Peliesitykset ja suoritukset kaudella 2020–2021

  • 281 081
  • 3 246

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vähän on tunne että miehen tehot oli pitkälti Laschin varassa. One-timer Ryanin passeista oli tehokas.
No, katsotaan löytyiskö korvaavaa kuviota!
Lähinnä tarkoitin myös 5vs5 pelissä on tällä hetkellä hukassa. Mutta toivottavasti Niemelä keksii millä kokoonpanolla saadaan ulos otettua enemmän. Miks ei siiretä vaikka Merelän tilalle?
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
^eilen 5vs5 peli täyttä rautaa 55min ja tänään sama hukassa suuren osan pelistä. Toki KK levänneenä vastassa Ja muutenkin todella hyvä tänään.

Nyt voisi kokeille Cervenyä laidalla jos/kun ei sentteri muutenkaan ole. Aloituksetkaan ei suju tilastollisesti,
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Noh nyt oli tuuria. Aivan idioottimaista lähteä tuossa jotain syöttöä omissa hakemaan, kun voisi vaan kiekosta luopua.

Luopua kiekosta? Mikäköhän järki siinä olisi, jos ei ole sitten tilanne missä saataisi 5 vs 3 ylivoima, mitä tässä ei ollut. Eihän siinä ole mitään riskiä, jos ei pistä itse suoraan omiin. Vastustaja jolle on tulossa jäähy ei tosiaan voi tehdä maalia minkäänlaisella kosketuksella, ainakin mulla se oli tiedossa enkä voi käsittää miksi siitä kiekosta pitäisi luopua.

Lähinnä tarkoitin myös 5vs5 pelissä on tällä hetkellä hukassa. Mutta toivottavasti Niemelä keksii millä kokoonpanolla saadaan ulos otettua enemmän. Miks ei siiretä vaikka Merelän tilalle?

Mä olen vahvasti sitä mieltä että kun yksi mies, olkoonkin sitten Lasch, lähtee jengistä, niin ei kannata lähteä sotkemaan liikaa voittanutta joukkuetta. On ihan oikein pitää Kangasniemi - Björninen - Merelä yhdessä, vaikka olen samaa mieltä että tehoja niiltä voisi tulla enemmän jne. Mutta liikaa muutosta voisi tässä herkässä tilanteessa rikkoa enemmän kuin parantaa peliä ja aloittaa kauden ikäänkuin alusta. Nyt pitää ratsastaa sillä mitä ollaan saavutettu.

Olin tänään ihmeissäni Cervenyn laitureista. Kun siihen piti uudet jätkät etsiä, niin olisin viime pelissä tosi hyvin pelanneen Otto Niemisen ja varmaan MP Saarelaisen siihen heittänyt ja antanut paikan näyttää. Kaikella kunnioituksella, juuri takaisin palannut Tyrväinen ja Gymer ei ole pakosti ihan se paras laituripari tuohon. Cervenykään ei ole se luovin pelaaja, vaan enemmän sellainen tasapainottava elementti, jolla on osaamista tehdä tulosta kun joku hänet löytää. Kyllä itsekin muistan millaista on kun rinnalla pelaa joku tosi hyvä pelaaja, siinä itsekin saa itsestään vähän enemmän irti ja oppii liikkumaan niin että se hyvä pelaaja osaa hyödyntää juuri sua ja sä voit auttaa sitä.
Kun korvaat jonkun Tanus-Lasch kaksikon Tyrskyllä ja Gymerillä, se on vähän sama kun sut olis siirretty koko Liigan ykkösketjusta nelosketjuun painamaan kiekkoa päätyyn ja tekemään likaista duunia.

Haatanen muuten rauhoitti hienosti peliä ylivoimalla ja heitti pari hyvää, ainakin yhden josta Rudin olisi pitänyt pistää kiekko pussiin siitä keskeltä. Muutenhan ylivoimassa ärsytti Kangasniemi, muutamaa huikeaa pikkukikkaa lukuunottamatta, kun se heitti jotain metrin ihan turhaa roikkulättyä viivalle tai koko kentän halkovaa rystylättyä joista ei pääse vetämään suoraan mitenkään vaan se pitää ottaa haltuun ja pysäyttää peli. Tuntuu että otti ihan liikaa painetta siitä että pitää onnistua ja loistaa. Ehkä sittenkin pitäisi antaa Haatanen-Björninen-Lasch kolmikon pyörittää peliä, eli Lasch vaan vaihtuisi siihen Haataseen, mutta kuviot olisi samat. Saa nähdä, ensi viikon peliruuhkasta tulee mielenkiintoinen.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minusta Teräväinen pelaa muuten hyvin, mutta ylivoimassa paistaa ettei ole sitä juuri pelanut. Ei Jalvanti ole mikään Kaski, mutta kyllähän se kiekkovarma ja rauhoittava kaveri viivassa on. Ja lähtee vetokin hyvin. Eli kun tervehtyy niin en oikein parempaakaan vaihtoehtoa nykypakistosta löydä.

Jämsen muuten oli niissä muutamassa vaihdossa hyvä mitä pääsi pelaamaan. Pitäiskö hälle antaa edes yksi peli mahkat näyttää siinä kakkosessa vaikka Cevernyn ja Tanuksen kanssa?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Luopua kiekosta? Mikäköhän järki siinä olisi, jos ei ole sitten tilanne missä saataisi 5 vs 3 ylivoima, mitä tässä ei ollut. Eihän siinä ole mitään riskiä, jos ei pistä itse suoraan omiin. Vastustaja jolle on tulossa jäähy ei tosiaan voi tehdä maalia minkäänlaisella kosketuksella, ainakin mulla se oli tiedossa enkä voi käsittää miksi siitä kiekosta pitäisi luopua.
Joo, ei ollut sääntökirja tuttu tuon tilanteen osalta.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
1. ketjua ei tosiaan kannata rikkoa ja tuskin näin tehdäänkään ilman loukkaantumisia. Cervenyn ympärille pitäisi saada kasattua toimiva koostumus kyllä, itse kokeilisin Haatasta rohkeasti Laschin tilalla ja Roine toiseen laitaan. Kolmonen sitten muotoon Tyrväinen-Hämäläinen-Saarelainen.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo, ei ollut sääntökirja tuttu tuon tilanteen osalta.
Älä huoli ei se ollut tuttu edes tuomareille, kun alustavasti maalin hyväksyivät. Onneksi Niemelä kertoi niille nuo säännöt.

Osaako joku viisaampi sanoa, miten menee jos tuomarit pitävät keskustelun ja näyttävät maalin, voidaanko se oikea oppisesti enään perua? Kun kyseessä ei ole potkumaali tai korkeamaila?
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Älä huoli ei se ollut tuttu edes tuomareille, kun alustavasti maalin hyväksyivät. Onneksi Niemelä kertoi niille nuo säännöt.

Osaako joku viisaampi sanoa, miten menee jos tuomarit pitävät keskustelun ja näyttävät maalin, voidaanko se oikea oppisesti enään perua? Kun kyseessä ei ole potkumaali tai korkeamaila?

Muistaakseni maali voidaan perua niin kauan, kunnes peli lyödään uudelleen käyntiin. Ihan satavarma tästä en ole.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jotenkin jäi eilisestä pelistä sellainen kuva heti alusta saakka, että oli hirveä kiire ja vimma. Ei maltettu tehdä asioita rauhassa, ja siitä syystä tuli ihan kaameita hasardeja molemmissa päissä. Olikohan Hölöllä joku uusi erilainen taktiikka tähän peliin, vai mistä mahtoi johtua?
 

NallePyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
se lahtelainen
Jotenkin jäi eilisestä pelistä sellainen kuva heti alusta saakka, että oli hirveä kiire ja vimma. Ei maltettu tehdä asioita rauhassa, ja siitä syystä tuli ihan kaameita hasardeja molemmissa päissä. Olikohan Hölöllä joku uusi erilainen taktiikka tähän peliin, vai mistä mahtoi johtua?
Siltä juuri näytti, ihan eri meininki kuin Lukkoa vastaan jolloin omista monesti kiekoteltiin nätisti pois. Etlarissahan Niemelä tätä kommentoi. Lähinnä pointteja oli väsy edellisestä pelistä ja lataus varsinkin nuoremmilla. Hyökkäyspelaaminen jäi vajaaksi ja peli oli sitten perässäjuoksemista. Ekat vaihdothan oli hyviä, sitten kääntyi vähän.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Älä huoli ei se ollut tuttu edes tuomareille, kun alustavasti maalin hyväksyivät. Onneksi Niemelä kertoi niille nuo säännöt.

Mäkin muistin tuon vain siksi että oon itse ollut tilanteessa jossa oon jotain kuningassyöttöä hakenut ja kaverin kautta on mennyt sisään. Niin ja jossain pelissä vuosia sitten oon telkkarista nähnyt kun tuollainen tulee, silloin mun mielestä siellä kaivettiin ihan sääntökirja esille silloin mutten ollut varma oliko se Ruotsin liigaa ja onko siellä eri säännöt, mutta noin se sielläkin tulkittiin että rikkonut joukkue ei saa koskettaa kiekkoon mitenkään yrittääkseen maalia.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Korjataan : Jos ylivoima kuviossa on vaikka neljä variaatiota pyörittäjän näkökannasta
1. Syöttö keskimiehelle (Chervi ja Hanu)
2. Syöttö pakille ( Jalvanti)
3. Syöttö painottoman puolen vetäjälle ( Iikka)
4. Suora veto itse.

Mutta prosentit millä tilanteita pelataan on ratkaiseva.
Jos tilanteet pelataan runsaasti painottaen yhtä kuviota
1. Syöttö keskimiehelle (Chervi ja Hanu) 70%
2. Syöttö pakille ( Jalvanti) 20%
3. Syöttö painottoman puolen vetäjälle ( Iikka) 10%
4. Suora veto itse. 0%
Tämä on erittäin helppo pelata pois tukkimalla keskusta, näin ollen keskimies ja painottoman puolen vetäjä sadaan poistettua yhtälöstä. Jopa 80% yrityksistä karsitaan pois, SaiPa ja Ilves (ekan yvee jälkeen) tukkivat keskustan 1/8 tehokkuudella.

Jos tilanteet pelattaisiin tasapainoisesti esim.
1. Syöttö keskimiehelle (Chervi ja Hanu) 30%
2. Syöttö pakille ( Jalvanti) 30%
3. Syöttö painottoman puolen vetäjälle ( Iikka) 20%
4. Suora veto itse. 20%
Jos yritykset jakautuvat tasapuolisemmin, niin puolustus neliötä ei ole niin helppo kasata -> jolloin sinne joutuu jättämään enemmän tilaa keskustaan -> joka taas avaa enemmän tilaa syötöille sinne keskusmiehille. Puolustus neliö pitää saada liikkeelle se on avain onneen.

Hyvää tekstiä, mutta uskon ton olevan enemmänkin paperilla oikein, todellisuudessa sielä kaukalossa varmasti ukot tekevät sen mikä tuntuu toimivan.
Lasch esimerkiksi vaikutti olevan hyvä nimenomaan sielä syvällä hyökkäyspäädyssä, josta varmasti tilaisuuksia antaa syöttö maalin eteen tulee enemmän.

Onhan se todettava, että tuo kuvio ei ole enään yhtä tehokas kuin mitä se oli kauden alussa ja etenki nyt ilman Laschia se näytti meillä aika kömpelöltä koko syöttökuvion/pelitilanteen rakentaminen.

Variaatioita sielä on kuitenkin ollut ja ihan kiva, että meiän ylivoima näytti kerrankin hyvin hallitulta, viimekausillahan se on aina enemmäm ja vähemmän ollut lähinnä turhauttava.
Tossa jokunen viikko takaperin muisteltiin niitä ihania aikoja, kun viivalla oli Sulakkia, Leimua, Ladee yms vetämässä ihan hirvittäviä pommeja.

Oli kiva tällä kaudella nähdä, että kun sitä the viivapelotetta ei enään änäriukkojen lähdön jälkeen ole, tai jos on niin ei ainakaan yllämainittujen veroisia, niin kiva nähdä, että maaleja on tullut hyvään tahtiin ihan siitä lähietäisyydeltä.

Iikan peliä on hienoa katsella just nyt.
 

khotan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Taannoin Larmi laukoi kiekon Toivolan luistimeen, josta kiekko maaliin. Se maali hylättiin. On toki vähän eri tilanne tämä, mutta kuitenkin ...

Aikoinaan Harri Nyman alimpana miehenä siirretyn rangaistuksen aikana omalla alueella vielä syötti sokkona taaksepäin. Kiekko lipui omaan maaliin koska siellä ei muita ollut. Se maali hyväksyttiin.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvää tekstiä, mutta uskon ton olevan enemmänkin paperilla oikein, todellisuudessa sielä kaukalossa varmasti ukot tekevät sen mikä tuntuu toimivan.
Lasch esimerkiksi vaikutti olevan hyvä nimenomaan sielä syvällä hyökkäyspäädyssä, josta varmasti tilaisuuksia antaa syöttö maalin eteen tulee enemmän.

Onhan se todettava, että tuo kuvio ei ole enään yhtä tehokas kuin mitä se oli kauden alussa ja etenki nyt ilman Laschia se näytti meillä aika kömpelöltä koko syöttökuvion/pelitilanteen rakentaminen.

Variaatioita sielä on kuitenkin ollut ja ihan kiva, että meiän ylivoima näytti kerrankin hyvin hallitulta, viimekausillahan se on aina enemmäm ja vähemmän ollut lähinnä turhauttava.
Tossa jokunen viikko takaperin muisteltiin niitä ihania aikoja, kun viivalla oli Sulakkia, Leimua, Ladee yms vetämässä ihan hirvittäviä pommeja.

Oli kiva tällä kaudella nähdä, että kun sitä the viivapelotetta ei enään änäriukkojen lähdön jälkeen ole, tai jos on niin ei ainakaan yllämainittujen veroisia, niin kiva nähdä, että maaleja on tullut hyvään tahtiin ihan siitä lähietäisyydeltä.

Iikan peliä on hienoa katsella just nyt.
Siis yvee on jälleen liigan parasta/parhaiden joukossa, mikä on erittäin tärkeää. Mutta nyt kun Lasch lähti, yvee rakennetaan/rakentuu eri tavalla, mutta ajan kanssa se hioutuu kohilleen paremmin. Nyt vaan kaks yvee kentällistä ja tasapuolisempi peluutus. Kyllä taitoa on!

Mutta viiva peloitteen ”tarkkuudella” ei ole aluksi niin kriittistä väliä, kunhan sille syötetään ja se lämää maalia kohti. Ei mikään joukkue jätä sitä avoimeksi tarkoituksella koska todennäköisyys kasvaa että kiekko menee maaliin jos pelaajan annetaan vetää vapaasti viivasta. Harmi kun Jalvanti tippui pois, kun sillä rupesi tuo homma toimimaan.

Jos nyt pienen kritiikin Iikalle haluan antaa niin kyllä taikurin pitäisi vetää hiukan tiheämmin. KooKoo pelissä pelas itsensä huippu tonttiin ja kaikki odotti vetoa, siis KAIKKI niin taikuri syöttää hämmentyneeltä Hanulle ja hyvä tilanne muuttui kohtalaiseksi. Jos Iikka luet näitä juttuja niin vedä useammin, sulla on hyvä veto jolla voit kylvää tuhoa noilta etäisyyksiltä! Ei maskimies noissa tilanteissa odota enään syöttöä vaan seuraa rebound kiekkoa jonka voi hakata maaliin.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siis yvee on jälleen liigan parasta/parhaiden joukossa, mikä on erittäin tärkeää. Mutta nyt kun Lasch lähti, yvee rakennetaan/rakentuu eri tavalla, mutta ajan kanssa se hioutuu kohilleen paremmin. Nyt vaan kaks yvee kentällistä ja tasapuolisempi peluutus. Kyllä taitoa on!

Mutta viiva peloitteen ”tarkkuudella” ei ole aluksi niin kriittistä väliä, kunhan sille syötetään ja se lämää maalia kohti. Ei mikään joukkue jätä sitä avoimeksi tarkoituksella koska todennäköisyys kasvaa että kiekko menee maaliin jos pelaajan annetaan vetää vapaasti viivasta. Harmi kun Jalvanti tippui pois, kun sillä rupesi tuo homma toimimaan.

Jos nyt pienen kritiikin Iikalle haluan antaa niin kyllä taikurin pitäisi vetää hiukan tiheämmin. KooKoo pelissä pelas itsensä huippu tonttiin ja kaikki odotti vetoa, siis KAIKKI niin taikuri syöttää hämmentyneeltä Hanulle ja hyvä tilanne muuttui kohtalaiseksi. Jos Iikka luet näitä juttuja niin vedä useammin, sulla on hyvä veto jolla voit kylvää tuhoa noilta etäisyyksiltä! Ei maskimies noissa tilanteissa odota enään syöttöä vaan seuraa rebound kiekkoa jonka voi hakata maaliin.

Se nyt on sanomattakin selvää, että Laschin lähdön jälkeen YV rakennetaan uudestaan.
Aika näyttää oliko Laschin poikkeuksellinen peliäly meidän YV prosentin takana.

Kyllä mä olen erimieltä ton viivamiehen "tarkkuuden" osalta, mitä siis noilla heittomerkeillä ikinä tarkoititkaan.
Jos sille viivamiehelle syötetään kokoajan ja ampua tulee niin saatanasti ovista ja ikkunoista, mutta ei uppoo niin kyllä silloin on järkevämpää kokeilla toista skenaariota tai vaihtaa sinne viivalle kaveri, jolla on kauhee tykki valmiina.
Leimun pelkkä läsnäolo kentällä sai aina aikaan sen reaktion, missä se sitoi huomattavan määrän vastustajajoukkueen huomiota.

Päinvastoin Iikalta hienoa nähdä enemmän joukkuepeliä yksilösuoritusten sijaan, vaikka tottakai varmoista paikoista pitäis vetää.
Aikasempi Iikka oli mun mielestä usein hieman liian itsekäs ja tää nykyinen enemmän joukkueelle pelaava Iikka on ehdottomasti upgrade ja ehkäpä nämä Iikankin passit hioutuu ajan kanssa kohilleen paremmin.

Oletko harrastanut jääkiekkoa kun sulla on noin vahvoja ns. Faktapohjaisia väittämiä?
Ei sillä etteikö hyvää juttua tule sulta.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Se nyt on sanomattakin selvää, että Laschin lähdön jälkeen YV rakennetaan uudestaan.
Aika näyttää oliko Laschin poikkeuksellinen peliäly meidän YV prosentin takana.

Kyllä mä olen erimieltä ton viivamiehen "tarkkuuden" osalta, mitä siis noilla heittomerkeillä ikinä tarkoititkaan.
Jos sille viivamiehelle syötetään kokoajan ja ampua tulee niin saatanasti ovista ja ikkunoista, mutta ei uppoo niin kyllä silloin on järkevämpää kokeilla toista skenaariota tai vaihtaa sinne viivalle kaveri, jolla on kauhee tykki valmiina.
Leimun pelkkä läsnäolo kentällä sai aina aikaan sen reaktion, missä se sitoi huomattavan määrän vastustajajoukkueen huomiota.

Päinvastoin Iikalta hienoa nähdä enemmän joukkuepeliä yksilösuoritusten sijaan, vaikka tottakai varmoista paikoista pitäis vetää.
Aikasempi Iikka oli mun mielestä usein hieman liian itsekäs ja tää nykyinen enemmän joukkueelle pelaava Iikka on ehdottomasti upgrade ja ehkäpä nämä Iikankin passit hioutuu ajan kanssa kohilleen paremmin.

Oletko harrastanut jääkiekkoa kun sulla on noin vahvoja ns. Faktapohjaisia väittämiä?
Ei sillä etteikö hyvää juttua tule sulta.
Siis en haluaisi, mutta uskon että tuo sanomasi Laschin poikkeuksellinen peliäly on tuon korkean yv prosentin takana.

Tarkoitin tuolla viiva peloitteella sitä, että jos pakki X saa kiekon edes maalia kohti se on aina vaarallinen tilanne ja silloin puolustus neliön kannattaa ottaa se huomioon (ei tarvitse mennä suoraan verkon perukoille). Mutta jos veto lähtee jatkuvasti minne sattuu, se ei ole peloite ja silloin sitä ei tarvitse pitää kiinni. Jatkuva vaara momentti pitää puolustus neliön liikkeessä ja luo aukkoja.
Leimu oli poikkeus ja silloin kuviota pelattiin vain hänen laukauksen kautta, kiva olisi saada tuollainen muulin potku myös nykyiseen joukkueeseen.

Siis olet oikeassa Iikka on kyllä kehittynyt, mutta nyt pitäisi löytää se kultainen keskitie. Itse haluaisin hiukan enemmän vetoja.

Kiitos kysymästä, joskus aikanaan nuorena kyllä pelannut, nykyään intohimoinen jääkiekon seuraaja. Jääkiekkokin perustuu liike ja vastaliike ajatteluun sekä tilanteisiin joissa on tod.näk %. En väitä tietojani faktoiksi vaan numeroita joita tilanteissa syntyy. Noita numeroita yritän analysoida ja sen olen oppinut tekemään työni puolesta.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielenkiintoinen seura Pelsu kun Vainio on 4. keskenkauden tullut pakki joka pääsee todennäköisesti pyörittämään ykkösylivoimaa. Ensin Laaksosen sitten Honka sitten Teräväinen nyt Vainio....:)
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mielenkiintoinen seura Pelsu kun Vainio on 4. keskenkauden tullut pakki joka pääsee todennäköisesti pyörittämään ykkösylivoimaa. Ensin Laaksosen sitten Honka sitten Teräväinen nyt Vainio....:)

Varamiespalvelu toimii..
Ei vaan, eihän jengissä ole oikeastaan kun Bergman joka on aiemmissa joukkueissa pelannut vakiona ylivoimaa, paitsi ei kyllä viime kaudella kai. Kiekollisuutta löytää näemmä tällä hetkellä helpommin kuin luotettavia pakkeja, joita meillä taas omasta päästä jo löytyy. Mutta mielenkiintoinen pointti kyllä. Nyt sellaiset 25 peliin 10+15 pistettä tiskiin niin ei tarvitse miettiä pelaako täällä ensi kaudella..
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siis en haluaisi, mutta uskon että tuo sanomasi Laschin poikkeuksellinen peliäly on tuon korkean yv prosentin takana.

Tarkoitin tuolla viiva peloitteella sitä, että jos pakki X saa kiekon edes maalia kohti se on aina vaarallinen tilanne ja silloin puolustus neliön kannattaa ottaa se huomioon (ei tarvitse mennä suoraan verkon perukoille). Mutta jos veto lähtee jatkuvasti minne sattuu, se ei ole peloite ja silloin sitä ei tarvitse pitää kiinni. Jatkuva vaara momentti pitää puolustus neliön liikkeessä ja luo aukkoja.
Leimu oli poikkeus ja silloin kuviota pelattiin vain hänen laukauksen kautta, kiva olisi saada tuollainen muulin potku myös nykyiseen joukkueeseen.

Siis olet oikeassa Iikka on kyllä kehittynyt, mutta nyt pitäisi löytää se kultainen keskitie. Itse haluaisin hiukan enemmän vetoja.

Kiitos kysymästä, joskus aikanaan nuorena kyllä pelannut, nykyään intohimoinen jääkiekon seuraaja. Jääkiekkokin perustuu liike ja vastaliike ajatteluun sekä tilanteisiin joissa on tod.näk %. En väitä tietojani faktoiksi vaan numeroita joita tilanteissa syntyy. Noita numeroita yritän analysoida ja sen olen oppinut tekemään työni puolesta.

Kyseenalaistatko siis Laschin peliälyn?
Ei rajoittunut tuon ukon hyvät otteet meinaan vain YVlle.

Olemme siis selkeästi samaa mieltä viivapelotteen osalta vaikkakin nähtävästi hieman kerrommekin asiamme eri tavoin.
Kyllähän se kiekon liikkuminen pelaajalta toiselle aiheuttaa melkolailla joka tilanteessa vaaratilanteita, mutta liian usein on viime kausilla nähty kun kudit jää aina ekaan pelaajaan matkalla.
Toki tässä taas päästään hyvän viivapelotteen ominaisuuksiin löytää se reikä puolustuksesta, liikkua oikein viivalla ja tarvittaessa syöttää takaisin.
Kenellä se kiekko sitten onkaan ja kuinka peliä rakennetaan, niin se vastustajan kuvio kyllä reagoi tarvittavalla tavalla.
Hauskana huomiona joskus katsonut kentällä, että kun pelaaja laukoo, niin osa katsoo ekaksi kiekkoa lavassaan ennen laukausta, kun toiset pystyy ampumaan suoraan ja katsoa vain maalivahtia.
Huomion pointin varmaan etevänä miehenä tiedätkin, vaikkei se nyt suoranaisesti tähän meiän keskusteluun liitykkään.

Jääkiekko perustuu niin älyttömän moneen erilaiseen asiaan, niin henkiseen kuin fyysiseen suorituskykyyn, luonteeseen, valmennukseen ja siihen päälle jokainen kenttäpelaaja ja valmentaja toimii vuorovaikutuksessa keskenään.
Mä en pyörittele todennäköisyyksiä työnipuolesta, mutta lukuisissa henkilöstöjohtamistehtävissä kyllä oppii ymmärtämään vastaavia asioita, että kuinka ne yksilöt sielä kovan paineen alla toimivat ja kuinka kaikki asiat heidän ympärillään kotoota työpaikalle vaikuttavat heidän tehokkuuteensa.

Esimerkiksi Lasch vaikutti ulospäin semmoselta kaverilta, joka boostas koko joukkueen moraalia ihan vain omalla asenteellaan.

Iikka sai hyvän työrauhan kultaiselle keskitielleen ja nyt olisikin sitten näytön paikka.
Onko hän se meidän "ykkösjätkä" niinku hän haastattelussa aikanaan sanoi.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jääkiekossa ei saa enää taklata ettekö vielä tienneet? Eihän se ollut edes lähellä päätä ja Humaloja katse alhaalla, jonka vuoksi ei osannut odottaa tai ottaa sitä vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös