Ari-Pekka Selin HIFK:n päävalmentajana

  • 239 074
  • 962

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
En usko, että Kife on enää saatavilla. Hänelle yhden äänen tappio UTJ-vaalissa oli sellainen isku vitjoille, että hän ei ole tulossa pelastamaan HIFK:ta. Todennäköisesti HIFK:n toimistolla ei enää kannata näppäillä Ruotsin suuntaa puhelinnumeroon, kun haetaan uutta urheilutoimenjohtajaa. Itse asiassa KIfe ei edes vastaisi puhelimeen, uskon.

Pienenä mutta suhteellisen tärkeänä korjauksena sellainen knoppi, että Kimmo Heino ei ole ollut missään jäähallissa tai ylipäätään jääkiekon kanssa missään tekemisissä pitkälti yli 10 vuoteen, joten eiköhän nyt unohdeta nämä satusedän tarinat jostain ”yhden äänen tappioista”. Kimmo Heino ei luonnollisestikaan ollut ehdokkaana missään vaiheessa ja hänen elämäänsä on vienyt viimeiset 10-15 vuotta aivan eri asiat kuin jääkiekko. Sallitaan se hänelle.

Annetaan iäkkäälle ihmiselle nyt oma rauhansa siellä Malmössä ja jätetään nämä jutut jatkossa vähemmälle, eikö vain?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Renegade , kyllä mä olen nähnyt Kimmo Heinon Nordiksella alle 10v. sitten.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
@Renegade , kyllä mä olen nähnyt Kimmo Heinon Nordiksella alle 10v. sitten.

Kyllä, jossain väsyneessä ”juhlapelissä” jossa Gamlat jäällä ennen peliä ja konjakilla pelin aikana.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Paljon on spekuloitu siitä, kuinka ilmoitus lokakuussa Selinin vaihtamisesta Pikkaraiseen sotki joukkueen pelin. Miksi se sotki pelin, jos sotki?

Kaikki puhuvat Selinin motivaation heikentyneen. Voisiko kyse olla siitä, että osa pelaajista piti Seliniä mieluisampana ykkösenä kuin Pikkaraista, ja pettyi ilmoitukseen? On epärealistista ajatella, että 100 % pelaajista tervehti päätöstä ilolla. Joidenkin pelaajien fokus siirtyi jo siihen, missä muualla he ensi kaudella pelaavat.

Joka tapauksessa avoimuudella mennään. Ja ammatikseen pelaavien pitää keskittyä peleihin.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fakta 1: salaisuudet pysyvät lätkäpiireissä salaisuuksina kovin lyhyen ajan.

Fakta 2: joukkue saa paljon tietoa seuraavasta kaudesta varsin aikaisessa vaiheessa edellistä kautta ilman että kukaan edes sanoo mitään, jos pelaaja yhtään ymmärtää ympärillä tapahtuvia asioita. Moni ei tajua ja siksi nämä valmentajien julkistukset tulevat monelle aina suurena yllätyksenä.

Valistunut arvaus/semifakta 1: valmentajanvaihdos julkistettiin kuukausia aikaisemmin kuin oli suunniteltu, koska odotettuja pelaajasopimuksia ei ollut julkistettavana. Tai mitään muutakaan positiivista (eikä organisaatiossa kukaan jaksa kehittää mitään positiivista). Organisaatio painaa paniikkinappulaa —> totta kai se vaikuttaa joukkueeseen kaiken muun alavireisyyden lisäksi.

Jos johdossa olisi otettu ihan rauhassa, hankittu odotetut puuttuvat palaset joukkueeseen ja annettu työrauha muutamasta tappiosta huolimatta, tilanne olisi luultavasti nyt toinen. Siinä missä onnistumiset ruokkivat onnistumisia, myös epäonnistumiset ja sekoilut ruokkivat itseään. Ja kun seura poukkoilee sinne tänne, se aiheuttaa pelaajissa epävarmuutta.

Ilman sen suurempaa kriisiä, seura sai jälleen kerran itse kehitettyä itselleen kriisin. Selin näyttää penkin takana kypsältä ja lausunnot julkisuuteen ovat viime aikoina olleet vähintään erikoisia. Varsinkin, kun otetaan huomioon huhut joiden mukaan Selin itse ei varsinaisesti kuitenkaan ollut kiinnostunut jatkosta HIFK:ssa. Joo, Salmelainen on sanonut, että Selin olisi halunnut jatkaa ja joo, Selin on itse sanout, että ”kukapa ei haluaisi valmentaa HIFK:ssa”. Korulauseita, ei muuta. Selinille ei ole pitkään aikaan ollut epäselvää tai tullut yllätyksenä, että Pikkarainen on seuraava päävalmentaja.

Tällaiset uutiset ja spekulaatiot kuuluvat pelaajien ja valmentajien toimenkuvaan. Olisi suotavaa, että pelaajat ja valmentajat hoitaisivat hommansa ammattimaisesti loppuun asti. Eihän seurajohtokaan voi jättää palkkoja maksamatta, vaikka työntekijöiden työpanos putoaakin syksyllä, kun seuraavan kauden sopparit ovat tapetilla. Ehkä pitäisi siirtyä tulospalkkaukseen loppusyksyisin ja alkutalvesta?
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Eiköhän tämä Selin ole nähty nyt. Ei tosta tule enää mitään. Kenkää nyt kun vielä ehtisi kääntää laiva tällä kaudella.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Onko nää HIFKn päättäjät idiootteja vai mikä niitä vaivaa??? Sitokaa nyt joku se Tobbe sinne halliin ja pakottakaa sekin katsomaan tätä roskaa.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän tämä Selin ole nähty nyt. Ei tosta tule enää mitään. Kenkää nyt kun vielä ehtisi kääntää laiva tällä kaudella.

Ei tästä tosissaan taida mitään tulla. Paskempi homma vaan, että Pikkaraisesta tuskin on hommaa kääntämään, koska on ollut sitä itse aiheuttamassa ja muutenkin rooli valmennuksessa lienee ollut iso. Selinille ja Pikkaraiselle kenkää?

Hienoon umpisolmuun Salmelainen on homman saanut.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Pikkarainen samalla ovenavauksella. Ei olisi ensimmäinen kerta kun seuraavan kauden päävalmentajan jatkosopimus "perutaan".
Sopisi mulle oikein hyvin. Taitaa kuitenkin olla niin kiva tyyppi et saa jatkaa. Kivat tyypit saa aina jäädä vaikka hävitään kaikki pelit.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole aneemisempaa valmentajaa vaihtopenkin takana nähnyt sitten Alatalon Matin Oulun visiitin. Taitaa itsekin tietää kuvion juonen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tami olisi myös vapaana eli hakekaa rohkeasti seuraavakin koutsi Turun suunnalta. Tamin termi on desperate hockey, jota HIFK nyt pelaa ja Lion jos kuka on 60 minuutin (vuoden) paineella päällikkö saamaan buumin loppukaudeksi aikaan Nordiksellakin. On siellä jo Tamille tuttuja veljiä joukkueessa, joko Audi liikahti?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän nyt olisi pitänyt olla alusta saakka ihan selvä asia, ettei Selin tai kukaan muukaan vastaavassa tilanteessa jotenkin tarkoituksella tai välinpitämättömyyttään lyö hommia läskiksi. Kyse on siitä millaiseksi valmennutiimin dynamiikka ja roolit muodostuu. Koska sitäkään on ihan turha väittää, ettei tällaisella (kakkonen syrjäyttää ykkösen) ole mitään merkitystä, koska ammattimiehet.
 

Gunde S.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Atu on virittänyt HIFK:n todella hyvään tikkiin näin joulun kynnyksellä. Hienoa nähdä, että jengi on Atun näpeissä, vaikka sitä pari viikkoa sitten vahvasti epäilin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska sitäkään on ihan turha väittää, ettei tällaisella (kakkonen syrjäyttää ykkösen) ole mitään merkitystä, koska ammattimiehet.

Minä väitän. Tässä tapauksessa, kun kukaan ei saanut kenkää, kukaan ei syrjäyttänyt ketään. Selinille ja Pikkaraiselle on ollut harvinaisen selvää jo alusta saakka, että Pikkaraisesta tulee ykkösvalmentaja liigaan ja hän tulee samoille apajille. Nyt se päivä sitten koitti ja sattumalta niin, että nykyinen työnantaja teki sen päävalmentajasopimuksen Pikkaraisen kanssa.

Jos pelaajat menivät sekaisin asiasta, niin ihmettelen suuresti. Heille maksetaan siitä, että tekevät tulosta kentällä ja jos tällainen suuri hämmennys on nyt vallannut mielen eivätkä siksi saa tulosta aikaiseksi, on aika hakea ammattiapua elämän suurten kysymysten ratkaisuun, sillä tilanne saattaa tulevaisuudessa toistua.

Hyvä haastattelu. Joko valehtelee todella sujuvasti tai kaikki on isossa kuvassa kunnossa, vaikka tappioita on tullutkin.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Telian lähetyksessä Tomi Kalliolta kysyttiin, että olisiko Kallio aikoinaan itse tehnyt sopimuksen johonkin joukkueeseen jonka valmentajasta hänellä ei olisi ollut tietoa. Vastaus oli EI. Eli käytännössä IFK:n oli varmaan pakko julkaista tieto ensi kauden valmentajasta, jotta saisi tehtyä pelaajasopimuksia kaudelle 2019-20.

Onko Pikkarainen valmentaja joka houkuttelee pelaajia meille onkin sitten ihan toinen asia. Toivotaan ettei ainakaan vaikuta kielteisesti.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Telian lähetyksessä Tomi Kalliolta kysyttiin, että olisiko Kallio aikoinaan itse tehnyt sopimuksen johonkin joukkueeseen jonka valmentajasta hänellä ei olisi ollut tietoa. Vastaus oli EI. Eli käytännössä IFK:n oli varmaan pakko julkaista tieto ensi kauden valmentajasta, jotta saisi tehtyä pelaajasopimuksia kaudelle 2019-20.

Onko Pikkarainen valmentaja joka houkuttelee pelaajia meille onkin sitten ihan toinen asia. Toivotaan ettei ainakaan vaikuta kielteisesti.

Olen edelleen sitä mieltä, että Pikkarainen ensi kauden päävalmentajana on todellinen laiskan miehen ratkaisu. Meriitit huipputasolta puuttuvat täysin. Toisaalta jos ei yhtä huippusentteriä onnistuta puolessa vuodessa löytämään, niin ehkä parempi, että palkattiin edes joku mölyämään sinne penkin taakse, sillä muutenhan tällä osumatarkkuudella olisi ollut riski, että joukkueesta puuttuu päävalmentajakin ensi kaudella.

Siinähän sitä olisi ollut ihmettelemistä kun joku Lennu heiluu pelikamat päällä fläppitaulun kanssa vaihtoaitiossa.
 
Viimeksi muokattu:

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Tässä vuosien mittaan on kuultu monista kiekkovalmentajen 'kikoista', joilla pelaajat (edarit)
palautetaan tosielämään ja töihin joista oikeasti liksaa maksetaan.

Junnutyyliin viivojen-välien-luistelua. Tepsii kuulemma 250 k-mieheen kivasti,
on pelaajalle muutamassa minuutissa selvillä valmentaja ja palkanmaksaja.

Joku valmentaja pisti jengin kävelemään vierasmatsista loppukilsat.

Joku järjesti ylimääräiset pakolliset aamujäät kello 8, jossa tosiaan skrinnari lauloi.

Millä Selin herättää joukon, jota ei valmenna enää ensi kaudella? Mitä on käytettävissä edes?

Moottorisaha?
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tässä vuosien mittaan on kuultu monista kiekkovalmentajen 'kikoista', joilla pelaajat (edarit)
palautetaan tosielämään ja töihin joista oikeasti liksaa maksetaan.

Junnutyyliin viivojen-välien-luistelua. Tepsii kuulemma 250 k-mieheen kivasti,
on pelaajalle muutamassa minuutissa selvillä valmentaja ja palkanmaksaja.

Joku valmentaja pisti jengin kävelemään vierasmatsista loppukilsat.

Joku järjesti ylimääräiset pakolliset aamujäät kello 8, jossa tosiaan skrinnari lauloi.

Millä Selin herättää joukon, jota ei valmenna enää ensi kaudella? Mitä on käytettävissä edes?

Atullahan jotain kikkoja on ollut kanssa. Eikös se takavuosina laittanut Kerhon äijät pelikamoissa lenkille erätauolla, kun ei eka erässä jossain matsissa luistin kulkenut?
 

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Atullahan jotain kikkoja on ollut kanssa. Eikös se takavuosina laittanut Kerhon äijät pelikamoissa lenkille erätauolla, kun ei eka erässä jossain matsissa luistin kulkenut?
Miten minulla on semmonen muistikuva, että ne tuon pelin olis lopulta jopa voittanu?

Jokuhan tuolla kyllä mättää ja pahasti, tuo uumoilu valmentajajulkistuksesta koska "pelaajat ei halua tehdä sopimuksia joukkueisiin jonka tulevaa valmentajaa he eivät tiedä" voi hyvinkin olla kohdillaan. Jumppari painoi paniikkinappulaa, jotta edes joku teke sopparin myös ensi kaudelle?
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Vielä elokuun haastattelussa joukkueesta paistoi huumori ja hyväntuulisuus. Valmentajakin antoi sen hetken arvosanaksi "hyvä". Selinin mukaan pelitapaa esitteli joukkueelle elokuun jääharjoituksissa nimenomaan Pikkarainen. Oi niitä aikoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös