Peliesitykset kaudella 2020–2021

  • 621 246
  • 8 707

Micol

Jäsen
No niin, nyt jätän teidät vellomaan pahaan oloon. Itse olen tappion karvaan maljan jo nielaisut ja maistellut huolellisesti. Pahaa oli. Jatkan eteenpäin ilman häpeää ja pettymystä. Ensi viikko tuo isot haasteet. Tulta munille!
Kerro toki vielä ennen kuin poistut myhäilemään takavasemmalle, että miten näet tämän hetkisen Kärppien kotipelaamisen ja mitä kehittäisit siinä? Sinulta tulee aina vain loistavia ja oikeita vastauksia, niin haluaisin kovasti kuulla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kerro toki vielä ennen kuin poistut myhäilemään takavasemmalle, että miten näet tämän hetkisen Kärppien kotipelaamisen ja mitä kehittäisit siinä? Sinulta tulee aina vain loistavia ja oikeita vastauksia, niin haluaisin kovasti kuulla.
Olen toistuvasti ilmaissut, etten ole mikään pelitapa-asiantuntija. Jätän kotipelaamisen parantamisen Mannerin hoiviin. Otahan nyt ihan rauhassa vain.

Edit. Lainaus unohtui.
 
Viimeksi muokattu:

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
No niin, nyt jätän teidät vellomaan pahaan oloon. Itse olen tappion karvaan maljan jo nielaisut ja maistellut huolellisesti. Pahaa oli. Jatkan eteenpäin ilman häpeää ja pettymystä. Ensi viikko tuo isot haasteet. Tulta munille!

Ensi viikolla sitten uudet nöyryytykset. Alat päästä elementtiisi nyt kun kontataan taas kuin Suikkaskaudella. Enkä minä tuomitse. Jos saat tällaisesta kiksejä niin hyvä juttu.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Olikohan tuo päätöserä jopa kautta aikain häpeällisin esitys, mitä on Kärpiltä joutunut todistamaan. Heikkoa pelaamista on nähty ennenkin monesti, mutta luovuttaminen ja sikailu eivät ole hyväksyttävä tapa reagoida, kun päällä on Oulun Kärppien peliasu. Nyt on palaverin paikka. Valmennuksella ja kapteenistolla on nyt töitä edessä, jotta joukkue saadaan kasaan pelillisesti ja henkisesti.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Alat päästä elementtiisi nyt kun kontataan taas kuin Suikkaskaudella. Enkä minä tuomitse. Jos saat tällaisesta kiksejä niin hyvä juttu.
En saa Kärppien häviöistä kiksejä. Ne harmittavat, usein paljonkin. Urheilu on kuitenkin siitä hienoa, että uusia mahdollisuuksia tulee. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän ymmärrän myös tappioiden ja surkeiden epäonnistumisten merkitystä. Ei ole suurta iloa, ilman suurta kärsimystä. Molempia olen kokenut niin Kärppien kuin Aston Villan kannattajana. Urheilu on mahtavaa.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä tänään tuli Lassea ikävä. Maalinedusta omissa hävittiin täysin pystyyn, huttuloita ja ronkaisia siirreltiin valitettavan helposti sivuun. Todella heikko esitys jokaisella osa-alueella, mutta erityisesti oma maalinedus oli kyllä avoin pystybaari. Hyökkäyspeliä ei tänään saatu käyntiin käytännössä ollenkaan, mikä osaltaan johtui tuosta helvetin heikosta oman pään pelaamisesta. Astetta liian kovassa roolissa muutamat pelaajat tänään.

Hifk oli vakuuttava. Taitaa toki sielläkin pakka jollain lailla hajota kun NHL-leiritykset pärähtää käyntiin, joten mitään pitkäaikaisia johtopäätöksiä ei tältä iltaa pysty tekemään.

Vaikka toivonkin, että vastustajaa ei ikinä mustelmitta päästetä, meni tänään kolmannessa erässä Puljulla ja Odella hommat yli. Ei tuollaisia turhautumisia enää kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan siitä tein päätelmän, etten ainakaan äkkiseltään muista moisen keinon toimineen. Toki voi olla, että muistan väärin. Ota rauhassa.
Ei sitä esimerkkiä tarvitse hakea viime kautta kauempaa. Ilves aloitti kauden todella surkeasti ja seurajohto teki nopeasti johtopäätökset. Karri Kivi ulos ja Jouko Myrrä tilalle. Suunta muuttui laakista ja keväällä Ilves olisi ollut aivan ehdoton mitaliehdokas, mikäli pleijarit olisi pelattu.

Samainen Ilves johtaa Myrrän johdolla tällä hetkelläkin sarjaa.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Toki huomenna myös iso testi kun vastaan asettuu HIFK. Aika lailla sama pätee HIFK:iin, kuin Lukkoonkin. Jos lähdetään rallattelemaan huomenna, niin ei ole palakaan, kuten on aiemmilla kausilla nähty, kuinka HIFK on käynyt niistämässä tylysti Raksilassa tämän Mamban "sexyhockeyn". Se alkukauden 3-7 voitto Nordikselta oli jopa aika hyvä, tyly ja kliininen esitys. Samanlaiseen pitää päästä huomenna...mutta, mutta, jotenkin on kutina, että Mamba päättää, että "nyt lähdetään hallitsemaan peliä ja ollaan kaukalon isäntiä ja määrätään pelin tempo kovalla ja päätömällä luistelulla", jolloin käy kylmät... Jälleen kerran.

Edit. Typot

Mitä se mun uneni tiesikään...
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei sitä esimerkkiä tarvitse hakea viime kautta kauempaa. Ilves aloitti kauden todella surkeasti ja seurajohto teki nopeasti johtopäätökset. Karri Kivi ulos ja Jouko Myrrä tilalle. Suunta muuttui laakista ja keväällä Ilves olisi ollut aivan ehdoton mitaliehdokas, mikäli pleijarit olisi pelattu.

Samainen Ilves johtaa Myrrän johdolla tällä hetkelläkin sarjaa.
Siis jättäytyivätkö Ilveksen kannattajat pois hallista ja se sai hallituksen vaihtamaan päävalmentajan?
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Siis jättäytyivätkö Ilveksen kannattajat pois hallista ja se sai hallituksen vaihtamaan päävalmentajan?
Edelleen tämä voisi mielestäni olla ihan hyvä veto jos yhden pelin ajan ei olisi fanikatsomoa. Sehän vasta herättelisikin Mambaa muuttamaan tuota pelitapaa paremmaksi, kun ilmeisesti tarkoitus kotona on viihdyttää, niin eikös se silloin viimeistään tekisi vaikutuksen kun ei enää olisikaan niitä äänekkäitä faneja. Toki mielestäni fanit voisivat vaikka tästä etukäteen tiedotta.

Se ei mielestäni olisi hylkäämistä, vaan näyttävää protestointia, koska uskon että tällä hetkellä kyse on vain Mamban jääräpäisyydestä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käsittääkseni oli puhe päävalmentajan vaihtamisesta ja sinä kommentoit ettet muista sen toimineen.
Tässä lienee väärinkäsitys. Olin varmasti vähän epäselvä ilmaisussani. Minun ajatus oli se, ettei kannattajien hallilta poisjäänti vaikuta siihen, että valmentaja potkaistaan pois. Näitä ulosmarsseja on nähty laihoin tuloksin. Tällaista poisjättäytymistä tuolla aiemmin ehdoteltiin ja siihen puutuin. En näe sellaisessa mitään järkeä. Päinvastoin, nyt on aika kannustaa.

Valmentajan potkut, jos hallitus siihen pääty, auttaa joskus, usein ei. Siitä meillä ei liene epäselvyyttä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chelsea, Boston Bruins,
Edelleen tämä voisi mielestäni olla ihan hyvä veto jos yhden pelin ajan ei olisi fanikatsomoa. Sehän vasta herättelisikin Mambaa muuttamaan tuota pelitapaa paremmaksi, kun ilmeisesti tarkoitus kotona on viihdyttää, niin eikös se silloin viimeistään tekisi vaikutuksen kun ei enää olisikaan niitä äänekkäitä faneja. Toki mielestäni fanit voisivat vaikka tästä etukäteen tiedotta.

Se ei mielestäni olisi hylkäämistä, vaan näyttävää protestointia, koska uskon että tällä hetkellä kyse on vain Mamban jääräpäisyydestä.
Viimekaudellahan tepsin fanit jättäytyvät hallista pois ja jättivät vain viestin johtoportaalle. Siitähän seurasi tämä "Mitä TPS merkitsee sinulle?" Some postaus. Sinänsä fanien hallista poisjääminen voisi herätellä toimiston väkeä ja mambaa oikein kunnolla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä lienee väärinkäsitys. Olin varmasti vähän epäselvä ilmaisussani. Minun ajatus oli se, ettei kannattajien hallilta poisjäänti vaikuta siihen, että valmentaja potkaistaan pois. Näitä ulosmarsseja on nähty laihoin tuloksin. Tällaista poisjättäytymistä tuolla aiemmin ehdoteltiin ja siihen puutuin. En näe sellaisessa mitään järkeä. Päinvastoin, nyt on aika kannustaa.

Valmentajan potkut, jos hallitus siihen pääty, auttaa joskus, usein ei. Siitä meillä ei liene epäselvyyttä.
Itse asiassa siitä ulosmarssistakin on juuri Ilves esimerkkinä muutama kausi takaperin. Toki savustivat päävalmentajan sijaan pääomistajan pois sillä tavoin. Ja olikohan Vaasassakin vastaava onnistunut ulosmarssi. Samoin IFK-fanit marssivat Pasi Sormusen päävalmentaja-aikana ulos hallista. Muutama viikko tuon mielenilmauksen jälkeen Sormunen sai lähteä.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen koittanut pitää posia yllä ja uskoa homman lähtevän jonkunlaiseen lentoon. Vaikkakin en tuota kokoonpanoa ole niin hyväksi mieltänyt kuin monet muut. Nyt täytyy sanoa, että alkaa pikkuisen huolestuttaa.

Koko pelissä Kärpät ei päässyt oikein kunnolla omista ja hyökkääminen oli todella työn ja tuskan takana. Tulos ei sinänsä hätkäytä, mutta tapa millä se tuli ja peliesitys. Lopun sekoilut kielivät jostain isommasta.

Katseet kannattaa kääntää tiistain lukkomatsiin. Siellä täytyy ilmeen olla jotain aivan muuta. Tulkoon turpaan, mutta tuollainen ylikävely ei voi toistua.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse asiassa siitä ulosmarssistakin on juuri Ilves esimerkkinä muutama kausi takaperin. Toki savustivat päävalmentajan sijaan pääomistajan pois sillä tavoin. Ja olikohan Vaasassakin vastaava onnistunut ulosmarssi. Samoin IFK-fanit marssivat Pasi Sormusen päävalmentaja-aikana ulos hallista. Muutama viikko tuon mielenilmauksen jälkeen Sormunen sai lähteä.
Okei. Voi siis toimiakin. Ei muuta kuin ulosmarssiin vain, ketkä sitä haluaa. En tiedä, kuinka moni palstan neganiiloista on kausikorttilainen, jotta voi moista tehdä. Noinkin voi kuitenkin toimia, ei siinä.

***

Minusta tuntuu siltä, että liian hyvälle on täällä totuttu, eikä vastoinkäymisten hetkellä löydy kärsivällisyyttä ja munaa kannustaa ja tukea. Boikotti halukkuutta ja dissaamista riittää.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta tuntuu siltä, että liian hyvälle on täällä totuttu, eikä vastoinkäymisten hetkellä löydy kärsivällisyyttä ja munaa kannustaa ja tukea. Boikotti halukkuutta ja dissaamista riittää.
Kärsivällisyys on hyvästä, jos pelissä näkyy aihioita ja runsaasti hyviä asioita. Hyvälläkin pelillä voi hävitä. Tätä ei kotiluolassa tapahdu.

Kausikortin olen omistanut jo monta vuotta, mutta tänä syksynä en koronan vuoksi ole hallilla käynyt. Ja ihan hyvä niin. Pitkä penni on säästynyt, ja vaikeampaa tuota konttausta on paikan päällä katsoa, mitä kotona.

Minulle on aivan se ja sama, mitkä ovat konstit pelin parantamiseksi. Kunhan se tapahtuu.
 

Micol

Jäsen
Minusta tuntuu siltä, että liian hyvälle on täällä totuttu, eikä vastoinkäymisten hetkellä löydy kärsivällisyyttä ja munaa kannustaa ja tukea. Boikotti halukkuutta ja dissaamista riittää.
Sinä taidat olla ainoa tälle iltaa täällä Kärpät -osiossa, joka ei näe oikeastaan mitään ongelmaa missään asiassa? Oli vaan taas yksi yksittäinen heikompi peli ja silleen? Mitään ongelmaa ei ole missään. Välillä hävitään vain raiskauslukemin kotiluolassa ja elämä jatkuu. Kaikki hei kannustamaan Tulta munille -hengessä! Urheilu on ihanaa ja kaikilla kivaa.

"Totuttu liian hyvälle"? Pitäisikö kenties kyntää liigan 1. resurssin seurana jossain sääliviivan tuntumassa, että sinä hyväksyisit jo ehkä pienen kritiikin poikasen faneilta?
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Minusta tuntuu siltä, että liian hyvälle on täällä totuttu, eikä vastoinkäymisten hetkellä löydy kärsivällisyyttä ja munaa kannustaa ja tukea. Boikotti halukkuutta ja dissaamista riittää.
Huoh. Itse ainakin henkilökohtaisesti olin kärisvällinen vielä kauden alussa, kun peli näytti toimivan, mutta sitten taas alkoi se sama mitä on jatkunut jo viime keväästä asti. Kai tässä nyt alkaa usko loppua ja hermot pettämään, kun samaa paskaa on ollut jo niin kauan. Yllättävän kauan itsekin jaksoin ja jaksan olal toiveikas, että se peli lähtisi rullaamaan. Enkä siis vieläkään ole kaikkea uskoa menettänyt, mutta nyt se on kovasti koetuksella.

Tiedän kyllä että olet yltiöoptimisti, mutta realiteetit kuntoon. Kaikki muut täällä ovat jo myöntäneet ongelmat ja viat Kärppien pelissä. Äläkä kutsu minua reppanaksi koska olen pettynyt Kärppien nykysekoiluun ja siihen että muutosta ei näy tulevan.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
"Totuttu liian hyvälle"? Pitäisikö kenties kyntää liigan 1. resurssin seurana jossain sääliviivan tuntumassa, että sinä hyväksyisit jo ehkä pienen kritiikin poikasen faneilta?
Taas toisaalta...kyllähän se niin menee, että kun on pari vuotta kyntänyt, niin se menestys tuntuu niin paljon paremmalta. Ainkin omalta osaltani voin sanoa, että Kärppien 2010-luvun paras mestaruus omaan makuun oli tuo 2013-14 mestaruus, jonka Juhis ratkaisi. Jumankauta, niin monta vuotta putkeen tuli rämmmittyä sääleissä, että sitä perhana unohti mitä se voittaminen ja menestys edes on. Ja sitten kun Juhis tälläsi sen kiekon sinne maaliin, niin...Fiilis oli aivan eufoorinen ja lähes orgastinen! Ihan uskomaton fiilis, että se korpivaellus oli ohi. Joten ehkä sikäli Torsolla on pointtinsa...Toki taas toisaalta...ei sitä samanlaista saatanan korpivaellusta enää kestä, ei enää ikinä! Mielummin ollaan huipulla ja voitetaan. Se on mun mielestä kivaa. Laten aikakin oli kivaa. Peli saattoi jonkun mielestä olla puuduttavaa, mutta voitettiin, mikä oli ihan älyttömän kivaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta tuntuu siltä, että liian hyvälle on täällä totuttu, eikä vastoinkäymisten hetkellä löydy kärsivällisyyttä ja munaa kannustaa ja tukea. Boikotti halukkuutta ja dissaamista riittää.
Sinä taas vaikutat sokeasti luottavan siihen että asiat korjaantuvat. Kärppien pelissä ei ole tällä hetkellä päätä eikä häntää. Se on asia, jonka moni itseään asiantuntijanakin pitävä on ääneen sanonut. Kärpät ottaa silti voittoja sieltä täältä, koska jengissä on joka tapauksessa erittäin hyviä yksilöitä, jotka voivat hyvänä päivänä ratkoa pelejä yksilösuorituksilla.

Kärjistetysti, hyvällä joukkuepelillä ei-niin-hyvät yksilötkin onnistuvat. Toisaalta huonolla joukkuepelillä hyvätkään yksilöt eivät tunnu onnistuvan.

Katso nyt McTorso ensinnäkin Kärppien rosteria ja sitten arvioi heidän suorituksiaan. Ei pitäisi sen jälkeen olla kovinkaan vaikeaa päätellä kummasta yllä esittelemästäni vaihtoehdosta on Kärppien kohdalla tällä hetkellä kyse.

Se on selvää ettet usko minua tai juuri muitakaan tällä palstalla. Mutta kenties uskot jos Lasse Kukkonen sanoo jotain? Tiedän että arvostat Lassea. Tämän päivän pelissä Kukkonen oli tv-lähetyksessä kommentaattorina ja hän toi hyvin selkeästi ilmi esimerkiksi alivoimapelaamista, mitä Kärpät tekee siinä väärin. IFK latoi taululle VIISI ylivoimamaalia. Huomionarvoista, jonka tarkkakorvaisimmat ehkä lähetyksessä kuulivat, ottelun selostaja mainitsi ohimennen että Kukkonen oli kertonut nämä epäkohdat jo ETUKÄTEEN ennen peliä selostajalle. Kukkosen kommentointi ei siis ollut mitään reagointia pelitilanteisiin, vaan hän tiesi jo ennalta mistä kiikastaa. Tulostaululta voi katsoa, oliko Kukkolasse oikeassa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Okei. Voi siis toimiakin. Ei muuta kuin ulosmarssiin vain, ketkä sitä haluaa. En tiedä, kuinka moni palstan neganiiloista on kausikorttilainen, jotta voi moista tehdä. Noinkin voi kuitenkin toimia, ei siinä.

***

Minusta tuntuu siltä, että liian hyvälle on täällä totuttu, eikä vastoinkäymisten hetkellä löydy kärsivällisyyttä ja munaa kannustaa ja tukea. Boikotti halukkuutta ja dissaamista riittää.

Vaikutti ns.ohipeliltä Kärpiltä. Toki IFK pelasi tänään hyvin, mutta nopeahko 1-4 maali vikan erän alkuun, ja pelin loppu olikin tänään vaan muodollisuutta.

Alkukaudella pelin rakenteessa molemmilla ongelmia, mutta Manner korjaa ne teillä, Pikkarainen tuskin pystyy korjaamaan niitä meillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös