Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 251 595
  • 13 719

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Edelleen toistat tätä, vaikka kuinka olen yrittänyt selittää, että kaikki ihmiset eivät vain voi olla reagoimatta tai välittämättä niistä kiusaajan viesteistä. Maailma ei vain kertakaikkiaan toimi niin.

Tässähän on nyt pääasiassa kyse siitä, että yksi kiusaamisen kohde on reagoinut kuten sinäkin toivot, eli ei välitä kiusaajan viesteistä, mutta halusi tuoda asian esille, jotta kiusaajan jatkuva toiminta saataisiin loppumaan, koska jossain kohtaa joku kohde ei pysty olemaan reagoimatta ja välittämättä niistä kiusaajan viesteistä.
Miksi ei kaikki ihmiset voi olla reagoimatta?Mikä sellainen universaali laki vallitsee mikä pakottaa ihmisen toimimaan noin kuin väität? Sellaista ei ole olemassakaan. Sinä nyt vetoat sellaiseen asiaan mikä ei perustu mihinkään olemassa olevaan asiaan. Se viesti ei sieltä laatikosta väkisin naamalle tule, sen viestin vastaanottamisen voi kokonaan estää työkaluilla. Ei ole yhtään mitään sellaista syytä miksi "kaikki ihmiset eivät voisi olla reagoimatta", kyllä voi.
Nää on kyllä niin hyviä neuvoja, että melkein menee hukkaan tällä alustalla. Voisit lähteä jollekin koulukiertueelle puhumaan lapsille, päästäisiin koulukiusaamisesta hetkessä eroon.
Enkö minä juuri sanonut, että fyysistä kiusaamista ei pääse pakoon? Internetissä pääsee.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Paitsi sellainen syy, että jokainen ihminen on oma persoonansa. Sinulle tuo ratkaisu varmasti toimisi, jollekin muulle ei mitenkään. Pää pois ahterista niin saatat oppia jotain uutta.
Persoona pakottaa ihmisen lukemaan ja reagoimaan uhkauksiin viesteistä mitkä voi kokonaan estää palstan toiminnolla niin että niitä ei voi edes lähettää? Kaikkea sitä saakin lukea.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi ei kaikki ihmiset voi olla reagoimatta?Mikä sellainen universaali laki vallitsee mikä pakottaa ihmisen toimimaan noin kuin väität? Sellaista ei ole olemassakaan. Sinä nyt vetoat sellaiseen asiaan mikä ei perustu mihinkään olemassa olevaan asiaan. Se viesti ei sieltä laatikosta väkisin naamalle tule, sen viestin vastaanottamisen voi kokonaan estää työkaluilla. Ei ole yhtään mitään sellaista syytä miksi "kaikki ihmiset eivät voisi olla reagoimatta", kyllä voi.
Ei voi olla todellista. Kyllä, jokaisella ihmisella on mahdollisuus olla reagoimatta, mutta kun kaikki ihmiset vain eivät toimi samalla tavalla kaikissa tilanteissa, vaikka heillä olisi siihen mahdollisuus. Tämä perustuu ihmisten erilaisuuteen ja siihen, että ihmisiä ei voi hallita toimimaan kaikissa tilanteissa tietyllä tavalla.

Sun jutut tässä nyt perustuu ihme fantasioihin, joilla ei ole mitään pohjaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei voi olla todellista. Kyllä, jokaisella ihmisella on mahdollisuus olla reagoimatta, mutta kun kaikki ihmiset vain eivät toimi samalla tavalla kaikissa tilanteissa, vaikka heillä olisi siihen mahdollisuus. Tämä perustuu ihmisten erilaisuuteen ja siihen, että ihmisiä ei voi hallita toimimaan kaikissa tilanteissa tietyllä tavalla.

Sun jutut tässä nyt perustuu ihme fantasioihin, joilla ei ole mitään pohjaa.
Ihminen voi myös kävellä junan alle, tai ajaa ilman turvavyötä, mutta ei asenne voi lähteä millään siitä, että ei se sitä tee mitä neuvotaan kuitenkaan. Mitä hyötyä on tästä mistään, tai edes palstan säännöistä, tai meidän laeista jos asennoituminen on, että kukaan ei niitä kuitenkaan noudata, koska ihmiset on yksilöitä ja persoonia tai jotain? Kyllä se toiminta lähtee siitä, että kerrotaan ihmiselle, että sinulla on mahdollisuus välttää ne ongelmat jos toimit ohjeiden mukaan, jos et toimi, niin olet itse ollut toimimatta niin ja se on myös sinun vastuullasi.

Ei tämä homma oikeasti toimi niin, että mutku ne nyt vaan kiusaa ja vastuukin on aina jollain muulla, esim moderaattoreilla, kyllä vastuu on myös yksilöllä itsellään. Ei kaikkea voi ulkoistaa jollekkin byrokratialle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihminen voi myös kävellä junan alle, tai ajaa ilman turvavyötä, mutta ei asenne voi lähteä millään siitä, että ei se sitä tee mitä neuvotaan kuitenkaan. Mitä hyötyä on tästä mistään, tai edes palstan säännöistä, tai meidän laeista jos asennoituminen on, että kukaan ei niitä kuitenkaan noudata, koska ihmiset on yksilöitä ja persoonia tai jotain? Kyllä se toiminta lähtee siitä, että kerrotaan ihmiselle, että sinulla on mahdollisuus välttää ne ongelmat jos toimit ohjeiden mukaan, jos et toimi, niin olet itse ollut toimimatta niin ja se on myös sinun vastuullasi.

Ei tämä homma oikeasti toimi niin, että mutku ne nyt vaan kiusaa ja vastuukin on aina jollain muulla, esim moderaattoreilla, kyllä vastuu on myös yksilöllä itsellään. Ei kaikkea voi ulkoistaa jollekkin byrokratialle.
Sun jutut alkaa seilaamaan taas mihin sattuu, kun et kykene myöntämään, että olinpa ehkä väärässä.

Ei tässä voi yksinkertaisesti olettaa, että kiusaajien viestit eivät haittaa ketään, kun ei kukaan niihin reagoi. On täyttä utopiaa edes väittää mitään tämän suuntaista.

Vastuun siirtäminen on asia erikseen, mutta jos kiusaaminen saadaan vähenemään tai loppumaan, kun asia tuodaan julki, niin eikö se nyt ole pelkästään hyvä asia? Miksi mielestäsi näin ei saisi tehdä? Olisko parempi vaan antaa kiusaajien rellestää, kunnes osuu pahasti?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sun jutut alkaa seilaamaan taas mihin sattuu, kun et kykene myöntämään, että olinpa ehkä väärässä.

Ei tässä voi yksinkertaisesti olettaa, että kiusaajien viestit eivät haittaa ketään, kun ei kukaan niihin reagoi. On täyttä utopiaa edes väittää mitään tämän suuntaista.

Vastuun siirtäminen on asia erikseen, mutta jos kiusaaminen saadaan vähenemään tai loppumaan, kun asia tuodaan julki, niin eikö se nyt ole pelkästään hyvä asia? Miksi mielestäsi näin ei saisi tehdä? Olisko parempi vaan antaa kiusaajien rellestää, kunnes osuu pahasti?
Olen pahoillani jos sinusta siltä tuntuu, mutta minä en voi sinun tuntemuksiisi vaikuttaa. Minä olen puhunut täysin samasta asiasta koko ajan. Tähän on nyt vain tullut kaikkia ihme persoonia vedettyä mukaan teidän toimesta joilla ei ole tuon taivaallista merkitystä asian kanssa. Jokaisella yksilöllä on vastuu omasta hyvinvoinnista. Silloin sen eteen kannattaa varmaan tehdä niitä asioita joita ohjeistetaan tekemään, eikä toimia täysin päin vastoin ja sitten mennä piiloon jonkun persoonan taakse.

Teillä ei ole ollut yhtään konkreettista esimerkkiä siitä, että miten se kiusaaminen loppuu tällä sekavalla yksityisviestien levittämisellä missä jokainen käy vuorollaan ulisemassa omaa näkökantaansa. Miten täällä nyt on se kiusaaminen loppunut, vähentynyt tai mitään muutakaan? Ei ole tapahtunut yhtään mitään. Eikä teillä ole ollyt yhtäkään konkreettista keinoa kertoa, että miten se loppuisikaan. Pistäkää nyt niitä konkreettisia toimia tiskiin jos niitä teillä on, älkääkä vain vaatiko moderaattoreilta asioita mitä he eivät voi tehdä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Sun jutut alkaa seilaamaan taas mihin sattuu, kun et kykene myöntämään, että olinpa ehkä väärässä.

Ei tässä voi yksinkertaisesti olettaa, että kiusaajien viestit eivät haittaa ketään, kun ei kukaan niihin reagoi. On täyttä utopiaa edes väittää mitään tämän suuntaista.

Vastuun siirtäminen on asia erikseen, mutta jos kiusaaminen saadaan vähenemään tai loppumaan, kun asia tuodaan julki, niin eikö se nyt ole pelkästään hyvä asia? Miksi mielestäsi näin ei saisi tehdä? Olisko parempi vaan antaa kiusaajien rellestää, kunnes osuu pahasti?

Joo mä olen maininnut useasti miksi tämän rinkirunkkaamisen toin esille ja sen lieveilmiöt. Eli Nelfor on oikeilla jäljillä. Notta jos @BlackWolf keskitytään vänkäämään muualla sit vaikka.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kenen mielestä olisi aihetta? Sinun?
En minäkään aina ole samaa mieltä pelikielloistani, viimeisimmästä rikepisteestäni vielä vähemmän, mutta jännästi se syyllinen useimmiten löytyy peilistä. Eikä koskaan ole käynyt edes mielessä lähteä tonkimaan toisten käyttäjien yksityisviestejä ja uhkailemaan heitä millään tavalla. Mikäli psyyke ei ihan oikeasti kestä erimielisyyksiä jääkiekkofoorumilla, suosittelen muita ajanvietteitä. Esim. lukeminen kannattaa aina.

Täällä yks tyyppi puhui mun yksityisviesteistä nimellä liioitellen tapahtunutta. En pui asiaa enempää mutta tiedänpä jatkossa. Hauskaa päivänjatkoa sulle.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Netissä tapahtuu myös sellaista kiusaamista, mistä kiusaamisen kohde ei välttämättä ole tietoinen. Kiusaamista on esim. se, että toisille henkilöille välitetään vääriä tietoja tai (esim. whatspp-)ryhmään kuulumatonta haukutaan tai jotenkin muuten kiusataan ryhmässä. Toki kiusattu ei tuosta välttämättä itse tiedä ja kiusaamisen kokemus sillä hetkellä jää kokematta, mutta jos moinen toiminta saa ne mukana jollain tapaa olleet henkilöt käyttäytymään tätä kiusattua kohtaan toisin / huonosti, niin se haukkuminen tms. lopulta kuitenkin kohdistuu myös siihen kiusattuun.

Ainoa oikea tapa päästä kiusaamisesta eroon on se, että kiusaajat lopettavat sen. Siten yhtä pätevä neuvo sille, että neuvottaisiin kiusattua olemaan välittämättä kiusaamisesta, niin neuvon tulee olla niille kiusaajille "Lopeta kiusaaminen!" Elävässä elämässä molemmat neuvot taitavat olla yhtä toimivia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Teillä ei ole ollut yhtään konkreettista esimerkkiä siitä, että miten se kiusaaminen loppuu tällä sekavalla yksityisviestien levittämisellä missä jokainen käy vuorollaan ulisemassa omaa näkökantaansa. Miten täällä nyt on se kiusaaminen loppunut, vähentynyt tai mitään muutakaan? Ei ole tapahtunut yhtään mitään. Eikä teillä ole ollyt yhtäkään konkreettista keinoa kertoa, että miten se loppuisikaan. Pistäkää nyt niitä konkreettisia toimia tiskiin jos niitä teillä on, älkääkä vain vaatiko moderaattoreilta asioita mitä he eivät voi tehdä.
Jos vaikka nyt itse aloitat sillä, että kerrot miten konkreettisesti voidaan varmistaa, että yksikään kiusaajan kohde ei lue tai reagoi niihin viesteihin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos vaikka nyt itse aloitat sillä, että kerrot miten konkreettisesti voidaan varmistaa, että yksikään kiusaajan kohde ei lue tai reagoi niihin viesteihin.
Estää yksityisviestien lähettämisen, minä jo laitoin suoraan mistä se löytyy. Siellä omissa asetuksissa tietotuvan alla estää yksityisviestin vastaanottamisen. Ei voi aloittaa yksitysikeskusteluja aka. lähettää yksityisviestiä. Ihan oikea ja konkreettinen tapa estää kiusaamista täällä palstalla.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Täällä yks tyyppi puhui mun yksityisviesteistä nimellä liioitellen tapahtunutta. En pui asiaa enempää mutta tiedänpä jatkossa. Hauskaa päivänjatkoa sulle.
Eiköhän se yksi tyyppi ole puhunut ihan juuri niin kuin on itse asian kokenut ja sinä et kyseisen ihmisen tuntemuksista voi omilla olettamuksillasi tietää hevon vitun vertaa. Jos se on sinun mielestäsi liioittelua, niin suosittelen harjoittamaan itsetutkiskelua ja ihan ajatuksella paneutumaan omaan toimintaasi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Estää yksityisviestien lähettämisen, minä jo laitoin suoraan mistä se löytyy. Siellä omissa asetuksissa tietotuvan alla estää yksityisviestin vastaanottamisen. Ei voi aloittaa yksitysikeskusteluja aka. lähettää yksityisviestiä. Ihan oikea ja konkreettinen tapa estää kiusaamista täällä palstalla.
Millä varmistat, että jokainen kiusaajan kohde tekee tämän? Tämä vastauksesi kun ei vastannut kysymykseeni.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Millä varmistat, että jokainen kiusaajan kohde tekee tämän?
Miksi minun tehtävä olisi varmistaa tuollaisia asioita? Millä varmistetaan että juuri joku henkilö X on edes kiusaaja eikä täällä vain valehdella ummet ja lammet ja itseasiassa kiusaaja leiki kiusattua? Mistä sinä tiedät kuka on oikeassa? Minä en tiedä. Jokaisen joka kokee tulleensa kiusatuksi täällä on kuitenkin mahdollista vaikuttaa omaan hyvinvointiin estämällä palstalla tapahtuvan kiusaamisen yksityisviestein. Jos joku rinkirunkkukerho sitten haluaa puhua paskaa selän takana jossain Whatsupisa tai yksityisviesteissä niin ei sellaiseen ole edes lain mukaan oikeutta puuttua muutenkaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi minun tehtävä olisi varmistaa tuollaisia asioita? Millä varmistetaan että juuri joku henkilö X on edes kiusaaja eikä täällä vain valehdella ummet ja lammet ja itseasiassa kiusaaja leiki kiusattua? Mistä sinä tiedät kuka on oikeassa? Minä en tiedä. Jokaisen joka kokee tulleensa kiusatuksi täällä on kuitenkin mahdollista vaikuttaa omaan hyvinvointiin estämällä palstalla tapahtuvan kiusaamisen yksityisviestein. Jos joku rinkirunkkukerho sitten haluaa puhua paskaa selän takana jossain Whatsupisa tai yksityisviesteissä niin ei sellaiseen ole edes lain mukaan oikeutta puuttua muutenkaan.
Sinun pitäisi tietää miten tämä voidaan varmistaa, koska sinun ratkaisuehdotuksesti perustuu sille, että jokainen näin tekee. Jos et sitä voi varmistaa, niin ehdotuksesi on kasa paskaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sinun pitäisi tietää miten tämä voidaan varmistaa, koska sinun ratkaisuehdotuksesti perustuu sille, että jokainen näin tekee. Jos et sitä voi varmistaa, niin ehdotuksesi on kasa paskaa.
Tuntuu, että sinulla alkaa menemään tämä touhu aika henkilökohtaiseksi. Minä olen kertonut konkreettisista toimista millä kiusaamista palstalla voi estää ja sinusta ne eivät kelpaa, koska ne eivät ole universaaleja ja jotain. Itseasiassa minä kerroinheti alussa, että moderaattorit voisivat laittaa kaiken yksitisviestittelyn bannaan, kyllä olisi universaalia ja voisi olla 100% varma, että kukaan ei kiusaa enää sitten. Se ilmeisesti meni sinulta ohitse.

Minä en ota näissä aikuisten ihmisten riidoissa puolia, minä kerron niitä keinoja joita on esim. kiusaamisseminaareissa käyty lävitse ja mitkä ovat ihan oikeita keinoja puuttua asioihin. Maailma muuttuu kovaa vauhtia ja meidän on muututtava mukana. Olen kuullut kaikki nämä "jos ei ole siellä, niin sitten ei kuulu porukkaan" ja "maailmasta ei lopu aina uudet kiusaajat kesken" väitteet jo niin monta kertaa, että edelleen muistutan jokaista, että internet ei ole elinehto kenellekkään. Ilman puhelintakin kyllä selviää. Ne eivät kuulu perustarpeisiimme. Paras tapa lisätä omaa hyvinvointia on olla tekemättä asioita jotka aiheuttavat itselle mielipahaa. Toimimalla mahdoillisimman vähän sellaisilla alustoilla ja paikoissa missä ei mitään valvontaa ole, pystyt välttämään todella ison osan ongelmista.

Jos et niin halua toimia, niin se on aina sinun itsesi päätös. Elämää on internetin ulkopuolella ja internetissä on välineitä millä voi estää ikäviä kontakteja muihin. Paljoa enempää ei voi kukaan sinun eteesi tehdä. Seuraava askel tästä olisi, että joku kolmas osapuoli tarkkailee kaikkea toimimista ja sinua tuomitaan ajatuksiesi yms. perusteella. Ehkä tämä on se mitä täällä halutaan, että moderaattorit saa lukea kaikki viestit ja sitten on kaikilla kivaa, tai jotain. Ulkoistetaan se vastuu.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Eiköhän se yksi tyyppi ole puhunut ihan juuri niin kuin on itse asian kokenut ja sinä et kyseisen ihmisen tuntemuksista voi omilla olettamuksillasi tietää hevon vitun vertaa. Jos se on sinun mielestäsi liioittelua, niin suosittelen harjoittamaan itsetutkiskelua ja ihan ajatuksella paneutumaan omaan toimintaasi.

Kiitos, teen niin. Hauskaa päivänjatkoa sullekin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuntuu, että sinulla alkaa menemään tämä touhu aika henkilökohtaiseksi. Minä olen kertonut konkreettisista toimista millä kiusaamista palstalla voi estää ja sinusta ne eivät kelpaa, koska ne eivät ole universaaleja ja jotain. Itseasiassa minä kerroinheti alussa, että moderaattorit voisivat laittaa kaiken yksitisviestittelyn bannaan, kyllä olisi universaalia ja voisi olla 100% varma, että kukaan ei kiusaa enää sitten. Se ilmeisesti meni sinulta ohitse.

Minä en ota näissä aikuisten ihmisten riidoissa puolia, minä kerron niitä keinoja joita on esim. kiusaamisseminaareissa käyty lävitse ja mitkä ovat ihan oikeita keinoja puuttua asioihin. Maailma muuttuu kovaa vauhtia ja meidän on muututtava mukana. Olen kuullut kaikki nämä "et kuulu porukkaan" ja "maailmasta ei lopu aina uudet kiusaajat kesken" jo niin monta kertaa, että edelleen muistutan jokaista, että internet ei ole elinehto kenellekkään. Ilman puhelintakin kyllä selviää. Ne eivät kuulu perustarpeisiimme. Paras tapa lisätä omaa hyvinvointia on olla tekemättä asioita jotka aiheuttavat itselle mielipahaa. Toimimalla mahdillisimman vähän sellaisilla alustoilla ja paikoissa missä ei mitään valvontaa ole, pystyt välttämään todella ison osan ongelmista. Jos et niin halua toimia, niin se on aina sinun itsesi päätös.
Miten niin henkilökohtaiseksi? En vain ymmärrä, kun puhut jatkuvasti siitä, että jokaisen pitäisi itse olla välittämättä kiusaajista, vaikka et voi mitenkään varmistaa, että näin tehtäisiin. Kun kiusaamisen ehkäisemisestä puhutaan, niin yksi tärkeimpiä asioita on aina, että kiusaamisesta kerrotaan jollekin taholle tai tuodaan se julkisesti esille. Jos yrittää yksin selviytyä kiusaajien käsissä, niin siinä käy nopeasti huonosti.

Ja kuten tässä on myös tuotu esille, niin kiusaamista voi tapahtua myös muilla tavoilla, kuin pelkästään yksityisviestejä lähettämällä. Jos vaikkapa kaivetaan kohteen henkilötietoja esille ja levitetään niitä muualle tms. Miten tässä auttaa se, että ei välitä mitä kiusaaja tekee tai ei puhu asiasta kenellekään?
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Pistä kone kiinni, lähde lenkille, älä seuraa jatkoaikaa, älä välitä jne. Mene asetuksiin ja laita asetuksissa kohtaan:

Anna käyttäjien…
aloittaa keskusteluja kanssasi: Ei kukaan.

Tadaa loppui viestien tulo. Sitten onkin jo vaikeaa kiusata koska se pitäisi tehdä avoimesti palstalla.

Eli luovuta? Toimi juuri niinkuin jotkut ovat tavoitelleet? En ymmärrä tällaista mallia.

Paskankin, yliammutun vertauksen uhalla käytän tämän silti.

Pekkaa piestään koulussa, uhkaillaan ja pahoinpidellään henkisesti. Pekka jää kotiin. Kaikki hyvin. Kukaan ei voi enää Pekkaa kiusata.

Sellaista vaan toivoisin arvon @Moderaattorit suunnalta, että jos nuo YV:t on toimitettu analysoitavaksi niin tähän asiaan paneudutaan kunnolla. Sen lisäksi, että tämä on muuttunut jo popparikamasta uskomattomaksi paskaksi, siis jos lähteet kertovat totuutta, tämä on myös jotain mitä ei vaan voi lakaista maton alle.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miten niin henkilökohtaiseksi? En vain ymmärrä, kun puhut jatkuvasti siitä, että jokaisen pitäisi itse olla välittämättä kiusaajista, vaikka et voi mitenkään varmistaa, että näin tehtäisiin. Kun kiusaamisen ehkäisemisestä puhutaan, niin yksi tärkeimpiä asioita on aina, että kiusaamisesta kerrotaan jollekin taholle tai tuodaan se julkisesti esille. Jos yrittää itse selviytyä kiusaajien käsissä, niin siinä käy nopeasti huonosti.

Ja kuten tässä on myös tuotu esille, niin kiusaamista voi tapahtua myös muilla tavoilla, kuin pelkästään yksityisviestejä lähettämällä. Jos vaikkapa kaivetaan kohteen henkilötietoja esille ja levitetään niitä muualle tms. Miten tässä auttaa se, että ei välitä mitä kiusaaja tekee tai ei puhu asiasta kenellekään?
Niin mitä, aletaan julkisesti kuulopuheiden perusteella sitten porukalla kiusaamaan kiusaajia? Sinä et edelleen ole kertonut, että miten me nyt voimme varmistaa että kuka on kiusannut ja ketä? Mistä me voimme tietää? Miten me voimme tietää, että aina kiusaaja on kiusaaja eikä se ole vain subjektiivinen tuntemus? Millä voimme varmistaa, että jokainen kiusattu tulee kertomaan että toi kiusas? Millä voimme varmistaa, että se kanssa kiusasi?

Vähän on villoja sinun jutuissasi. Kaikki yksityisviestit ilmeisesti ei olekkaan yksityisiä, vaan siis jakoon vaan kaikille, koska kirjesalaisuutta ei enää ole. Hiukan nyt vaikuttaa, että lähtee mopo jo käsistä, mutta mikäs siinä.
Eli luovuta? Toimi juuri niinkuin jotkut ovat tavoitelleet? En ymmärrä tällaista mallia.

Paskankin, yliammutun vertauksen uhalla käytän tämän silti.

Pekkaa piestään koulussa, uhkaillaan ja pahoinpidellään henkisesti. Pekka jää kotiin. Kaikki hyvin. Kukaan ei voi enää Pekkaa kiusata.

Sellaista vaan toivoisin arvon @Moderaattorit suunnalta, että jos nuo YV:t on toimitettu analysoitavaksi niin tähän asiaan paneudutaan kunnolla. Sen lisäksi, että tämä on muuttunut jo popparikamasta uskomattomaksi paskaksi, siis jos lähteet kertovat totuutta, tämä on myös jotain mitä ei vaan voi lakaista maton alle.
En ole sanonut, että luovuta ja nyt kolmannen kerran. Fyysistä kiusaamista ei pääse karkuun. Internetissä pääsee!
Montahan kertaa tämä pitää sanoa, ennen kuin se tulee selväksi?

Saataisko pari Pekkaa kiusataan koulussa esimerkkiä vielä lisää, kiitos.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En ole sanonut, että luovuta ja nyt kolmannen kerran. Fyysistä kiusaamista ei pääse karkuun. Internetissä pääsee!
Miten Pekka pääsee karkuun internetin kautta levitettäviä meemejä, mitä kiusaajat hänestä väsäävät? Menee kouluun ja kaikki näyttävät luurejaan, että kato kuka se siinä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole sanonut, että luovuta ja nyt kolmannen kerran. Fyysistä kiusaamista ei pääse karkuun. Internetissä pääsee!
Montahan kertaa tämä pitää sanoa, ennen kuin se tulee selväksi?
Ei pääse. Jos kiusaaja todella haluaa pahaa toiselle, niin siihen kyllä löytyy keinot. Huomaa kyllä, että et ole varmasti koskaan ollut erityisesti kiusaajien kohteena, koska muuten et tällaista paskaa lähtisi väittämään.

Jatkuvasti puhut vain ja ainoastaan luovuttamisesta. Tämä ei muutu mihinkään sillä, että väität vastaan, kun jokainen muu osuus tekstistäsi viittaa vain ja ainoastaan luovuttamiseen. Eli pitäisi antaa kiusaajien voittaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Täällä yks tyyppi puhui mun yksityisviesteistä nimellä liioitellen tapahtunutta. En pui asiaa enempää mutta tiedänpä jatkossa. Hauskaa päivänjatkoa sulle.

Suosittelen puimaan asioita ja viemään viestiä eteenpäin jos kiusaajia satut tietämään. Harvemmin ko. tyypeillä on kasettia käydä toimiaan läpi kun eivät pelaakaan enää ylivoimalla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miten Pekka pääsee karkuun internetin kautta levitettäviä meemejä, mitä kiusaajat hänestä väsäävät? Menee kouluun ja kaikki näyttävät luurejaan, että kato kuka se siinä.
Koulussa, töissä jne. missä ollaan fyysiesti kanssakäymisessä on toimintamallit täysin toiset. Siellä Pekka on myös fyysisessä kanssakäymisessä ja siellä asiaa kohdellaan sillä tavalla. Täällä emme käsittääkseni puhu toisensa päivittäin tapaavista kiusaajista? Koulussa se ei riitä, että pistää puhelimen kiinni. Täällä se riittää. En ymmärrä miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että jokainen tilanne on riippuvainen siitä missä asetelmassa sitä käydään ja samalla siihen toimii erilaiset keinot riippuen siitä asetelmasta.

Tämä on anonyymi palsta, koulu, työpaikka jne. ne eivät ole. Siellä toimitaan omilla nimillä yms. joten on täysin eri maailma eikä samoja toimia voida toteuttaa erilaisissa ympäristöissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös