Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 843 551
  • 11 230

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Haistatteks te baarien vessassa kusen tuoksusta mitä kaljaa ne siellä juo tai ainakin mitä se edellinen kävijä joi?

Harvemmin sour, porter tahi IPA enää ulostullessaan niin herkulliselta haisee. Kuset kusena ja oluet olueina.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ammattien yliarvostusketjussa n mainittu useaan kertaan "influensserit" eli tässä tapauksessa somevaikuttajat.
Sekä se, että sillä voi ansaita erittäin hyvin.
Tyhmät kysymykset:
1. Kuka heille maksaa ja minkä takia? Jos vastaus on tuotesijoittelijat, niin onko tutkittu auttaako se tuotteiden myynnissä selvästi?*
2. Kuinka suuri tämä ammattikunta Suomessa on; siis lähinnä moniko heistä pystyy elättämään itsensä somella? Mutulla on vaikea uskoa että sellaisia olisi enemmän kuin noin sata.

* näin boomerina voin helposti sanoa, että Youtuben, Instagramin, Facebookin, Snapchatin tms. takia en ole ostanut mitään, koska en edes käytä noista muita kuin Youtubea, ja sielläkin skippaan kaikki mainokset. Kuten myös iltapäivälehtien videoklipeissä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tyhmät kysymykset:
1. Kuka heille maksaa ja minkä takia? Jos vastaus on tuotesijoittelijat, niin onko tutkittu auttaako se tuotteiden myynnissä selvästi?*
Brändit maksavat ja saavat vastineeksi näkyvyyttä tuotteelleen tai palvelulleen. On tutkittu ja tulos on että auttaa. Mainonnan teho riippuu vaikuttajasta, tuotteesta ja kampanjan toteutuksesta. Vaikuttajat ovat seuraajilleen hyvinkin luotettavia suosittelijoita ja heidän mainossisältönsä ärsyttää kuluttajia paljon vähemmän kuin perinteisemmät markkinointikeinot. Vaikuttajat ovat myös hyvä tapa tavoittaa tiettyjä niche-yleisöjä. Selkeimpänä esimerkkinä vaikka äitiysbloggaajat tai leivontatiliä pitävät vaikuttajat.

2. Kuinka suuri tämä ammattikunta Suomessa on; siis lähinnä moniko heistä pystyy elättämään itsensä somella? Mutulla on vaikea uskoa että sellaisia olisi enemmän kuin noin sata.
Tähän en tiedä tarkkaa vastausta. Hajontaa on paljon taskurahojen tienaamisesta oikeasti leiville lyömiseen. Joitakin satoja olisi oma arvaukseni heistä, jotka vaikuttamisella elantonsa tienaavat. Monet, erityisesti jo valmiiksi tunnetut vaikuttajat, tekevät somea päivätyönsä lisäksi tai päinvastoin vaikka pelkästään toinenkin tulonlähde rittäisi maksamaan laskut.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten perkeleessä jengi saa liitettyä noita pikkukuvia "kasvata numeroa yhdellä" - ketjuun?

Seuraavaksi siirryn pienet asiat ärsytys, vitutus, taito jota en osaa- ketjuun. Helvetti sentään.

Etkö sä tiedä? No vittu en kai kyselisi tyhmiä jos tietäisin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten perkeleessä jengi saa liitettyä noita pikkukuvia "kasvata numeroa yhdellä" - ketjuun?

Tässä viestikentän alla on klemmari. Siitä kun painaa, niin pääseepi lisäilemään liitteen viestiinsä.

Jään jännityksellä odottamaan kontribuutiotasi numeroketjuun.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä viestikentän alla on klemmari. Siitä kun painaa, niin pääseepi lisäilemään liitteen viestiinsä.

Jään jännityksellä odottamaan kontribuutiotasi numeroketjuun.
Kyl minä sitä klemmaria olen painanut mutta siihen se ne digitaidot sitten tyssää. Aukeaa joku laatikko jossa lukee jotain käsittämätöntä siansaksaa kuten "url"
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kyl minä sitä klemmaria olen painanut mutta siihen se ne digitaidot sitten tyssää. Aukeaa joku laatikko jossa lukee jotain käsittämätöntä siansaksaa kuten "url"
En tiedä miten muut, mutta itse tallennan ensin kuvan tietsikalle kuvat-kansioon (olen antanut tiedostolle nimen). Sitten klikkaan klemmaria, valitsen kansiosta haluamani kuvan, ja klikkaan "avaa", klikkaan "vastaa" ja lisään vielä viestiin tekstiä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyl minä sitä klemmaria olen painanut mutta siihen se ne digitaidot sitten tyssää. Aukeaa joku laatikko jossa lukee jotain käsittämätöntä siansaksaa kuten "url"
Painat väärää klemmaria. Näpsäytä siitä tekstiruudun alapuolelta, älä ylä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Kyl minä sitä klemmaria olen painanut mutta siihen se ne digitaidot sitten tyssää. Aukeaa joku laatikko jossa lukee jotain käsittämätöntä siansaksaa kuten "url"
Väärä klemmari, tuo on tekstiientän yläpuolella ja linkin lisäämistä varten.
Edithidas
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Väärä klemmari, tuo on tekstiientän yläpuolella ja linkin lisäämistä varten.
Edithidas
Haa! Katos vaan, ei sitä kaikkia nippeleitä huomaa vaikka etsii. Onneksi joku on joskus avannut tämmöseen ketjun jossa voi luvalla käydä kunnolla hitaalla.

Mitä muuten tuolla siansaksa klemmarilla pystyisi tekemään jos osaisi?
 
K

Kiekkokatsoja

Viikonloppua pukkaa vähitellen.
Sanotaan että viini on viisasten juoma. Sanotaan laulussa, että juodaan viinaa, tullaan viisaammiksi näin. Niin kumpi näistä on se järkevämpi juoma?
Tässä kirjoittamisen aikana sain oivalluksen mahdolliseksi ratkaisuksi. Josko ensin viinaa, että tulee viisaammaksi. Sen jälkeen ylläpitojuoma on viini, koska se on viisasten juoma. Jos ratkaisu on tässä, niin olipa tyhmä kysymys. Mutta ketju toki oikea.
Miten itse arvioit juoma-arvoituksen?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jeesuskin muutti veden viiniksi eikä vastoinpäin. Raittiit uskikset, repikää siitä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tuleeko teille koskaan sellaisia kausia, että huomaatte kuuntelevanne jotain tiettyä bändiä tai artistia päivästä toiseen tuntikaupalla ja jäätte ikään kuin täysin sen musiikin vangiksi? Tiedän että @Punamusta on syyllistynyt tähän samaan, onhan hän esim. tällä hetkellä täysin MJ:n musiikkituotannon pauloissa, kuten varmaan kaikille kierrätyskeskusta lukeville on käynyt ilmi.

No huomaan itse olevani tällä hetkellä samanlaisessa "pyörteessä". Kuten kirjoitin tuonne "Kuuntelussa juuri nyt" -ketjuun alkuviikosta, kuuntelin koko Dead By Aprilin tuotannon silloin lähes vuorokaudessa läpi ja silti vieläkään korvanystyrät ei vaan saa nyt tarpeekseen tämän bändin biiseistä.

Tänäänkin olen kuunnellut heidän kolmea ensimmäistä levyä läpi vuorotellen eikä kyllästymisestä ole tietoakaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kari Tapio lauloi vuonna 1983 hitiksi nousseen laulun Olen suomalainen. Kappaleen suomeksi sanoittanut Raul Reiman kirjoitti yhteen kohtaan: mä rakkaudesta laulan, on siinä mies ja nainen.

Ensinnäkin, kappaleen nimi on fasistinen. Nostaa kansallistunnetta ja pian tupruavat keskitysleirit.

Toiseksi, rakkauteen kuuluu tässä tapauksessa vain mies ja nainen. Kyllä pitäisi kuulua sanat: on siinä mies ja mies, myös vuohi sekä lammas, ja Eiffelin tornikin. Vähintään.

Olen suomalainen -kappaleen sanoittaja Raul Reiman oli siis mitä ilmeisimmin ainakin fasisti ja seksuaalivähemmistövastainen. Hän teki itsemurhan 36-vuotiaana vuonna 1987, mutta kysyn kuitenkin, että millaisia rangaistuksia hänelle tulisi näinä hyvinä aikoina postuumisti langettaa?

Kari Tapio esitti kappaletta tuhansia kertoja, joten mitä me hänelle keksimme rangaistukseksi? Hautarauhan rikkomista hirttämistä varten en lähtisi kokeilemaan kummankaan kohdalla, mutta jotakin olisi keksittävä.

Sain luettua tuoreen Antti Heikkisen tekemän Kari Tapion elämäkerran, sieltä juohtuivat mieleeni nämä ihmisoikeuskysymykset.
 
K

Kiekkokatsoja

Jos sulta kysytään, että koska oot viimeksi saanut niin?
Katotko kelloa?
Mietit mikä viikonpäivä nyt on?
Pohdit, että mikä kuukausi nyt menee?
Vai kysytkö, että onko itsetyydytys myös saantia?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minua on usein mietityttänyt seuraava saunomiseen liittyvä asia. Jos saunavuoro on varattu ajalle 14-15 niin milloin saunatiloista pitää poistua? Viimeistään kello 15 vai jo 14.50?

Kaiken järjen mukaan saunatiloista pitää poistua silloin kun saunavuoro päättyy eli kello 15 mutta esimerkiksi vanhemmillani on ollut sellainen uskomus että saunatiloista olisi hyvä jo poistua kymnenen minuuttia ennen saunavuoron päättymistä. Ja esimerkiksi aina karavaanialueillakin teimme näin kun meillä oli perhesauna varattuna.

Eli miten on, koska sieltä saunatiloista pitää viimeistään poistua jos saunavuoro on varattu ajalle 14-15?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Minua on usein mietityttänyt seuraava saunomiseen liittyvä asia. Jos saunavuoro on varattu ajalle 14-15 niin milloin saunatiloista pitää poistua? Viimeistään kello 15 vai jo 14.50?

Kaiken järjen mukaan saunatiloista pitää poistua silloin kun saunavuoro päättyy eli kello 15 mutta esimerkiksi vanhemmillani on ollut sellainen uskomus että saunatiloista olisi hyvä jo poistua kymnenen minuuttia ennen saunavuoron päättymistä. Ja esimerkiksi aina karavaanialueillakin teimme näin kun meillä oli perhesauna varattuna.

Eli miten on, koska sieltä saunatiloista pitää viimeistään poistua jos saunavuoro on varattu ajalle 14-15?
Seuraava saunavuoro alkaa klo 15, joten ennen sitä on syytä poistua. Eli viimeistään 14.59 ja sekunnit päälle.

Joissain yhteiskäyttöisissä saunoissa on kaksi eri pukuhuonetta. Silloin saunaan tuleva voi olla omassa jo ennen vuoron alkamista ja pois lähtevä samoin myös hieman yli sen ajan, kunhan pesuhuone ja sauna on vapaana silloin, kun vuoro vaihtuu.

Toki on kohteliasta, varsinkin jos siellä on vain yksi pukuhuone, että lähtee hieman / sen verran etuajassa, että se tulija varmasti pääsee pukuhuoneeseen heti ajallaan. Eli vanhempiesi oppima on osin kohteliasuussyistä noudatettu tapa.

Mainittakoon vielä, että erilaisia sääntöjä ja ohjeita voi tapauskohtaisesti olla ja esim. leirintäalueen saunan säännöissä voi hyvinkin olla moinen 10 minuutin varoaikasääntö.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Mitenkäs tämä meidän kaunis kielemme taipuu ja sen kielioppi. Jos sanotaan näin:
yli 20 hengen yleisötilaisuuksia ja harrastustoimintaa

Niin tarkoittaako tuo "yli 20 hengen yleisötilaisuuksia" sekä "yli 20 hengen harrastustoimintaa" vai harrastustoimintaa ylipäänsä?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Mitenkäs tämä meidän kaunis kielemme taipuu ja sen kielioppi. Jos sanotaan näin:


Niin tarkoittaako tuo "yli 20 hengen yleisötilaisuuksia" sekä "yli 20 hengen harrastustoimintaa" vai harrastustoimintaa ylipäänsä?
Tarkoittaa tummennettua. Jos haluttaisiin ilmaista alleviivattu, niin sanajärjestys olisi: "harrastustoimintaa ja yli 20 hengen yleisötilaisuuksia".

Varsinainen kielioppioasia tämä ei ole, vaan ehkäpä paremminkin kielenkäyttöasia.

edit: lainauksen kursivoinnit ei tietysti näy, vaihdettu alleviivaukseksi.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: JiVe

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Onko tämä kysymys tyhmä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös