Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 342 457
  • 66 863

Glove

Jäsen
Jyrähtipäs lujaa, luulin jo, että tehtaalla räjähti. Mutta kai se tuosta tummasta pilvestä kuitenkin tuli. Enpä sitten lähdekään vielä lenkille kun näyttää, että kohta sataa. Toivottavasti illalla on poutaa.
 

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jyrähtipäs lujaa, luulin jo, että tehtaalla räjähti. Mutta kai se tuosta tummasta pilvestä kuitenkin tuli. Enpä sitten lähdekään vielä lenkille kun näyttää, että kohta sataa. Toivottavasti illalla on poutaa.
Meinasin itse saada sydänkohtauksen kun Jumalaton pamaus herätti minut aamulla. Ukkosen oli pakko olla aivan talon kohdalla, muuten siitä ei noin kovaa ääntä kuuluisi. En ole koskaan kuullut vastaavaa pamahdusta.
 

Glove

Jäsen
Meinasin itse saada sydänkohtauksen kun Jumalaton pamaus herätti minut aamulla. Ukkosen oli pakko olla aivan talon kohdalla, muuten siitä ei noin kovaa ääntä kuuluisi. En ole koskaan kuullut vastaavaa pamahdusta.
Nyt tuleekin sitten vettä niin kuin aisaa. Mistähän tuokin sanonta tulee? Esterin perseen takana olevan tarinan tiedänkin, mutta en tätä aisa juttua.
 

Glove

Jäsen
Seuraava projeti taitaa olla perunoiden kuorinta, kun ei tuonne sateeseen viitsi mennä lenkille. Potuista teen sitten muusin ja nakkikastiketta kaveriksi. Kiitos nam.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ensimmäinen virallinen kesälomapäivä siis menossa ja kelikin on heti ollut koko päivän hyvinkin aurinkoinen. Päivä ollut mukavasti ohjelmaakin täynnä tähän asti ainakin. Aamulla kello 10 tapasin urheilukentällä kotikuntoutushoitajani ja tehtiin RAI-tutkimusta. Saimme vihdoin tuonkin valmiiksi niin ei ole mitään velvollisuuksia nyt sitten lomalla enää. On vain vapautta!

Tuossa tapaamisessa meni noin tunti, sitten söin nopeasti ja lähdin puoli kahdentoista aikaan täällä Hämeenlinnassa sellaiseen kokonaan itselleni uuteen käyntikohteeseen kuin Tiirinkosken tehdas. Siellä on kahvila, pieni myymälä ja kivoja maatilan eläimiä. Minä herkuttelin tuolla vohvelilla ja kupillisella kahvilla ja katselin noita eläimiä vähän aikaa. Tunnin sain siellä kulumaan ihan kivasti ja toinen tunti kului yhteensä pyörämatkoissa sinne ja takaisin. Kymmenisen kilometriä kertyi yhteensä pyöräilymatkaa.

Ihan kivasti piristää mieltä jo tuollainen pienikin pyrähdys jossain kohteessa. Ja kun tämä oli minulle itselleni vielä täysin uusi kohde. Vaikka olen melkein koko ikäni asunut joko Hämeenlinnan naapurikunnassa tai sitten Hämeenlinnassa niin enpä ollut ennen moisesta paikasta kuullutkaan. Netissä sitä minulle sitten suositeltiin. Matkalla tuonne olisi ollut joku toinenkin eläintarha, sinnekin piti poiketa tulomatkalla mutta en sitten jaksanutkaan.

Liitteeksi lisään pari kuvaa tuolta Tiirenkoskelta. Tässä minun kesälomakuulumisiani. Saa nähdä jaksaisiko illalla vielä käydä jossain, vaikka lisää ulkoilemassa tuolla Apparan (Ahveniston) maastoissa.
 

Liitteet

  • Vohveli ja kahvi.jpg
    Vohveli ja kahvi.jpg
    593 KB · kertaa luettu: 97
  • Maatilan eläimiä.jpg
    Maatilan eläimiä.jpg
    584,8 KB · kertaa luettu: 121
Tsemppiä, hyvin se menee. Czescku ja banaaninviljelijä ovat kunnon miehiä. Pääset hyvään seuraan.

Huomenna on sossussa käynti kello 13, koitin siirtää kello 15 jälkeen, mut mentävä klo 13.. Lähinnä sen takia koitin siirtää että olis bussiaikataulun kanssa mennyt hyvin yhteen.. Nyt joutuu kysymään kyytiä muualta tuonne kaupunkiin ja se ei aina ole helppoa. Tänään en jaksa mennä tuonne kylille pitämään seuraa kylän puliukoille.. Ei jaksa sitäkään aina, tarpeeksi on kokemusta siitä. 12 euroa on rahaa, sillä sais jo 12 kaljaa.. 6 kaljaa ostin tänään kaupasta, joista toinen menossa. Bussilla jos meet niin menis jo 5e siinä..
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuka on Jatkoajan niin sanottu Skandia-mies?
Käy täräyttämässä jäätävän viestin, häviää hetkeksi ja saapuu paikalle ihmettelemään hälyä ja antaa täysin ristiriitaisia lausuntoja poiketen kaikkien muiden havainnoista? Jos nyt tähän nimeää nimimerkkejä ni onko se maalittamista?
Heh, taisi löytyä. Ettei vaan olisi ollut nimimerkki Zoidberg tämä Jatkoajan ns. Skandia-mies.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun on kahvikuppi tyhjänä, voi lähteä pilkkomaan loput jäljellä olevat pölkyt. 14 niitä on jäljellä.
Tarkkana sitten, kun juuri kerroit kalsariketjussa juoneesi kolme olutta ja senkin jälkeen olet varmasti juonut jo neljännen. Turvakengät jalkaan ja kypärä päähän tai ilmoitan Lappeenrannan nimismiehelle.
 
Puut on pilkottu!! Kuva huimasta kasasta tulossa myöhemmin.. Nyt en aloita pinoomaan, koska on jo alettava miettimään huomista jne. Toisaalta mitä miettimistä siinä on, miettiminen ei sovi miulle. Mie oon hommani tehnyt ja jatkan sit vaikka viikon päästä..
 
Tarkkana sitten, kun juuri kerroit kalsariketjussa juoneesi kolme olutta ja senkin jälkeen olet varmasti juonut jo neljännen. Turvakengät jalkaan ja kypärä päähän tai ilmoitan Lappeenrannan nimismiehelle.

Ei ollut kumpaakaan.. Viides olut kohta juotu, työtä tehdessä en toki juonut. Isä ei tykkää. Mutta voin kertoa, että tuosta kasasta se tykkää.
 

Glove

Jäsen
Katsotaanpa telkkarista kun pojat keittää pontikkaa. Tuo olisi semmoinen perinnetaito, mikä olisi kiva joskus kokeilla. Mutta kun on mokoma laitonta. En nyt kuitenkaan ala viinatehdasta perustamaan sen takia, että saisin kokeilla laillisesti pontikankeittoa.
 

Glove

Jäsen
Äiskä kertoi että olivat isäni kanssa opiskelija asunnossa saaneet aikoinaan "perinnöksi" vanhoilta asukkailta pontikkavehkeet. Isäni oli kuulemma ainakin maistellut ahkerasti kotitislaamon tuotoksia.
Minullakin eno aikanaan keitteli. Ihan hyvää tavaraa oli, mitä sitä muutaman kerran pääsin maistamaan. Kotiviiniä tuli tehtyä joskus opiskeluaikana, joten ensimmäinen vaihe olisi jo hallussa. Ei kai se tislaaminen voi kovin vaikeaa olla jos on sopivat laitteet. Pitääköhän tässä alkaa perustamaan se tislaamo ja työllistää itsensä? Pitäisi vaan löytää joku myyntitykki kumppaniksi niin saisi itse keskittyä tuotantoon ja tuotekehittelyyn.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo. On se hienoa että täällä pystyy nykyään näitä videoita upottamaan viesteihin. Esim. lätkäkeskusteluissa ihan hyvä lisäys kun keskustellaan vaikka siitä miten Lasse Kukkonen teki hienon jalkakynämaalin sen jälkeen kun oli vetänyt coast-to-coastina MM-finaalin jatkoajalla päästä toiseen ja sitten se maali upotetaan siihen viestiin.

Sitä en tosin ole vielä sisäistänyt että ihan randomisti heitetään vaan joku linkki johonkin biisiin ilman muuta sisältöä viestissä. Siis joo, varmasti hyviä biisejä linkittäjän mielestä mutta olisihan se mukavampi lukea jos siinä viestissä vaikka kerrottaisiin omaa suhtautumista kyseiseen biisiin ja että mikä siitä tekee kirjoittajalle merkittävän tai tärkeän biisin.

Ei nyt siis sillä että haluaisin kehenkään kirjoittajaan tällä yleisesti viitata, mutta tuli vaan mieleen tällainen ajatus äsken.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Roger Moore: Eikö saa tämän kerran? Keskiviikkona on luvassa kerrankin jotain hienoa.
Saa toki, en minä ketään kieltänyt tekemästä tuota ja eikä minulla olisi sellaiseen mitään valtuuksiakaan. En vaan itse ole vielä sitä ymmärtänyt että mitä se pelkkä biisin linkittäminen itsessään tänne tuo. Kivahan se olisi lukea jos biisissä on itselleen joku tarina.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös