Matkakohteenne

  • 2 440 891
  • 14 487

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Turistina pyrin välttämään menemästä samoihin paikkoihin uudelleen, vaikka olisi kuinka hyvä. Elinaika ja rahavarat on rajalliset, niin mielummin aina uutta kohti sitten.

Tästä samaa mieltä. Oudoksuttaa ihmiset, jotka käyvät joka vuosi Kanarian saarilla samassa hotellissa ja tekevät samoja juttuja joka kerralla (tai syövät vain "Suomi-ravintoloissa"). Kai se sitten on niin, että tuttu on turvallista ja turvallinen viehättää.

Itselläni tuo turvallisuuden arvostaminen ilmenee lähinnä siten, että reissusta kotiinpaluu on vähintään yhtä mukavaa kuin itse reissaaminen. Joka reissulle kuitenkin on tavoitteena kokea ja nähdä mahdollisimman paljon uutta. Se antaa näkökulmia elämään. Toki esimerkiksi samassa kaupunkikohteessa voi käydä useita kertoja, kunhan tekee eri asioita kuin edellisillä kerroilla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä paikkoja on tullut vastaan jossa on nauttinut olostaan niin paljon, että on mennyt sinne/haluaisi mennä sinne uudestaan?
Kuten aikaisemmin kirjoitin niin ylivoimaisesti Japani. Ei tarvitse katella köyhyyttä ja rappiota, mutta kulttuuri ja ihmiset ovat silti täysin erilaisia kuin täällä. Kaikenlaista ihmeteltävää riittää vaikka kuinka paljon. Ruoka on mahtavaa eikä rajoitu pelkästään sushiin. Ympärillä on siistiä paitsi lauantai- ja sunnuntaiaamuisin.

Ainoa negatiivinen piirre mitä tulee mieleen on ihmismäärä Tokiossa. Se on ihan tajutonta. Lontoo, Nyki tai Bangkok muista käymistäni suurkaupungeista eivät ole lähelläkään sitä ihmismäärää. Toki riippuen missä liikkuu, niin pystyyhän sitä välttelemäänkin. Täysi ruuhkajuna on myös aika kokemus.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joka reissulle kuitenkin on tavoitteena kokea ja nähdä mahdollisimman paljon uutta.
Tämä nyt ei ole kaikilla intresseissä. Toiset haluavat vaan mahdollisimman helpon irtioton arjesta ja olla palveltavana. Jos vaikka kotona on muutama muksu tai työ on stressaavaa, niin mikäs siinä, ei tarvitse kokata tai siivota. En tuomitse. Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia.

Edit: En ole koskaan käynyt, mutta olettaisin, että Kanarian ja Fuengirolan suomiravintoloissa käy enemmän kyseisissä kohteissa asuvia suomalaisia kui niitä pakettimatkaturisteja.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä paikkoja on tullut vastaan jossa on nauttinut olostaan niin paljon, että on mennyt sinne/haluaisi mennä sinne uudestaan?
Lontoossa olen käynyt jotain kymmenkunta kertaa ja New Yorkissa kahdesti. Kumpaankin menen joskus tulevaisuudessa uudestaan (ja uudestaan).

On muitakin vastaavia kaupunkeja, mutta nuo on ne tärkeimmät. Muutenkin nykyisin ei ole enää tärkeää "keräillä" maita, joissa käy, vaan mielellään menen joihinkin maihin kuten Italia, aina uudestaan.

On myös kaupunkeja, joissa kerta riitti. Esim. München ja Bratislava.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itselläni tuo turvallisuuden arvostaminen ilmenee lähinnä siten, että reissusta kotiinpaluu on vähintään yhtä mukavaa kuin itse reissaaminen. Joka reissulle kuitenkin on tavoitteena kokea ja nähdä mahdollisimman paljon uutta. Se antaa näkökulmia elämään. Toki esimerkiksi samassa kaupunkikohteessa voi käydä useita kertoja, kunhan tekee eri asioita kuin edellisillä kerroilla.

Eikä tässä mitään sota-alueita tarvitse hakea tai muuta hippeilyä. Vaan menisi edes eri puolille maata tai naapurimaata kurkistamaan. Kotona saa jämähtää sohvalle aivan riittävästi, kunnes siitä pääsee ylös.

Ainoa negatiivinen piirre mitä tulee mieleen on ihmismäärä Tokiossa. Se on ihan tajutonta. Lontoo, Nyki tai Bangkok muista käymistäni suurkaupungeista eivät ole lähelläkään sitä ihmismäärää. Toki riippuen missä liikkuu, niin pystyyhän sitä välttelemäänkin. Täysi ruuhkajuna on myös aika kokemus.

Olin aikoinaan Lontoossa töissä ja joka aamu se oli, mutta ei aivan tälläistä kuin Tokiossa:

https://www.youtube.com/watch?v=E7kor5nHtZQ
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikä tässä mitään sota-alueita tarvitse hakea tai muuta hippeilyä. Vaan menisi edes eri puolille maata tai naapurimaata kurkistamaan. Kotona saa jämähtää sohvalle aivan riittävästi, kunnes siitä pääsee ylös.
Kuten yritin äsken sanoa, monelle se lomailun pointti on lepääminen kun kotona arjessa siihen ei ole mahdollisuutta.

Edit: Eikä ollut tarkoitus vähätellä Lontoon ruuhkia. :D
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuten yritin äsken sanoa, monelle se lomailun pointti on lepääminen kun kotona arjessa siihen ei ole mahdollisuutta

Tämäkin on muuten tehty joskus yllättävän vaikeaksi. Menet jonnekin missä et ole ollut vuoteen ja se onkin aivan erinäköinen. Tuolla on rakennustyömaa eikä tuota pubiakaan enää näköjään ole.
 

teppana

Jäsen
Syy miksi kysyin tätä, mihin menisit uudestaan on se että olen sillä tavalla saanut hyviä vinkkejä mihin reissata. Ihmiset arvostaa lomiaan ja niitä ei haluta tuhlata paikkaan joka ei ole itselle miellyttävä.

Itse olen muutaman kerran käynyt Miamissa kun sinne on helppo ja halpa lentää katsomaan jenkkiläistä urheilua. Mutta muuten olen aina mennyt eri paikkaa katsomaan. Tosin Toba Lake Indoissa oli sellainen mihin voisin mennä uudestaan. Sinne oli vain turhan hankala päästä.

No Tukholma on koettu muutamaan kertaan.

Nyt tällä kyselyllä pyrin myös löytämään jonkinlaisen lomalöhöilyyn sopivan paikan. Viimeiset reissut on ollut aika hektisiä ja kuluttavia ja nykyinen työtilanne on puolisolla ja itsellä vaativa joten sellainen helppo ja puhdas rantaloma olisi haarukassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt tällä kyselyllä pyrin myös löytämään jonkinlaisen lomalöhöilyyn sopivan paikan. Viimeiset reissut on ollut aika hektisiä ja kuluttavia ja nykyinen työtilanne on puolisolla ja itsellä vaativa joten sellainen helppo ja puhdas rantaloma olisi haarukassa.

No tämähän on sitten se Gdańsk ja tarkalleen ottaen Sopot siinä vieressä. Hippeilemällä löytää kyllä hiljaisempiakin rantoja paikallisbussin päästä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Syy miksi kysyin tätä, mihin menisit uudestaan on se että olen sillä tavalla saanut hyviä vinkkejä mihin reissata. Ihmiset arvostaa lomiaan ja niitä ei haluta tuhlata paikkaan joka ei ole itselle miellyttävä.

Itse olen muutaman kerran käynyt Miamissa kun sinne on helppo ja halpa lentää katsomaan jenkkiläistä urheilua. Mutta muuten olen aina mennyt eri paikkaa katsomaan. Tosin Toba Lake Indoissa oli sellainen mihin voisin mennä uudestaan. Sinne oli vain turhan hankala päästä.

No Tukholma on koettu muutamaan kertaan.

Nyt tällä kyselyllä pyrin myös löytämään jonkinlaisen lomalöhöilyyn sopivan paikan. Viimeiset reissut on ollut aika hektisiä ja kuluttavia ja nykyinen työtilanne on puolisolla ja itsellä vaativa joten sellainen helppo ja puhdas rantaloma olisi haarukassa.

Yksi verrattaen halpa, hyvä, helppo ja mukavan lähellä oleva rantakohde/kaupunkikohde on Palma, Mallorcan pääkaupunki. Se on hieman aliarvostettu, kun jengi usein miettii sitä turistirysänä ja ns. "buenostardes" -sandaalivyölaukkupaikkana :D. Varmasti turistivoittoinen heinä-elokuussa, mutta ei mitään verrattuna esim aivan turvoksissa olevaan Barcelonaan. Suosittelen Palmaa kyllä. Siellä oli leppoisa meno kaikinpuolin, ja riittävästi myös muuta rannan lisäksi, jos vaikka alkaa pelkkä löhöily riittämään parin päivän jälkeen :)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nämä on näitä kulttuurijuttuja. Pakkailin vähäisiä tavaroitani huoneessa 315 klo 12.15.

Puhelin soi ja, koska en ollut huumekauppaa tekemässä, niin ainoa vaihtoehto on respa. Ja oli.

Nuori mies oli melko huolissaan aionko poistua ollenkaan.

Kyllä aioin, vartin myöhässä vain. Noin muuten aivan loistava paikka hintalaadultaan. Täysi kymppi.

Pari kilometriä ytimestä, mutta mitä sitten. Jotkut ne vain haluaa sellaistakin ja ihmettelee mihin tämän vuokra-auton voisi parkkeeraa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä samaa mieltä. Oudoksuttaa ihmiset, jotka käyvät joka vuosi Kanarian saarilla samassa hotellissa ja tekevät samoja juttuja joka kerralla

Tuttavapariskunta käynyt varmaan viimeiset 15 vuotta joka talvi Thaimaassa. Ei siinä mitään, mutta itsestäni ei olisi moiseen. Käynyt mm. Barbadoksella, Mauritiuksella, Kap Verdellä ja Israelissa. Omasta mielestäni kiva käydä eri maissa. Thaimaassa en ole koskaan käynyt eikä kyllä kiinnosta mennäkään.

Joka reissulle kuitenkin on tavoitteena kokea ja nähdä mahdollisimman paljon uutta.

Tämä ollut itselläni aina ensisijainen syy matkustamiseen, tosin nykyään perheellisenä mennään lapsen ehdoilla. Viime talvena oltiin Kanarialla ja oli tosi mukavaa, mutta vaimon kanssa juteltiin, että ei kyllä oltaisi ikinä lähdetty sinne kahdestaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä ollut itselläni aina ensisijainen syy matkustamiseen, tosin nykyään perheellisenä mennään lapsen ehdoilla. Viime talvena oltiin Kanarialla ja oli tosi mukavaa, mutta vaimon kanssa juteltiin, että ei kyllä oltaisi ikinä lähdetty sinne kahdestaan.

Joo lapsen tulo muuttaa matkustamisen prioriteetteja. Meillä on vajaan vuoden ikäinen ja hänen takia ei edes pohdittu erikoisempia matkakohteita vaan oltiin 2 viikkoa Malagassa, tai no tällä kertaa Torremolinoksessa. Ollaan aiemmin asuttu tuolla Costalla niin oli todella helppoa mennä tuttuun paikkaan vauvan kanssa, koska tiedettiin miten siellä perusasiat toimii ja kuinka varmuudella löytyy korvikkeet ja ruoat kaupoista.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Mitä paikkoja on tullut vastaan jossa on nauttinut olostaan niin paljon, että on mennyt sinne/haluaisi mennä sinne uudestaan?
Ecuador. Aivan upea maa, jos pitää kauniista luonnosta. Pääasiassa itse käynyt vaeltamassa ja kiikkumassa vuorille, mutta myös viidakkoa ja biitsejä löytyy. Pari kertaa oon käynyt ja harkitsen vakavasti kolmatta kertaa tässä syksyn aikana.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen miettinyt, mihin perustuu luulo, että Berliinissä olisi maailman parhaat kebabit. Ehkä siihen, jos on syönyt kebabia ainoastaan Berliinissä ja Vantaalla.
Ylellä oli sopivasti juttua asiasta: Kebab on hyvää ruokaa, jolla on turhan huono maine – vasta lihan laittaminen leivän väliin teki kebabista pikaruokaa 50 vuotta sitten

Nykymuotoisen lepäkebabin väitetään syntyneen Berliinissä:

"Kymmenen vuotta sitten kuollut Mahmut Aygün sanoi tarjoilleensa ensimmäistä kertaa leivän sisään sujautettua kebablihaa maaliskuussa 1971 ”Hasir” -ravintolassa Länsi-Berliinissä."

Vuonna 2013 kuolleella Kadir Nurmanilla taas oli Berliinin Bahnhof Zoossa oma Imbiss eli pikaruokapaikka vuoteen 2003. Nurman itse sanoo kehittäneensä leivän sisään laitettavan lampaan- ja naudanliha-annoksen 1972."
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Reissukertomus.

Pari päivää ollaan nyt oltu kotona, joten tulipa mieleen että itekin voisi tuosta kesälomareissusta tarinan kirjoittaa. Jos ei muuten niin tän voi sitten ite joskus lukea ja muistella että jaa semmosta siellä olikin sitten, enpä muistanu enää perkele. Terve siis, tulevaisuuden minä! Toivottavasti sulla ei ole syöpää, verisuonitautia eikä alkoholismia!

Heinäkuun eka päivä lenneltiin Helsingistä Barcelonaan, ja sieltä sitten käytiin parin päivän oleilun jälkeen hakemassa vuokra-auto, ja sillä suhattiin Andorraan, sieltä Ranskan Carcassonneen, sieltä takas Espanjaan ja Cadaquesiin, sieltä Platja D’Aron lähellä olleeseen Hapimagin Mas Nou Resorttiin ja sieltä vielä Barcelonan lähettyvillä sijaitsevan Sant Pere de Ribesin alueelle, ennen ku lenneltiin takas himaan. Matkaseurueena oli minä, vaimo sekä hiukan päälle parivuotias poikamme, ja sattumalta pojan kummivanhemmat tulivat myös viimeisille parille päivälle matkalle ex tempore mukaan, koska niillä oli tylsää ja Suomen keli oli paska ja raha, sitähän meinaan on. 18 matkapäivää taisi yhteensä tulla, ajelua hiukkasen päälle 1000 kilsaa.

Joka mestassa oltiin vähintään kaks yötä aina ennen kuin jatkettiin matkaa eteenpäin, Ranskan Carcassonnessa ja ekassa ja vikassa Barcelona-majoitusmestassa oltiin lyhin aika eli 2 yötä. Hapimagin resortissa oltiin pisin aika eli 6 yötä, ja noissa muissa tais sit mennä 3 yötä. Kelattiin, että pojan takia on hyvä pysähtyä aina ihan kunnolla, ja kanssa kateltiin siirtymiä ettei ne oo mitään ihan tappopitkiä millään välillä, alle 3 tuntia oli kaikki ajomatkat paikasta toiseen noin niinku navigaattorin mukaan, omien sekoiluiden ja muuten vaan pysähtelyjen takia niillä toki meni aina enemmänkin aikaa, mutta muksu oli kyllä superreipas koko reissun ajan, autossakin se joko nukkui, höpötteli jotain tai toljotti iPadille latailtuja autovideoita. Varmaan siltä ois pidemmätkin siirtymät tai lyhyemmät majoitusajat sujuneet kanssa, tai sit se just oli niin hyvällä tuulella koko ajan kun oli malttia ja tolkkua noissa.

Tuossa kun puhuttiin että onko jotain mestoja joissa voisi käydä useammankin kerran, niin ite ollaan vaimon kanssa enemmän sitä koulukuntaa että jossain kun on käyty niin se on sitten nähty, ja seuraava reissu on sitten johonkin uuteen mestaan - maailmassa on niin homona nähtävää ettei sitä tohdi aina niissä samoissa nurkissa vaan pyöriä, vaan mieli tekee nähdä uusia mestoja. No, tän matkan takia Barcelona ja Andorra pääs nyt sit mun listalle mestoihin joissa oon käyny enemmän kuin yhden kerran omakustanteisesti, ei sillä listalla ulkomailta ookaan sit lisäksi ku Lontoo, ja Lanzarote, johon mun kaks ekaa lentomatkaa sattui suuntautumaan, eka 10-vuotiaana kakarana ja toka 20-vuotiaana kakarana. Ja siis Tukholma ja Tallinna siellä toki kanssa on, mutta ne lasken melkein jo kotimaan matkailukohteiksi. Duunimatkojen takia sitten toki on muitakin mestoja joihin oon useampiakin reissuja tehnyt, mutta duunimatkat on eri juttuja ku lomamatkat. Joitain mestoja on, joissa oon käyny kerran lomailemassa ja sitten töiden takia useampia kertoja, mutta nekään ei pääse listalle koska ei.

Etelä-Euroopassa on kyllä sillee kiva matkustella lapsen kanssa, koska paikalliset on niin iisejä lapsien kanssa, ei kukaan oikein nyrpistä naamaa tai tuhahtele tai jotain muuta vittumaista tee vaikka lapsi jotain elämöisikin. Tuollakin matkalla vasta paluulennolla ekan kerran huomasin että joku oli vittuuntunut lapseemme, edessä olleella penkkirivillä oli pari suomalaisteiniä jotka tuskailivat kun tultiin heidän taakseen istumaan sekavia hölöttävän pikkulapsen kanssa. Vielä kun muksullamme on tommoset vaaleat kiharat hiukset niin tulihan sitä lirkuttelua joka suunnasta taas, poika ei itse niin arvostanut saamaansa huomiota, ainoastaan andorralaiselta pizzakokkipapalta ja resortin kaupan muslimirättipäämyyjänaiselta saadut tikkarit sai hymyn naamalle, kaikkien muiden lääppimiset ja hösöttelyt muksu kuittasi ilmeettömällä ohikatsomisella tai jopa pään kääntämisellä pois päin koko sössöttäjästä. Minä ja vaimo toki tunnettiin silti seurueemme tervetulleeksi hotelleihin ja ravintoloihin ja kauppoihin aina kun sieltä joku tuli meidän jampalle lirkuttelemaan.

Yksittäisistä jutuista matkasta jäi eniten mieleen Andorrasta löytynyt Naturlandia-niminen eläinpuisto, jossa oli myös tämmönen ihme kesäkelkkarata, mainostivat sitä maailman pisimmäksi, 5 kilsaa sillä oli kokonaispituutta ja käsittääkseni 1000 metriä mentiin eka korkeutta ylös ja sit kohta alas. Se oli hauska. Liikenne oli Andorrassa ehkä eniten sekavaa, vaikka Barcelonassa tulikin 100 metrin ajon jälkeen kolari. En koko matkan aikana päässy oikein jyvälle miten tuolla päin olisi pitänyt liikenneympyröissä toimia, se oli aina enemmän ja vähemmän lottoa että kuka mua nyt väistää vai väistääkö kukaan, mutta eritoten Andorrassa piti välillä kunnon hätäjarrutuksia vetää ettei ois pelti kolissu taas ku joku vaan paukkas sisäkaistalta monen kaistan yli pois ympyrästä, tai kurvas liittymästä täysiä ympyrään vaikka siellä sisällä autoa meni niin homona.

Carcassonnen linna oli hulppea näky, sen tosin käveli muutamassa tunnissa läpi eli oltiin ehkä vähän ylimitoitettu aika siellä kun 2 yötä mestassa vietettiin, eritoten kun keli oli perkeleen kuuma niinä päivinä kun siellä aikaa vietettiin (37 astetta), ei siellä oikein päiväsaikaan tohtinut pitkiä aikoja ulkona viettää. Käymisen arvoinen mesta silti ehdottomasti.

Cadaques oli mestana jotenkin sairaan hieno, vähän niinku eristyksissä oleva merenrantakylä, todella pittoreskiä kujaa ja rantakatua ja hyviä ravintoloita. Tiet siellä oli aivan saatanan mahdottomat, meillä oli 3 erilaista navigaattoria joilla yritettiin majoituspaikkaamme sieltä löytää eikä kukaan niistä osannut ollenkaan neuvoa että mitä tietä pitkin sinne pääsisi. Välillä oltiin jossain saatanan kivisellä lenkkipolulla automme kanssa hytkymässä, toisinaan taas oli vaan pakko vetää yksisuuntaista katua väärään suuntaan kun ei muuten päässyt mihinkään, ja lopulta parkkeerasin auton hetkeksi keskelle kapeaa tietä siksi aikaa että sain jalkaisin etsittyä majoitusmestan ja revittyä sieltä jonkun ihmisen neuvomaan että miten vitussa tänne oikein autolla pääsee ja näytä minne sen voi jättää siten ettei sillä tarvii ajaa täällä enää metriäkään kunnes vasta sitten kun täältä pois lähdemme. Poika jäi äitinsä syliin tuoksi ajaksi autoon paskantamaan, ja joku mummo tuli siinä sitten kesken toimituksen ikkunaan koputtelemaan ja kertoi että ootte muuten väärään suuntaan menossa tietä pitkin jolla saa vaan skootterit ajaa, ja minä oisin tästä omalta pihaltani lähtemässä enkä nyt pääse ku teidän auto blokkaa koko kulun eli viittisittekö siirtyä. Onneksi sekin mummo sitten haltioitui sen verran paskaa vääntävän poikamme kutreista, että jaksoi niitä toljotella sen aikaa ihan hyväntuulisena, että pääsin takas autolle hotellia pyörittävää teinipoikaa hihasta repien ja autoa hänen kanssaan siirtämään ennen ku mummo menetti malttiaan.

Platja D’Aron lähellä ollut Hapimagin Mas Nou resortti oli mainio chillausmesta. Siellä lähinnä vaan uima-altaalla oleiltiin, jossain hieronnoissa kanssa käytiin ja syötiin ja nukuttiin ja pörrättiin siellä resortin hulppeissa mestoissa. Kerran käytiin siellä Platja D’Arossa ja sen aivan saatanan upealla rannalla, en niin beach-elämän päälle ole ennen tajunnut mutta tuolla kyllä viihtyi. Se hiekkakin oli semmosta sopivan isorakeista, pyöreää pikkukiveä minkä päällä oli ihan yhtä iisi kävellä ku normi hiekankin, mutta se ei ollu niin kuuma eikä sitä kulkeutunut housujen ja muiden asioiden sisällä juuri ollenkaan mukana kun rannalta viimein poistuttiin.

Viimeiseksi majoitusmestaksi arpoutunut Masia Sumidors oli kanssa mieleenpainuva mesta, navigaattorin mukaan viimeinen kilometri sinne oli tietä jossa ei autolla voi ajaa, ja se oli kyllä vähän hiinä ja hiinä, mutta kyllä sitä kuoppaista ja kapeaa vuoristokujaa kuitenkin autolla pääsi semmosta 10 kilsan tuntivauhtia jotenkuten etenemään. Ja perillä sitten odotti 400-vuotias mörskä, jonka jotkut saatanan hullut brittihipit olivat hankkineet ja majoitusmestaksi muuttaneet, siellä ne kilipäät asuivat oman alle 2-vuotiaan poikansa kanssa ja meidän jamppa sai sitten sen kanssa leikkiä ja oli leluja ja vauvaan tottunutta lemmikkikissaa ja omia maitojaankin se perheen mutsi toi meille kun menin sanomaan että kaupasta pitäis pojalle käydä vähän vielä mölöä hakemassa. Aivan älytön mesta, suureksi osaksi tuon paikkaa pyörittäneen ylimukavan ja hauskan boheemiperheen takia. Faija siellä väänsi aamuin illoin aina hotellivieraille safkaa semmosessa erillisessä keittiömajassa, se kuunteli samalla jotain brittipoppia ja hoilasi aivan päin persettä niitä biisejä mutta ensiluokkaista ruokaa se sai siellä aina loihdittua.

Sieltä tehtiin sitten päivän pistohyökkäys Barcelonaan lapsen kummivanhempien kanssa hengataksemme, saatanallinen ukkosmyrsky osui iltapäivällä päälle, mutta illaksi se onneksi laantui ja päästiin kattelee Font Magican ilta-show ihan ison suihkulähteen viereen, ihan yhtä hieno ja vaikuttava se oli nytkin kun silloin joskus ekan kerran nähtynäkin.

Vikana päivänä käytiin vielä Sitges-nimisen mestan rannalla, siellä oli kuulemma omat rannat niin normaaleille ihmisille, kuin myös lapsiperheille, homoille ja lesboille kuin myös nudisteillekin. Me mentiin vaan lähimpään rantaan, sateenkaariliput siellä liehui siihen malliin ja mieskaksikkoja ja muutamia naisparejakin siellä aikaansa vietti sen verran monia, että se tais olla se homolesboranta, mutta olihan siellä meidän lisäksi kyllä muitakin lapsiperheitä ja varmaan ihan normaaleja ihmisiäkin oli suurin osa. Nudisteja ei siellä näkyny, tai no osa naisista oli kyllä semmosissa ihme naruhousuissa ja ilman tissiliivejä että vaikee sanoa laskettiinko niitä alastomiksi vai ei.

Reissu oli älyttömän kiva. Rahaa meni ja paljon, mutta sitähän on. Hotellit ja majoitukset hieman aiemmin ku ois herätty varailemaan tai jos ois tyydytty vähempään ja kikkailtu enemmän niin kustannuksia ois saleen saatu aika paljonkin alemmas, mutta kikkailu on ärsyttävää ja jos ei oo pakko himmailla niin mielelläni en matkoilla himmaile. Minusta matkailutouhuun käytetty raha on sitä mukavinta rahankäyttöä, siellä sitä saakin palaa. Oli hemmetin kiva huomata että pojan kanssa on nykyään jo noin iisiä tämä matkailutouhu. Ollaanhan me sen kanssa kyllä ennenkin jo menty, kaveri on nyt käynyt jo 7 valtiossa vaikka ikävuosia on se vähän päälle kaks. Eihän se mitään näistä vielä muista, mutta jatkossakin on tarkoitus toki matkailua jatkaa niin tottuupahan touhuun heti alusta lähtien.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vikana päivänä käytiin vielä Sitges-nimisen mestan rannalla, siellä oli kuulemma omat rannat niin normaaleille ihmisille, kuin myös lapsiperheille, homoille ja lesboille kuin myös nudisteillekin. Me mentiin vaan lähimpään rantaan, sateenkaariliput siellä liehui siihen malliin ja mieskaksikkoja ja muutamia naisparejakin siellä aikaansa vietti sen verran monia, että se tais olla se homolesboranta, mutta olihan siellä meidän lisäksi kyllä muitakin lapsiperheitä ja varmaan ihan normaaleja ihmisiäkin oli suurin osa. Nudisteja ei siellä näkyny, tai no osa naisista oli kyllä semmosissa ihme naruhousuissa ja ilman tissiliivejä että vaikee sanoa laskettiinko niitä alastomiksi vai ei.
Oltiin kahden kaverin kanssa Espanjassa kolme vuotta sitten ja kun tultiin Valenciasta takaisin Barcelonaan niin sanoin jätkille että mennäänpä käymään tuolla Sitgesissä, ette nimittäin usko millainen mesta se on. Sanoin että siellä on erittäin paljon homopareja liikenteessä (tai isompiakin ryhmiä), mutta eivät pojat uskoneet. Mutta kyllä niitä härkäpareja siellä vastaan tuli ja jätkät oli että ei saatana, taas se Rookeri oli oikeassa! Mutta ihan kiva pikku paikka.

Toinen mikä tuolla reissulla tuli pojille tietona minulta että kun Tarragonasta jatketaan maantietä eteenpäin kohti Valenciaa niin teiden varsilla on aika paljon huoria odottamassa esim. rekkakuskeja. Tuotakaan eivät uskoneet, mutta kyllä ne taas sanoi että Rookeri tietää!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pohdin omaa kepappihistoriaani ja kyllä se oli Kreikassa circa 1987 miten siihen tutustui.

Kioskilta sai leipää minkä sisään oli kääritty jotain lihaa. Menin uudelleenkin samalle kioskille isältä tai äidiltä saatujen drakmojeni kera.

Toinen mikä tuolla reissulla tuli pojille tietona minulta että kun Tarragonasta jatketaan maantietä eteenpäin kohti Valenciaa niin teiden varsilla on aika paljon huoria odottamassa esim. rekkakuskeja. Tuotakaan eivät uskoneet, mutta kyllä ne taas sanoi että Rookeri tietää!

Juuri tuolla en ole käynyt, mutta aika huonoja kavereita, jos eivät edes televisiota katso. Pitäisi olla tiedossa kuinka se nyt vain on noin.

Se tarjonnan määrä saattaa tulla yllätyksenä, jos ei ole tietoinen mitä maailmassa ihan oikeasti tapahtuu.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Juuri tuolla en ole käynyt, mutta aika huonoja kavereita, jos eivät edes televisiota katso. Pitäisi olla tiedossa kuinka se nyt vain on noin.

Se tarjonnan määrä saattaa tulla yllätyksenä, jos ei ole tietoinen mitä maailmassa ihan oikeasti tapahtuu.
Tästä jo lähes 10 vuotta, mutta pisti ihan Berliinin ydinalueilla,Bulowstrassen(ei nyt jaksanut etsiä erikoismerkkejä) alueella silmään, kun jokaiseen tyhjään parkkiruutuun ilmestyi tyttö odottamaan asiakasta. Mahtaa olla rasittavaa aina hätistellä sitten pois, jos on vain parkkiruudun puutteessa. Onkohan vielä sama meininki, vai onko virkavalta "siivonnut" syrjemmälle?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toki maailmassa riittää ihan homona (tattis @FASlapsi ) nähtävää, jolloin on muka perusteltua valita joka kerta uusi matkakohde. Mutta kun aika monessa kaupungissa itsessäänkin on ihan homona nähtävää, niin miksi jättää yhteen kertaan loistava matkakohde, jos on nähnyt ihan heterona vain murto-osan siitä nähtävästä? Jonkun Näsinneulan nyt ehtii kokemaan päivässäkin ja jää vielä aikaa Pynsän munkkikahveille ja todennäköisesti wingseillekin. Jos Tampere on liian arkinen esimerkki, niin kuka väittää kyllästyvänsä vaikka johonkin Tokioon viikossa, mikä on hatusta vedetty aikaraja lomareissun kestoks?

Ei noihin mestoihin mennä näkemään ja kokemaan joka kerta niitä samoja juttuja. Paitsi jos haluaa, niin onhan sekin sallittua. Wingsit toki aina ohjelmassa Mansen vierailulla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Toki maailmassa riittää ihan homona (tattis @FASlapsi ) nähtävää, jolloin on muka perusteltua valita joka kerta uusi matkakohde. Mutta kun aika monessa kaupungissa itsessäänkin on ihan homona nähtävää, niin miksi jättää yhteen kertaan loistava matkakohde, jos on nähnyt ihan heterona vain murto-osan siitä nähtävästä? Jonkun Näsinneulan nyt ehtii kokemaan päivässäkin ja jää vielä aikaa Pynsän munkkikahveille ja todennäköisesti wingseillekin. Jos Tampere on liian arkinen esimerkki, niin kuka väittää kyllästyvänsä vaikka johonkin Tokioon viikossa, mikä on hatusta vedetty aikaraja lomareissun kestoks?

Ei noihin mestoihin mennä näkemään ja kokemaan joka kerta niitä samoja juttuja. Paitsi jos haluaa, niin onhan sekin sallittua. Wingsit toki aina ohjelmassa Mansen vierailulla.
Nimenomaan, samallakin henkilöllä voi olla ihan erilaisia motiiveja matkalle. Joskus haluaa nähdä täysin uutta, mutta sitten taas välillä haluaa vain lomailla rennosti tutussa ja hyväksi havaitussa kaupungissa, jota ei enää tarvitse "ottaa haltuun" ja juosta lukuisissa "pakollisissa" nähtävyyksissä, vaan voi tutustua rennommin niihin vähän vähemmän tunnettuihin paikkoihin tai alueisiin, ja vaan nautiskella fiiliksestä. Mulle ja ilmeisesti monelle muullekin Berliini on ollut tällainen mesta, johon on tullut useamman kerran palattua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos Tampere on liian arkinen esimerkki, niin kuka väittää kyllästyvänsä vaikka johonkin Tokioon viikossa, mikä on hatusta vedetty aikaraja lomareissun kestoks?

Tästähän ei ole ollenkaan kyse. Aivan varmasti siellä Vantaallakin olisi näkemistä vaikka kuukaudeksi. Asuin siellä vuosikausia siinä elämäntilanteessa.

On silti mahdollista arvioida kuinka kauan jossain kannattaa olla. Kävin Luxemburgissa viime kuussa. Se oli nopeasti nähty, mitähän siellä olisi sitten enää tehnyt jonain neljäntenä päivänä. Aivan varmasti olisi ollut jotain linnoja ja pöndeä nähtävänä.

Sitä vain silti mielummin ylitti rajan tutkimaan mitähän jollain toisella on tarjota.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nimenomaan, samallakin henkilöllä voi olla ihan erilaisia motiiveja matkalle. Joskus haluaa nähdä täysin uutta, mutta sitten taas välillä haluaa vain lomailla rennosti tutussa ja hyväksi havaitussa kaupungissa, jota ei enää tarvitse "ottaa haltuun" ja juosta lukuisissa "pakollisissa" nähtävyyksissä, vaan voi tutustua rennommin niihin vähän vähemmän tunnettuihin paikkoihin tai alueisiin, ja vaan nautiskella fiiliksestä. Mulle ja ilmeisesti monelle muullekin Berliini on ollut tällainen mesta, johon on tullut useamman kerran palattua.
Mun ”Berliini” lienee Praha. Jos siellä ottaa pintaraapaisun ja käy kuvaamassa pari linnaa, kirkkoa, astronomisen kellon ja sen yhden sillan, on nähnyt vasta sen osuuden, minkä voi sitten rauhassa jättää väliin seuraavilla kerroilla. Uskallan väittää, että niistä seuraavista kerroista saa paljon enemmän irti, nimenomaan sitä fiilistä. Mulla varmaan painaa vaakakupissa aika paljon se, että sen ekan pintaraapaisun jälkeisellä keikalla ajauduttiin paikkoihin, joista jäi äärimmäisen miellyttävät muistot. Kyse ei ollut sen kummemmasta kuin live-musasta rafloissa, joista toiseen osuttiin vahingossa ja toiseen tahallaan (jo lopettanut blues-mesta). Siinä vahinkokeikassa kundi veti varmaan ruokapalkalla ympäri kaupunkia viihdyttäen ruokailijoita. Sama kaava toimii edelleen. Joku päivän pääkohde, sitten chillailua illalla satunnaisissa rafloissa. Siinä mun rentoiluloman takuuresepti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei noihin mestoihin mennä näkemään ja kokemaan joka kerta niitä samoja juttuja. Paitsi jos haluaa, niin onhan sekin sallittua. Wingsit toki aina ohjelmassa Mansen vierailulla.
Joo, itsekin on käynyt kahteen otteeseen Barcelonassa. Eka visiitti oli sellainen päivän kestänyt reissu kun oltiin veljen ja sen perheen kanssa Tarragonan lähellä reissussa (oisko se ollut Salou), mutta yhdessä päivässä etenkään lapsiperheen kanssa ei nyt niin hirveästi pysty koko kaupunkia kiertämään läpi. Toinen reissu olikin sitten juuri kolme vuotta sitten ja Barcelonassa taidettiin viettää yhteensä joku viisi päivää, pari päivää oltiin sitten reissun päällä kun jätkät ihmetteli Tarragonan huoria ja Sitgesin homoja.

Tarragonan kupeessa olevassa Saloussa on hieno huvipuisto, käytiin siellä silloin. Kyllähän tuolla Espanjassa täytyy vielä joskus käydä ja sinänsä en pitäisi mahdottomana vaikka tuonne suunnalle menisi uudestaan. Epsanjan sisämaa ei nyt niin pahemmin houkuttele ainakaan kesällä. Toki Valencia voisi olla se vaihtoehto koska se tuli aika pintaraapaisuna nähtyä silloin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös