Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 586 263
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pakko kyllä nostaa virtuaallista hattua tuolle Tamin sinnikkyydelle. Mies viitsii edelleen ajaa Helsinkiin ja ties minne, viedäkseen ovelta ovelle kirjoja ja osallistumaan johonkin Yle femman haastatteluun (lue. koulutuskeikalle). Ikää kuitenkin mittarissa yli 70v ja sijoitusasuntoja yms. oli sen 8-10M€ edestä. Itse tuossa vaiheessa viettäisin ennemmin kevään ja kesän Haapaluodon maisemissa kuin tien päällä.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Millainenkohan kaupantekohetki se mahtaa olla kun Don tulee tuomaan kirjaansa maksaneelle asiakkaalle. Mahtaako Tamilla olla aikaa vaihtaa asiakkaan kanssa muutama sana, vai onko se vaan kirja kätöseen ja "keep rocking, tack och adjö"?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Millainenkohan kaupantekohetki se mahtaa olla kun Don tulee tuomaan kirjaansa maksaneelle asiakkaalle. Mahtaako Tamilla olla aikaa vaihtaa asiakkaan kanssa muutama sana, vai onko se vaan kirja kätöseen ja "keep rocking, tack och adjö"?
Olen miettinyt samaa. Tulisikohan Tami kahville jos pyytäisi? Harmi ettei Espooseen saakka taida itse toimittaa.

Tuostahan saisi vaikka juhliin hyvän ohjelmanumeron. Yllätyslahja sankarille (Tamin kirja), jonka Tami itse toimittaisi kunniallisesti paikanpäälle omin käsin. Olisi varmaan suuri kunnia myös vanhalle mestarille hoksata, että hänen kirjansa ovat myös suosittuja lahjatavaroita nykyään. Itse asiassa saisimme varmaan kohta lukea Facebookista kuinka Tamin kirjat ovat nykyään kysytyimpiä ja halutuimpia lahjoja kaiken sorttisiin juhliin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rauhallinen torstaiaamu Turun Kuusamakujan maisemissa!!Aamukahvi, päivän Turun Sanomat " rapid fire " tyyliin läpi, illalla sitten paremmin!! Päivän TS järjestyksessä : 1. Pääkirjoitus, jossa tänään - pitkästä aikaa urheilua ja luonnollisesti merkinnällä " Pääkirjoittajalta" !! Varsinainen kun käsittelee " Intian kriisiä" - kovin on läheltä veljet hakeneet " paikallisen ja ajankohtaisen" uutisen / kolumnin!! OMG sanon minä!! Koko pääkirjoitussivu on täynnä maailmanpolitiikkaa: 1. " Intian kriisi koko maailman ongelma" 2." Kyproksen tilanteeseen löytyy ratkaisu" kirkuu toinen otsikolla " viikon väite" ja sitä mutustelee kolme " asiantuntijaa, jotka eivät ainakaan Turkulaiselle kuluttajalle edusta mitään - ainakaan paikallista näkökulmaa muusta tartuntapinnasta puhumattakaan!! Urheilun puolella tulee pelastus - kiitos toimittaja Joonas Jussilan- jonka kuuden ( 6) palstan TPS vs.HIFK ennakko on TS vahvuutta sen parhaasta päästä!! Turun Sanomille ja sen urheilutoimitukselle täydet pisteet eri urheilumuotojen promootiosta , josta paikalliset seurat ja tekijät ovat päässeet nauttimaan jo vuosikymmenten ajan!! Se on ollut ylivertainen metodi paikalliseen urheilukulttuuriin ja siitä maximum respect lähtien EX-TJ Irja Ketosen ( R.I.P.) ja hänen jälkeläistensä Keijon, Mikon, Tarun etc.. luomalle tavalle urheilun tukemiseen!! Simply great sanon minä!! Olen lukenut lehteä päivittäin since 1955, jolloin - äitini Hellinin ( R.I.P.) mukaan opin lukemaan ja jokainen aamu alkoi TS:n ja sen urheilusivujen lukemisella!! Illalla vielä Uusi Suomi , joka silloin tuli äidin liikkeeseen tilattuna ja sen kävin aina noutamassa kun viimeiset asiakkaat olivat äidin Parturi-Kampaamosta lähteneet, yleensä klo 18-19 aikoihin!! Toivottavasti paikalliset urheilun toimijat ovat ymmärtäneet sen valtavan arvon, jonka TS organisaationa ja lehtenä on paikalliseen ( Varsinais -Suomi & Turku) on antanut!! Maximum respect, sanon minä!! Palattuani Turkuun keväällä 1977 pitkän ammattilaisvaiheen ( HJK, HIFK, Cleveland, Phoenix ) jälkeen Turkuun oli mielessäni suositun Pro Hockey Schoolin tuominen Turkuun Forssan ja Vantaan etc.. jälkeen!! Sekin onnistui, koska silloinen vara TJ Mikko Ketonen istui TPS:N hallituksessa ja oli " kiekkomies" isolla K- kirjaimella!! Syntyi brändi TS kiekkokoulu, joka pian sai siivet muiden urheilumuotojen puolella!! Onhan kopiointi aina alkuperäistä ideaa vähemmän luovuutta ja rohkeutta vaativa muoto toimia!! Se siitä ja historiasta!! Jääkiekkomme hienossa historiassa ( Mestaruussarja ja myöhemmin SM-Liiga ) on muutama klassikko vailla vertaa!! Nyt yksi sellainen on taas käsillä kun TPS ja HIFK iskevät yhteen!! Muutama yhteinen asia: Kummallakin puolella on puikoissa ( as Head Coach) muualta tulleet veljet, mistähän kulttuurista sekin sitten kertoo!! Luulisi, että ko. meriiteillä ja historialla toimivat huippuseurat löytäisivät avainpaikoille ( TJ, GM, Head Coach & stuff) veljiä ns. omista riveistä , mutta ainakaan tällä kertaa ei näin ole käynyt!! Se siitä ja nyt sitten jännittämään ex- joukkueitteni taistelua!! HIFK:N riveissä meni kolme ( 3) hienoa kautta ( 1973-75) ja saldona 1 kulta, 2 hopeaa ( Jokerit 1973 ja Tappara 1975 ) olivat sillä kertaa parempia!! TPS:N puolella en päässyt pokaalia nostamaan , mutta mitaleita vitriinissäni on sitten pienen pelikassin verran!! Hienoissa ketjuissa ( ykkösketju) pääsin pelaamaan ; joista TPS:n ykkösketjut Kuismanen - Wahlsten -Tamminen ( 1966-70) ja Leppänen- Jarkko -Tamminen ( 1977-82 ) ovat jääneet nautinnollisina muistoina mieleen!! Loistavia pelaajia ja tehot sen mukaisia!! O`tempora O` Mores sanoisivat latinot!! Siinä voittajien ja alkavien välierien hengessä: " Have A Great Day", Br Tami, Lion # 79, HIFK # 9, TPS # 14 C

Siinähän sitä tulikin taas pienenä muistinvirkistyksenä unisille palstatovereillekin " radid fire" tekniikalla taottua mm. ( " to name a few"), että milloin EX Maajoukkuekapteeni oppi lukemaan ja mistä lähtien Turun Sanomia on luettu ( since 1955) - simply great sanon minä!! ja missä ketjuissa TPS:N puolella on pelattu ( ykkösketju) Maximum respect, sanon minä!! TPS:N puolella ei valitettavasti pokaalia päästy nostamaan ( asia korjaantuu myöhemmissä elämäkerroissa -i assume) HIFK:N riveissä hienoista kausista jäi onneksi myös kultaa haaviin THANK GOD!! Se siitä ja historiasta tosin tällä kertaa, Tamihan ei tunnetusti menneitä vatvo!! Kielimiehenä EX Maajoukkuekapteeni ( CEO EuroTam Oy) tietää myös, että O`tempora O` Mores sanovat latinot!! ja " Style is never out of fashion" sanoo puolestaan Reagan, mutta se siitä!!
 
Viimeksi muokattu:

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mitaleita pienen pelikassin verran. Onkohan Tamin kouluaikaan jo ollut jotain Hopeasompa-hiihtoja tai vastaavaa, ei niitä ainakaan jääkiekosta kovin paljoa voi yhteensäkään olla. Ihmeesti se jaksaa laittaa nuo samat jutut päivästä ja viikosta toiseen. Kai se luulee seuraajiensa olevan jotain dementikkoja, joille täytyy toistaa samoja asioita jatkuvasti. Joo, TPS:lle ainakin olisi oman kaupungin poika tarjolla Head Coachiksi, kumma kun eivät ole pyytäneet, tuskin tarvitsisi paljon Supercellin kukkaron nyörejä raottaa. Jagge suhahtaisi siinä tapauksessa Kuusamakujalta Artukaisiin poliisiveljistä välittämättä lähes äänennopeudella.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Kulttuuri on hukassa, kun head couchina häärii muualta tulleita veljiä, mutta se, että itse olen ollut headcouchina hifk, kärpät, sport, ässät, zurich, ranska to name a few on simply great!
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kulttuuri on hukassa, kun head couchina häärii muualta tulleita veljiä, mutta se, että itse olen ollut headcouchina hifk, kärpät, sport, ässät, zurich, ranska to name a few on simply great!

Juhani Tamminen ei ole ikinä ollut HIFK:n päävalmentaja tai muu valmentaja, muuten kuin ehkä haaveunissaan.
 

JKyykka

Jäsen
Juhani Tamminen ei ole ikinä ollut HIFK:n päävalmentaja tai muu valmentaja, muuten kuin ehkä haaveunissaan.
OMG - tähän on tultu että kaiken maailman veljet , jotka eivät ole päivääkään toimineet päävalmentajana , tulevat soittamaan suutaan !!!! MÄ HÄPEÄN!! Ei olisi tullut kuuloonkaan vuonna 1965 kun astuin TPS:n ykkösketjuun (16 v) Juhani Wahlstenin rinnalle että päävalmentajaa kohtaan olisi esitetty tälläistä disrespektiä!!! Minulla on sinulle CreaseMonkey ehdotus, ota opiksesi tai mikäli Suomen a-maajoukkueen, HIFK:n, etc etc päävalmentajan opit eivät kelpaa, niin voin myös tarjota sinulle lipun Pohjois-Koreaan (oneway ticket) niin pääset Veli Kim'n oppiin!!! Have a nice business day !
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pientä lisäystä alkuperäiseen postaukseen kommenteissa pahoitteluiden kera kun se pääsi nöyrältä ja editointitoimintoja käyttämättömältä mieheltä unohtumaan. Lisäksi tällä kertaa O tempora O Mores ei sanokaan latinot vaan itse EX Maajoukkuekapteeni!!

Ai niin yksi juttu unohtui, Alex Stubbin sanoin: Sori siitä!! Keväällä 1969 toimme ensimmäisen A nuorten mestaruuden Turkuun ja TPS:n silloiseen palkintokaappiin Ruissalon Leppäniemessä!! Se oli esitys vailla vertaa , valtaosa ko. ajan vastustajista, Jokerit ; Hifk, Tappara etc.. lähtivät pelin jälkeen opettelemaan pelin saloja reilun kymmenen ( 10 ) maalin tappio niskassan!! Ykköskenttämme silloin : Lari Jämsen- Jarmo Karelius _ Jouni Samuli- Jarmo Koivunen - Lion # 79, , O tempora O Mores sanon minä!! JT, Lion # 79

Pieni " nimi" korjaus : Lauri - ei Lari-Jämsen !! Hieno pelaaja ( # 10 ) ko. joukkueen Team Captain ( C) JT
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä joutuu hakemaan buranan kun tuli pää kipeäksi lukiessa tuota jäsentelemätöntä mutta silti välimerkkejä täynnä olevaa kirjanmössöä. Manu on kyllä prototyyppi ihmisestä joka toimii periaatteella älä tee kuten minä tein tai teen vaan kuten minä sanon.

Ei mulla ainakaan olisi pokkaa alkaa arvostelemaan sitä seikkaa että ammattilaisjoukkueen valmentaja ei ole "oman kylän poika" jos itse olisin suurimman osan työurastani tehnyt töitä muualla kuin synnyin- tai kotikaupungissani.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei mulla ainakaan olisi pokkaa alkaa arvostelemaan sitä seikkaa että ammattilaisjoukkueen valmentaja ei ole "oman kylän poika" jos itse olisin suurimman osan työurastani tehnyt töitä muualla kuin synnyin- tai kotikaupungissani.
Onhan Tepsillä ollut ihan hyvin oman kylän poikia penkin takana. Viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana Kaskinen, Elomo, Lehtonen ja Leime.

Ehkä näiden veijareiden aikakaudet ovat muuttuneet Tamin muistoissa hunajaisiksi. Vähän kuin se omakin valmentaja-aika Tepsissä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onhan Tepsillä ollut ihan hyvin oman kylän poikia penkin takana. Viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana Kaskinen, Elomo, Lehtonen ja Leime.

Ehkä näiden veijareiden aikakaudet ovat muuttuneet Tamin muistoissa hunajaisiksi. Vähän kuin se omakin valmentaja-aika Tepsissä.
Tamihan sopisi tuohon jatkoksi nyt oikein hyvin, menestyskin olisi varmasti samaa luokkaa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
My god! Kuinka Turun. Sanomat (TS) kehtaa tehdä pääkirjoituksia muista aiheista kuin Juhani Tamminen! Tamminen on kuitenkin lehden kestolukija jo vuodesta -55 (since viisikymmentäviisi) ja sen jälkeen pelasi paikallisessa palloseurassa (TPS) ketjussa Tamminen-Tamminen-Tamminen-Tamminen-Tamminen ja menestyksekkään kansainvälisen uran jälkeen ketjussa Tamminen-Tamminen-Tamminen-Tamminen-Tamminen.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Aika hukassa ollaan jos aletaan ammattilaisurheilussa antamaan rapaa siitä että päävalmentaja ei ole oman kylän miehiä. OMG! Mä olen luullut että syntymäpaikkaa tärkeämpi asia on kompetenssi, mutta jos näin ei olekaan, niin onneksi maestro taas valisti unista veljeä. Maximum respect!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ollaan liikkeellä hyvissä ajoin, koska Tamikin on ollut Buster XXL kanssa liikkeellä ajoissa.
Ketjumme päähenkilö viettää synttäreitä 26.5
Eiköhän kaikki laiteta postikortti mestarille. Laitetaan Turun posti totaaliseen paineeseen kun se kantaa laatikoittain postia Don Tamille
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Paljonko Manu aatteli tukea veli Valavuorta? Rahaahan Kuusamakujalta löytyy!
Rahaa todellakin löytyy, take my word! Ainoa vaan, että nuo Garyn nyt myymät tuotekategoriat ovat elämän kovuutta parkuville häviäjille, jotka eivät koskaan " laced the pair of skates"!! Sielä on Veli Garylla varmasti Lion 79 ihan oma tuotekategoria ” 60 minuutin paine” hintaan 500.000 € sisältäen 10.000 kappaletta Tamin kirjoja signeerattuna ja Jaguarilla kotiinkuljetettuna, 5 vuoden vuokrasopimus Eurotamin päämajaan ( Nereis Business Garden ) ja IT Point.fi - siellä lisää!!, loppuelämän pitkät siimat ja muikkuverkot sekä Buster XXXL vene. Vellun, Siggen ja muiden voittajien hengessä have a nice evening!
 

Waldemar

Jäsen
Tässä joutuu hakemaan buranan kun tuli pää kipeäksi lukiessa tuota jäsentelemätöntä mutta silti välimerkkejä täynnä olevaa kirjanmössöä. Manu on kyllä prototyyppi ihmisestä joka toimii periaatteella älä tee kuten minä tein tai teen vaan kuten minä sanon.

Ei mulla ainakaan olisi pokkaa alkaa arvostelemaan sitä seikkaa että ammattilaisjoukkueen valmentaja ei ole "oman kylän poika" jos itse olisin suurimman osan työurastani tehnyt töitä muualla kuin synnyin- tai kotikaupungissani.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Klara Wappen på Alla mäniskör.


Rauhallinen - so far- aamupäivä vielä Hirvensalon merellisessä maisemassa!!Simply great, sanon minä kun taloni parvekkeelta katselen Pitkäsalmen suuntaan ja meri kimmeltelee upeasti, aivan kuin ilmoittaisi kesän alkaneen!! Minulle kesä on aina ollut todellinen rentoutumisen ja arjen puurtamisesta irtautumisen aikaa!! Lähtee jo ihan lapsuudesta, jolloin Tammisen perhe ( edesmenneet Äitini & Isäni ( R.I.P.) sisareni ja minä vietimme kesät Lammassaaressa aivan Satavan parhailla paikoilla Kulhon ja Mäntysaaren naapurissa!! 1979 ostimme ( Family Tamminen ) oman paikkamme Haapaluodon saaresta Airiston parhaiden vesien ääreltä!! Lyhyesti ; niin kesä kuin merikin ovat minulle tärkeitä ja ko. tärkeys on korostunut erityisesti ns. " ulkomaan vuosien " aikana!! Niitä kun urallani on kertynyt yli 20 vuotta ja vielä useammassa maassa työskennellen kiekkoammattilaisena!! Kun " kotikaupunkien " kirjo menee Turun , Helsingin ; Porin, Vaasan , Oulun lisäksi sellaisissa paikoissa kun Cleveland, Phoenix, Tokio, Karuizawa, Visp, Sierre, Zurich .. etc.. niin paluu erityisesti Turun Saariston parhaiden vesien äärelle on tuntunut - ja tuntuu hyvältä- take word!! Tänäänkin Jaguarin keula kohti Raustvuoren rantaa Kakskerran maisemiin , Buster XXL & Yamaha 150 HP käyntiin ja in 2 minutes, perillä saaressa - take my word!! Verkot veteen kotirantaan ja jännittämään saalista!! Syksymmällä on sitten kunnon kalareissun vuoro, mutta nyt pysyn kotirannassa ja pitkäsiima ( 100 hooks & verkot ) toimivat välineinä , joita sitten 2 katiskaa täydentää!! Lisättäköön että näillä Katiskoilla ei ole mitään tekemistä julkisuuden " case Katiskan " kanssa!! Sitä keissiä puivat veljet julkisuudessa jo riittävästi , ystäväni Pekka Lehtisen ( MTV 3 kiekkostudio etc.. ) tuodessa mielenkiintoisia näkökulmia meille amatööreille " rikospaikan Studion hengessä kovalla ammattitaidolla ja tyylillä yhdessä Jarkko Sipilän & Team kanssa!! Pekan kanssa oli upeaa tehdä yhteistyötä " Maikkarin "Kiekkostudioissa aikanaan!! Antsa selosti, meidän ( Pekka & Lion # 79) työnimet "Ron & Don" olivat tuottajanero Ari Mennanderin aivopankista - simply great sanon minä!! Ari - ja silloinen Team MTV 3 Sport ymmärsi mistä on kysymys?? Kysymys on viihteen tekemisestä - take my word!! Nyt kun - silloin tällöin - katson lähetyksiä, minulle tulee fiilis, että nykypäivän kommentaattorit puhuvat kollegoilleen tai muutamalle valmentajalle eri monimutkaisine kliseineen!! Viesti ko. veljille ja heidän tuottajilleen on KAS TÄSSÄ: Uskokaa veljet, että Suomi on "kiekkohullu" maa, jossa jokainen perheenäitikin ymmärtää mistä on kysymys!! Ei sitä kuuluisaa " ohjauspeliä " tarvitse hidastuksineen tälle heimolle selittää!! Me - silloin Team YLE , Anssin , Juhan ( Jokinen,) Sepon( Kannas ) etc.. hoidettiin se homma jo 1970- luvun alussa!! Antero Ruuhonen ohjasi ja em. veljet hoitivat ns. " Play by Playn" - take my word!! In case epäselvää ?- minulla on vielä muutama iso VHS kasetti jemmassa!! ; Siinä historian tuntemisen ja kunnioituksen hengessä: " Hockey is the greatest game ever played"- take my word!! Br Tami, Lion # 79, Commentator ( TV & Radio) since 1970!!
 

JormaV

Jäsen
Suosikkijoukkue
JyP
Me - silloin Team YLE , Anssin , Juhan ( Jokinen,) Sepon( Kannas ) etc.. hoidettiin se homma jo 1970- luvun alussa!! Antero Ruuhonen ohjasi ja em. veljet hoitivat ns. " Play by Playn" - take my word!! In case epäselvää ?- minulla on vielä muutama iso VHS kasetti jemmassa!! ; Siinä historian tuntemisen ja kunnioituksen hengessä: " Hockey is the greatest game ever played"- take my word!! Br Tami, Lion # 79, Commentator ( TV & Radio) since 1970!!

No nyt se on jo vuodesta 1970 ollut kommentaattorina!! Hitto kun olin vain 2-vuotias silloin kun Konovalenkon taakse pantiin mustaa pussiin!! Olisi ollut hieno kuunnella, kuinka kommentaattori Tamminen kertoo miten laitahyökkääjä Tamminen (soon-to-be Lion79) pistää lukemaa taululle!!
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tepsiltä oli eilen sen verran pehmeä esitys Nordiksella, että onkohan Raipe saanut Kuusamakujalta jo vihaisen puhelun?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös