Huonoa palvelua meillä ja muualla

  • 6 909
  • 41

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Kävin paremman puoliskon kanssa tänään syömässä Naantalilaisessa rantaravintolassa. Kuppilalla on hyvästä keittiöstään tunnettu gourmet-ravintola ynnä viihtyisä ja hoidetun oloinen sisäpiha, jonne suunnistimme kauniista auringon paisteesta nauttimaan.

Sisäpihalla on oma menu, joka ei luonnollisestikaan kilpaile tuon jo mainitun keittiön kanssa makuelämysten tuottamisessa. Vaimoni tilasi salaatin, joka olikin oikein hyvä (jos nyt sallaatti voi olla hyvä). Minä taas pyysin tarjoilijaa tuomaan merellisen pitsan. Ongelma oli vaan siinä, että kokkipoika oli unohtanut pitsantapaisestaan täytteen pois ja lautasella oli näin ainoastaan pitsapohja juustolla päällystettynä.

Kun ystävällisesti huomautin tarjoilijatarta tästä epäkohdasta, hän tokaisi ettei kukaan ole vielä tänä kesänä tuosta pitsasta valittanut. En malttanut olla vastaamatta hänelle - paha suustani kun olen - ettei muilla ole ollut mahdollisuutta kun sitä ei ole ennen minua kenellekään tarjoiltu.

Ammattikuntansa mainetta ansiokkaasti ylläpitänyt vanhempi rouvasihminen ilmoitti sitten ettei ole hänen vikansa, oli ruoka millaista tahansa. Hän oli sanojensa mukaan "täällä vaan töissä". Kun en tyytynyt hänen vastaukseensa, vaan pyysin häntä kutsumaan vastaavan paikalle muuttui ääni kellossa.

Tuloksena oli, että äsken nyrpeä ja elämäänsä kyllästynyt tarjoilijatar suorastaan säteili ja yhdessä totesimme reklamaationi asiassa olleen aiheellisen. Pitsasta ei laskussa ollut mainintaa, joten ravintoloitsija hävisi pitsan hinnan - ja ko. ravintolan sisäpiha asiakkaan.

Kaikenlaisia silmänpalvelijoita sitä joudutaankin pitämään töissä! Montakohan asiakasta tämäkin tarjoilijatar on pestinsä aikana karkottanut syömään ja juomaan muualle?! Käytöksestä päätellen hän saa palkkansa naapuriravintolasta yhdessä sen kokin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Ford (KA) sucks !

Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Omaan kielenkäyttööni on jäänyt Kehä-Vehon asentajan opettavainen kommentti sen jälkeen kun Fiatistani oli rikottu osapuilleen kaikki huollettavaksi tarkoitettu:

´Kuule poika, sen pitääkin kolista´

Sen lisäkisi että Ford KA on maailmankaikkeiden paskoin auto on niiden huoltokin aivan ala-arvoinen ja ylihintainen.

Tapaus 1.

Pakoputki irronnut kiinnikkeistä -> Pikahuoltoon -> Muutaman viikon päätä pakoputki irti uudelleen ja kun korjausta tukitaan huomataan, että sen on korjattu rautalangalla, joka sitten on palanut poikki. Selitys: "No sä toit sen pikahuoltoon..."

Tapaus 2.

Ohjaustehostin (jossa ilmeisesti tyyppivika kun niitä on kolmesta eri KA :sta mennyt rikki 4 kertaa) korjataan korjaamolla -> Lähden korjaamolta ja se on samantien rikki (liekö edes korjattu ?) ja taas 2 viikon odotus. Ensimmäiselläkin kerralla osaa joutui odottamaan ensin viikon, sitten toisen ja lopulta 4 viikkoa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Stadissa Valintatalon "lihatiskillä"...

Meikä menee kauppaan ja mielessäni on perjantain kunniaksi tehdä mojova stroganoff perheelle... teen sen yleensä naudan ulkofileestä... maustan valkopippurilla (hieman), Aromat-yleismaustetta sekaan ja silputtua voissa paistettua sipulia.

Niin, mutta ensin pitää mennä lihatiskille ostamaan se liha.
Kävelen sitten Valkkarin lihatiskiä kohden... näen heti jo kaukaa, sieltä kylmäaltaiden välistä, että lihatiskillä on myyjänä joku nuori kesäapulaistyttö. Tytöllä on ihan kivasti napa paljaana, nuoret rintojen nännit sojottavat terhakkaina minimaalisen topin "kankaan" läpi.
Tyttö sanoo sitten minulle:
- Moi, mita sais olla?
Hammasta purren päätän olla vittuilematta tytön "murteesta" ja teen tilauksen:
- No hei, ajattelin tänään tehdä oikein kunnon stroganoffia. Mitä sinä suosittelisit?
Vastaus tytöltä tulikin sitten ihan heti:
- Tuolla meidän altaassa on nakkei...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Oloneuvos
Kävin paremman puoliskon kanssa tänään syömässä Naantalilaisessa rantaravintolassa.
*****
Minä taas pyysin tarjoilijaa tuomaan merellisen pitsan. Ongelma oli vaan siinä, että kokkipoika oli unohtanut pitsantapaisestaan täytteen pois ja lautasella oli näin ainoastaan pitsapohja juustolla päällystettynä.

Kun ystävällisesti huomautin tarjoilijatarta tästä epäkohdasta, hän tokaisi ettei kukaan ole vielä tänä kesänä tuosta pitsasta valittanut.

Ettet vain ollut nirso. Merellinen pitsa! Ravintolahan sijaistee Naantalin Vierasvenesatamassa, aivan rantaviivan tuntumassa. Merellinen ympäristö, nääs. Tai mistäs tiedät, ettei pitsan jippo ole se, että kokki uittaa pitsapohjan ennen paistoa siinä viereisessä skönessä. Merellinen sekin. Puhuttiinko listassa muka täytteistä jotain? Taisit saada mitä tilasit.

Ja katsele perään, ettei pelaajanne käy siellä eväällä, etteivät riudu ihan kokonaan. Paitsi, eikös teillä ollut säästölinja muutenkin käynnissä? Ei se Jalonenkaan niin paksussa kunnossa ole.;)
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Senior


Ettet vain ollut nirso. Merellinen pitsa! Ravintolahan sijaistee Naantalin Vierasvenesatamassa, aivan rantaviivan tuntumassa. Merellinen ympäristö, nääs. Tai mistäs tiedät, ettei pitsan jippo ole se, että kokki uittaa pitsapohjan ennen paistoa siinä viereisessä skönessä. Merellinen sekin. Puhuttiinko listassa muka täytteistä jotain? Taisit saada mitä tilasit.

Ja katsele perään, ettei pelaajanne käy siellä eväällä, etteivät riudu ihan kokonaan. Paitsi, eikös teillä ollut säästölinja muutenkin käynnissä? Ei se Jalonenkaan niin paksussa kunnossa ole.;)

Siihen merelliseen pitsaan olisvat naapurin purkkarin pohjassa pesivät merirokot tehneet pikantin säväyksen. Tuo vaihtoehto, jota ehdotat on "Stadilaisen ylläri". Sen saa joko pikaisesti uitettuna tai pitkään liotettuna, päällä mustia oliiveja ja valkoisia albiinosilakoita. :D

Meillä on niin huonot palkat nykyään, että ravintolaan ei pojilla ole mitään asiaa, omien eväiden tuominen kun on kielletty. Siksi en ole levoton heidän nälkiintymisestään kyseisessä kuppilassa.

Luotettavalta taholta olen kuullut, että ko. kuppilan olisi ostanut joku ex-turkulainen, nykyään pirkulan moista palkkaa nauttiva pääkaupunkiseudulla leipäänsä (ja aika paljon muuta) ansaitseva pelaaja. Ilmankos ei meikäläisellekään tarjoiltu kuin puoliväkisin! ;)
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Poikani on hurahtanut airsoftiin, vai mitä se nyt onkaan tämä kuula-aseilla käytävä leikkisota. Käytiin kundille ostamassa ase Kaisaniemen metroaseman Nemesis-nimisestä alan liikkeestä. Itseäni karmaisi mennä koko paikkaan. Ajattelin, että tiskin takana on ilman muuta joku isokokoinen nahkatukka, joka repii asiakkaan rahat vaikka väkisin. Yllätys oli melkoinen kun liikkeesä olikin myyjänä erittäin miellyttävä nuori mies, joka alan ammattilaisen ominaisuudessa jaksoi selittää kaikki aseeseen, sen käyttöön ja huoltoon liittyvät yksityiskohdat. Koko ostotapahtuma oli todella positiviinen yllätys, vaikka se tussari olikin mielestäni kallis.

No, sattui käymään niin, että ase meni epäkuntoon parin viikon kuluttua ostamisesta, joten kävin viemässä sen takuukorjaukseen samaan liikkeeseen, jossa oli jälleen sama miesmyyjä. Edelläni sattui olemaan n. 12-13 vuotias poika äitinsä kanssa. Tämä poika jaksoi kysellä varmaankin puoli tuntia erilaisia kysymyksiä liittyen oikeanlaisen aseen valintaan, sen tekniikkaan ja ties mihin. Oli helvetin kuuma ja minua v*tutti koko jätkä. Ajattelin, että valitse nyt jukolauta jo vihdoin joku ase tai lähde pois. Ei, poika vain kyseli ja kyseli ja koko tämän ajan samainen nuorehko miesmyyjä jaksoi vastata perinpohjin joka ainoaan kysymykseen yhtään kyllästymättä. En lopulta voinut kuin haltioituneena seurata, miten todellinen asiakaspalvelija tekee työtään. Eihän se hänen vikansa ollut, että asiakas halusi tietää ennen kuin teki ostopäätöksensä.

Poika sai lopulta ostettua aseen ja siihen liittyvät tilpehöörit. Juuri kun luulin vuoroni koittavan, poika vielä viime töikseen ihmetteli, kun ei ole löytänyt kotikaupungistaan Tukholmasta alan liikettä. Jälleen myyjä innostui ja alkoi muistella, mitä liikkeitä Tukholmassa hänen mielestään on. Heidänkin ketjullaan pitäisi siellä olla liike jne. Olin jo varma, että hän kaivaa jonkun katalogin esiin ja alkaa etsiä tukholmalaisten alan liikkeiden nimiä ja osoitteita, mutta onneksi ei sentään. Kun vuoroni lopulta koitti, olin yllättävän hyvällä tuulella siitäkin huolimatta, että aikaa oli tärvääntynyt 45 minuuttia ja olin kuumuudesta johtuen yltä päältä hiessä.

Kerta kaikkiaan loistava asiakaspalvelija.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Oloneuvos


Siihen merelliseen pitsaan olisvat naapurin purkkarin pohjassa pesivät merirokot tehneet pikantin säväyksen. Tuo vaihtoehto, jota ehdotat on "Stadilaisen ylläri". Sen saa joko pikaisesti uitettuna tai pitkään liotettuna, päällä mustia oliiveja ja valkoisia albiinosilakoita. :D


Minä olen nyt hieman huolissani siitä, miten veli Oloneuvos tankkaa viikonloppua silmällä pitäen. Jos nimittäin toteutamme ahvenreissumme, jonka eräs nimeltä mainitsematon HIFK-fani niin kaukoviisaasti jätti väliin.

Viikonlopun menua voit ennakkoon käydä silmäilemässä toveri Predatorin hyllynrakentamisketjussa. Se on yksi yhteen. Minun menussani tosin ei ole aivan noin paljon vihanneksia, nesteytystä sitäkin enemmän.

Ja työkalummekin ovat astetta vaarallisemmat: Kirves ja uistimet...
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Jet Ace


Minä olen nyt hieman huolissani siitä, miten veli Oloneuvos tankkaa viikonloppua silmällä pitäen. Jos nimittäin toteutamme ahvenreissumme, jonka eräs nimeltä mainitsematon HIFK-fani niin kaukoviisaasti jätti väliin.

Viikonlopun menua voit ennakkoon käydä silmäilemässä toveri Predatorin hyllynrakentamisketjussa. Se on yksi yhteen. Minun menussani tosin ei ole aivan noin paljon vihanneksia, nesteytystä sitäkin enemmän.

Ja työkalummekin ovat astetta vaarallisemmat: Kirves ja uistimet...

Miten niin jos, kun!

Liemiruokapainotteinen se tulee taatusti olemaan, eikä huonosta palvelusta tarvitse vetää hernettä klyyvariin. Vihannekset ovat parhaimmillaan pellossa tai jonkun toisen lautasella, huonoimmillaan nenässä.

Sääli, että mainittu Hifk-fani ei testaa kanssamme saariston palvelutasoa. Toisen kerran sitten.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Moni on tassakin ketjussa valittanut, etta Suomessa palvelualan ihmiset ovat liian tiukkapipoisia ja/tai tympiintyneita tyohonsa. Voin kokemuksesta sanoa, etta New Yorkista saa hakemalla hakea esimerkiksi sellaista pikaruokapaikkaa, jossa asiakas toivotettaisiin tervetulleeksi edellyttaen, etta myyjana on joku muu kuin ulkomaalainen. Paikalliset myyjat ovat ainakin kesaisin niin helvetin karttyisia, koska on jarjettoman kuuma ja hiostava.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tapahtui Finnairin koneessa matkalla Teneriffalle:
Edessäni istuva vanhempi mies tilasi noin 50-vuotiaalta
ammattiinsa ja varmaan koko elämäänsä tympääntyneeltä
lentoemolta viskipaukun. Kun paukku oli tehty hän pyysi kohteliaasti vielä paria jääpalaa siihen. No sitten tämä
asiakaspalvelun ammattilainen kiljaisi niin että varmaan koko
suuri MD-11 kone kuuli :SILLOIN TILATAAN VISKI JÄILLÄ!!!!!
ja katsoi miestä kun halpaa makkaraa. Aika hassu tilanne.....

Toinen rautainen ammattilainen jonka olen kohdannut
oli naispuolinen taksikuski. Kello oli ehkä 4 aamulla ja sopersin
tyyliin "Toschta oikealle niin ollaankin perillä" Ja sitten sainkin
aika kovan ripityksen: "Kuule mä olen ajanut taksia Helsingissä
10 vuotta, älä sä siellä neuvo mulle miten mun pitäää ajaaa!!!!!!
Olin aika monttu auki, ja neppasin kojelaudalle 10-pennisen
tippinä kiitoksena kohteliaisuudesta
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Nyt meni yksi baari boikottiin, nimittäin ravintola Morris Helsingin Kalliossa. Join toista oluttuoppiani, kun huomasin yhtäkkiä että lasissa kelluu jotain sinne täysin kuulumatonta. En kyennyt analysoimaan jätteen laatua, mutta oluttuoppiin sillä ei pitäisi olla mitään asiaa. Menin tuopin kanssa tiskille ja esitin asiani. Tiskin takana olevan mamun asenne reklamaatiota kohtaan oli erittäin vihamielinen. Olisin tyytynyt uuteen tuoppiin puoliksi juodun pilalla olevan tilalle. Ei käynyt baarimestarille, kehtasi väittää että oli antanut minulle moitteettoman tuopin. Vastasin epäuskoisena että minä nyt en ainakaan ole sitä moskaa sinne tuoppiin laittanut, ei vaikutusta. En viitsinyt tuon enempää tapella yhden tuopin takia, toivotin vain sarkastiset hyvän illan jatkot ja poistuin paikalta.

Takaisin en mene, onneksi alueella eivät baarit äkkiä lopu.
 

Perateutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Nyt meni yksi baari boikottiin, nimittäin ravintola Morris Helsingin Kalliossa. Join toista oluttuoppiani, kun huomasin yhtäkkiä että lasissa kelluu jotain sinne täysin kuulumatonta. En kyennyt analysoimaan jätteen laatua, mutta oluttuoppiin sillä ei pitäisi olla mitään asiaa. Menin tuopin kanssa tiskille ja esitin asiani. Tiskin takana olevan mamun asenne reklamaatiota kohtaan oli erittäin vihamielinen. Olisin tyytynyt uuteen tuoppiin puoliksi juodun pilalla olevan tilalle. Ei käynyt baarimestarille, kehtasi väittää että oli antanut minulle moitteettoman tuopin. Vastasin epäuskoisena että minä nyt en ainakaan ole sitä moskaa sinne tuoppiin laittanut, ei vaikutusta. En viitsinyt tuon enempää tapella yhden tuopin takia, toivotin vain sarkastiset hyvän illan jatkot ja poistuin paikalta.

Takaisin en mene, onneksi alueella eivät baarit äkkiä lopu.
Heh, mulla oli vuosi tai kaksi sitten aivan sama tilanne, baaria en muista mutta Kalliossa myös kuitenkin. Hyvin mahdollista, että olisi sama paikka kyseessä koska ko. ravintolassa on tullut vierailtua. Bissetuopin pohjalla oli ihan helvetisti jotain valkoisen jauheen/rään näköistä sekoitusta. Ulkomaalaistaustaiselle baarimikolle asiasta ilmoittaessani vastaus oli sama kuin sinulle. Tuoppi/juoma oli kuulemma täysin moitteeton sitä minulle tarjoiltaessa. Oli kuulemma mun kaverit/minä itse sinne jotain pistänyt. Tuoppi oli yhden huikan vajaa täysi kun menin asiasta kertomaan. No lopulta väännön jälkeen sain uudn kaljan, jonka jälkeen vaihdettiin baaria pikapikaa.
 

alcoholic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nostan tämän ketjun ylös, koska lyhyen ajan sisään olen joutunut pettymään kahden toimijan asiakaspakveluun. Otsikoksi voisi laittaa, onko työntekijän sairasloma hyvä syy hitaaseen asiakaspalveluun?

Talossamme tehtiin tämän vuoden aikana julkisivuremontti, jonka vuoksi rahoitusvastikkeemme nousi tuntuvasti. Päätin viime vuoden syyskuun aikana, että hoidan tuon rahoitusosuuden pois lainalla. 1 lokakuuta 2018 marssin taloyhtiömme isännöintitoimistoon ja kysyin saisinko tuosta lainaosuudesta loppusumman niin voin käväistä pankissa. Isännöintitoimiston nainen sanoi ko henkilön olevan sairaslomalla, mutta asia hoituu kuitenkin viikon sisällä. Pariin viikkoon ei kuulunut mitään ja olin hetkeksi unohtanut asian, joten lokakuun puolivälissä menin uudestaan kysymään asiasta. Sama henkilö oli asiakaspalvelussa ja katsoi, ettei asiaani ollut hoidettu millään tavalla. Hän laittoi asian kiireellisesti hoidettavien asioiden listalle. Hän sanoi, että eiköhän se kohta puoliin tule teille. Taas odotin muutaman viikon, eikä mitään kuulunut. Taas menin kysymään asiasta ja vastauksena oli, että hemkilö joka hoitaa näitä on sairaslomalla. Kysyin, että kai nyt joku muukin voisi asiaa hoitaa, kun kyse on varmasti 5-10 minuutin hommasta ja sen tiedon voi lähettää s-postilla. Tämä asiakaspalvelija lupasi taas, että hoituu viikon sisällä. No taaskaan ei hoitunut, joten tällä kertaa soitin asiasta ja minut yhdistettiin isännöintiyhtiön kirjanpitäjälle. Tämä tapahtui noin marraskuun puolivälissä. Hän sanoi hoitavansa asian ja palaavansa asiaan, jos jotain erityistä ilmenee. Taas odotin seuraavan viikon, eikä mitään kuulunut. Lopulta soitin itse tälle kirjanpitäjälle, joka antoi vastaukseksi, että tämä henkilö, joka on ollut salkulla hoitaa asian. No luotin taas tähän, ettö asia viimein hoituu, mutta ei. Joulukuun alussa, kun en vieläkään ollut saanut tarvitsemaani lappua soitin asiakaspalveluun. Tällä kertaa vastaus oli, ettei hän löydä mitään tällaista toimenantoa. Siinä kohtaa paloi hermo ja annoin tiukkaa palautetta, että miten se on mahdollista, kun olen 2 kk.tta yrittänyt saada yhtä helvetin tositetta. Kaikenmaailman selityksiä tuli, jotka itse ammuin kerta toisensa jälkeen alas. Lopulta muutama päivä myöhemmin sain kyseisen tositteen ja pääsin hoitamaan asiaani.

Tiistaina Joulukuun 12 päivä menin pankkiin sopimaan lainasta ja neuvottelija sanoi, että hän lähettää tuon tarjouksen teille S-postiin, niin voitte tarkemmin tutustua siihen ja allekirjoittaa sen sähköisesti. Hän lupasi myös soittaa asiasta loppuviikolla. Yllättäen näin ei sitten kuitenkaan tapahtunut. Soitin seuraavana tiistaina pankin asiakaspalveluun ja kysyin mikä hommassa mättää. Asiakaspalvelija laittoi tästä toimeksiannon neuvottelijalle ja odotin, että ko viikolla tulisi yhteydenotto No ei tietenkään tullut. Tuli joulupyhät, välipäivät olimme reissussa, niin asiaa ei tullut hoidettua ennen vuodenvaihdetta. Tänään soitin lopulta asiasta pankin asiakaspalveluun, josta he näkivät ettei asialle ollut tehty yhtään mitään. Asiakaspalvelija pahoitteli ja myös epäili tämän neuvottelijan sairastuneen, mutta totesi ettei näin saa silti käydä joulupyhistä ja sairastumisesta huolimatta. Hän laittoi asian eteenpäin ja lupasi pankin olevan yhteydessä ensi viikolla. En löisi kyllä vetoa tämän puolesta, mutta katsotaan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kaikenmaailman selityksiä tuli, jotka itse ammuin kerta toisensa jälkeen alas. Lopulta muutama päivä myöhemmin sain kyseisen tositteen ja pääsin hoitamaan asiaani.
Lainaosuuslaskelman tekoon ei edes tarvita isännöitsijää, vaan se on täysin kirjanpitäjän asia. Kertoman perusteella kuulostaa isommalta toimistolta, joten kirjanpitäjiäkin pitäisi olla useampia.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Lainaosuuslaskelman tekoon ei edes tarvita isännöitsijää, vaan se on täysin kirjanpitäjän asia. Kertoman perusteella kuulostaa isommalta toimistolta, joten kirjanpitäjiäkin pitäisi olla useampia.

Ja joku vielä luulee, että kaikki kirjanpitäjät osaisivat laskea. Ei osaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämän ketjun voisi ehkä yhdistää tähän isompaan, jossa keskustelua on yli 200 sivun verran?

Laadukasta asiakaspalvelua
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös