Sipsit

  • 138 718
  • 676

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Faktahan on se, että tällä hetkellä Oikia-merkkiset sipsit vievät Taffelia ja Estrellaa miten haluaa. Peli on, jos ei nyt ihan 6-0 niin ainakin 5-1.
Eikös täällä puhuttu kuitenkin sipseistä. En koskaan ollut kuullut mistään Oikia merkistä, mutta ironinen nimi sinänsä, kun feikkisipsejä valmistavat. Mielestäni tuollaisille hipsteripalleroille pitäisi olla melkein oma ketjunsa.
Toki varmasti nämä monille maistuvat, mutta voiko näitä oikeasti sipseiksi luokitella?
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Oikian etikka/suola -sipsit ovat oikein mainioita. Niitä ei taida saada isommassa pussissa ollenkaan?
 

BaronFIN

Jäsen
Eikös täällä puhuttu kuitenkin sipseistä. En koskaan ollut kuullut mistään Oikia merkistä, mutta ironinen nimi sinänsä, kun feikkisipsejä valmistavat. Mielestäni tuollaisille hipsteripalleroille pitäisi olla melkein oma ketjunsa.
Toki varmasti nämä monille maistuvat, mutta voiko näitä oikeasti sipseiksi luokitella?
No tämä lausahdus oli hutilaukaus aivan viimeisen päälle. Älä kommentoi jos et tiedä. Entinen Real Snacks Pohjanmaalta uudelleen brändättynä. Kotimaisia sipsejä ja pussi kierrätetään kartonkien mukana. Mausteinen Matilda on oikein mainio sipsi ja sattuneesta syystä tyttären suosikkeja.

muoks. Ei nyt mikään poppamiehen habanero mausteinen, mutta ihan ok vaihtelu Estrellan ja Taffelin rasvapommeille.
 
Viimeksi muokattu:

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eikös täällä puhuttu kuitenkin sipseistä. En koskaan ollut kuullut mistään Oikia merkistä, mutta ironinen nimi sinänsä, kun feikkisipsejä valmistavat. Mielestäni tuollaisille hipsteripalleroille pitäisi olla melkein oma ketjunsa.
Toki varmasti nämä monille maistuvat, mutta voiko näitä oikeasti sipseiksi luokitella?
Kaveri on nyt niin sekaisin, että Juti sanoisi tässä kohtaa "huspatihutaa, älä lähre shinne".
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Taffelillahan ne on parhaat sipsit tällä hetkellä. Maistuu oikeasti perunalta eikä tunnu siltä että niitä olisi uitettu jossain eltaantuneessa rasvassa toisin kuin Estrellan sipsejä. Tämän eron huomaa parhaiten kun vertailee Taffelin ja Estrellan normaaleita suolattuja sipsejä.

En ole myöskään koskaan syttynyt Real Snacksin/Oikian sipseille. Ne sipsit vain tuntuu ja maistuu halppiksilta jotka jää pyörimään mössönä suuhun. En ole toki näitä syönyt hetkeen joten ehkä pitää antaa uusi mahdollisuus.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko kukaan sipsinystävä testannut Taffelin uutta cheese&pepperiä?
Ostin kuule ihan sen takia että voisin vastata tähän kysymykseen. ;) Kyllähän se pussukka alas meni, mutta jää kyllä viimeseksi kerraksi. Ainakin itse pidän kaikkista muista eri Taffelin juustonaksuista enemmän joten ennemin niitä syön.
 
Viimeksi muokattu:

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Ostin kuule ihan sen takia että voisin vastata tähän kysymykeen. ;) Kyllähän se pussukka alas meni, mutta jää kyllä viimeseksi kerraksi. Ainakin itse pidän kaikkista muista eri Taffelin juustonaksuista enemmän joten ennemin niitä syön.
Kiitettävää uhrautumista! Rouvan lemppareita on nacho cheeseballit, en oikein uskonutkaan että noista olisi perusnaksujen voittajaksi.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ostin kuule ihan sen takia että voisin vastata tähän kysymykeen. ;) Kyllähän se pussukka alas meni, mutta jää kyllä viimeseksi kerraksi. Ainakin itse pidän kaikkista muista eri Taffelin juustonaksuista enemmän joten ennemin niitä syön.
Tämä on sääli. Jos sipsejä vetäisi pussin päivässä niin varmasti näitä tulisi ostettua useasti. Nyt kun kuitenkin sipsejä ostaa tyyliin max. pussin kuukaudessa, niin aika heikoilla siinä on joku ihan ok luokan pussi. Tämä uusi Pippuri juustosnacks on juurikin luokkaa ok. Todella hyvä, mutta parempiakin on.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
@laalki Poppamieheltä tuli juuri (tai ainakin itse vasta huomasin) chilisipsejä:


itse en vielä ole päässyt testaamaan, mutta kunhan jostain löytyy niin pakko ostaa.

Joko olet maistanut? Itselle tarttui ostoskoriin eilen ja tuli maisteltua. Jos näitä syö vain yhden tai kaksi niin ei vielä kovin tulinen fiilis, mutta melko eksponentiaalisesti nousee tulisuus, kun syömistä jatkaa.

Maustan yleensä ruokani Poppamiehen habanerokastikkeella (tulisuus 5/10) tai Naga-kastikkeella (tulisuus 8/10) ja silti puoli pussillista sipsejä syötyäni piti käydä kaatamassa lasillinen maitoa kitusiin.

Tulisuuden ohella näissä on kyllä todella hyvä makumaailma, omaan makuun oikeastaan täydellinen. Varmasti tulee ostettua toistekin.
 

Buster

Jäsen
Itsekin ostin Poppamiehen sipsejä ensimmäistä kertaa viikolla. Söin ensin Cheesy Jalapenon ja kyllä oli todella hyviä sipsejä, joskin tulisuus nousi minulle jo aika korkeaksi heti ekasta sipsistä. Mentiin lähes siinä rajoilla, että viitsiikö näitä huvikseen syödä. Mutta koko pussi meni ja tunnin päästä oli kuin ei olisi mitään syönytkään. Tosi hyviä.

Hot Habaneron säästän jouluaatoksi, joka on vieläkin tulisempi. Saa mahdollisesti tarjota muillekin. Vielä on auki varoitanko, että saattaa olla vähän potkua, vai tarjoanko pienestä kulhosta. Pitänee ensin koemaistaa itse, että onko kuinka voimakas ja kestääkö kauan.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itsekin ostin Poppamiehen sipsejä ensimmäistä kertaa viikolla. Söin ensin Cheesy Jalapenon ja kyllä oli todella hyviä sipsejä, joskin tulisuus nousi minulle jo aika korkeaksi heti ekasta sipsistä. Mentiin lähes siinä rajoilla, että viitsiikö näitä huvikseen syödä. Mutta koko pussi meni ja tunnin päästä oli kuin ei olisi mitään syönytkään. Tosi hyviä.

Hot Habaneron säästän jouluaatoksi, joka on vieläkin tulisempi. Saa mahdollisesti tarjota muillekin. Vielä on auki varoitanko, että saattaa olla vähän potkua, vai tarjoanko pienestä kulhosta. Pitänee ensin koemaistaa itse, että onko kuinka voimakas ja kestääkö kauan.
Itse maistoin taannoin kumpaakin makua. Voiton vei Cheesy Jalopeno, koska Hot Habanerot on yksinkertaisesti liian tulisia syötäväksi muutoin kuin pari kerrallaan vartin välein. Ja olen kyllä tulisen ystävä, mutta sipseihin ei välttämättä kunnon tulisuus sovi. Cheesy Jalopenot kyllä mukavasti suussa kihelmöi, mutta kuitenkin niitä on vielä helppo ja mukava syödä.
 

Veijari

Jäsen
Hot Habanerot on yksinkertaisesti liian tulisia syötäväksi muutoin kuin pari kerrallaan vartin välein. Ja olen kyllä tulisen ystävä, mutta sipseihin ei välttämättä kunnon tulisuus sovi.
Samalla nuo Habanerot on jotenkin kiusallisen koukuttavia tulisuudellaan IMO. Mutta jos enemmän kuin kourallisen meinaa syödä kerralla, niin litra maitoa tai jogurttia on oltava toisessa kädessä. Ei ehkä sovi illanistujaisiin bissen kaveriksi, ellei halua itse naureskella vieraiden huohottelulle.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Joko olet maistanut? Itselle tarttui ostoskoriin eilen ja tuli maisteltua. Jos näitä syö vain yhden tai kaksi niin ei vielä kovin tulinen fiilis, mutta melko eksponentiaalisesti nousee tulisuus, kun syömistä jatkaa.

Maustan yleensä ruokani Poppamiehen habanerokastikkeella (tulisuus 5/10) tai Naga-kastikkeella (tulisuus 8/10) ja silti puoli pussillista sipsejä syötyäni piti käydä kaatamassa lasillinen maitoa kitusiin.

En ole päässyt testaamaan kun olen eräällä sairaalan laihdutusjaksolla sekä ei ole tullut vastaan vielä kaupoissa. Mutta kokeiluun menee heti kunhan löytyy kaupasta.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse maistoin taannoin kumpaakin makua. Voiton vei Cheesy Jalopeno, koska Hot Habanerot on yksinkertaisesti liian tulisia syötäväksi muutoin kuin pari kerrallaan vartin välein. Ja olen kyllä tulisen ystävä, mutta sipseihin ei välttämättä kunnon tulisuus sovi. Cheesy Jalopenot kyllä mukavasti suussa kihelmöi, mutta kuitenkin niitä on vielä helppo ja mukava syödä.

itsekin testasin noi cheesy jalapenot ja on kyllä hyvää kamaa! Aika tulisia mutta hyvänmakuisia. Ei tule koko pussia kerralla syötyä. Ajattelinkin että nuo habanerot liian tulisia omaan makuun.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Satun tietämään, että joulupukki tuo minulle kaksi pussia Cheetos Cheddar Jalapeno -sipsejä.
Alkaa vaikuttaa siltä, että en voi pettyä ainakaan suuresti.

edit. Poppamiehen Cheesy Jalapenot nyt kokeiltu. Tulisuus on omaan makuun lähellä maksimia. Suutuntuma on hyvä, lastujen pieni koko tässä tapauksessa plussaa. Mutta missä se juustoisuus?
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Hot Habaneroissa Poppamies on loiventanut tulisuutta aika runsaalla sokerin käytöllä jotta ne olisivat samanaikaisesti makeita ja tulisia.

Pisteliään tulisen ruuan pystyy tekemään kuka vaan riittävän tulisen chilin käytöllä ja tasapainottaminen on se juttu, mikä vaatii osaamista tekijältään.

Habanerot ovat siinä ja siinä onko sokeria käytetty liikaa vai ei.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen nyt tehnyt kattavan ja vuosia kestäneen tutkimuksen Taffelin juustonaksuista on aikaa julkistaa tulokset. Hyvät palstatoverit tässä on paremmusjärjestys!

1. Jumbo Juusto - Bacon & Cheddar
2. Juustosnacks
3. Cheese & Oninon rings
4. Fire Balls
5. Nacho Cheese Balls
6. Cheese & Pepper

Taistelu ykköspaikasta oli periaateessa kahden kauppa. Mutta kyllä sitä on tullu huomattua se pussi joka kaikkein useimmiten kaupasta kotiin matkaa on tuo FC Barelonan blaugrana väreissä oleva pussuka. Todella kova suoritus kun juustosnacksit oli se ykkösherkku jo eskari-iässä. Pronssisijasta ei ollut epäselvyyttä kuten ei myöskään siitä kuka jää tän kisan viimeiseksi. Cheese & Pepper piti jäädä vain yhteen pussukaan jutuksi, mutta varmistin nyt vielä asian tätä listausta varten.

Tunnustan että edellisestä Fire Balls pussukasta on aikaa, mutta yhdessä vaiheessa niitä tuli syötyä tosi usein joten kokemusta löytyy. Muistan että joskus kun tahkosin pleikkari kolmosella the Saboteur nimistä peliä niin noita meni silloin. Nacho Cheesit ei ole oikein uponnut. Kuten ei myöskään se Taffeli El Taff tacochipsi. Jotenkin niistä tulee sellainen fiilis että syön mielummin nachoni nachoina ja tacot tacoina.

Juustonaksuissa olen kyllä täysin brändiuskollinen Taffelille. Kyllä joskus on jotain muidenkin valmistajien tuotteita tullu kokeiltua, mutta ne on yleensä ollu kun on kutsuttu jonnekin kisastudioon jonne sitten isäntä on ostanut naposteltavat.
 

Buster

Jäsen
Itse maistoin taannoin kumpaakin makua. Voiton vei Cheesy Jalopeno, koska Hot Habanerot on yksinkertaisesti liian tulisia syötäväksi muutoin kuin pari kerrallaan vartin välein. Ja olen kyllä tulisen ystävä, mutta sipseihin ei välttämättä kunnon tulisuus sovi. Cheesy Jalopenot kyllä mukavasti suussa kihelmöi, mutta kuitenkin niitä on vielä helppo ja mukava syödä.
Itsekin avasin tuon Hot Habaneron ja samaa mieltä. Söin sunnuntaina pienen jäätelökipollisen noita ja sitten kun osui oikein erityisen mausteinen sipsi suuhun, niin kyllä sen huomasi kun alkoi todenteolla kutittaa kurkkua. Muiden kommentti oli, että miten noita voi ihminen syödä.

Loppupussin söin eilen ja sen myötä tulisuus ylitti vähän sietorajaa, ja piti jääkaapista hakea viilennystä kun vesi alkoi valua silmistä. Yhteistä näille molemmille syöntikerroille on myös se, että seuraavana aamuna on masu vähän herkkänä. Ei tule toista kertaa osteltua, mutta en nyt kyllä muutenkaan ole erityisesti tulisen ruoan ystävä. Mielenkiintoinen kokemus yhtäkaikki.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Itsekin avasin tuon Hot Habaneron ja samaa mieltä. Söin sunnuntaina pienen jäätelökipollisen noita ja sitten kun osui oikein erityisen mausteinen sipsi suuhun, niin kyllä sen huomasi kun alkoi todenteolla kutittaa kurkkua. Muiden kommentti oli, että miten noita voi ihminen syödä.

Loppupussin söin eilen ja sen myötä tulisuus ylitti vähän sietorajaa, ja piti jääkaapista hakea viilennystä kun vesi alkoi valua silmistä. Yhteistä näille molemmille syöntikerroille on myös se, että seuraavana aamuna on masu vähän herkkänä. Ei tule toista kertaa osteltua, mutta en nyt kyllä muutenkaan ole erityisesti tulisen ruoan ystävä. Mielenkiintoinen kokemus yhtäkaikki.

Minä taas olen tulisen ruuan ystävä, mutta sipseissä tuo tulisuus jotenkin tykittää kovemmin, kun se ei ole nestemäisenä soosina vaan hienon hienona jauheena joka tuntuu pureutuvan suoraan kieleen. Nyt kun luin viestejänne yllä, on kyllä pakko kokeilla noita Poppamiehen tarjokkaita. Aiemmin kirjoittelinkin Blair'sin Death Rain Habaneroista, jotka kanssa laittavat seuraavan päivän vessareissun hikeä puskevaksi kokemukseksi ja ovat kyllä tulisia omaankin makuun. Kirjoittaessa ajatuskin nostaa syljen suuhun.

"Ongelma" on siinä, että ovat saaneet maun niin hyväksi, että se pieni pussi tulee vedettyä kyyneleet silmissä, aivastusta pidellen ja otsa hikikarpaloilla joko kerralla tai yhden pysähdyksen taktiikalla. Ehdotonta plussaa noissa tulisissa sipseissä taas on, että kalorit jäävät väkisin alle puoleen suomalaisesta Megapussista ja elämystä saa vähintään yhtä paljon.

Juustonaksuissa olen kyllä täysin brändiuskollinen Taffelille. Kyllä joskus on jotain muidenkin valmistajien tuotteita tullu kokeiltua, mutta ne on yleensä ollu kun on kutsuttu jonnekin kisastudioon jonne sitten isäntä on ostanut naposteltavat.

Tässä samat. Olen miettinyt, miksi Taffel vie Estrellaa juusto-osastolla joka naksussa. Juustosuikeroissa ei mitään kisaa vaihtoehtojen kanssa. Maustesekoitus Estrellalla ei toimi lainkaan ja itse maissitaikinasta tehty suikero tuntuu ja maistuu lähinnä silputulta pahvilta maissiesanssilla. Juustosipseissä olen maistanut kelvollista muiltakin merkeiltä, mutta yleensä itsellä juustonaposteltavat ja sipsit vedetäänkin erillään.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Poppamiehen Cheesy Jalapeno on sipsinä varsin erinomainen, tulisuutta niistä löytyi varsin vähän näin chiliharrastajan näkökulmasta. Tulisempi versio on vielä löytämättä kaupoista. Mutta jatkoon menee tuo Cheesy Jalapeno ihan hyvän makuisena sipsinä.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä samat. Olen miettinyt, miksi Taffel vie Estrellaa juusto-osastolla joka naksussa. Juustosuikeroissa ei mitään kisaa vaihtoehtojen kanssa. Maustesekoitus Estrellalla ei toimi lainkaan ja itse maissitaikinasta tehty suikero tuntuu ja maistuu lähinnä silputulta pahvilta maissiesanssilla. Juustosipseissä olen maistanut kelvollista muiltakin merkeiltä, mutta yleensä itsellä juustonaposteltavat ja sipsit vedetäänkin erillään.

Taffelissa enemmän juuston makua ja parempi suutuntuma. Estrella maistuu suolaisemmalta. Verkkokauppa.comista saa välillä pirun hyviä jalapeno juustonaksuja (en tarkoita Cheetosin naksuja). Nyt ei näytä olevan valikoimassa, enkä muista merkkiä ulkoa, mutta sellainen vihreä pussi. Jos vähän tulisemmasta tykkää ja juustosta kanssa, niin tämä on mielestäni todella maukas tuote.

Poppamiehen jalapeno juusto oli hienoinen pettymys, lähinnä juuston osalta. Pientä potkua on, mutta juusto jää sinne jalapenon alle.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tässä samat. Olen miettinyt, miksi Taffel vie Estrellaa juusto-osastolla joka naksussa.
Mulle on jäänyt hämärä muistikuva että Estrellan juustonaksut maistuu ihan samalta jos ois jättänyt avatun Taffelin juustonaksupussin pöydälle ja maistaa sitten parin päivän päästä että onko ne vielä syötäviä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Vihdoin osui Hot Habanero silmiin Cittarissa ja mukaanhan se pussukka tottakai tarttui. Tarkoitus oli säästellä uudekai vuodeksi, mutta U20 peliä katsellessa oli pakko avata pussukka.

Puoli pussia mennyt ja täytyy sanoa, että ihan suosikki sipsit tähän mennessä. Chiliä tulee syötyä muutenkin aika reippaasti joten en näitä itse kovin tulisiksi miellä, mutta varmasti polttavat ja kunnolla jossei säännöllisesti tulista popsi. Mukava hyvä pieni polte ja koostumus loistava. Lähtee välittömästi pari pussia kaappiin, kun ensi kerran Cittarissa käyn.

5/5.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuli ostettua Taffeli Furious sipsejä NHL tradedadlinen kunniaksi. Sourcreamia, jalopenoa, juustoa ja chiliä on mausteina. Tykkään! Eikä tuu jäämään viimeseksi pussiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös