Äänestän jaloilla, liitytkö mukaan ?

  • 23 216
  • 82
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkki Lemieaux kirjoitti aikanaan osuvasti, että Officea kritisoidaan viimeiseen asti, joukkuetta kannustetaan viimeiseen asti. Niinpä tässä on vähän kahtalaiset fiilikset, kun toisaalta veri vetää Nordiksen lauteille, mutta pelin ollessa kamalaa kuraa ei sinne viitsi lähteä kiduttamaan itseään, kun tuliaisina on useimmiten tappio ja ääretön turhautuminen. Pari kertaa olen ollut vähällä sortua, mutta onneksi työkiireet ovat tulleet tielle, enkä ole käynyt hallilla sen rankkareilla hävityn Kärppä-matsin jälkeen. Tuntuu hiukan pahalta boikotoida Nordista, mutta tuntuu siltä, että Officella ei ymmärretä muuta kieltä - hyvä, jos sitäkään.

Johonkin vierasmatsiin voisi ehkä lähteä messiin. Aika näyttää, mutta onneksi kausi loppuu jo parin kuukauden kuluttua, niin ei tarvitse rääkätä itseään pidempään.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nimimerkki Lemieaux kirjoitti aikanaan osuvasti, että Officea kritisoidaan viimeiseen asti, joukkuetta kannustetaan viimeiseen asti.

Mä en tosin nyt ihan tiedä, että miten pitäisi suhtautua valmennukseen. Osa joukkuettahan sekin on, ja hallilla (viimeks 5-1 Tapparaa vastaan) oon kyllä kannustanut niin paljon ku ääntä lähtee, tai siis kunnes ei enää lähde. Ja vaikka tiedotetta taas huusin, tarkotin kyllä lähinnä Nybaria.

Se jätkä on kasannut paskaa. Ei se sinänsä ole Sopan syytä. Sopalla oli munaa yrittää saada paskasta jotain muuta, mutta se ei ole taikuri. Muutama muu valmentaja olisi ehkä siihen pystynyt. No, enpä tiedä olisiko.

Officea kritisoin loppuun asti. Tulos tai ulos, Nybersson.
 

Jindebyne

Jäsen
Tässä oltu puolivillaisesti mukana alkukausi. Firman kausareilla olen käynyt joskus viihdyttämässä asiakkaita ja joskus tyttöystävän kanssa tullut hallilla maleksittua. Muutamaa poikkeusta lukuunottomatta peli on ollu täysin kamalaa paskaa ja ne muutamakin poikkeus ollut paskaa.

Onneksi olin ulkomailla kun Hartwallilla HIFK otti perse pystyssä sisään kaiken mitä tuli, jottei tuota tullut nähtyä edes televisiosta.

Olen valmis käymään hallilla, mikäli uusi valmentaja on mallia Summanen. Jos puikkoihin tulee joku has been mallia Rautakallio, boikotti jatkuu kunnes valtakunnan ylimielisin utj on pakannut laukkunsa. Pitkään voi siis mennä, mutta tällä hetkellä tuo jääkiekkojoukkue ei edes kiinnosta tippaakaan. Kesällä sitten katsomaan futiksen kakkosta Bragulle.
 

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
En valitettavasti voi osallistua. Kannatan joukkuetta, enkä alati muuttuvia osia joukkuueessa tai sen organisaatiossa. Nybari ja pojat saa mun rahat nyt ja tulevaisuudessakin. Ihmettä odotellessa, mutta positiivisin mielin.
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
...tällä hetkellä tuo jääkiekkojoukkue ei edes kiinnosta tippaakaan. Kesällä sitten katsomaan futiksen kakkosta Bragulle.

Ens kaudella pelaillaan Bolliksella, ei Bragulla. Olet ehkä tämän tiedon jo jostain muualta saanutkin, mutta tuli mieleen, että suotta matkustat ensin väärälle kentälle... Tervetuloa kannustamaan tähtirintoja:D!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nimimerkki Lemieaux kirjoitti aikanaan osuvasti, että Officea kritisoidaan viimeiseen asti, joukkuetta kannustetaan viimeiseen asti. Niinpä tässä on vähän kahtalaiset fiilikset, kun toisaalta veri vetää Nordiksen lauteille, mutta pelin ollessa kamalaa kuraa ei sinne viitsi lähteä kiduttamaan itseään, kun tuliaisina on useimmiten tappio ja ääretön turhautuminen.

Mun mielestäni asia tiivistyy tässä ja olen itse sen verran käytännönläheinen, että en tee tästä suurta periaatekysymystä: "Nyt minä jään pois seuraavasta ottelusta, koska Nyba ja Soppa ovat perseestä ja mitään ei tapahdu". Mä olen paljon helpompi ja pragmaattisempi tapaus. Nyt ei huvita käydä, koska en viihdy katsomassa nykyhöttöä. Joskus taas jalka vie luontevammin kohti Nordista. Eihän tässä kuitenkaan ole kysymys jääkiekkoa suuremmasta asiasta. Ja sen olisi tarkoitus olla kiva lisä normaaleihin päivärutiineihin. Jos se ei ole sitä, miksi pitäisi käydä katsomassa? Kyllä täällä ainakin rotsi kääntyy myös toisinpäin tarvittaessa. Ja sen verran pitkänlinjan fani olen kuitenkin, että mulle ei ole kysymys pelkästään tappioista / voittamisesta, kun käyn matseissa. Jos materiaali ei riitä, mutta jätkät taistelevat aivan eläiminä kuitenkin häviten useammin kuin voittaen, viihdyn katsomossa. Kaipaan kovan joukkueen kovaa tahtotilaa ja sitä ei ole viimeaikoina näkynyt. Lisäksi -ja tämä vaikuttaa erityisesti pertti perusfaneihin- tämän kauden HIFK:ssa ei ole Micken veroista yleisömagneettia. Eikä Jeren. Eikä Haden. Ei tämä jengi lähtökohtaisestikaan oikein puraise muihin kuin meihin elinkautisiin. Siltikin HIFK tarvitsee myös perttiperusfaneja, heitä on enemmistö. Tämän kauden HIFK on totaalisen epäonnistunut: se tuskastuttaa ja riipii meitä pitkänlinjan faneja, eikä se myöskään kiinnosta perttejä, jotka käyvät irtolipulla mieluummin Ilmalassa. Joukkue on HMV.
 
Viimeksi muokattu:

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se jätkä on kasannut paskaa. Ei se sinänsä ole Sopan syytä. Sopalla oli munaa yrittää saada paskasta jotain muuta, mutta se ei ole taikuri.
Väärin. Joukkue on ihan hyvä, tai ainakin riittävän hyvä taistelemaan korkeammista sijoituksista. Sopan kyvyt eivät vaan valmentajana riitä.

Vai meneekö tämä nyt tähän? Koska Soppaa ei taideta saada ulos, niin joku muu on saatava? Olkoon se vaikka Nybari, koska Dinot ei lähde kuitenkaan eikä ne siellä toiminnassa enää taida ollakaan mukana muualla kuin fanien mielikuvituksessa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En valitettavasti voi osallistua. Kannatan joukkuetta, enkä alati muuttuvia osia joukkuueessa tai sen organisaatiossa. Nybari ja pojat saa mun rahat nyt ja tulevaisuudessakin. Ihmettä odotellessa, mutta positiivisin mielin.

Boldaus minun. Hauskaa, että perustelusi on sama kuin minulla, mutta johtopäätös täysin vastakkainen. Minä kannatan nimenomaan HIFK:ta nyt ja jatkossa. En voi lopettaa joukkueen kanssa myötäelämistä ja sen asioiden seuraamista.

Sen sijaan en hyväksy tai kannata jonkun Nybondasin touhuja vain siksi, että hän häärää HIFK:n UTJ:n paikalla. En hyväksy sitä, että seura kohtelee omia fanejaan huonosti. Jos rakastamassani seurassa on jotain vialla, on asian korjaamiseksi tehtävä jotain. Kannattajan näkökulmasta keinot ovat aika rajalliset. Varsinkin kun Nytbondas ei vastaa sähköposteihin ja tiedotus on häpeällisen surkeaa, lienee ainoat keinot näkyvä protestointi hallissa tai jääminen kotiin. Protestointiakin on jossain määrin nähty, mutta mitään ei ole tapahtunut. Siksi minä jään kotiin.

Se, että lauma pelaajia häpäisee kilpipaidan, ei tarkoita että minulla olisi joku velvollisuus kantaa rahani ja perseeni paikan päälle esityksiä tuskailemaan. Ja on niitä vuosien varrella ihan tarpeeksi saanut monesti tuskaillakin. Aina ei voida voittaa, eikä edes menestyä. Kuitenkin aina voidaan yrittää. Koen itseni petetyksi HIFK:n toimiston taholta, mutta minulle on myöskään turha tulla selittämään kuinka pelaajat ovat koko ajan yrittäneet kaikkensa. Paskat. Vaikea uskoa kaikkien kuulopuheiden ihan tyhjästä lähtevän, varsinkin kun ottaa huomioon edariuden historian.

Lisäksi uskon vakaasti, että eurojen menetys nyt on hyväksi seuralle pitkässä juoksussa. Ei HIFK ole tässä mihinkään konkurssiin menossa, joten on täysin naurettavaa yrittää syyllistää kotiin jääjiä väitteellä, että jengistä tulee vielä huonompi jos ei makseta. Jos HIFK olisi Ilveksen tilanteessa, olisin varmasti tukemassa seuraa myös rahallisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Väärin. Joukkue on ihan hyvä, tai ainakin riittävän hyvä taistelemaan korkeammista sijoituksista. Sopan kyvyt eivät vaan valmentajana riitä.

Vai meneekö tämä nyt tähän? Koska Soppaa ei taideta saada ulos, niin joku muu on saatava? Olkoon se vaikka Nybari, koska Dinot ei lähde kuitenkaan eikä ne siellä toiminnassa enää taida ollakaan mukana muualla kuin fanien mielikuvituksessa.

Mikä ihmeen "väärin", sullako on hallussasi absoluuttinen totuus? Valmennus on suuri osa kokonaisuutta, muttei todellakaan kaikki kaikessa. Tuossa joukkueessa on selkeästi paljon muutakin vialla kuin pelkkä valmennus. Joukkue on ehkä "ihan hyvä" - ällöttävän keskinkertainen standardi - muttei todellakaan riittävän hyvä taistelemaan kotiedusta, ei vaikka peräsimessä olisi Kojo, Rami, Heikkilä tai Suikkanen. Sopan kyvyt eivät (vielä) valmentajana riitä, mutta jos tarkastelet pelissä yksilöiden ratkaisuja tai vilkaiset miltä hyökkäys näyttää paperilla, on melkoista älyllistä epärehellisyyttä selittää kaiken johtuvan Sopasta.

Tän kauden soppa on keitetty ilman lihaa, ilman kasviksia ja ilman chiliä. Sen keittäjä on Nybondas. Omalta osaltani voin sanoa, että Nybari ei ole mikään kakkosvaihtoehto joka pitää saada ulos kun Soppa saa jatkaa. Ehei, se on aina ollut mulle se, jota kritisoin eniten. Nybondaksella on suurin ja perimmäinen vastuu joukkueen kasaamisesta, ja on aivan oikein että hän joutuu ansaitsemaan paikkansa joka kaudella. Hän ei tällä hetkellä ansaitse paikkaansa joukkueen kasaajana.

P.S. Dinoista puhuttaessa on perinteisesti viitattu tähän rf:n vallanneeseen ryhmittymään post-Stubb eran aikana. Siihen kuuluvat/kuuluivat tietääkseni ainakin Frank Moberg, Kimmo Heino, Tommi Salmelainen, Tom Nybondas ja Harri Tuohimaa, mutta käsittääkseni Nybondas erosi rf:n hallituksesta ottaessaan vastaan UTJ:n paikan. Varmasti vain nimellisesti, kyllä hän edelleen on yksi "dinoista". En tiedä miten suuri vaikutus rf:llä on osakeyhtiössä, mutten suostu uskomaan, että dinot olisivat luopuneet yli 50% äänivallasta, joten mitenkään ylimitoitetun epämääräistä mielikuvituksen tuotetta tämä liskodisko ei ole.
 

Stigu

Jäsen
Lisäksi uskon vakaasti, että eurojen menetys nyt on hyväksi seuralle pitkässä juoksussa. Ei HIFK ole tässä mihinkään konkurssiin menossa, joten on täysin naurettavaa yrittää syyllistää kotiin jääjiä väitteellä, että jengistä tulee vielä huonompi jos ei makseta.
BRC:ltä kokonaisuudessaan mainio kirjoitus. Talouteen liittyen kannattaa muistaa IFK:n historiasta ne asiat, jotka ovat muuttaneet organisaatiota:

- huono urheilullinen tulos ei ole ikinä muuttanut organisaatiota
- huono taloudellinen tulos: esimerkkinä about 800 k€:n turska vuonna 2007. Seuraus: IFK ry joutui avaamaan organisaatiota ja ottamaan uusia sijoittajia sisään.

Näin se toimii jatkossakin Dinojen IFK:ssa. Ainoastaan talodeliinen tulos merkitsee IFK:ssa. Fanin kannalta -jos muutoksia haluaa- tämä merkitsee sitä, että jää matsi-iltana kotiin ja/tai toivoo että sponsorit kyllästyvät paskaan jossain vaiheessa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lemieaux: Hyvää settiä. Kyllä toi joukkuekin on aivan hanurista. Just laitoin toiseen ketjuun, että onpa jonkun roopetalajan kannalta kiva työpaikka. Amerikan ihmeitä käy välillä kääntymässä ja sotkemassa ketjuja ja valmentajan strategiset kyvyt riittävät ehkä jätkänshakkiin. Kyllä HIFK on ihan perustyöympäristönäkin tällä hetkellä surullinen mesta. Ei Soppa sentään kaikkea tätä ole saanut aikaan, hän vastaa vain huonosta valmennuksesta. Huonosta joukkueen kokoamisesta vastaavat ihan muut tyypit. Ja liskodisko jyrää HIFK:ssa. Ihmettelen syvästi niitä muutamia sinisilmäisiä, joiden mielestä uudet tuulet puhaltavat HIFK:ssa ja vanha johto on vaihtunut. Koska toimitusjohtajan nimi on nyt Valtanen, eikä Matikainen.

Eniveis, vaikka jengi on epäbalanssissa kuin mustalaisen talous, kyllä tolla mun mielestäni pitäisi olla kuuden joukossa kuitenkin. Narrit ja Kärpät menevät mailikaupalla edellä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
BRC:ltä kokonaisuudessaan mainio kirjoitus. Talouteen liittyen kannattaa muistaa IFK:n historiasta ne asiat, jotka ovat muuttaneet organisaatiota:

- huono urheilullinen tulos ei ole ikinä muuttanut organisaatiota
- huono taloudellinen tulos: esimerkkinä about 800 k€:n turska vuonna 2007. Seuraus: IFK ry joutui avaamaan organisaatiota ja ottamaan uusia sijoittajia sisään.

Näin se toimii jatkossakin Dinojen IFK:ssa. Ainoastaan talodeliinen tulos merkitsee IFK:ssa. Fanin kannalta -jos muutoksia haluaa- tämä merkitsee sitä, että jää matsi-iltana kotiin ja/tai toivoo että sponsorit kyllästyvät paskaan jossain vaiheessa.

Jatkona toveri Stigun listaan voisi laittaa kauden 1997-98, jolloin tuli mestaruus, joka oli kuitenkin Mobergin mielestä väärin voitettu, koska sen hinnaksi tuli n. miljoona markkaa, siis suunnilleen 170 k€. Seuraus: Kekäläiselle kenkää seuraavana keväänä, kun hankkii niin kalliita pelaajia. Yksi hirveimmistä organisaatiomuutoksista IFK:n historiassa.
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Tän kauden soppa on keitetty ilman lihaa, ilman kasviksia ja ilman chiliä. Sen keittäjä on Nybondas. Omalta osaltani voin sanoa, että Nybari ei ole mikään kakkosvaihtoehto joka pitää saada ulos kun Soppa saa jatkaa. Ehei, se on aina ollut mulle se, jota kritisoin eniten. Nybondaksella on suurin ja perimmäinen vastuu joukkueen kasaamisesta, ja on aivan oikein että hän joutuu ansaitsemaan paikkansa joka kaudella. Hän ei tällä hetkellä ansaitse paikkaansa joukkueen kasaajana.

Onkohan kellään tietoa josko Ville P. olisikin kiinnostunut näistä Nybondagen hommista? Valmennuspuuhista on ollut puhetta mutta mitä jos Ville ottaisi hoitaakseen tuon joukkueen kokoamisen... Sen verran kaverilla on kunnianhimoa, että tuntuisi aika uskomattomalta jos ei vuoden päästä olisi rakentanut voittavaa joukkuetta.

Nythän vaikuttaa siltä, että Nybondage tukeutuu paksuun IFK lompakkoon mutta ei osaa varsinaisesti "rakentaa" joukkuetta valmentajista nelosketjun laitureihin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestäni asia tiivistyy tässä ja olen itse sen verran käytännönläheinen, että en tee tästä suurta periaatekysymystä: "Nyt minä jään pois seuraavasta ottelusta, koska Nyba ja Soppa ovat perseestä ja mitään ei tapahdu". Mä olen paljon helpompi ja pragmaattisempi tapaus. Nyt ei huvita käydä, koska en viihdy katsomassa nykyhöttöä. Joskus taas jalka vie luontevammin kohti Nordista.

Kyllä mullekin suurin syy matseista poisjäämiseen olla se, että siellä tulee vain huonolle tuulelle, kun peli on niin ankeata. Tosin IFK on viime aikoina enimmäkseen voittanut kotimatsinsa, joten pienen takaportin jätän avoimeksi sille, että vielä jossain vaiheessa kevättä eksyn taas hallille. Jos esimerkiksi uusi supervahvistus Corey "0+0=0" Elkins saapuu kaiken säädön jälkeen Suomeen, niin kaipa sitä pitää käydä ihmettelemässä. Onhan se sentään merkkitapaus, kun ihan Amerikasta asti tulee tänne kauas Suomeen jääkiekkoilija. Toivottavasti laivan kapteeni muistaa vältellä jäävuoriseutua ohjastaessaan suurta valtamerialustaan. Tiedätkö yhtään, kuinka kauan matka Amerikasta Suomeen mahtaa kestää? Ei taida yksi viikko riittää? Noh, pelaaja ehtii levätä ja rentoutua laivalla. Tulee sitten virkeänä tänne Helsinkiin. Olisipa muuten hienoa, jos ihminen voisi lentää linnun lailla taivaiden halki! Silloin olisi matkustaminenkin paljon joutuisampaa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nythän vaikuttaa siltä, että Nybondage tukeutuu paksuun IFK lompakkoon mutta ei osaa varsinaisesti "rakentaa" joukkuetta valmentajista nelosketjun laitureihin.

Siltähän tämä kovin vahvasti vaikuttaa. Pitää tosin antaa Nybondaksellekin tunnustusta siitä, että kyllä hän maalivahteja ja junnuja (suomalaisia) mitä ilmeisimmin osaa löytää. Jos hän keskittyisi vain niihin ja vierellä olisi joku joka osaa ja ehtii scoutata myös ulkomaalaisia, tai ylipäänsä sopivia hyökkääjiä, tilanne olisi parempi.

Joukkue on täynnä rouhijoita ja voimahyökkääjiä. Nuoria, nälkäisiä Talajoita ja Pakarisia ja kaikenkokeneita vanhoja kettuja. Tämä on täysin Nybondaksen visio, ja vähintään kaikki heinäkuun jälkeiset hankinnat ovat kuvastaneet Nybondaksen laatikoiden täyttämisprosessia. Sinne on täytetty loistavasti maalivahtilaatikot, puolustajat hieman vajaasti ja hyökkääjät todella yksipuolisesti. Taito-haut hyökkäykseen ovat epäonnistuneet katastrofaalisesti. Viime vuonnakaan ei ollut kuin yksi oikein iso yritys tähän "Hamilton"-laatikkoon, ja Pesonen ei sitä aivan pystynyt täyttämään.

Mulla on ikävä Kojon ajan IFK:ta. Viime kaudelle Nybari rakensi hienon jengin, tai lähinnä sai pidettyä suuren osan mestaruuskauden loistavasta kokoonpanosta, ja silti jotain meni väärin. Itse olin ulkomailla, joten en nähnyt mitä ihmettä puolivälieräsarjassa tapahtui, mutta 4-0... Eikö se ollutkaan riittävä rosteri? Mulle tää on edelleen mysteeri, ilmeisesti sitten pelitapa kusi. Kenen pelitapa, Pennasenko? Sen mä tiedän, että mestaruuskeväänä se jokseenkin sama kokoonpano pyyhki äärimmäisen taitavalla Lukolla lattiaa jopa suvereenisti. Jos nyt niistä ajoista on valmennus huonontunut, eikö loogista olisi pitää kokoonpano sitten edes timanttisena? Ei näköjään ainakaan kahta vuotta putkeen, nyt keitetään pelkkää lientä ja lisätään siihen krutonkia että on vähän rouhimista.

Ellei tässä oo joku maailmanhistorian jäätävin syväkyykytys tulossa, jossa pistetään änärihankintoihin varatut massit johonki todella mielenkiintoiseen Plan B -optioon loppukaudeks, on tää kyllä todella surkea yritys tää koko kausi.
 
Viimeksi muokattu:

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK fanilogiikka pyörii taas

Täällä mennään taas niin tunteella, että logiikka ja argumentit aina tukevat tunteellisia mielipiteitä.

Nyt Nybari on kaiken tämän kuran takana ja pääsyyllinen. Viime keväänä taas Luikkuri Matikainen oli joukkueen rakentaja, joka onneksi sai kerätä ja kasata itselleen näköisensä joukkueen, jota täällä kaksinkäsin taputettiin. Nyt Nybari istuu Matikaisen keräämän joukkueen kanssa, ja on pääsyyllinen siihen, että homma kusee. Aikaisemmin on todettu, että UTJ;n pitää vain auttaa valmentajaa keräämään joukkuetta ja, että homma pelaa vasta kun valmentaja saa kerätä itselleen sopivat pelaajat.

Kerääköhän nyt Soppa sitten ensi vuoden joukkueen, jonka joku toinen valmentaa. Kuka saa kredittiä tai shittiä ensi vuoden rosterista. Voisimmeko päättää sen asian etukäteen, ennenkuin ensi kausi alkaa.

Mä olen elinkautisvanki, ja menen hallille, ihan riippumatta siitä, mitä te muut teette.

"En gång IFK, alltid IFK", pitää varata meille hulluille.
Toinen iskulause voi sitten olla "Alltid IFK när det går bra". Sen voi muut käyttää.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nyt Nybari on kaiken tämän kuran takana ja pääsyyllinen.
...
Nyt Nybari istuu Matikaisen keräämän joukkueen kanssa.
...
Aikaisemmin on todettu, että UTJ;n pitää vain auttaa valmentajaa keräämään joukkuetta ja, että homma pelaa vasta kun valmentaja saa kerätä itselleen sopivat pelaajat.
...
Kerääköhän nyt Soppa sitten ensi vuoden joukkueen, jonka joku toinen valmentaa. Kuka saa kredittiä tai shittiä ensi vuoden rosterista. Voisimmeko päättää sen asian etukäteen, ennenkuin ensi kausi alkaa.

Mun on jotenki hyvin vaikea uskoa, että Matikainen on ollut se dominoivampi osapuoli tämän vuoden joukkueen kasaamisessa. Olisiko Nybondas halunnut rakentaa taitavamman kokoonpanon mutta Matikaisen näkemys teki siitä rouhijapainotteisen? Olisiko Nybari valinnut paremmin laatikoihin "Talaja", "Pakarinen", "Luttinen" jos olisi saanut valita yksin ilman Matikaista? Ne rouhijaboksit osui minusta ihan hyvin, vaikka Luttinen on alisuorittanut ja Pakarinen meni rikki. Perreault oli hyvä haku, mutta mua suututtaa ettei se näköjään olisikaan jäänyt kauden loppuun asti jos NHL olisi peruuntunut. Vaikka meille sanottiin, että sopimus on koko työsulun ajaksi. Tuskin sitten Bergenheim tai Robidaskaan olisi jääneet/tulleet takaisin, pelkkiä annetaan ymmärtää -kortteja(?).

Perrault oli niissä muutamassa pelissään.. No, ei ainakaan huono. Kävi huono tsägä loukkaantumisten kanssa, toivottavasti palaa entistäkin ehompana. Toivotaan, toivotaan -kortti, mutta sitä nyt ei voinut tietää. Sen sijaan "Kuhta", "Peltonen", "Hamilton", "Pesonen"; sillä puolella laatikostoa on sattunut vesivahinko, eikä POS tai muut yritykset (oliko niitä?) korjata laatikoita ole johtanut mihinkään. Kuhta ja Peltonenhan molemmat ovat edelleen joukkueessa, joten ihme voi vielä tapahtua. Laatikoston kriteerit täyttävä taso vaatisi tosin molemmilta kevät 2011 -kuntoa.

Tässä ei nyt ole tarkoitus kiistellä kumpi on oikeassa, vaan koittaa löytää jotain tolkkua kaikkeen ja spekuloida. En usko siihen, että Matikainen olisi jotenkin vastuussa tästä alennustilasta. Tottakai valmentaja saa periaatteessa valita keitä haluaa ("mielummin Luttinen kuin Wärn", "ois kiva saada Talaja Pöystin sijaan", "Pakarinen vaikuttais lupaavalta" jne.), mutta eiköhän UTJ kuitenkin ole se, joka maalailee suuntaviivoja ja rakentaa itse laatikoston. Koutsi voi sitten valita laatikoita, ja niitähän tulee vähän enemmän kuin laatikostoon mahtuukaan.

En usko myöskään, että Soppa on ollut mukana rakentamassa ensi vuoden kokoonpanoa ollenkaan. Tän vuoden hankinnoissa on varmasti ollut sanomassa sanansa, mutta eipä ole ilmeisesti ketään torpannut. Ellei sitten Soppa torpannut Elkinsin. Ihan vain vittuillakseen, kännissä läpällä.

Jos selkeästi onkin liikenteessä jonkin verran näitä "Alltid IFK när det går bra" -inkarnaatioita, kuulun minä tähän noin 79-84 syntyneiden "Alltid IFK när det går dåligt" -generaatioon. Me emme muista 1980/1983 -mestaruuksia, sen sijaan muistamme aivan pirun monta paskaa vuotta (myöhempiin ikäluokkiin erotuksena, että jo 1998 mestaruus tuli aivan saatanallisen pitkän odotuksen jälkeen). No nythän meidänkin ikäisillä kannattajilla on huikeat kaksi mestaruutta ja yksi hopea, sietäisi siis olla kylläisiä. Tällaiset kiittämättömät karavaanin perässä haukkuvat koirat.
 
Viimeksi muokattu:

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Täällä mennään taas niin tunteella, että logiikka ja argumentit aina tukevat tunteellisia mielipiteitä.

Nyt Nybari on kaiken tämän kuran takana ja pääsyyllinen. Viime keväänä taas Luikkuri Matikainen oli joukkueen rakentaja, joka onneksi sai kerätä ja kasata itselleen näköisensä joukkueen, jota täällä kaksinkäsin taputettiin. Nyt Nybari istuu Matikaisen keräämän joukkueen kanssa, ja on pääsyyllinen siihen, että homma kusee. Aikaisemmin on todettu, että UTJ;n pitää vain auttaa valmentajaa keräämään joukkuetta ja, että homma pelaa vasta kun valmentaja saa kerätä itselleen sopivat pelaajat.

Kerääköhän nyt Soppa sitten ensi vuoden joukkueen, jonka joku toinen valmentaa. Kuka saa kredittiä tai shittiä ensi vuoden rosterista. Voisimmeko päättää sen asian etukäteen, ennenkuin ensi kausi alkaa.

Mä olen elinkautisvanki, ja menen hallille, ihan riippumatta siitä, mitä te muut teette.

"En gång IFK, alltid IFK", pitää varata meille hulluille.
Toinen iskulause voi sitten olla "Alltid IFK när det går bra". Sen voi muut käyttää.

Roope. Niinhän minäkin olen elinkautisvanki ja vanhan liiton mies. Vuodesta 1976 asti tota touhua on tullut tsiigattua ja rehellisesti olen sitä mieltä, että tämän päivän IFK on yksi mauttomista ja munattomista jengeistä ja mä luulen, että mulla on oikeus esittää mielipiteeni. Mun puolesta nuoremmat fanit saa ja voi ja pitääkin käydä tsiigaamassa ja kannustamassa.Mä en dumaa heidän mielipiteitään missään tapauksessa mutta aika kuvastavaa nykypäivän touhuista tuli mun 11 v friidun suusta. . " Emmä jaksa tsiigata tätä kuraa " . Urpolta mä tsiigaan edelleenkin pelit mutta kausaritontit ovat tyhjillään ennenkuin se jengi tosissaan flaidaa siellä kentällä. Mä olen vajaa neljäfemma gubbe. Mulla on snadisti parempaa tekemistä, kun mennä tsiigaamaan entiseen mekkaan kuraa. IFK : ta en ole hylännyt enkä sitä aio myöskään, koskaan tehdä. Mekassa käynti on vain jäissä ja syitä ei varmasti tarvitse eritellä.
 

Leobold

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei viitsi mennä hallille kun kuitenkin tuliaisina tappio. Kotisaldo 18 peliä 12 voittoa ja 4 tappiota pistekeskiarvo 2,11. Onko nämä jatkuvat kotitappiot? Ongelma on vierapelit 19 peliä pistekeskiarvolla 0,89 neljällä voitolla. Tämä ei kylläkään poista sitä tosiasiaa että peli on ollut melko huttua, mautonta ja hajutonta sekoilua. Hallilla kuitenkin roikun elinkautista tuomiotani. Onhan niitä kausia ollut tässä kymmenien vuosien aikana hyvinkin erilaisia, kannustavia ja kiinnostavia ja sitten broilerien täyttämää huttuakin melkoisesti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tiedätkö yhtään, kuinka kauan matka Amerikasta Suomeen mahtaa kestää? Ei taida yksi viikko riittää? Noh, pelaaja ehtii levätä ja rentoutua laivalla. Tulee sitten virkeänä tänne Helsinkiin. Olisipa muuten hienoa, jos ihminen voisi lentää linnun lailla taivaiden halki! Silloin olisi matkustaminenkin paljon joutuisampaa.

Nykyaikaiset valtamerialukset, kuten Southamptonista liikennöivä Titanic, pystyvät taittamaan mannertenvälisen merimatkan viikossa. Pitää kuitenkin muistaa, että matkan jälkeen Elkins pääsee vasta Englantiin. Pohjois-Englannista pelaajamme hyppää varustekassinsa kanssa höyryveturin vetämän junan kyytiin ja taittaa matkaa rautateitse Englannin etelärannikkolle noin 2 vuorokautta. Matkareitti on aika vaarallinen, sillä Pohjois-Englannin nummilla on paljon sumua, kummituksia ja muuta mystiikkaa. Englannin etelärannikolta seuraa jännittävä kanaalinylitys ja Ranskasta Suomeen menee junalla vielä noin viikko. Kun Tom, Frank ja Kife ovat miestä vastassa Helsingin hyisellä rautatieasemalla, saattaa hyvinkin olla jo tammikuun loppupuoli. Ehkä jopa helmikuun alku.

Niin, ilmojen halki päästäneen pian matkustamaan Zeppelin-aluksilla. Itse olen kerran päässyt kokeilemaan Zeppelin-kyytiä ja se oli kyllä niin hienoa, että tekisi mieli nimetä joku mukava asia sen mukaan! Meillä on kaverien kanssa huilutrio, jossa soittavat Leopold, Erich ja DonDon eli minä. Miltä kuulostaisi, jos yhdistäisimme nimikirjaimemme ja pistäisimme triomme nimeksi Led Zeppelin? Äh, en kyllä usko, että tuollainen nimi olisi kovin myyvä! Pitäydymme vanhassa Leopold Yhtyeineen -nimessä. Leopold on leadhuilistimme.
 

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
Ei viitsi mennä hallille kun kuitenkin tuliaisina tappio. Kotisaldo 18 peliä 12 voittoa ja 4 tappiota pistekeskiarvo 2,11. Onko nämä jatkuvat kotitappiot? Ongelma on vierapelit 19 peliä pistekeskiarvolla 0,89 neljällä voitolla. Tämä ei kylläkään poista sitä tosiasiaa että peli on ollut melko huttua, mautonta ja hajutonta sekoilua.

Tästä tämän kauden koti- ja vierasmatsien pistekeskiarvon huikeasta erosta johtuen kaivoin esiin vastaavat lukemat viimeiseltä 9 kaudelta (=kaudet, jolloin voitosta on saanut 3 p eli 04-05 alkaen).

Tällä kaudella IFK:n pistekeskiarvo kaikista otteluista on tähän mennessä ollut 1,49, jolla sijoitutaaan sijalle 8. Tämä on huonoin pistekeskiarvo tarkasteltavilta kausilta. Toiseksi huonoimmin on mennyt kaudella 08-09 (Jalosen eka), jolloin ka oli 1,55. Silloin loppusijoitus runkosarjassa oli 7. Parhaiten pelit ovat sujuneet pisteiden valossa mestaruuskaudella 10-11, jolloin ka oli 1,95 ja sijoitus runkosarjassa 3. Paras sijoitus runkosarjassa on ollut toinen kaudella 05-06 (Shedden) ja huonoin 7. (07-08 Baxter toka, 08-09 Jalonen eka). Nyt siis sijoitus tällä hetkellä on 8. Kaikkien tarkastelussa olevien kausien pistekeskiarvo on ollut 1,75. Keskimääräinen sijoitus runkosarjassa puolestaan on ollut 4,9.

Kotiotteluissa IFK on puolestaan pärjännyt tällä kaudella erinomaisesti. IFK:n pistekeskiarvo himassa on tähän mennessä ollut 2,11, jolla sijoitutaaan sijalle 4. Mestaruuskaudella kotikeskiarvo oli 2,13 eli käytännössä samaa tahtia mentiin. Samoin Sheddenin kaudella. Paras kausi himassa on ollut 09-10 (Jalosen toka), jolloin pistekeskiarvo oli peräti 2,28, joka oli toiseksi parhaiten liigassa. Huonoiten IFK on pelannut kotona puolestaan kaudella 08-09 (Jalosen eka), jolloin ka oli 1,48. Tuolloin siis hävittiin enemmän kuin voitettiin himassa. Tällä oltiin kotiotteluiden taulukossa sijalla 11. Kaikkien tarkastelussa olevien kausien pistekeskiarvo kotona on ollut 1,98. Keskimääräinen sijoitus runkosarjassa puolestaan on ollut 5,0. Eli tällä kaudella on mennyt keskimääräistä paremmin himassa.

Jos kotipelit ovat menneet yllättävän hyvin, niin vieraspeleissä kyyti on ollut poikkeuksellisen kylmää. Tämän kauden lukema 0,89 p/ottelu on huonoudessaan omaa luokkaansa. Toiseksi huonoin keskiarvo on kaudelta 09-10 (Jalosen toka): 1,31. Sillä oltiin 7. paras vierasjoukkue. Paras vieraskeskiarvo on ollut mestaruuskaudella ja viime kaudella: 1,77. Kumpanakin kautena IFK oli toiseksi paras vierasjoukkue. Kaikkien tarkastelussa olevien kausien pistekeskiarvo vieraissa on ollut 1,52 (1,60 jos tätä kautta ei lasketa mukaan). Keskimääräinen sijoitus vierasottelutaulukossa on puolestaan ollut 4,1 (3,4 jos tätä kautta ei lasketa mukaan). IFK on kaikkiaan kuutena kautena yhdeksästä saanut enemmän kuin puolet vierasotteluissa tarjolla olleista pisteistä.

IFK on siis tätä kautta lukuunottamatta ollut erinomainen vierasjoukkue. Vieraissa on mennyt suhteessa paremmin kuin himassa. Tätä kertoo myös se, että IFK:n kotikeskiarvon ja vieraskeskiarvon erotus on ollut korkeintaan 0,5 seitsemänä kautena yhdeksästä. Ainoastaan kaudella 09-10 (Jalosen toka) erotus oli 0,97 (k:2,28, v:1,31) ja tietenkin tällä kaudella 1,22 (k:2,11, v:0,89) ero on revennyt isosti. Jalosen eka kausi (08-09) oli muuten poikkeuksellinen, että IFK sai silloin vieraista enemmän pisteitä kuin kotona. Vieraissa keskiarvo oli 1,62 (sijoitus 2.) ja kotona 1,48 (sijoitus 11.).

Jaa, että äänestänkö jaloillani. Tuskinpa kuitenkaan.
 

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Mä olen elinkautisvanki, ja menen hallille, ihan riippumatta siitä, mitä te muut teette.

"En gång IFK, alltid IFK", pitää varata meille hulluille.
Toinen iskulause voi sitten olla "Alltid IFK när det går bra". Sen voi muut käyttää.

Hieno mies olet.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä IFK:ssa on herättävä siihen faktaan, että fanit eivät ole mitään aivottomia zombeja, vaan haluavat lippurahoilleen vastinetta. Toki sitä jonkin verran on sentään tullut, kun kotivoittojen piste ka on yli 2, ja se on hyvä. Mutta kyllä tästä touhusta puuttuu niin paljon kaikkea, mihin resurssit yltäisivät, etten pelkällä kotisaldolla lähtisi katsomossa yläfemmoja heittelemään.

Kyllä tossa lauantain pelissä oli havaittavissa jo selkeää hiipumista. Okei se oli tv-pelinä, mutta lauantaipeli on lauantaipeli. Alle 7000 jäätiin siinä ekan kerran pitkiin aikoihin... arvelisin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllä tossa lauantain pelissä oli havaittavissa jo selkeää hiipumista. Okei se oli tv-pelinä, mutta lauantaipeli on lauantaipeli. Alle 7000 jäätiin siinä ekan kerran pitkiin aikoihin... arvelisin.

Katsoin tilastoja ja tämä oli toinen kerta, kun la-pelissä jäi alle 7000 katsojan, sitä ennen syyskuussa Lennun paluuottelu. Muuten ollut vähintään 7300 katsojaa la-peleissä. Tähän mennessä seitsemän la-peliä, joista kaksi loppuunmyytyjä. Katsojaka huitelee näissä matseissa varmaan siellä 7600 paikkeilla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös