Pidin lähes kaikista uutuusleffoista, jotka kuluvan vuoden aikana näin. Listan teko oli siis vaikeaa, mutta näin se nyt menee: (Komediat ovat aina suosikkejani)
5p - God Bless America - Hyvä juoni ja rooleihin sopivat näyttelijät kohtasivat ja tässä tulos!
4p - Ted - Nallekarhu, joka vetää pilvee?? "When you hear the sound of thunder...". Sisältää parhaan elokuvalaulun!
3p - Diktaattori - Sacha teki sen taas, mahtavaa komediaa, tosin keskivaiheilla leffaa juoni muistaakseni hieman tökki, sen takia "vain" sijalle kolme.
2p - Nälkäpeli - Ei kummempia perusteluja. Miksi kaikki vihaa? Jatko-osalle, Vihan liekit, olen latonut kovat odotukset, joten toivottavasti sekin löytää aikanaan mun top 5:seen. (Ainoa ei-komedia listallani!)
1p - Dark Shadows - Hauska leffa, hauskat hahmot ja hyvät näyttelijät.
Näin myös mm. Iron Skyn, Yön ritarin paluun, Men in Black III:n, American Pie: Luokkakokouksen, Tie pohjoiseen ja Looperin. Kolme ensimmäistä oli myös ehdolla, mutta jäi täpärästi top 5:n ulkopuolelle. Luokkakokous ei yltänyt muiden American Pie leffojen tasolle, valitettavasti, joten ei listalle. Tie pohjoiseen oli omalla tavallansa ihan hyvä, mutta ei ollut ihan mun tyylinen elokuva. Looper taas oli itselleni pettymys, perus räiskintä, mutta ei mitään asiaa top 5:seen.
Monia leffoja on myös jäänyt näkemättä, jotka tulen varmasti vielä näkemään, joko huomenna (tänään, sunnuntaina) tai alkuvuodesta. Näitä leffoja ovat mm. 007 Skyfall, Total Recall ja Juoppohullun päiväkirja sekä mahdollisesti muutama muukin.