Kiitos @sakic. Harmi juttu, että kirjoittaja käytti kirjoitustaan pyrkimyksensä "mainostaa" ajatushautomoaan..
Minä olen sitä mieltä, että ääriliikkeet ovat ääriliikkeitä juuri siksi, etteivät he käy dialogia. Paras lääke ei silloin ole sellainen, jota ääriliikkeet eivät halua käydä. Molemmat haluavat tuhota nykyiset valtarakenteet, joten haluaisin kirjoittajan kertovan tarkemmin, kuinka tällaisten ryhmien kanssa käydään dialogia.
Minua kyllä kiinnostaa Salehzadedin ajatushautomon ajatukset, mielestäni lähtökohta on varsin rakentavalla pohjalla. Sinua mainostus ahdistaa, johtuneeko firman "väärästä" painotuksesta, säröstä unelmoijien maailmankuvaan.
Ääriliikkeet ovat Suomessa mitättömiä vaikuttajia. Olisin huolestuneempi massojen pienistä painopisteen muutoksista. Media, ja myös valtio, olettaa pystyvänsä tätä kontrolloimaan, säätämään. Kansa taas kuvittelee, luulee haistavansa kusetuksen, pahimmassa tapauksessa kusetus on osittain tottakin ja Keisari on ilman vaatteita. Silloin ei ole enää ääriliikkeitä, pelleporukoita, on vain vittuuntunut massa ja massan jatkuvuus.