta en ehkä pystyisi allekirjoittamaan jonkun pienen äärilaidan puolueen kannattajakorttia, vaikka noista mikropuolueista muuten hupia onkin.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Olen minäkin allekirjoittanut Paavo Väyrysen kannattajakortin, kun halusin Väykän presidentinvaaleihin.

Mutta en ehkä pystyisi allekirjoittamaan jonkun pienen äärilaidan puolueen kannattajakorttia, vaikka noista mikropuolueista muuten hupia onkin.
Itse tosiaan olen ajatellut, että kaikilla on oikeus osallistua vaaleihin, olivatpahan he miten väärässä. Siksi olen tällä "olen valmis kirjoittamaan ihan kenen vaan kannattajakortin"-linjalla. Ehkä tulevaisuudessa totean itseni olleen väärässä.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Teemu Keskisarjaa lainatakseni:" Tämän päivän ääriliikkeet ovat aivan yhdentekevää soopaa, oli sitten vasemmalta tai oikelta."

Jos joku kommari saattaisi päästä eduskuntaan niin vallankumoushan siitä syntyy.

Ei synny, eikä synny vaikka Persut nousee ehkä Viialan hevarin johdolla tulevaisuudessa pääministeripuolueeksi.

persuja en itse minään äärioikeistona(vaikka joku media mieluustilokeroi). Joku kasa sekopäitä sieltä löytyy mutta niitähän rittää kaikissa puolueissa.
Eikä sekään piisaa äärioikeistolaiseksi jos heittää tikkaa jonkun pahviseen lärvään. Media möyhii kun jauhopäät pönttöilee.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kyllä minäkin allekirjoittaisin kommareiden kannattajakortin milloin tahansa. Hyvällä tuurille he veisivät jokusen äänen pois vassareilta ja demmareilta. Miksei keskustaltakin.

Ja kun tiedetään että maksimimäärä kommunisteja mitä voi olla samassa joukossa ilman, että heille tulee ideologista riitaa on 6 kpl, niin näitä puolueita tarvittasiiin tuhansia.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara



Näin sitä ihannoidaan väkivaltaa poliittisia vastustajia kohtaan. Kaikuja Stalinin ajoista, kun eri mieltä oleville pitää toivoa tällaista. Tällekin tyypille oli edellisissä eduskuntavaaleissa löytynyt useampia äänestäjiä, mikä varmasti korreloi hesalaisten mt-palveluiden vähäistä rahoitusta.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit



Näin sitä ihannoidaan väkivaltaa poliittisia vastustajia kohtaan. Kaikuja Stalinin ajoista, kun eri mieltä oleville pitää toivoa tällaista. Tällekin tyypille oli edellisissä eduskuntavaaleissa löytynyt useampia äänestäjiä, mikä varmasti korreloi hesalaisten mt-palveluiden vähäistä rahoitusta.

Eikö tuossa sanota aika selkeästi, että nyt pitäisi tehdä X jottei tällaista väkivaltaa nähdä? Vai viittaako se X väkivaltaan? Mielenkiintoista, miten sama viesti voidaan tulkita niin monin eri tavoin.

Ehkä erehdyin luulemaan tätä rakentavan keskustelun ketjuksi eikä äärioikeiston ja -vasemmiston väliseksi piikittelypaikaksi.
 

Tuamas

Jäsen



Näin sitä ihannoidaan väkivaltaa poliittisia vastustajia kohtaan. Kaikuja Stalinin ajoista, kun eri mieltä oleville pitää toivoa tällaista. Tällekin tyypille oli edellisissä eduskuntavaaleissa löytynyt useampia äänestäjiä, mikä varmasti korreloi hesalaisten mt-palveluiden vähäistä rahoitusta.


Sisälukutaidon rapistuminen on ensimmäinen askel trumpismin nousussa.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö tuossa sanota aika selkeästi, että nyt pitäisi tehdä X jottei tällaista väkivaltaa nähdä? Vai viittaako se X väkivaltaan? Mielenkiintoista, miten sama viesti voidaan tulkita niin monin eri tavoin.

Ehkä erehdyin luulemaan tätä rakentavan keskustelun ketjuksi eikä äärioikeiston ja -vasemmiston väliseksi piikittelypaikaksi.
Johannes sanoo selkeästi, että (X) pitää näyttää kaapin paikka. Kyllähän (X) kaapin paikan näyttäminen on mielestäni viittaus väkivaltaiseen toimintaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Näin sitä ihannoidaan väkivaltaa poliittisia vastustajia kohtaan. Kaikuja Stalinin ajoista, kun eri mieltä oleville pitää toivoa tällaista.

Pikemminkin yllä on samanlaista sumutusta kuin Putinin Venäjällä. Viesti väärennetään tarkoitukseltaan toiseksi, ja sen kärki käännetään päinvastaiseksi kuin alkuperäinen kuva ja teksti.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Johannes sanoo selkeästi, että (X) pitää näyttää kaapin paikka. Kyllähän (X) kaapin paikan näyttäminen on mielestäni viittaus väkivaltaiseen toimintaan.
Surullista, jos väkivalta koetaan ensisijaiseksi tavaksi osoittaa "kaapin paikka demokratiassa". Perinteisempi vaihtoehto olisi esim. itselle tärkeiden arvojen edistäminen ja markkinointi yli puoluerajojen sekä sitä kautta näitä arvoja vastustavien tahojen kannatuksen heikentäminen.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin sitä ihannoidaan väkivaltaa poliittisia vastustajia kohtaan. Kaikuja Stalinin ajoista, kun eri mieltä oleville pitää toivoa tällaista. Tällekin tyypille oli edellisissä eduskuntavaaleissa löytynyt useampia äänestäjiä, mikä varmasti korreloi hesalaisten mt-palveluiden vähäistä rahoitusta.
Kuten jo todettua, ymmärsit lainaamasi twiitin sisällön täysin väärin. Muutenkin on vaarallista levittää tuollaista ala-arvoista twiittiä, jonka ainoa tarkoitus on lisätä vastakkainasettelua. Samalla tavalla kuin täällä levitetään kaikista huuruisimpimpien persujen twiittejä. Tuollainen vastakkainasettelu nimenomaan pahentaa tilanteita ja on hyvin surullista, kuinka johanneskosket ja muut vasemmistotrollit ovat välittömästi kääntäneet USA:n tapahtumat lyömäaseeksi kotimaisia inhokkejaan vastaan. Toksinen idiotismi on täälläkin lisääntymään päin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Johannes sanoo selkeästi, että (X) pitää näyttää kaapin paikka. Kyllähän (X) kaapin paikan näyttäminen on mielestäni viittaus väkivaltaiseen toimintaan.
Tässähän on ihan päivänselvää symboliikkaa. Kuvassa kaappi on laitettu oven eteen, että ameriikan persut eivät pääse sisään kongressisaliin.
Siis kaapin paikan näyttämisellä halutaan selvästi sulkea persut valtiopäivien ulkopuolelle, törkeää!
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Surullista, jos väkivalta koetaan ensisijaiseksi tavaksi osoittaa "kaapin paikka demokratiassa". Perinteisempi vaihtoehto olisi esim. itselle tärkeiden arvojen edistäminen ja markkinointi yli puoluerajojen sekä sitä kautta näitä arvoja vastustavien tahojen kannatuksen heikentäminen.
Antti Rinne suoritti sen, mikä on mahdollista demokratiassa, eli jätti PS:n ulos hallituksesta. Jotenkin en vain näe Johanneksen toiveita kovin perinteisinä hänen toimintaansa esim. Twitterissä perustuen.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Antti Rinne suoritti sen, mikä on mahdollista demokratiassa, eli jätti PS:n ulos hallituksesta. Jotenkin en vain näe Johanneksen toiveita kovin perinteisinä hänen toimintaansa esim. Twitterissä perustuen.
Suomessa on yleensä enemmistöhallitus. Jos PS ei itse muodosta enemmistöä tai mahdu muiden kanssa enemmistöön, niin ei kai siinä mitään väärää ole? Tuollaiset selittelyt menee jo aika hassuksi.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suomessa on yleensä enemmistöhallitus. Jos PS ei itse muodosta enemmistöä tai mahdu muiden kanssa enemmistöön, niin ei kai siinä mitään väärää ole? Tuollaiset selittelyt menee jo aika hassuksi.
Juurihan sanoin, että Rinne teki sen, mikä demokratiassa on mahdollista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hauskaa nähdä kokoontumisajot tuon kommarifemakon twiitin puolustamiseksi. (nimitykselle löytyy vankat perusteet vaalikoneen vastauksista ja edustamastaan puolueesta)
"Näyttää kaapin paikka" tietysti tuossa kontekstissa tarkoittaa sormen heristämistä, ei missään tapauksessa mitään muuta. (koska väärämielisiä kohtaan tehty väkivallanteko ei ole sellainen lainkaan)

Tuo kaveri on pihalla kuin lumiukko, erityisen hienoa on että kunnon porvarit, jotka haluavat pudottaa verotusta puolustelee kaveria, jonka ehdoton tavoite on olla muiden taskuista ottamassa milloin kenellekin.
Vähän sama kuin näiden "kokoomuslaisten" saapuminen puolustamaan Perussuomalaisia kun joku haluaa viedä ihmisiä saunan taakse tai toivotaan koronan tappavan maahanmuuttajia. Onhan tuo kaapin paikan näyttäminen ihan samanlaista retoriikkaa kuin SPR:n vastaanottokeskukseen polttopulloiskujen puolustaminen. Tai teurastettavaksi tarkoitetun sian nimeäminen poliittisen vastustajan mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös