Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 336 903
  • 66 854

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sellaiset 25 tuntia niin olen ollut jo pari minuuttia lomalla. Ei nyt sillä että lomalle jo kovasti kaipaisin ja sitä odottaisin, mutta...

Toki teknisestihän se loma alkaa vasta maanantaina, mutta kuitenkin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Käytin paria entistä jatkislaista (punis ja abi) kokeilemassa golfia Paloheinässä. Nuorempi oli ihan luonnonlahjakkuus. Löin kaksi lyöntiä näyttääkseni mallia ja pari helppoa vinkkiä sanoin. Ja heti löi kuin Tiger konsanaan ja putitkin upposi. Vanhempikin sentään sai vähän juonen päästä kiinni kun lykkäsin tarpeeksi lyhyen mailan käteen, mutta putit eivät uponneet sitten millään.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Äsken kävi kuten pussikaljaromaanissa. Tajusin, että nuorisolaistissit ovat auttamattomasti taakse jäänyttä elämää osaltani. Olen alle nelikymppisenä vanha.

Niin ja tämän minut sai tajuamaan nuori skeittarijätkä rööki huulessaan rullaillessa kovaa vauhtia ohitseni. Hänelle nuorisolaistissit ovat tätä päivää. Minä olen muinaisjäänne.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Äsken kävi kuten pussikaljaromaanissa. Tajusin, että nuorisolaistissit ovat auttamattomasti taakse jäänyttä elämää osaltani. Olen alle nelikymppisenä vanha.

Niin ja tämän minut sai tajuamaan nuori skeittarijätkä rööki huulessaan rullaillessa kovaa vauhtia ohitseni. Hänelle nuorisolaistissit ovat tätä päivää. Minä olen muinaisjäänne.
Kiva niitä on silti katsella. Olin tänään reilusti etuajassa punista vastassa keskustassa niin käväisin ottamassa yhden Oosterin terassilla (Helsingin rautatieasemalla). Meni ohi sen näköistä nuorisotissiä siinä, että olen onnellinen että on näkökyky. Eihän niihin mitään mahdollisuuksia ole, mutta setämiehen elämän pieniä iloja kun voi moisia aurinkolasien takaa katsella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En tiedä ikääsi, ajattelin vain kysyä hehkutuksista päätellen.
Nojoo myönnetään että tässä on tullut asia ehkä jokusen kerran mainittua. Jotenkin tänä vuonna tuo loma on tuntunut olevan ihan helvetin kaukana vaikka aikalailla samaan aikaan se on nyt mitä parina aiempanakin vuotena. Mutjoo, 2009 oli eka palkallinen loma ja ikää on 31 vuotta.

Mutta toisaalta onhan lomat aina hehkuttamisen arvoisia. Hyvää lomaa sinulle!
Näinpä, kiitoksia!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nojoo myönnetään että tässä on tullut asia ehkä jokusen kerran mainittua. Jotenkin tänä vuonna tuo loma on tuntunut olevan ihan helvetin kaukana vaikka aikalailla samaan aikaan se on nyt mitä parina aiempanakin vuotena. Mutjoo, 2009 oli eka palkallinen loma ja ikää on 31 vuotta.
Hauskaa lomaa. Minun ensimmäinen palkallinen täysi loma oli vuonna 2007 ja sinä vuonna täytin 31. Joten olet hoitanut hommasi ainakin tuossa suhteessa paremmin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hauskaa lomaa. Minun ensimmäinen palkallinen täysi loma oli vuonna 2007 ja sinä vuonna täytin 31. Joten olet hoitanut hommasi ainakin tuossa suhteessa paremmin.
Nooh, miten sen nyt ottaa. Mutta kiitokset, mukavaa loppukesää sinnekin!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko ensimmäinen palkallinen loma?

Olisikin, olisin nuori urho siinä tapauksessa :(

Ööh, et välttämättä. Siis et välttämättä olisi nuori urho tuossakaan tapauksessa. Saattaisit olla vain tehnyt monet vuodet ekstraustöitä, pätkätöitä jne ja elättänyt itsesi näiden avulla. Tällöin lomat ei olisi kuitenkaan kertynyt niin että olisit päässyt viettämään palkallista lomaa.

Minulle kun elokuun 14. päivä alkava kesäloma on nimenomaan työurani ensimmäinen virallinen palkallinen kesäloma. Tai virallisesti tuo loma alkaa minullakin silloin maanantaina mutta joo...

Eli maaliskuussa ollut hiihtoloma oli ensimmäinen virallinen palkallinen lomani koskaan ja tuo lomasarja jatkuu nyt elokuussa sitten ensimmäisellä työuran virallisella palkallisella kesälomalla. Enkä minä nyt enää niin nuorikaan ole vaan ikää minulle tulee syksyllä mittariin jo kuitenkin 37 vuotta.

Minulla ei vain ole koskaan vielä ollut virallista palkallista kesälomaa koska olen just tehnyt paljon näitä ekstraus-ja pätkätöitä. Nykyinen työsuhteeni on itse asiassa varmaan miten sen sitten muotoilisi? pysyvin, varmin ja yhtäkestoisin työsuhteeni koskaan.

Ja sitten oli välissä toki muutama vuosi kun en tehnyt töitä ollenkaan vaan olin mielenterveyskuntoutuja. Joo, mutta hyvin minä itseni työllistin aikanaan noilla pätkä-ja ekstraustöilläkin mutta se huono puoli niissä oli että lomia en saanut. Ainakaan virallisia. Kyllä sitten pidin kyllä omaa lomaa eli ilmoitin yhdelle sellaiselle paikalle johon tein paljon hommia että nyt en ole muutamaan viikkoon lainkaan käytettävissä. Se sopi kyllä sitten ja työkutsut jatkui sen noin kuukauden jälkeen normaalisti.

Mutta lomia olen kyllä ennenkin pitänyt tosiaan. Ne eivät ole kyllä olleet virallisia mutta kuitenkin. Lomia ne on silti olleet ja aina olen odottanut niiden alkua innokkaasti myös. Ei siitä loman odottamisen innokkuudesta taida mihinkään päästä, aina se on yhtä hienoa kun lomalle pääsee! Vaikka töissä sitten viihtyisikin. Hyvää lomaa siis sinullekin @Roger Moore

Minulla on loma tänä vuonna poikkeuksellisen myöhään, eli alkaa vasta elokuun kolmannen viikon maanantaina virallisesti. Lomani piti alkaa kyllä jo elokuun toisella viikolla mutta siinä oli jokin kommunikaatiokatkos jossakin kohtaa ja virallisiin papereihin tuli sitten lukemaan että loma alkaa nyt kun se alkaakin. Emäntä sanoi että sen saa kyllä vielä muutettua mutta ei asia minulle niin paljoa merkannut että olisin vielä jaksanut sitä alkaa mulkkaamaan. Yksi viikko sinne tänne kun en ole kuitenkaan vieläkään mitään matkavarauksiakaan tehnyt.

Kyllähän tämä vähän omaa mieltä nakertaa kun monet muut aloittelevat jo lomiaan ja palaavatkin jo lomilta ja minulla loma vasta kolmen viikon päässä. Noh, sain itse kuitenkin päättää milloin lomani pidän. Ja yksi painava asia siihen oli ainakin miksi lomani pidän vasta elokuussa eli se oli se että kun pidin hiihtoloman niin se söi lomapäiviäni ja nuoresta palkallisesta työsuhteesta johtuen niitä lomapäiviä ei minulle ole vielä kertynyt kovin isoa määrää eli oli laskettava koska minulla on lomapäiviä kasassa niin että pystyn edes tämän kahden viikon verran kesälomaa pitämään.
 

Nick Neim

Jäsen
Lomista kun on ollut puhetta, niin täällä tarttis viikko vielä kärvistellä. Sitten pääseekin nauttimaan varmaan hyvin sateisesta elokuusta.

Kehittelin itselleni hieman pientä lomareissua, ja tarkoitus olisi lähteä kiertelemään länsirannikon kaupunkeja elokuussa. Myös Poria (yäk saatana), kun siellä on sellaista tapahtumaa, mikä kiinnostaa. Valitettavasti. Lähinnä halusin kirjoittaa tämän julki siksi, että mikäli jutut muuttuu vielä entistäkin junttimaisemmiksi, niin tiedätte sitten syyn miksi, eikä syy ole pelkästään allekirjoittaneen. Kuulemma porilaisuus saattaa tarttua ihan pisaratartuntanakin. Mitenhän mahtaa korvien käydä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Olen aina odottanut Olympialaisia suurella innolla. Kaiken maailman ampumauinnitkin on tullut seurattua ihan vaan tunnelman takia.

Mutta nyt ei kyllä tunnu yhtään miltään kun ei ole yleisöä. Ei tule luultavasti katsottua sekuntiakaan mitään muuta kuin yleisurheilua, paitsi että "aamupäivän tapahtumat" tulevat yöllä enkä voi töissä käyvänä valvoa ja "illan tapahtumat" tulevat päivällä jolloin olen töissä. Ei tää nyt ihan putkeen mennyt.

Yleisurheilusta on tullut yleensä katsottua kaikki lähetykset alusta loppuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös